dag en nachtritme omdraaien?
5 plaatsers
Pagina 1 van 1
dag en nachtritme omdraaien?
Sinds een paar dagen is R.uben zijn dag en nachtritme aan het omgooien naar mijn idee. Overdag slaapt hij makkelijk van 13 uur tot 17 a 18 uur maar 'snachts is het huilen met de pet op. Hazeslaapjes en maar aan 1 borst willen drinken omdat hij in slaap valt en ik hem echt niet wakker krijg (ik krijg hem overdag ook niet wakker). Hoort dit er gewoon bij en trekt hij het vanzelf weer goed of moet ik wat gaan doen? Heeft iemand hier ervaring mee?
Groetjes!
Groetjes!
Steep- Kletskop
- Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Re: dag en nachtritme omdraaien?
De kraamhulp waarschuwde me dat ik er rekening mee moest houden dat als je denkt dat je kindje een ritme begint te krijgen, dan gooit je kindje het zo weer om. Dit heb ik zelf inderdaad ondervonden...
Het komt vanzelf goed, even volhouden ;-).
Maar je zegt dat je hem niet wakker krijgt na 1 borst te hebben gedronken? Dan laat je hem toch lekker slapen...
Verder kan ik je niet helpen. Het hoort er echt allemaal bij..
Succes!!
Het komt vanzelf goed, even volhouden ;-).
Maar je zegt dat je hem niet wakker krijgt na 1 borst te hebben gedronken? Dan laat je hem toch lekker slapen...
Verder kan ik je niet helpen. Het hoort er echt allemaal bij..
Succes!!
Chelle- Prater
- Aantal berichten : 783
Punten : 868
Registratiedatum : 18-11-10
Kian sliep de eerste weken ook overdag langer en vaster dan 's nachts.
Ik zorgde ervoor dat hij overdag niet langer dan 4 uur tussen 2 voedingen liet en 's nachts liet ik hem gewoon slapen en voedde ik hem wanneer hij erom vroeg. Dat was de eerste weken vaak om de 2,5 uur.
Langzaamaan begon hij 's nachts wat langer te slapen en overdag was hij wakkerder.
Hier kwam het na een paar weken dus vanzelf goed.
Ik zorgde ervoor dat hij overdag niet langer dan 4 uur tussen 2 voedingen liet en 's nachts liet ik hem gewoon slapen en voedde ik hem wanneer hij erom vroeg. Dat was de eerste weken vaak om de 2,5 uur.
Langzaamaan begon hij 's nachts wat langer te slapen en overdag was hij wakkerder.
Hier kwam het na een paar weken dus vanzelf goed.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10
Ok, het hoot er dus een beetje bij. Vanacht heeft hij we ineens heel goed geslapen hij viel in slaap rond 1 uur en kwam om half 3 en daana pas weer om haf 7. Ik ben benieuwd hoe het aankomende nacht gaat
Steep- Kletskop
Hier hetzelfde hoor, de ene nacht slaapt hij door en de andere nacht is het flink huilen, laat hem nu gewoon veel drinken aan de borst tot hij in slaap valt.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10
Ik laat hem ook slapen als hij aan 1 borst heeft gedronken, alleen wil hij dan niet slapen. Zodra ik hem in zijn wiegje wil leggen is hij klaar wakker haha! En begint het riedeltje opnieuw, even drinken, dan in slaap vallen en weer wakker worden zodra de wieg in beeld komt! Uiteindelijk gaat hij wel slapen hoor! Het scheelt ook al dat ik de wieg strak langs mijn bed heb gezet zodat ik even met mijn hand erin kan om hem te troosten, dat werkt ook goed!
Steep- Kletskop
Misschien helpt t om het wiegje een beetje voor te verwarmen met een kruik? Ook heb ik eens gelezen dat als je je kindje slapend in zn bedje legt je hem op zn zij moet leggen (en daarna voorzichtig op zn rug kunt draaien). Als je hem meteen op zn rug legt is de kans dat hij wakker wordt groter.
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10
Dat hebben we vanacht en gisternacht ook gedaan en vindt hij heerlijk! Daarna de kruik bij zijn voetjes gelegt en dan kijkt hij heel tevreden haha! Op z'n zij ga ik inderdaad eens proberen, want hij wordt nu inderdaad altijd wakker als ik hem op z'n rug in de wieg leg!. Hij heeft vanacht van half 1 tot 6 uur geslapen!
Steep- Kletskop
Soortgelijke onderwerpen
» dag/nachtritme van baby
» Omdraaien met slaapzak
» Zelf omdraaien
» Matras omdraaien? En hoe vaak dan?
» Omdraaien met slaapzak
» Zelf omdraaien
» Matras omdraaien? En hoe vaak dan?