Uiterlijk en zwangerschap
+15
vlinder-19
Sylvana
Pandora
MADDIE
Darius
Parisienne
Didi
Happy
Roodkapje
Twellie
Coco
Floor
Slakje
PapillonRose
Viva
19 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Uiterlijk en zwangerschap
Snap je nu ook mijn reactie op jou? Ik was er vanuit gegaan dat je het gelezen had en zag het daarom als een steek onder water...Maura schreef:Ik weet niet of ik goed doe aan deze post, maar nu snap ik dat mijn reactie op jou absoluut geen humor bevatte. Ik heb dit topic niet gelezen, wist het niet. En misschien ben ik ook wel een idioot die denkt dat elke zwangere vrouw zich mooier voelt dan ooit. Ja, ik ben een idioot. Want dat is natuurlijk niet altijd zo. Had ik dit geweten, dan had ik het niet eens gezegd.
Gast- Gast
Stofzuiger schreef:Snap je nu ook mijn reactie op jou? Ik was er vanuit gegaan dat je het gelezen had en zag het daarom als een steek onder water...Maura schreef:Ik weet niet of ik goed doe aan deze post, maar nu snap ik dat mijn reactie op jou absoluut geen humor bevatte. Ik heb dit topic niet gelezen, wist het niet. En misschien ben ik ook wel een idioot die denkt dat elke zwangere vrouw zich mooier voelt dan ooit. Ja, ik ben een idioot. Want dat is natuurlijk niet altijd zo. Had ik dit geweten, dan had ik het niet eens gezegd.
Absoluut. En vol recht. En ik had het echt niet gelezen. Iemand heeft me er vanavond op gewezen. En nee, dan zijn sommige grapjes (hoe onschuldig ook van aard), geen grapjes!
Gast- Gast
Maura wat lief van je! Je excuses komt heel oprecht over.
Lieve, lieve Charlie,
Het is niet niks, zwanger zijn is mooi (soms!!!), zeker bijzonder maar je wordt er absoluut niet mooier van. Zwanger zijn vond ik gewoon niet leuk, het was heel bijzonder te weten dat ik het kan, en die striae en dat gezonde kind weegt meer dan tegen elkaar op, maar wat was ik blij zeg toen het erop zat! Ik heb me al die tijd alles behalve mooi gevoeld, keek ook echt uit naar shoppen voor mezelf en weer in shape raken. Ben daar nu mee bezig, en moet zeggen dat ik me met de dag beter voel.
Bijt even door, het is cliché, maar het is het straks allemaal waard! Tot die tijd een dikke knuffel!
Lieve, lieve Charlie,
Het is niet niks, zwanger zijn is mooi (soms!!!), zeker bijzonder maar je wordt er absoluut niet mooier van. Zwanger zijn vond ik gewoon niet leuk, het was heel bijzonder te weten dat ik het kan, en die striae en dat gezonde kind weegt meer dan tegen elkaar op, maar wat was ik blij zeg toen het erop zat! Ik heb me al die tijd alles behalve mooi gevoeld, keek ook echt uit naar shoppen voor mezelf en weer in shape raken. Ben daar nu mee bezig, en moet zeggen dat ik me met de dag beter voel.
Bijt even door, het is cliché, maar het is het straks allemaal waard! Tot die tijd een dikke knuffel!
Gast- Gast
Ook al ben ik nog nooit zwanger geweest, ik kan me jouw reacties op de ondoordachtzame uitspraken van mensen wel heel goed voorstellen. Iemand zei hierboven al iets over foto's van jou als zwangere vrouw. Ik kijk ook altijd in het buikjes topic, en daar valt mij ook altijd op dat ik je een prachtige vrouw vind, met een prachtige buik, een sprekend gezicht, en stralende mooie ogen.
Verder weet ik niet zo goed hoe ik je op kan beuren. Maar wil ik je wel even een hele dikke geven.
Verder weet ik niet zo goed hoe ik je op kan beuren. Maar wil ik je wel even een hele dikke geven.
slaatje- Kletskop
- Aantal berichten : 2964
Punten : 3160
Registratiedatum : 22-11-10
Parel schreef:
Lieve, lieve Charlie,
couldn't agree more..
Ik weet nog dat wij in het zwangertopic aan het fantaseren waren over dat weer shoppen voor jezelf Parel! Dat heb ik gister 'pas' weer voor het eerst gedaan Charlie (mede door borstvoeding kan ik helaas niet extreem lijnen dus zit nog niet helemaaal strak in mijn lijf). Maar oooo wat voelde ik mij weer heel even een beetje mijzelf toen ik lekker aan het winkelen was, nieuwe tas, schoenen, shawl, kleding.. heerlijk! Probeer vooral te bedenken dat je eind van dit jaar echt wel weer als good old charlie eventjes door de stad wandelt en weer normale winkels in kan met normale maten. Het komt echt helemaal weer goed. En daarnaast, je hóeft ook niet als stralende blozende wangen zwangere rond te lopen. Niet iedereen voelt zich zo en dat is ook je goed recht.
En in de tussentijd, investeer nu ook af en toe even in jezelf. Ik heb bijvoorbeeld een godsvermogen uitgegeven aan Noppies ondergoed. Want van die knellende bh's en strings werd ik ook niet bepaald happy meer op een zeker moment. Het kost even wat, maar je voelt jezelf wel even een stuk beter. Of een mooie tas, schoenen, shawl.. allemaal dingen die gewoon nog passen maar je soms wel net even een boost kunnen geven
Gast- Gast
Jolicious schreef:Nou ja zeg, ik vind dat ronduit belachelijk dat mensen zulke opmerkingen tegen je maken! Dat is niet lollig, dat is onbeschoft! Ik zou daar echt pissig om worden, wat denken ze wel niet? En een opmerking terug plaatsen. "Nee, jij trekt volle zalen. Ik draag een tweeling, wat is jouw excuus (dat je met zo'n (rot)kop rondloopt)?
Je hoeft echt niet te tolereren dat mensen je zo behandelen hoor.. Sowieso heb ik een stronthekel aan mensen die roepen dat het aan je hormonen ligt als je boos wordt.
Mee eens, waar denken mensen het recht vandaan te halen dat soort opmerkingen te maken en die lullige geintjes met foto's te maken? En dan bij een huilbui nog over je hormonen beginnen? Kan zo'n hork soms niet bedenken dat het niet daardoor komt maar omdat hij zich als een eersteklas luldebehanger gedraagt?
Wat een lef zeg, ik word gewoon plaatsvervangend boos...
RYW- Ratel
- Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10
Nicci schreef:Parel schreef:
Lieve, lieve Charlie,
couldn't agree more..
Ik weet nog dat wij in het zwangertopic aan het fantaseren waren over dat weer shoppen voor jezelf Parel! Dat heb ik gister 'pas' weer voor het eerst gedaan Charlie (mede door borstvoeding kan ik helaas niet extreem lijnen dus zit nog niet helemaaal strak in mijn lijf). Maar oooo wat voelde ik mij weer heel even een beetje mijzelf toen ik lekker aan het winkelen was, nieuwe tas, schoenen, shawl, kleding.. heerlijk! Probeer vooral te bedenken dat je eind van dit jaar echt wel weer als good old charlie eventjes door de stad wandelt en weer normale winkels in kan met normale maten. Het komt echt helemaal weer goed. En daarnaast, je hóeft ook niet als stralende blozende wangen zwangere rond te lopen. Niet iedereen voelt zich zo en dat is ook je goed recht.
En in de tussentijd, investeer nu ook af en toe even in jezelf. Ik heb bijvoorbeeld een godsvermogen uitgegeven aan Noppies ondergoed. Want van die knellende bh's en strings werd ik ook niet bepaald happy meer op een zeker moment. Het kost even wat, maar je voelt jezelf wel even een stuk beter. Of een mooie tas, schoenen, shawl.. allemaal dingen die gewoon nog passen maar je soms wel net even een boost kunnen geven
Jaaaaaa, dat waren wij! En Star, die had er ook zo`n zin in haha
Ik moet overigens nog steeds 10 kilo maar dat terzijde.
Of ga lekker naar de kapper (al kan ik me voorstellen dat je geen zin hebt om 2 uur stil te zitten) ofzo! En anders, online shoppeeeeeeeen!
Gast- Gast
Wat een lieve reacties allemaal, hartverwarmend. Seriously! En Maura, het zij je vergeven hoor.
Gast- Gast
Noem mij dan ook maar oppervlakkig en egoïstisch, maar ik ben als de dood voor een herhaling van mijn vorige zwangerschap. Ik zwol aan alle kanten op, ik doe nu ook alles om dát te voorkomen. Ik deed dan ook letterlijk een vreugdedansje toen bleek dat ik nog maar iets meer dan 4 kg aangekomen ben met 27 weken bij de vk (ik heb uit zelfbescherming geen weegschaal).
Met vervelende opmerkingen heb ik helaas ook ervaring, vorige zwangerschap. De ergste was toen ik net 24 uur bevallen was, door mijn zwager. Hij zei, met een knik naar mijn buik; 'Ik dacht dat je al bevallen was, of zit er soms nog 1 in?' Ik kan nog steeds janken als ik eraan denk, mijn buik was namelijk nog heel erg opgezet. Ben keihard gaan huilen toen...
Met vervelende opmerkingen heb ik helaas ook ervaring, vorige zwangerschap. De ergste was toen ik net 24 uur bevallen was, door mijn zwager. Hij zei, met een knik naar mijn buik; 'Ik dacht dat je al bevallen was, of zit er soms nog 1 in?' Ik kan nog steeds janken als ik eraan denk, mijn buik was namelijk nog heel erg opgezet. Ben keihard gaan huilen toen...
Océane- Prater
- Aantal berichten : 825
Punten : 891
Registratiedatum : 18-11-10
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het niet herken, maar het lijkt me ontzettend vervelend om zo onzeker te zijn en te balen van je uiterlijk. Zoals al velen voor mij hebben gezegd, je bent echt wel prachtig en alles wat je minder mooi vindt wordt straks vanzelf weer minder erg. Hoop dat je dat voor ogen kan houden. Jezelf verwennen met nieuwe kleding/kapsel o.i.d. kan inderdaad ook helpen.
Wat betreft de lompe kutopmerkingen die je voor je kiezen krijgt: . Ik zou gewoon niet meer omgaan met mensen die zulke dingen zeggen of tolereren dat het door hun vrienden over jou gezegd wordt. Of het nou om je 'vrienden' of je familie gaat, ik zou één keer zeggen dat je er van gediend bent en als dat niet helpt zou ik ze voorlopig echt niet meer hoeven zien. Toe nou. Springt je man niet voor je in de bres in zo'n situatie of was hij er niet bij?
In ieder geval, !
Aquala, ook al zo'n gezellige opmerking. Ik had 'm echt gehoekt of op z'n minst m'n huis/ziekenhuiskamer uit laten trappen.
Wat betreft de lompe kutopmerkingen die je voor je kiezen krijgt: . Ik zou gewoon niet meer omgaan met mensen die zulke dingen zeggen of tolereren dat het door hun vrienden over jou gezegd wordt. Of het nou om je 'vrienden' of je familie gaat, ik zou één keer zeggen dat je er van gediend bent en als dat niet helpt zou ik ze voorlopig echt niet meer hoeven zien. Toe nou. Springt je man niet voor je in de bres in zo'n situatie of was hij er niet bij?
In ieder geval, !
Aquala, ook al zo'n gezellige opmerking. Ik had 'm echt gehoekt of op z'n minst m'n huis/ziekenhuiskamer uit laten trappen.
Gast- Gast
Die opmerking kreeg ik ook een dag na de bevalling, van het bezoek van mijn buurvrouw. Manneke van een jaar of 6 vroeg aan mij, terwijl hij naar mijn buik wees: krijg jij ook een baby?
Euhhh... Heb er net 2 gehad
Euhhh... Heb er net 2 gehad
Gast- Gast
Charlie schreef:Wat een lieve reacties allemaal, hartverwarmend. Seriously! En Maura, het zij je vergeven hoor.
Nog een maandje of 3 Charlie, en dan richten wij gewoon weer een nieuwe 'mama's afvalclub' op. Deal?
Sylvana- Prater
- Aantal berichten : 930
Punten : 1018
Registratiedatum : 19-11-10
\Sylvana schreef:Charlie schreef:Wat een lieve reacties allemaal, hartverwarmend. Seriously! En Maura, het zij je vergeven hoor.
Nog een maandje of 3 Charlie, en dan richten wij gewoon weer een nieuwe 'mama's afvalclub' op. Deal?
Ja, deal!
Gast- Gast
Charlie schreef:\Sylvana schreef:Charlie schreef:Wat een lieve reacties allemaal, hartverwarmend. Seriously! En Maura, het zij je vergeven hoor.
Ja, deal!
Kom alsjeblieft bij de mama´s afvalclub van nu! Die bloedt soms een beetje dood
Gast- Gast
Ik herken je gevoel wel, maar meer van na de zwangerschap(nu dus).
Tijdens mijn zwangerschap had ik het idee dat iedereen wel begreep waarom ik dikker werd, ik kreeg flink wat opmerkingen maar kon dat makkelijk naast me neer leggen omdat ik dacht 'ach, dat gaat er straks met bv geven vast snel weer af'. En dat viel behoorlijk tegen Ik schaam me nu echt dood voor mijn figuur. Baal dat ik geen leuke kleren aan kan. Vaak heb ik geen tijd om me op te maken. De kapper heeft mijn haar veel te kort geknipt, etc. En gister vroeg een man op de markt zelfs aan me of ik zwanger was (terwijl mijn zoontje in de wagen bij me lag).
Ik ben vroeger ook veel te dik geweest en krijg nu weer helemaal die onzekerheid van toen terug, geen fijn gevoel...
Tijdens mijn zwangerschap had ik het idee dat iedereen wel begreep waarom ik dikker werd, ik kreeg flink wat opmerkingen maar kon dat makkelijk naast me neer leggen omdat ik dacht 'ach, dat gaat er straks met bv geven vast snel weer af'. En dat viel behoorlijk tegen Ik schaam me nu echt dood voor mijn figuur. Baal dat ik geen leuke kleren aan kan. Vaak heb ik geen tijd om me op te maken. De kapper heeft mijn haar veel te kort geknipt, etc. En gister vroeg een man op de markt zelfs aan me of ik zwanger was (terwijl mijn zoontje in de wagen bij me lag).
Ik ben vroeger ook veel te dik geweest en krijg nu weer helemaal die onzekerheid van toen terug, geen fijn gevoel...
Aimee- Ratel
- Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10
Parel schreef:Charlie schreef:\Sylvana schreef:Charlie schreef:Wat een lieve reacties allemaal, hartverwarmend. Seriously! En Maura, het zij je vergeven hoor.
Ja, deal!
Kom alsjeblieft bij de mama´s afvalclub van nu! Die bloedt soms een beetje dood
Vooralsnog zal ik alleen nog maar zwaarder worden!
Gast- Gast
Heel herkenbaar allemaal!! Ik weet nog heel goed dat ik zwanger was van D.ylan en dat ik 24 kilo was aangekomen en mezelf vreselijk vond,, (kwam van ondergewicht 47 kilo) en de overgang naar dit grote lichaam was voor mezelf echt niet meer mooi. Echter kon S.ander me een schop geven (hehe niet echt natuurlijk) en dat heeft ervoor gezorgd dat ik er uiteindelijk van kon genieten.
Heel blij was ik dat ik na de kraamweek al 17 kilo kwijt was (heeeeeel veel vocht) en kwam snel weer in shape.
Bij L.ynn had ik er dan ook veel minder moeite mee en ben ik uiteindelijk ook minder aangekomen en begon ik ook met een gezonder gewicht en leek ik alles veel meer te relativeren. En ook dit maal was het er binnen no time weer vanaf,, dus dat kan ook nog
Hopelijk kan je je lijf op den duur wat meer accepteren en ook van genieten!
Heel blij was ik dat ik na de kraamweek al 17 kilo kwijt was (heeeeeel veel vocht) en kwam snel weer in shape.
Bij L.ynn had ik er dan ook veel minder moeite mee en ben ik uiteindelijk ook minder aangekomen en begon ik ook met een gezonder gewicht en leek ik alles veel meer te relativeren. En ook dit maal was het er binnen no time weer vanaf,, dus dat kan ook nog
Hopelijk kan je je lijf op den duur wat meer accepteren en ook van genieten!
Gast- Gast
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» eerste zwangerschap en tweede zwangerschap
» Hoe belangrijk is uiterlijk?
» Uiterlijk vs comfort
» papa's en uiterlijk van kind(eren)
» Lingo - uiterlijk deelnemers
» Hoe belangrijk is uiterlijk?
» Uiterlijk vs comfort
» papa's en uiterlijk van kind(eren)
» Lingo - uiterlijk deelnemers