Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Solliciteren terwijl je nog een andere baan hebt

4 plaatsers

Ga naar beneden

Solliciteren terwijl je nog een andere baan hebt Empty Solliciteren terwijl je nog een andere baan hebt

Bericht  Ilovethe90s do 13 jun 2013 - 2:54

Wie doet het en wat is je reden?

Ik ben op dit moment rustig aan het rondkijken of ik misschien iets leuks tegen kom.

Mijn reden is dat ik inmiddels 8 jaar bij dezelfde mensen zit en dit een beetje beu ben, ik mis het contact met andere mensen. Deze gesprekken ken ik nu allemaal wel. Verder hoop ik een plek te vinden waar geen tot weinig verschil gemaakt wordt. Nu kan 1 iemand alles flikken en de rest irriteert zich hierm mateloos aan. Een gesprek heeft geen zin, er wordt altijd partij getrokken voor de persoon die alles kan flikken. Ik heb zo'n gesprek al twee keer gevoerd. Iedereen vind het irritant maar niemand durft er iets van te zeggen. Ik pas hier nu ook voor als de rest niks zegt.

Verder ben ik de laatste jaren alleen maar nieuwe medewerkers aan het inwerken geweest, op zich niks mis mee maar bij de laatste duurt het inwerken nu al 2 jaar. Elke maand kan ik weer hetzelfde uitleggen en dat zuigt mijn energie gewoon weg. In februari loopt haar contract af maar ik krijg het idee dat ze haar een contract voor onbepaalde tijd gaan geven terwijl iedereen weet dat ze haar werkzaamheden niet goed doet. Ook deze gesprekken hebben weinig zin aangezien ik geen taken terug mag nemen omdat ze haar goed moeten kunnen beoordelen.
Als ik het zelf doe gaat het perfect en heb ik energie voor 10.

Gisteren kwam ik een vacature tegen en ik heb er vandaag even voor gebeld aangezien er weinig info bij stond. Helaas werd me verteld dat het intern al opgelost was. Nu ga ik weer even verder zoeken ...
Ilovethe90s
Ilovethe90s
Prater
Prater

Aantal berichten : 1252
Punten : 1357
Registratiedatum : 02-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Solliciteren terwijl je nog een andere baan hebt Empty Re: Solliciteren terwijl je nog een andere baan hebt

Bericht  Zonnetje do 13 jun 2013 - 4:06

Ik doe het. Ik heb nog wel een baan, maar het gaat niet erg goed bij het bedrijf waar ik werk. Bovendien mag ik per 1 januari de helft van de werkzaamheden die ik nu doe, niet meer doen, vanwege veranderende opleidingseisen. Het is wel lastig, want eigenlijk wil ik helemaal niet weg. Bovendien zijn er weinig vacatures in mijn vakgebied. En ik vind het veel tijd kosten om goede, originele brieven te schrijven naast een fulltime baan, sporten en de voorbereidingen van een bruiloft. Maar ik moet van mezelf regelmatig een brief schrijven als er een goede functie voorbij komt. Tot nu toe heb ik zo'n vijf brieven geschreven, maar ik ben nog nergens op gesprek mogen komen. Sommige procedures lopen nog.

Vervelend dat het er zo aan toe gaat op je werk, Ilovethe90s! Ik kan me voorstellen dat je je daar erg aan stoort.
Zonnetje
Zonnetje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2589
Punten : 2726
Registratiedatum : 18-11-10

Solliciteren terwijl je nog een andere baan hebt Empty Re: Solliciteren terwijl je nog een andere baan hebt

Bericht  Gast do 13 jun 2013 - 4:11

Ik zit er ook over te denken om een andere baan te gaan zoeken terwijl ik nu een vaste baan heb. Ik werk alleen en ik merk dat ik dat wel erg eenzaam vind. Er zijn dagen dat ik helemaal niemand spreek, eventueel krijg ik nog een email, maar soms ook niet. Daarnaast beloven ze heel veel, maar maken ze daar niks van waar. Ik zou van 2,5 dag naar 4 dagen gaan, maar dat is 3 geworden. Ik zou een nieuw kantoor krijgen bij andere mensen, maar het lukt niet om iets te vinden. Ik krijg salarisverhoging, maar daar wacht ik nu ook al 2 maanden op...

Het is alleen heel moeilijk om iets te vinden omdat de regio waar ik in kan zoeken maar iets van 30.000 inwoners heeft. Het zal dus waarschijnlijk verhuizen worden, maar ik weet nog niet of ik dat wil. De komende weken moet ik dat even met mijn vriend overleggen en een beslissing maken. Hij is net afgestudeerd en moet ook op zoek naar een baan. Of in deze regio (weinig kans) of in een andere regio (verhuizen).

Gast
Gast

Bericht  Gast do 13 jun 2013 - 4:13

Ilove90s; realiseer je wel dat het bij andere bedrijven niet altijd beter is he! Daar kan het ook zo zijn dat andere worden 'voorgetrokken'.
Wel heel vervelend zoals het nu gaat bij jou. Ik snap dat je daar op een gegeven moment weg wil.

Gast
Gast

Bericht  SoGood do 13 jun 2013 - 4:22

Ik ben het ook aan het doen. Door de crisis kan ik niet meer de uren maken waar ik voor aangenomen ben. Het aantal uren die ik krijg houd ik gewoon en daar zoe ik een baan naast, of liever een compleet nieuwe baan. Mijn werkgever weet dit en helpt me hierbij indien nodig.
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Gast do 13 jun 2013 - 4:48

Ik kijk wel rond maar nog niet zo actief. Ik heb ook op mijn werk aangegeven dat ik iets anders wil en daar gaat vooralsnog mijn voorkeur naar uit omdat ik gek op mijn collega's ben. Nu zag ik van de week wel weer een vacature voorbij komen die ik al jaren wilde maar nu over twijfel. Ik geloof niet dat ik nog bij het bedrijf pas en daarnaast hebben ze er ineens een HBO functie van gemaakt... Helaas! Tot nu toe zag ik wel wat vacatures maar iets houdt me toch nog tegen een brief te schrijven. Soort 'kijken, kijken, niet kopen-fase' waar ik nog in zit denk ik haha smile.

Gast
Gast

Bericht  Ilovethe90s vr 14 jun 2013 - 7:01

Jente schreef:Ilove90s; realiseer je wel dat het bij andere bedrijven niet altijd beter is he! Daar kan het ook zo zijn dat andere worden 'voorgetrokken'.
Ik weet het smile
Gisteren heb ik een oud klasgenoot van de basisschool benaderd, zij werkt ergens waar ik al een paar keer naar gekeken heb. Ik ben er een jaar of 10 geleden al weleens op gesprek geweest en toen afgewezen. Inmiddels toch benieuwd of ik met mijn papieren daar in dienst zou kunnen komen. Ik mail morgen mijn cv naar haar dan gaat zij maandag een balletje opgooien bij de afdeling personeelszaken.

@Zus: dat kijken, kijken, niet kopen herken ik ook wel haha.

@Sogood: dat is ook balen, wel fijn dat ze je helpen.
Ilovethe90s
Ilovethe90s
Prater
Prater

Bericht  Elliot vr 14 jun 2013 - 8:53

Ik heb het gedaan en heb inmiddels een nieuwe baan (begin 1 augustus).

Ik ben gaan zoeken omdat ik na een reorganisatie alleen nog maar heel eentonig werk kan doen en omdat ik het idee heb dat het financieel niet goed gaat met het bedrijf waar ik nu nog werk.
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Bericht  Ilovethe90s do 20 jun 2013 - 2:56

Via de oud klasgenoot was het ook geen succes (niet de juiste opleiding en ervaring). Ik heb er nog wel een mail achteraan gestuurd waar je bij dat bedrijf dan wel aan moet voordoen, dat kan ik dan meenemen voor de toekomst. Helaas nog geen reactie ontvangen.

Verder blijf ik gewoon rustig rondkijken ...
Ilovethe90s
Ilovethe90s
Prater
Prater

Bericht  Gast do 20 jun 2013 - 4:36

Balen Ilove90s! Ik heb al 2 sollicitaties verstuurd, je kan ook met ons meeschrijven in het sollicitatie topic smile

Gast
Gast

Bericht  Ilovethe90s vr 21 jun 2013 - 5:36

Ja, dat topic ga ik zeker in de gaten houden smile
Ilovethe90s
Ilovethe90s
Prater
Prater

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: