Mijn kater heeft een kaal plek
5 plaatsers
Pagina 1 van 1
Mijn kater heeft een kaal plek
Gisteravond, nadat ik thuis kwam van mijn werk, wilde A.xel wat eten van mij hebben. Gaf hem eten en zo viel het mij ineens op dat hij een kaal plek in zijn nek heeft. Toen ik beter keek leek het geen plek van krabben, zitten keen krassen op het kale plekje, het lijkt ook kleiner dan dat het is, dit komt door vacht die er over heen valt, lijkt net of het er uitgetrokken is. Wel verhaart hij als een gek, maar zo ineens een kaal plek?
Ik zit te denken om vandaag de dierenarts hier voor te bellen, of toch eerst afwachten hoe het gaat worden? Vind het zo lelijk, valt ook nog eens extra op, omdat A.xel helemaal zwart is.
Ik zit te denken om vandaag de dierenarts hier voor te bellen, of toch eerst afwachten hoe het gaat worden? Vind het zo lelijk, valt ook nog eens extra op, omdat A.xel helemaal zwart is.
Caramba- Ratel
- Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11
Re: Mijn kater heeft een kaal plek
Hoe het met katten zit weet ik niet, maar ik las laatst wel dat konijnen die erg verharen tijdelijk kale plekken kunnen krijgen!
Saga- Prater
- Aantal berichten : 652
Punten : 634
Registratiedatum : 27-02-13
Onze oudste heeft er ook last van, en de kat van onze buurvrouw ook, ze komen buiten en we denken dat het met vlooien te maken heeft...
Linnie1985- Kletskop
- Aantal berichten : 2932
Punten : 3248
Registratiedatum : 18-11-10
Mijn kater had ook last van kale plekken, waarschijnlijk was hij overgevoelig ergens voor. Een kale plek kan ook wijzen op een allergie of een tekort aan bepaalde voedingsstoffen.
Gast- Gast
Onze poes heeft alleen kale plekjes waar een teek gezeten heeft. Maar dan zit er ook een stipje/plekje in de kale plek.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Hou het eerst wel even in de gaten. Misschien heeft zijn kattenbel ook wel vast gezeten in het haar? Bandje nu maar af gedaan.
Caramba- Ratel
De kat van mijn ouders heeft inderdaad ook kale plekken omdat hij allergisch is voor vlooien, maar onder die kale plek zit dan ook flinke uitslag wat hij steeds kapot krabt.
Daar smeren ze steeds zalf op en dan moet hij een tijdje een kap om, tot de zalf in is getrokken.
Daar smeren ze steeds zalf op en dan moet hij een tijdje een kap om, tot de zalf in is getrokken.
Saga- Prater
- Aantal berichten : 652
Punten : 634
Registratiedatum : 27-02-13
Er is geen spoor van krabben te ontdekken. Zit tussen zijn schouderbladen, hier doe ik altijd zijn vlooiendrup, daar kan hij ook niet bijkomen met likken en bijten. Vlooiendrup van de dierenarts krijgt hij.
Caramba- Ratel
De kat van 'n vriendin heeft dit ook gehad, nadat hij (waarschijnlijk) was aangereden door een auto. Had ook een gekneusd schouderblad en een kale plek in z'n nek, waar, zoals jij beschrijft, geen sporen zaten van krabben, bijten of wat dan ook; een 'afgebakend' kaal stukje... Zij heeft 't gelinkt aan de aanrijding, hoewel ze er geen logische verklaring voor kon vinden (vooral omdat er geen wondje was). Het haar is vanzelf teruggekomen.
Gedraagt je kat zich ook anders als anders?
Gedraagt je kat zich ook anders als anders?
Jerry- Ratel
- Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Nee, hij is niet anders dan anders. Wil zowel graag binnen als buiten zijn. Mag nog altijd graag op dingen opzoeken waar hij lekker op kan liggen.
Loopt mij alles achterna.
Loopt mij alles achterna.
Caramba- Ratel
Ik zou het even aankijken en in de gaten houden. Kijken of de plek groter wordt en/of er meerdere kale plekken komen, in dat geval de DA even contacten. Als 't hierbij blijft en 't haar komt langzaam weer terug, zou ik me niet teveel zorgen maken (al vraag je je natuurlijk wel af waar 't vandaan komt...)
Jerry- Ratel
- Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Zijn haar begint gelukkig weer te groeien. Niet mee naar de dierenarts geweest, het is door zijn halsbandje gekomen, ook daar had hij wat kale plekken.
Caramba- Ratel
Soortgelijke onderwerpen
» Heeft hier iemand een leuke kater met ballen?
» mijn lieve lieve kater is overleden..
» Mijn zus heeft kanker
» Mijn vriend heeft ADD.
» Mijn nicht heeft baarmoederhalskanker.
» mijn lieve lieve kater is overleden..
» Mijn zus heeft kanker
» Mijn vriend heeft ADD.
» Mijn nicht heeft baarmoederhalskanker.
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: