Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Steeds naar dokter voor klachten, wat zouden jullie doen?

+11
Siem
Lousanne
SuperGrover
Lady4
marjoleinnn
Caribbeanlover
Zininzon
Pussycat
June
PrimaBella
Droopy28
15 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Steeds naar dokter voor klachten, wat zouden jullie doen? Empty Steeds naar dokter voor klachten, wat zouden jullie doen?

Bericht  Droopy28 ma 27 aug 2012 - 5:45

De afgelopen tijd ben ik heel vaak naar de huisarts geweest met klachten die allemaal verband houden met elkaar.. het begon met pijn in mijn schouder, dat straalde uit naar mijn linkerarm van boven tot onder, daarna gingen ook mijn borstspieren meedoen, af en toe heb ik hartkloppingen en alles aan de linkerkant doet zeer.

In het begin heb ik een kuur van diclofenac gehad, wat de pijn wel iets onderdrukte maar niet wegnam, ik heb nu ook al een aantal weken fysiotherapie, ook dit haalt weinig uit.

Dat alles aan de linkerkant zit en ik nu ook vaak pijn op mijn borst heb en hartkloppingen maakt me ongerust, ik heb al vaker aangegeven bij de huisarts dat ik bang ben dat het mijn hart is. Hij zegt hierop dat ik te jong ben voor hartklachten... maar ik word er soms gewoon heel nerveus van als de pijn weer zo oplaait.

Wat moet ik nou doen? Weer naar de huisarts (die denk ik onderhand gek wordt van me) en vragen om een onderzoek van mijn hart of afwachten en er maar vanuit gaan dat het toch echt een spieren en pezenkwestie is die lang kan aanhouden maar wel weer een keer overgaat...Ik weet gewoon niet meer wat ik nou moet doen omdat het me allemaal niet lekker zit maar ik toch geen zeikerd wil zijn

Droopy28
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 214
Punten : 407
Registratiedatum : 07-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Steeds naar dokter voor klachten, wat zouden jullie doen? Empty Re: Steeds naar dokter voor klachten, wat zouden jullie doen?

Bericht  PrimaBella ma 27 aug 2012 - 5:50

Ik weet niet of dit bij jouw huisarts kan hoor. Maar ik zou dan een afspraak maken met een andere huisarts van dezelfde praktijk en kijken wat haar/zijn mening ervan is!
PrimaBella
PrimaBella
Prater
Prater

Aantal berichten : 636
Punten : 676
Registratiedatum : 03-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Steeds naar dokter voor klachten, wat zouden jullie doen? Empty Re: Steeds naar dokter voor klachten, wat zouden jullie doen?

Bericht  Droopy28 ma 27 aug 2012 - 6:03

PrimaBella schreef:Ik weet niet of dit bij jouw huisarts kan hoor. Maar ik zou dan een afspraak maken met een andere huisarts van dezelfde praktijk en kijken wat haar/zijn mening ervan is!

Er zijn idd meerdere huisartsen.. ik ben pas naar een ander geweest maar die lezen ook in het digitale dossier en gaan mee in het verhaal van hun collega dokter

Droopy28
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 214
Punten : 407
Registratiedatum : 07-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Steeds naar dokter voor klachten, wat zouden jullie doen? Empty Re: Steeds naar dokter voor klachten, wat zouden jullie doen?

Bericht  PrimaBella ma 27 aug 2012 - 6:06

Droopy28 schreef:
PrimaBella schreef:Ik weet niet of dit bij jouw huisarts kan hoor. Maar ik zou dan een afspraak maken met een andere huisarts van dezelfde praktijk en kijken wat haar/zijn mening ervan is!

Er zijn idd meerdere huisartsen.. ik ben pas naar een ander geweest maar die lezen ook in het digitale dossier en gaan mee in het verhaal van hun collega dokter

Hmm, ja.. Dan is het moeilijk ja!
PrimaBella
PrimaBella
Prater
Prater

Aantal berichten : 636
Punten : 676
Registratiedatum : 03-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Steeds naar dokter voor klachten, wat zouden jullie doen? Empty Re: Steeds naar dokter voor klachten, wat zouden jullie doen?

Bericht  Gast ma 27 aug 2012 - 6:14

Zoek een andere arts die wel los van jouw eigen arts bereid is een second opinion te doen. Daar heb je recht op. Het is jouw lichaam en als je twijfelt is het je goed recht ergens anders verhaal te halen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Steeds naar dokter voor klachten, wat zouden jullie doen? Empty Re: Steeds naar dokter voor klachten, wat zouden jullie doen?

Bericht  June ma 27 aug 2012 - 6:21

Hartkloppingen kunnen ook ontstaan bij hyperventilatie of een paniekaanval. Als jij je constant zorgen maakt dat er iets met je hart is, zou je daar natuurlijk ook van in paniek kunnen raken. Dat voelt heel eng en je hart gaat dan inderdaad tekeer als een malle, maar dat veroorzaak je dan dus eigenlijk met je eigen angstige gedachten.

Ik zeg niet dat het zo is, want ik weet het natuurlijk niet, maar ik kan me wel voorstellen dat je arts dat denkt en het was ook iets waar ik direct aan moest denken.
June
June
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1976
Punten : 2040
Registratiedatum : 04-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Steeds naar dokter voor klachten, wat zouden jullie doen? Empty Re: Steeds naar dokter voor klachten, wat zouden jullie doen?

Bericht  Droopy28 ma 27 aug 2012 - 6:27

June schreef:Hartkloppingen kunnen ook ontstaan bij hyperventilatie of een paniekaanval. Als jij je constant zorgen maakt dat er iets met je hart is, zou je daar natuurlijk ook van in paniek kunnen raken. Dat voelt heel eng en je hart gaat dan inderdaad tekeer als een malle, maar dat veroorzaak je dan dus eigenlijk met je eigen angstige gedachten.

Ik zeg niet dat het zo is, want ik weet het natuurlijk niet, maar ik kan me wel voorstellen dat je arts dat denkt en het was ook iets waar ik direct aan moest denken.

Ook ikzelf kan me daar wel in vinden hoor, want ik ben de afgelopen maanden echt een stresskip geworden.. Ik heb het idee dat ik ook een beetje hypochonder aan het worden ben. Maar de klachten die ik nu ervaar beinvloeden mijn leven wel echt... misschien is een psycholoog wel de oplossing.. al zou ik toch ook wel geruster zijn na een onderzoek.. Echt ik word moe van mezelfSteeds naar dokter voor klachten, wat zouden jullie doen? 1270000679

Droopy28
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 214
Punten : 407
Registratiedatum : 07-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Steeds naar dokter voor klachten, wat zouden jullie doen? Empty Re: Steeds naar dokter voor klachten, wat zouden jullie doen?

Bericht  June ma 27 aug 2012 - 6:29

Ik snap de angsten, maar je kunt echt jezelf zieker denken dat je bent. Misschien moet je dat dan eerlijk met de huisarts bespreken. Dat je zelf ook niet meer weet of het de angst is om iets te hebben of echt iets, maar dat je wel geruststelling nodig hebt en dat je die niet vindt zolang hij je niet serieus neemt.
June
June
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1976
Punten : 2040
Registratiedatum : 04-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Steeds naar dokter voor klachten, wat zouden jullie doen? Empty Re: Steeds naar dokter voor klachten, wat zouden jullie doen?

Bericht  Gast ma 27 aug 2012 - 6:34

Daarin ben ik het ook wel eens met june. Ik voel me ook zo als ik een ( lichte ) paniekaanval heb.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Steeds naar dokter voor klachten, wat zouden jullie doen? Empty Re: Steeds naar dokter voor klachten, wat zouden jullie doen?

Bericht  Droopy28 ma 27 aug 2012 - 7:27

Thanks voor jullie reacties!

Weet 1 van jullie miss ook of er een speciaal soort therapie is voor mensen die lichtelijk hypochonder zijn/ paniekaanvallerig of hyperventilatieklachten hebben?

Droopy28
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 214
Punten : 407
Registratiedatum : 07-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Steeds naar dokter voor klachten, wat zouden jullie doen? Empty Re: Steeds naar dokter voor klachten, wat zouden jullie doen?

Bericht  Pussycat ma 27 aug 2012 - 8:00

Hallo droopy ik ben daarvoor bij de psychosomatische fysiotherapeut geweest.
http://www.psychosomatischefysiotherapie.nl/
Het heeft bij mij veel geholpen. Ik kon daar mijn verhaal kwijt en ze namen me serieus en ik kreeg oefeningen mee en ze maakte me zo nu en dan los. Dat het aan je linkerkant zit is geen toeval (als het hyperventilatie is) want daar schijnt je stresskant te zitten. Maar het klinkt mij heeeeel bekend in de oren allemaal.

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Steeds naar dokter voor klachten, wat zouden jullie doen? Empty Re: Steeds naar dokter voor klachten, wat zouden jullie doen?

Bericht  Gast ma 27 aug 2012 - 8:01

Droopy28 schreef:
PrimaBella schreef:Ik weet niet of dit bij jouw huisarts kan hoor. Maar ik zou dan een afspraak maken met een andere huisarts van dezelfde praktijk en kijken wat haar/zijn mening ervan is!

Er zijn idd meerdere huisartsen.. ik ben pas naar een ander geweest maar die lezen ook in het digitale dossier en gaan mee in het verhaal van hun collega dokter
Dat doen ze idd bij mij ook, mijn vervangend huisarts weigerde, net als mijn eigen huisarts, om me door te sturen naar een oogarts omdat ik vanaf m'n 30e in de gaten gehouden moet worden voor een erfelijke oogaandoening die pas op latere leeftijd opspeelt (maar in onze familie juist als je jong bent de kop op steekt). Zijn weerwoord: Ja, maar dokter H. is mijn collega en die wil ik niet tegen me in het harnas hebben, want daar moet ik nog jaren mee samenwerken. Gelukkig had ik een helder moment door direct terug te zeggen dat ik op mijn beurt nog jaren met mijn ogen wil doen en wil dat die ogen gewoon goed zijn. Toe was 'ie stil en tikte hij zo een verwijsbrief uit.

Je staat volledig in je recht om een doorverwijzing te vragen. Beter nog, je staat volledig in je recht door te zeggen dat je die spreekkamer niet verlaat zonder doorverwijzing naar de cardioloog. Al was het alleen maar om jezelf gerust te stellen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Steeds naar dokter voor klachten, wat zouden jullie doen? Empty Re: Steeds naar dokter voor klachten, wat zouden jullie doen?

Bericht  Gast ma 27 aug 2012 - 8:49

Zelf heb ik ook een tijd last gehad van hyperventilatie, je klachten komen overeen met mijn klachten. Door stress kun je ook veel klachten krijgen. Met dit soort dingen zijn diagnoses stellen vaak lastig.

Ik zou een second opinion laten doen bij een onafhankelijke arts en als blijkt dat daar niks uitkomt, een afspraak maken bij een psycholoog als je nog steeds last heb van die klachten. Bepaalde dingen kunnen echt 'tussen je oren' zitten en dat kan flink lastig zijn en je leven beinvloeden. Misschien dat een gesprek kan helpen om er vanaf te komen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Steeds naar dokter voor klachten, wat zouden jullie doen? Empty Re: Steeds naar dokter voor klachten, wat zouden jullie doen?

Bericht  Zininzon ma 27 aug 2012 - 8:51

Heel herkenbaar! Heb er in het verleden ook veel last gehad en heb nachten wakker gelegen omdat ik zeker wist (ahum dacht) dat als ik zou gaan slapen, ik niet meer wakker zou worden.

Ik ben zelf naar een haptonoom gegaan, huisarts werkte wel mee aan verwijzing, maar kwam niet met het voorstel.
Heeft me goed geholpen, ik kan nu rustig blijven als ik iets voel in mijn lichaam, waardoor ik niet die hartkloppingen/hyperventilatie krijg!
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Steeds naar dokter voor klachten, wat zouden jullie doen? Empty Re: Steeds naar dokter voor klachten, wat zouden jullie doen?

Bericht  Caribbeanlover ma 27 aug 2012 - 9:26

Droopy, wat een rare arts heb jij zeg dat hij zegt dat je te jong bent voor hartklachten..................bullshit! Daar is geen bepaalde leeftijd voor aangezien mijn nichtje van 1,5 het zelfs heeft. Ga als de wiedeweerga een andere zoeken en meldt daar ook wat beweerde. Sterkte!

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Steeds naar dokter voor klachten, wat zouden jullie doen? Empty Re: Steeds naar dokter voor klachten, wat zouden jullie doen?

Bericht  marjoleinnn ma 27 aug 2012 - 19:53

Ik zou gewoon naar de huisarts gaan en niet weggaan voor ik doorgestuurd werd.
marjoleinnn
marjoleinnn
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 450
Punten : 523
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Steeds naar dokter voor klachten, wat zouden jullie doen? Empty Re: Steeds naar dokter voor klachten, wat zouden jullie doen?

Bericht  Lady4 ma 27 aug 2012 - 20:19

marjoleinnn schreef:Ik zou gewoon naar de huisarts gaan en niet weggaan voor ik doorgestuurd werd.

En mensen maar klagen dat de zorg zo duur is.. Soms is het gewoon niet nodig om iemand door te sturen. Echt verbazend dat mensen dit beter denken te weten dan een (huis)arts. Het klinkt niet als een hartprobleem, eerder als hyperventilatie.
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Steeds naar dokter voor klachten, wat zouden jullie doen? Empty Re: Steeds naar dokter voor klachten, wat zouden jullie doen?

Bericht  marjoleinnn ma 27 aug 2012 - 20:23

Lady4 schreef:
marjoleinnn schreef:Ik zou gewoon naar de huisarts gaan en niet weggaan voor ik doorgestuurd werd.

En mensen maar klagen dat de zorg zo duur is.. Soms is het gewoon niet nodig om iemand door te sturen. Echt verbazend dat mensen dit beter denken te weten dan een (huis)arts. Het klinkt niet als een hartprobleem, eerder als hyperventilatie.
Nou geloof mij, er zijn bij mij en bij mensen in mijn omgeving al zo super veel fouten gemaakt door de huisarts. Dat dit gewoon niet normaal meer is. En allemaal mensen die te laat doorgestuurd zijn naar het ziekenhuis. Dus heel vaak is het juist wel nodig om mensen door te sturen maar wordt dit niet gedaan juist omdat iedereen zo zeurt dat de zorg zo duur is. En dat ze gaan bezuinigen op dat soort dingen etc.
Oke ik heb dit hele topic niet gelezen, alleen de openingspost. Dus ik heb verder ook niet nagedacht over wat het wel of niet zou kunnen zijn. Maar op het moment dat je zelf erg bang bent voor een probleem met je hart kan je best bij de dokter zorgen dat je minstens een hartfilmpje mag laten maken.
marjoleinnn
marjoleinnn
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 450
Punten : 523
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Steeds naar dokter voor klachten, wat zouden jullie doen? Empty Re: Steeds naar dokter voor klachten, wat zouden jullie doen?

Bericht  SuperGrover ma 27 aug 2012 - 20:25

Lady4 schreef:
marjoleinnn schreef:Ik zou gewoon naar de huisarts gaan en niet weggaan voor ik doorgestuurd werd.

En mensen maar klagen dat de zorg zo duur is.. Soms is het gewoon niet nodig om iemand door te sturen. Echt verbazend dat mensen dit beter denken te weten dan een (huis)arts. Het klinkt niet als een hartprobleem, eerder als hyperventilatie.
Volledig mee eens. Hoezo heb je 'recht' op een hartfilmpje? De klachten lijken gewoon heel erg op hyperventilatie, dus ik vind het niet gek dat ze dan een psycholoog aangeraden krijgt in plaats van een cardioloog. Zorg afdwingen omdat je denkt het beter te weten, en daardoor talloze zinloze onderzoeken ondergaan, dat is wat de zorg inderdaad zo onnodig duur maakt.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Steeds naar dokter voor klachten, wat zouden jullie doen? Empty Re: Steeds naar dokter voor klachten, wat zouden jullie doen?

Bericht  marjoleinnn ma 27 aug 2012 - 20:28

SuperGrover schreef:
Lady4 schreef:
marjoleinnn schreef:Ik zou gewoon naar de huisarts gaan en niet weggaan voor ik doorgestuurd werd.

En mensen maar klagen dat de zorg zo duur is.. Soms is het gewoon niet nodig om iemand door te sturen. Echt verbazend dat mensen dit beter denken te weten dan een (huis)arts. Het klinkt niet als een hartprobleem, eerder als hyperventilatie.
Volledig mee eens. Hoezo heb je 'recht' op een hartfilmpje? De klachten lijken gewoon heel erg op hyperventilatie, dus ik vind het niet gek dat ze dan een psycholoog aangeraden krijgt in plaats van een cardioloog. Zorg afdwingen omdat je denkt het beter te weten, en daardoor talloze zinloze onderzoeken ondergaan, dat is wat de zorg inderdaad zo onnodig duur maakt.
In sommige gevallen is het wel nodig om die zorg 'af te dwingen'. Wat ik meegemaakt heb met huisartsen of in ieder geval van de huisartsen die in onze praktijk zitten is dat ze veel algemene dingen weten, maar ook erg veel fouten maken. In dit geval is een psycholoog misschien op zijn plaats maar dat wil niet zeggen dat mensen altijd te snel doorgestuurd willen worden.
marjoleinnn
marjoleinnn
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 450
Punten : 523
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Steeds naar dokter voor klachten, wat zouden jullie doen? Empty Re: Steeds naar dokter voor klachten, wat zouden jullie doen?

Bericht  SuperGrover ma 27 aug 2012 - 20:31

marjoleinnn schreef:
SuperGrover schreef:
Lady4 schreef:
marjoleinnn schreef:Ik zou gewoon naar de huisarts gaan en niet weggaan voor ik doorgestuurd werd.

En mensen maar klagen dat de zorg zo duur is.. Soms is het gewoon niet nodig om iemand door te sturen. Echt verbazend dat mensen dit beter denken te weten dan een (huis)arts. Het klinkt niet als een hartprobleem, eerder als hyperventilatie.
Volledig mee eens. Hoezo heb je 'recht' op een hartfilmpje? De klachten lijken gewoon heel erg op hyperventilatie, dus ik vind het niet gek dat ze dan een psycholoog aangeraden krijgt in plaats van een cardioloog. Zorg afdwingen omdat je denkt het beter te weten, en daardoor talloze zinloze onderzoeken ondergaan, dat is wat de zorg inderdaad zo onnodig duur maakt.
In sommige gevallen is het wel nodig om die zorg 'af te dwingen'. Wat ik meegemaakt heb met huisartsen of in ieder geval van de huisartsen die in onze praktijk zitten is dat ze veel algemene dingen weten, maar ook erg veel fouten maken. In dit geval is een psycholoog misschien op zijn plaats maar dat wil niet zeggen dat mensen altijd te snel doorgestuurd willen worden.
Er worden vast fouten gemaakt, maar dat wil niet zeggen dat je daarom maar mensen moet aanraden om zorg af te dwingen. Als je zo weinig vertrouwen hebt in je huisarts, zoek dan een andere.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Steeds naar dokter voor klachten, wat zouden jullie doen? Empty Re: Steeds naar dokter voor klachten, wat zouden jullie doen?

Bericht  marjoleinnn ma 27 aug 2012 - 20:34

SuperGrover schreef:
marjoleinnn schreef:
SuperGrover schreef:
Lady4 schreef:
marjoleinnn schreef:Ik zou gewoon naar de huisarts gaan en niet weggaan voor ik doorgestuurd werd.

En mensen maar klagen dat de zorg zo duur is.. Soms is het gewoon niet nodig om iemand door te sturen. Echt verbazend dat mensen dit beter denken te weten dan een (huis)arts. Het klinkt niet als een hartprobleem, eerder als hyperventilatie.
Volledig mee eens. Hoezo heb je 'recht' op een hartfilmpje? De klachten lijken gewoon heel erg op hyperventilatie, dus ik vind het niet gek dat ze dan een psycholoog aangeraden krijgt in plaats van een cardioloog. Zorg afdwingen omdat je denkt het beter te weten, en daardoor talloze zinloze onderzoeken ondergaan, dat is wat de zorg inderdaad zo onnodig duur maakt.
In sommige gevallen is het wel nodig om die zorg 'af te dwingen'. Wat ik meegemaakt heb met huisartsen of in ieder geval van de huisartsen die in onze praktijk zitten is dat ze veel algemene dingen weten, maar ook erg veel fouten maken. In dit geval is een psycholoog misschien op zijn plaats maar dat wil niet zeggen dat mensen altijd te snel doorgestuurd willen worden.
Er worden vast fouten gemaakt, maar dat wil niet zeggen dat je daarom maar mensen moet aanraden om zorg af te dwingen. Als je zo weinig vertrouwen hebt in je huisarts, zoek dan een andere.
Ehmm ik heb alleen gezegd dat ik bij de dokter zou blijven tot hij me doorstuurt. En dat het soms nodig is om die zorg af te dwingen (Dit sloeg op de algemene discussie of je zorg af mag dwingen of niet). Er staat niet dat de TO het af moet dwingen. In het geval dat ik denk dat ik echt iets aan mijn hart heb en de dokter mij weer maar wat medicijnen ofzo geeft. Ik zou dan inderdaad graag een hartfilmpje laten maken om er zeker van te zijn dat er niks met mijn hart is. Waarschijnlijk neemt dat sowieso al een heel stuk angst weg bij de TO en dan zullen de paniekaanvallen ook minder zijn. Daarbij raad ik niemand aan om zorg af te dwingen. Ik heb ook nergens gezegd dat je 'recht' op een hartfilmpje hebt zoals jij het hierboven beschreef.
Daarbij is het niet alleen mijn eigen huisarts waar het om gaat, ik heb het bij de huisartsen in die praktijk meegemaakt. Nou dat zijn er toch wel meer dan 1. En ik hoor het van mensen in mijn omgeving ook van andere praktijken. Dus naar een andere huisarts zoeken lijkt mij niet de oplossing.
marjoleinnn
marjoleinnn
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 450
Punten : 523
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Steeds naar dokter voor klachten, wat zouden jullie doen? Empty Re: Steeds naar dokter voor klachten, wat zouden jullie doen?

Bericht  SuperGrover ma 27 aug 2012 - 20:41

marjoleinnn schreef:
SuperGrover schreef:
marjoleinnn schreef:
SuperGrover schreef:
Lady4 schreef:
marjoleinnn schreef:Ik zou gewoon naar de huisarts gaan en niet weggaan voor ik doorgestuurd werd.

En mensen maar klagen dat de zorg zo duur is.. Soms is het gewoon niet nodig om iemand door te sturen. Echt verbazend dat mensen dit beter denken te weten dan een (huis)arts. Het klinkt niet als een hartprobleem, eerder als hyperventilatie.
Volledig mee eens. Hoezo heb je 'recht' op een hartfilmpje? De klachten lijken gewoon heel erg op hyperventilatie, dus ik vind het niet gek dat ze dan een psycholoog aangeraden krijgt in plaats van een cardioloog. Zorg afdwingen omdat je denkt het beter te weten, en daardoor talloze zinloze onderzoeken ondergaan, dat is wat de zorg inderdaad zo onnodig duur maakt.
In sommige gevallen is het wel nodig om die zorg 'af te dwingen'. Wat ik meegemaakt heb met huisartsen of in ieder geval van de huisartsen die in onze praktijk zitten is dat ze veel algemene dingen weten, maar ook erg veel fouten maken. In dit geval is een psycholoog misschien op zijn plaats maar dat wil niet zeggen dat mensen altijd te snel doorgestuurd willen worden.
Er worden vast fouten gemaakt, maar dat wil niet zeggen dat je daarom maar mensen moet aanraden om zorg af te dwingen. Als je zo weinig vertrouwen hebt in je huisarts, zoek dan een andere.
Ehmm hallo ik heb alleen gezegd dat ik bij de dokter zou blijven tot hij me doorstuurt. In het geval dat ik denk dat ik echt iets aan mijn hart heb en de dokter mij weer maar wat medicijnen ofzo geeft. Ik zou dan inderdaad graag een hartfilmpje laten maken om er zeker van te zijn dat er niks met mijn hart is. Waarschijnlijk neemt dat sowieso al een heel stuk angst weg bij de TO en dan zullen de paniekaanvallen ook minder zijn. Daarbij raad ik niemand aan om zorg af te dwingen. Ik heb ook nergens gezegd dat je 'recht' op een hartfilmpje hebt zoals jij het hierboven beschreef.
Daarbij is het niet alleen mijn eigen huisarts waar het om gaat, ik heb het bij de huisartsen in die praktijk meegemaakt. Nou dat zijn er toch wel meer dan 1. En ik hoor het van mensen in mijn omgeving ook van andere praktijken. Dus naar een andere huisarts zoeken lijkt mij niet de oplossing.
Je blijft aandringen tot je doorgestuurd wordt, ook al is je arts het daar niet mee eens, hoezo is dat geen zorg afdwingen? En je zei eerder dat ze 'minstens een hartfilmpje moet krijgen'. Ik ben het daar niet mee eens, als een arts van mening is dat een ECG niet nodig is. Je vertrouwt niet op de mening van je huisarts, en je eist gewoon een doorverwijzing. Ik vind dat een stuk arrogantie, je hecht geen waarde aan de mening van een arts en bovendien heb je het gevoel dat je 'recht' (ja dit heb je niet letterlijk gezegd maar kan geen ander woord vinden) hebt op geruststelling van een cardioloog. Waarom vertrouw je zijn oordeel wel en dat van huisartsen niet? Cardiologen maken ook fouten.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Steeds naar dokter voor klachten, wat zouden jullie doen? Empty Re: Steeds naar dokter voor klachten, wat zouden jullie doen?

Bericht  marjoleinnn ma 27 aug 2012 - 20:50

SuperGrover schreef:
marjoleinnn schreef:
SuperGrover schreef:
marjoleinnn schreef:
SuperGrover schreef:
Lady4 schreef:
marjoleinnn schreef:Ik zou gewoon naar de huisarts gaan en niet weggaan voor ik doorgestuurd werd.

En mensen maar klagen dat de zorg zo duur is.. Soms is het gewoon niet nodig om iemand door te sturen. Echt verbazend dat mensen dit beter denken te weten dan een (huis)arts. Het klinkt niet als een hartprobleem, eerder als hyperventilatie.
Volledig mee eens. Hoezo heb je 'recht' op een hartfilmpje? De klachten lijken gewoon heel erg op hyperventilatie, dus ik vind het niet gek dat ze dan een psycholoog aangeraden krijgt in plaats van een cardioloog. Zorg afdwingen omdat je denkt het beter te weten, en daardoor talloze zinloze onderzoeken ondergaan, dat is wat de zorg inderdaad zo onnodig duur maakt.
In sommige gevallen is het wel nodig om die zorg 'af te dwingen'. Wat ik meegemaakt heb met huisartsen of in ieder geval van de huisartsen die in onze praktijk zitten is dat ze veel algemene dingen weten, maar ook erg veel fouten maken. In dit geval is een psycholoog misschien op zijn plaats maar dat wil niet zeggen dat mensen altijd te snel doorgestuurd willen worden.
Er worden vast fouten gemaakt, maar dat wil niet zeggen dat je daarom maar mensen moet aanraden om zorg af te dwingen. Als je zo weinig vertrouwen hebt in je huisarts, zoek dan een andere.
Ehmm hallo ik heb alleen gezegd dat ik bij de dokter zou blijven tot hij me doorstuurt. In het geval dat ik denk dat ik echt iets aan mijn hart heb en de dokter mij weer maar wat medicijnen ofzo geeft. Ik zou dan inderdaad graag een hartfilmpje laten maken om er zeker van te zijn dat er niks met mijn hart is. Waarschijnlijk neemt dat sowieso al een heel stuk angst weg bij de TO en dan zullen de paniekaanvallen ook minder zijn. Daarbij raad ik niemand aan om zorg af te dwingen. Ik heb ook nergens gezegd dat je 'recht' op een hartfilmpje hebt zoals jij het hierboven beschreef.
Daarbij is het niet alleen mijn eigen huisarts waar het om gaat, ik heb het bij de huisartsen in die praktijk meegemaakt. Nou dat zijn er toch wel meer dan 1. En ik hoor het van mensen in mijn omgeving ook van andere praktijken. Dus naar een andere huisarts zoeken lijkt mij niet de oplossing.
Je blijft aandringen tot je doorgestuurd wordt, ook al is je arts het daar niet mee eens, hoezo is dat geen zorg afdwingen? En je zei eerder dat ze 'minstens een hartfilmpje moet krijgen'. Ik ben het daar niet mee eens, als een arts van mening is dat een ECG niet nodig is. Je vertrouwt niet op de mening van je huisarts, en je eist gewoon een doorverwijzing. Ik vind dat een stuk arrogantie, je hecht geen waarde aan de mening van een arts en bovendien heb je het gevoel dat je 'recht' (ja dit heb je niet letterlijk gezegd maar kan geen ander woord vinden) hebt op geruststelling van een cardioloog. Waarom vertrouw je zijn oordeel wel en dat van huisartsen niet? Cardiologen maken ook fouten.
Ik vind dat je best door kan vragen tot een hartfilmpje. Bij ons maken ze de hartfilmpjes trouwens gewoon in de praktijk zelf dus ik nam eigenlijk aan dat dit overal zo is? Dan gaat het niet eens om een doorsturing maar meer als een hartfilmpje ter geruststelling. Ik ga ook heus niet overal op een doorverwijzing aandringen. Mijn vriend is laatst (met mij) naar de dokter geweest omdat hij een drukkend gevoel op de borst had. Dit kan ook een teken zijn dat er iets met je hart is. De dokter zei dat dit niet het geval was en hij kreeg medicijnen. In zo'n geval ga ik echt niet doordringen op een hartfilmpje of doorverwijzing naar het ziekenhuis ofzo. Maar als ik net als de TO al vanalles gekregen had van de huisarts en niks helpt en ik blijf mezelf maar drukker en drukker maken omdat ik denk dat er iets met mijn hart is dan vraag ik zeker om een hartfilmpje ja. Dit hoeft niet eens altijd perse bij een cardioloog gedaan te worden.
Maar als ik zelf het gevoel heb dat iets echt niet normaal is dan vertrouw ik niet meer op de huisarts nee. Zo had ik al minstens een jaar last van hele erge buikpijn. Ik telkens naar de huisarts, deze gooide het op een prikkelbare darm. Nou oke ik heb dat ook zo aangenomen, heb de medicijnen geslikt die ik gekregen had enz. Tot ik telkens wel heel erg ziek was en mijn bed niet meer uit kon van de kramp, niks meer binnen kon houden en eigenlijk de dagen dat het beter ging ook elke dag erge buikpijn had. De huisartsen bleven maar bij prikkelbare darm. Uiteindelijk mocht ik dan bloed laten prikken, het bloed was niet helemaal goed maar de huisarts verwaarloosde dat eigenlijk. Hij heeft letterlijk gezegd dat hij zeker wist dat het geen darmziekte was. Nou ik weer naar huis, tot ik weer een aantal keer zo super ziek geworden was. Toen ben ik naar de huisarts gegaan en heb ik gezegd dat ik doorgestuurd wilde worden voor een onderzoek. Nou na een half jaar wachten voor ik terecht kon in het ziekenhuis kreeg ik dan de onderzoeken. Wat bleek..ik heb toch een darmziekte. Het was zelfs al zo erg (omdat ik dus veel te lang heb moeten wachten) dat ik geopereerd moest worden en er meteen een stuk darm verwijderd moest worden. Ook had ik overal hele erge ontstekingen in mijn darmen.
Dit is dan 1 voorbeeld van wat mijn ervaring is met de huisarts. Zo kan ik er nog een aantal meer noemen (zal ik maar niet doen haha). In dat geval zeg ik..eerder een doorverwijzing van de huisarts vragen want voor je het weet heb je dus wel iets en is het alleen maar erger geworden door de tijd die je hebt moeten wachten.
marjoleinnn
marjoleinnn
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 450
Punten : 523
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Steeds naar dokter voor klachten, wat zouden jullie doen? Empty Re: Steeds naar dokter voor klachten, wat zouden jullie doen?

Bericht  Lousanne ma 27 aug 2012 - 21:14

Ik heb zelf een co-schap bij de huisarts gelopen, en echt waar, als we iedereen door zouden moeten sturen die doorgestuurd wil worden dan moet er nieuwe ziekenhuizen gebouwd worden, veeeel meer specialisten worden aangenomen etc. Zo werkt het gewoon echt niet, eisen dat je wordt doorgestuurd.
Lousanne
Lousanne
Prater
Prater

Aantal berichten : 574
Punten : 661
Registratiedatum : 29-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Steeds naar dokter voor klachten, wat zouden jullie doen? Empty Re: Steeds naar dokter voor klachten, wat zouden jullie doen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum