Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zindelijkheid trainen of zelf laten aangeven?

+14
loesje
Flower_L
sheila123
Susan
Thunder
TGR
Dolphinne
-Ieniemienie-
Liadan
Sjonno
Darius
Mamsie
Flemy
Mikki
18 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Zindelijkheid trainen of zelf laten aangeven? Empty Zindelijkheid trainen of zelf laten aangeven?

Bericht  Gast za 16 jul 2011 - 9:42

Wat hebben jullie gedaan? Gewacht tot je kind het zelf aan gaf of echt getraind? Mijn zoon is in mei 2 jaar geworden. Hij geeft nu wel aan dat hij gepoept heeft bijvoorbeeld, maar erg veel interesse heeft hij er verder nog niet voor.

Vanaf wanneer was jullie kind zindelijk?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zindelijkheid trainen of zelf laten aangeven? Empty Re: Zindelijkheid trainen of zelf laten aangeven?

Bericht  Mikki za 16 jul 2011 - 9:48

Zo rond de 2 jaar hebben we een potje gepakt, en hebben we haar daar af en toe opgezet. Soms een ochtendje zonder luier om eens te kijken of ze het aan voelde komen. De eerste maanden gebeurde dat totaal niet, en hebben we het even laten rusten. Ook had ze er net een zusje bij, dus dat was al druk genoeg. Met 2,5 jaar nog eens geprobeerd en na een paar dagen had ze het ineens door. Op een paar kleine ongelukjes na, was ze binnen een week zindelijk.

Mikki
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 263
Punten : 264
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zindelijkheid trainen of zelf laten aangeven? Empty Re: Zindelijkheid trainen of zelf laten aangeven?

Bericht  Flemy za 16 jul 2011 - 9:59

Wij hebben een soort potje neergezet en een leesboekje over 'op het potje plassen' gekocht. We zijn daarin gaan voorlezen en toen ging ze dat nadoen, ze was toen 22 maanden. Binnen een week was ze helemaal zindelijk overdag, zonder ongelukjes. We konden toen al zonder luier de deur uit, dus schijnbaar was ze er echt al helemaal klaar voor.
's Nachts nog steeds niet en dat trainen we verder ook niet. Ze geeft het heel vaak aan dat ze zonder luier wil proberen, maar het lukt gewoon nog niet. Om die reden schenken we daar zo min mogelijk aandacht aan.
Ze mag het overigens wel altijd zonder luier proberen dan, we hebben een waterdichte molton en een zeiltje. Moeten alleen iedere keer de lakens wassen dan Wink Tegenwoordig laten we haar vaak toch een luier aan doen dan hoor en dan zeggen we dat die voor de ongelukjes is. Dat ze dan maar moet proberen niet in haar luier te plassen.
Flemy
Flemy
Prater
Prater

Aantal berichten : 516
Punten : 552
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zindelijkheid trainen of zelf laten aangeven? Empty Re: Zindelijkheid trainen of zelf laten aangeven?

Bericht  Mamsie za 16 jul 2011 - 10:09

Ik ben er nooit veel mee bezig geweest. Gewoon mee naar de wc genomen en soms laten proberen. Heb geen potje gedaan want ik had zoiets van meteen op de wc waar t moet. Met 2/2.5 kregen ze interesse en ging het best al goed en toen bij alle 2 een terug slag. Daarna waren ze rond de 3/3.5 alle 2 meteen dag en nacht zindelijk.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zindelijkheid trainen of zelf laten aangeven? Empty Re: Zindelijkheid trainen of zelf laten aangeven?

Bericht  Gast za 16 jul 2011 - 10:35

Wij gaan het proberen over 2 weken om het te trainen, dan is hij 3 jaar en 4 maanden. Niet pushen, maar er wel actiever mee bezig gaan. Maar als het niet lukt laten we het ook wel weer even rusten. We merken dan wel of hij er klaar voor is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zindelijkheid trainen of zelf laten aangeven? Empty Re: Zindelijkheid trainen of zelf laten aangeven?

Bericht  Gast za 16 jul 2011 - 10:53

Mijn dochter geeft aan dat ze moet plassen of poepen. We zetten haar dan op het potje en soms plast of poept ze dan ook. Vandaag toevallig nog een plasje gedaan op het potje en dan zijn we ook echt ontzettend trots. Zodra zij aangeeft dat ze moet plassen of poepen zetten we haar dus op het potje. De wc vindt ze nog wel eng, wij hebben nog geen brilverkleiner, dus ze hangt ook boven zo'n gat, ik snap best dat ze dat niet fijn vindt. Het potje gaat nu prima, dus dat houden we er gewoon in.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zindelijkheid trainen of zelf laten aangeven? Empty Re: Zindelijkheid trainen of zelf laten aangeven?

Bericht  Gast za 16 jul 2011 - 19:45

Indy zijn we net voor haar 2e verjaardag begonnen omdat ze dit zelf aan gaf... vond het super interessant.... Merle heeft laatst al een plasje gedaan op het potje..die gaat nu altijd voordat ze in bad gaat of boven verschoond word even zitten, vind ze reuze interessant maar goed 1 keer geluk gehad en sindsdien een hoop lol Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zindelijkheid trainen of zelf laten aangeven? Empty Re: Zindelijkheid trainen of zelf laten aangeven?

Bericht  Darius za 16 jul 2011 - 19:50

James, L is een beetje hetzelfde als jouw L, haha. Wil niet op het potje of wc, dus we hebben het er maar steeds over, en lezen boekjes met hem. Plassen over de aardbeien kan hij prima. En bewust he??? Ga er nog niet heel erg mee bezig, misschien kun je het kdv vragen , maar hier wilde hij dat ook niet. Heb geen zin om met een kind te zitten die straks helemaal niet meer wil, dus we laten het maar zo.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Zindelijkheid trainen of zelf laten aangeven? Empty Re: Zindelijkheid trainen of zelf laten aangeven?

Bericht  Sjonno za 16 jul 2011 - 19:57

Lisa roept steeds dat ze moet plassen, we zetten haar dan op de wc maar er komt niets haha. Nu hopen op mooi weer want dan laten we haar lekker in haar blote billen lopen en dan maar vaak op de wc zetten.

@ Rick was met de 3 jaar en 2 maanden overdag zindelijk. "s nachts is hij dat nog niet. Rick wilde net voor zijn 2 allemaal op het potje en ineens wilde hij dat niet meer. Toen tegen z'n 3 weer geprobeerd maar het was 1 grote strijd dus maar weer laten rusten en ineens gaf hij het zelf aan. Was toen binnen een week overdag zindelijk.
Sjonno
Sjonno
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 468
Punten : 487
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zindelijkheid trainen of zelf laten aangeven? Empty Re: Zindelijkheid trainen of zelf laten aangeven?

Bericht  Liadan za 16 jul 2011 - 22:03

Wij hebben Yara gisteren de hele dag geen luier aan gedaan. Ze gaat al tijden wel naar de wc (ook op het kdv), maar er kwam nooit een plas. Ze geeft ook al een jaar aan als ze moet poepen, maar dat wil ze absoluut niet op het potje of de wc.

Gisteren heeft ze eerst 5 keer in haar broek geplast. Aan het eind van de dag gaf ze opeens aan dat ze naar de wc moest en deed er een hele grote plas.
Vanmorgen hebben we haar luier aangelaten tot ze had gepoept en nu is de luier weer uit. Ik ben benieuwd hoe het vandaag gaat.
Ze vindt het zelf trouwens erg leuk om zonder luier te lopen en een mooie onderbroek aan te hebben, als ze dat niet had gewild dan hadden we het nog niet gedaan.
En als nu blijkt dat ze er echt nog niet aan toe is, dan gaat de luier gewoon weer aan.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zindelijkheid trainen of zelf laten aangeven? Empty Re: Zindelijkheid trainen of zelf laten aangeven?

Bericht  -Ieniemienie- za 16 jul 2011 - 22:07

Onze dochter wil vanaf iets voor haar 2de verjaardag eigenlijk zelf graag op het potje.
Ik vraag haar dan voor en na het slapen, voor het bad gaan en bij elke verschoning even of ze op het potje wil.
Ze zegt altijd ja en doet eigenlijk ook altijd een plasje. Nu vraagt ze er bij elke verschoning zelf om.
We hebben nu ook een wc verkleiner gekocht en dat gaat ook goed. Dus nu niet meer op het potje.
Maar ze snapt dus heel goed wat de bedoeling is, maar doet het wel net zo goed in haar luier. Ze geeft het niet aan.
Poepen doet ze nog gewoon in haar luier. Voorlopig laat ik het even zo. Van mij hoeft ze helemala nog niet helemala zinnelijk te worden. ALs ze het straks ook echt zelf aan gaat geven, dat ze moet plassen. Dan ga ik er meer mee doen.
-Ieniemienie-
-Ieniemienie-
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1716
Punten : 2113
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Ergens in Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Zindelijkheid trainen of zelf laten aangeven? Empty Re: Zindelijkheid trainen of zelf laten aangeven?

Bericht  Dolphinne za 16 jul 2011 - 23:06

Wij zijn begonnen met een keer op het potje voor het douchen. Dan kwam er ook regelmatig wel wat. Een tijdje wilde hij niet op het potje en later weer wel.
Nu staat het potje in de kast en wil hij op de grote wc (met verkleiner).
Hij wil nu regelmatig als ik naar de wc ga, zelf ook (alleen dan het liefste voor mij, wat niet handig is als je net zelf een volle blaas hebt haha).

We hebben nu een boekje voor hem gekocht en als hij op de wc plast of poept mag hij een sticker uitzoeken voor in zijn boekje. Hij geeft het wel altijd aan als hij gaat poepen (en verstopt zich dan ergens), maar hij wil dan nog niet op de wc.

Afgelopen vrijdag heeft hij wel 2 keer (per toeval?) gepoept op de wc.
Binnenkort willen we meer gaan trainen en bijv. een ochtend de luier uit laten.
Dolphinne
Dolphinne
Prater
Prater

Aantal berichten : 1388
Punten : 1465
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zindelijkheid trainen of zelf laten aangeven? Empty Re: Zindelijkheid trainen of zelf laten aangeven?

Bericht  TGR za 16 jul 2011 - 23:11

Vanaf 3 jaar hebben kinderen pas controle over hun zindelijkheid. Tot die tijd kun je nog niet teveel van ze verwachten.

TGR
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zindelijkheid trainen of zelf laten aangeven? Empty Re: Zindelijkheid trainen of zelf laten aangeven?

Bericht  Thunder za 16 jul 2011 - 23:15

We hebben het hem zelf aan laten geven. Met 3 jaar was hij er zo'n beetje mee begonnen en was hij overdag zindelijk. Toen de jongste geboren werd, even een terugval gehad en 3 maanden later was hij zowel dag als nacht zindelijk. Bij de jongste doen we het op dezelfde manier straks.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zindelijkheid trainen of zelf laten aangeven? Empty Re: Zindelijkheid trainen of zelf laten aangeven?

Bericht  Gast za 16 jul 2011 - 23:30

TGR schreef:Vanaf 3 jaar hebben kinderen pas controle over hun zindelijkheid. Tot die tijd kun je nog niet teveel van ze verwachten.

Dat is heel verschillend per kind. Tussen de 18 en de 36 maanden kunnen de meeste kinderen wel zindelijk worden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zindelijkheid trainen of zelf laten aangeven? Empty Re: Zindelijkheid trainen of zelf laten aangeven?

Bericht  Susan za 16 jul 2011 - 23:37

Het ligt er denk ik ook aan wat je onder zindelijkheid verstaat. Op het potje kunnen plassen en poepen is de eerste stap, kunnen aangeven dat je moet poepen of plassen is de volgende, maar een kind is pas volledig zindelijk als hij controle over zijn sluitspieren heeft en het dus even kan ophouden tot hij op de wc of op het potje is.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zindelijkheid trainen of zelf laten aangeven? Empty Re: Zindelijkheid trainen of zelf laten aangeven?

Bericht  sheila123 za 16 jul 2011 - 23:43

Hier doen we het spelenderwijs. Ze geeft wel aan wanneer ze gepoept heeft en een schone luier nodig heeft dan pakt ze er alvast 1 en komt em brengen haha. Als ik naar de wc ga gaat ze mee. Daar staat ook haar potje en gaat ze er ook op zitten maar wel met kleren aan met blote billen wil ze niet dat vind ze eng. Komt vanzelf zou er gewoon spelenderwijs mee omgaan. Ze leren het vanzelf wel,forceren helpt toch niet.
sheila123
sheila123
Prater
Prater

Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zindelijkheid trainen of zelf laten aangeven? Empty Re: Zindelijkheid trainen of zelf laten aangeven?

Bericht  Gast zo 17 jul 2011 - 1:02

Wij hebben Ciske getraind. Eerst heeft heel lang het potje in de huiskamer gestaan zonder dat hij er iets op deed. Toen hij 2,5 was zijn we actief gaan trainen en binnen 3 dagen was hij overdag zindelijk en binnen 2 weken dag en nacht.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zindelijkheid trainen of zelf laten aangeven? Empty Re: Zindelijkheid trainen of zelf laten aangeven?

Bericht  Flower_L ma 28 mei 2012 - 20:31

Up.....

L wordt bijna twee, en geeft steeds vaker aan wanneer de luier vies is (wijzen en zegt 'bah').
Nu zomer in zicht komt krijg ik veel advies, naakt in tuin laten lopen. Of in kleding maar zonder luier.
Weet nig niet zo goed wat ik ermee moet, wilde eerst potje introduceren. Tijdje geleden gedaan maar werkte toen mog niet. Misschien nu ook niet hoor, dan kimt het wel, maar wil wel proberen.

Hoe pakten jullie aan?

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zindelijkheid trainen of zelf laten aangeven? Empty Re: Zindelijkheid trainen of zelf laten aangeven?

Bericht  loesje ma 28 mei 2012 - 20:43

wij hebben een potje staan en met luier dan wil hij er wel heel even op zitten maar zonden dat gaat hij huilen en snapt er niks van.
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

Zindelijkheid trainen of zelf laten aangeven? Empty Re: Zindelijkheid trainen of zelf laten aangeven?

Bericht  Linda ma 28 mei 2012 - 20:50

Mijn dochter heeft het hele weekend in haar badpak zonder luier gelopen. Manlief ging naar het toilet en ze liep er vrolijk achteraan. Toen hij stond te plassen begon zij ook te plassen. Kan toeval zijn natuurlijk, maar we hadden op zolder al een potje staan, dus die heb ik alvast neergezet. Iedere keer wijst ze ernaar en roept dan vrolijk "poep poep!" en dan gaat ze er voor de grap op zitten, maar ze doet uiteraard nog niets, ze is nog wel erg jong.
Toen ze in haar blootje rond liep en ze stiekem onder de kinderstoel had gepoept hebben we dat drolletje met een papiertje in het potje gegooid, ze vond het erg interessant.

Ik zou hem gewoon af en toe bloot of zonder luier rond laten lopen. En het potje neerzetten op een plek waar hij vaak poept, als dat mogelijk is.
Voor de rest kan je weinig denk ik. Komt vanzelf wel.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zindelijkheid trainen of zelf laten aangeven? Empty Re: Zindelijkheid trainen of zelf laten aangeven?

Bericht  Flower_L ma 28 mei 2012 - 20:54

Maar is de ontlasting van jullir kindjes vrijwel altijd hard? Hier vrijwel nooit, dat weerhoudt mij er iik van eigenlijk.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zindelijkheid trainen of zelf laten aangeven? Empty Re: Zindelijkheid trainen of zelf laten aangeven?

Bericht  Coco ma 28 mei 2012 - 20:59

Met het warme weer van de afgelopen dagen heb ik ze gewoon in hun zwembroekje in de tuin en woonkamer laten lopen. Aangegeven dat als ze moeten plassen dan op het potje of achterin de tuin. Het werd de tuin maar dat is ook prima. Ze gingen iig uit het zwembad om te gaan plassen. Ik heb dan dus ook hun potjes buiten staan. Nu vandaag wat kouder laat ik ze gewoon met een joggingbroek in de tuin spelen en verder dezelfde manier. Vanmiddag nog even een paar extra joggingbroekjes erbij halen bij de Hema. Mochten er ongelukjes gebeuren spoel ik de broekjes onder de kraan even uit en gaan ze eind van de dag even in de wasmachine.

Ze geven het ook wel aan de laatste tijd als ze moeten plassen of poepen. Zondag tijdens eten wilde meneer per se uit zijn stoel maar gaf niet aan te moeten plassen. Na wat gezeur maar uit zijn stoel gedaan en hij ging snel de deur in woonkamer uit, hij was de drempel net over en toen hield hij het niet meer en keek mij heel zielig aan omdat hij de hoek van de tuin niet redde. Laughing
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zindelijkheid trainen of zelf laten aangeven? Empty Re: Zindelijkheid trainen of zelf laten aangeven?

Bericht  Linda ma 28 mei 2012 - 21:05

Flower_L schreef:Maar is de ontlasting van jullir kindjes vrijwel altijd hard? Hier vrijwel nooit, dat weerhoudt mij er iik van eigenlijk.

Nee, van mijn dochter ook niet altijd. Maar het is zo opgeruimd toch?

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zindelijkheid trainen of zelf laten aangeven? Empty Re: Zindelijkheid trainen of zelf laten aangeven?

Bericht  Flower_L ma 28 mei 2012 - 21:07

Linda schreef:
Flower_L schreef:Maar is de ontlasting van jullir kindjes vrijwel altijd hard? Hier vrijwel nooit, dat weerhoudt mij er iik van eigenlijk.

Nee, van mijn dochter ook niet altijd. Maar het is zo opgeruimd toch?

Is ook wel, maar bedoel meer voor l zelf. Zit alles onder en misschien weerhoudt het hem ervan om opnieuw te doen. L heeft vaak vrij dun namelijk.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zindelijkheid trainen of zelf laten aangeven? Empty Re: Zindelijkheid trainen of zelf laten aangeven?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum