zindelijkheid...heeft dit zin?
+4
Liadan
mauwmauw
Monnie
Flower_L
8 plaatsers
Pagina 1 van 1
zindelijkheid...heeft dit zin?
Vanochtend met l gepraat. Wat uitleg gegeven en potje in kamer gezet. Onderbroekje en dun pyama broekje aan...en verteld dat wanneer hij moest plassen poepen, op potje moest gaan zitten. En verder lekker spelen. Nog paar keer gevraagd of hij al moest...nee hoefde niet.
Resultaat na ochtend...drie natte onderbroeken drie natte pyamabroeken en drie plassen plas op laminaat...geen succes dus .
Had ook niet direct verwacht maar ik hoopte dat hij het iig liet merken. Maar hij laat het grwoon lopen, alsof hij het niet voelt aankomen. Hij voelde zich wel ongemakkelijk na ongelukjes, en wilde mij helpen dweilen.
Heeft het nu zin om van het weekend weer poging te doen of nog even wachten?
Resultaat na ochtend...drie natte onderbroeken drie natte pyamabroeken en drie plassen plas op laminaat...geen succes dus .
Had ook niet direct verwacht maar ik hoopte dat hij het iig liet merken. Maar hij laat het grwoon lopen, alsof hij het niet voelt aankomen. Hij voelde zich wel ongemakkelijk na ongelukjes, en wilde mij helpen dweilen.
Heeft het nu zin om van het weekend weer poging te doen of nog even wachten?
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
Re: zindelijkheid...heeft dit zin?
Ik zou nog even wachten, mijn zoontje is net zo. Hij heeft het echt nog niet door dat hij moet plassen. Ik denk dat het nu weinig zin heeft om door te gaan als hij het zelf nog niet aan voelt komen. Ik laat het zelf nu ook weer een tijdje rusten.
Monnie- Prater
- Aantal berichten : 1350
Punten : 1416
Registratiedatum : 18-11-10
Hij is nog maar 2... je kunt het wel blijven proberen en het potje 'warm houden', maar best kans dat hij pas echt zindelijk wordt over een jaartje, of misschien zelfs 1,5. Hij moet er zelf ook al wel aan toe zijn, en dat haal ik nog niet direct uit je verhaal. De gemiddelde leeftijd voor jongetjes om zindelijk te zijn ligt volgens mij rond de 3 jaar, meisjes zijn vaak wat eerder.
Gast- Gast
Ik zou nog even wachten want zo te lezen is hij er nog niet aan toe. Misschien dat je het over 3 maandjes nog een keer kan proberen. 2 jaar is jong hoor!
Het valt me trouwens wel op dat veel mama's hier vrij vroeg beginnen met zindelijkheid.
Het valt me trouwens wel op dat veel mama's hier vrij vroeg beginnen met zindelijkheid.
Gast- Gast
ik heb nog geen ervaring,maar ik denk dat ik zal wachten tot hij het zelf aan geeft als die moet plassen,poepen.En voor nu lekker zijn luier om houden.
mauwmauw- Kletskop
- Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10
Zo zijn wij ook begonnen en onze dochter had het na een hele dag vol ongelukjes door, de dag erna nog wat ongelukjes en daarna was ze zindelijk. Dus als je zoon het nog een keer wil proberen zou ik het van het weekend nog een keer zo doen. Mijn dochter heeft de eerste dag zeker 8 keer in haar broek geplast, ze voelde het toen gewoon nog niet aankomen. Maar 2 dagen later had ze het helemaal door.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Ik ben lui qua ticker. L is inmiddels 2jr 4mnd.
Ik wil niet op punt komen dat het hem tegen gaat staan. Dan wacht uk liever. Maar wil ook niet sbel opgeven. Toch lastig.
Ik wil niet op punt komen dat het hem tegen gaat staan. Dan wacht uk liever. Maar wil ook niet sbel opgeven. Toch lastig.
Flower_L- Ratel
Ik debk dat we het weekend nog proberen en kijken hoe het dan gaat. Wil ook kijken wanneer hij plast...misschien kan ik dan keer erop hem voor dat moment op potje zetten.
Flower_L- Ratel
Ik denk dat je vooral spelenderwijs verder moet gaan, hem meenemen als jullie naar de wc gaan, in zijn blote kont laten lopen als hij dat wil en het potje gewoon lekker voor de leuk nog even houden, komt vanzelf!
Parel- Ratel
- Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12
Onze dochter is bijna 2. En plast zo'n 3 keer per dag op het potje. Meteen na het middag slaapje, voor het bad en voor het naar bed gaan.
Ze loopt dan even zonder luiers rond boVen en gaat meteen op potje zitten om te plassen.
Binnen kort wil ik overdag proberen zonder luier..
Ik ben begonnen met meteen na middag slaapje omdat ze dan altijd meteen plast. Toevals treffer op potje.. En nu mag ze een mooie sticker plakken als ze heeft geplast op een mooie poster op haar kamer.
Ze loopt dan even zonder luiers rond boVen en gaat meteen op potje zitten om te plassen.
Binnen kort wil ik overdag proberen zonder luier..
Ik ben begonnen met meteen na middag slaapje omdat ze dan altijd meteen plast. Toevals treffer op potje.. En nu mag ze een mooie sticker plakken als ze heeft geplast op een mooie poster op haar kamer.
Purpleflower- Prater
- Aantal berichten : 744
Punten : 912
Registratiedatum : 29-11-11
Ik zou eventjes wachten, hier heeft R zelf aangegeven wanneer hij er 'klaar' voor was, en dat was meteen met succes want hij was binnen een week volledig zindelijk. Ik heb het dus echt vanuit hem laten komen.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Ik heb er zelf natuurlijk nog geen ervaring mee, maar mijn moeder verteld altijd dat wanneer wij droog waren na het slapen ze ons op het potje zette als we dan wat deden liet ze de luier af voor de rest van de dag. Dan gebeurde er nog wel eens een ongelukje natuurlijk.
Maar wij droegen in die tijd nog katoenen luiers en die zitten minder comfortabel na het plassen en poepen dan de pampers van tegenwoordig.
Maar wij droegen in die tijd nog katoenen luiers en die zitten minder comfortabel na het plassen en poepen dan de pampers van tegenwoordig.
Raven- Fluisteraar
- Aantal berichten : 258
Punten : 265
Registratiedatum : 19-05-11
Soortgelijke onderwerpen
» Zindelijkheid en kdv
» Zindelijkheid op het kdv
» Zindelijkheid
» Terugval in zindelijkheid
» beloningssysteem zindelijkheid
» Zindelijkheid op het kdv
» Zindelijkheid