Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Klushuis kopen (volledige renovatie). Update pag. 3!

+17
Lenster
Ella
Printje
Raindrop
Oasis
Bosjesvrouw
Linda
Jade
Zininzon
Dennenappel
Flippin' Bitch
Shisha
Susan
Bruintje Beer
SarahKey
Coccinelle
Aziraphale
21 plaatsers

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Klushuis kopen (volledige renovatie). Update pag. 3! - Pagina 2 Empty Re: Klushuis kopen (volledige renovatie). Update pag. 3!

Bericht  Shisha di 1 mei 2012 - 9:30

Het ziet er van de buitenkant al geweldig uit. Wat een leuk huisje! I love you
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Klushuis kopen (volledige renovatie). Update pag. 3! - Pagina 2 Empty Re: Klushuis kopen (volledige renovatie). Update pag. 3!

Bericht  Jade di 1 mei 2012 - 21:21

Wij hebben ook een opknappertje gekocht. We zijn nu ongeveer 2,5 maand aan het klussen. We doen veel zelf, 's avonds en in het weekend.

wat hebben we gedaan:

tussenmuur weggesloopt (zodat we een open keuken hebben gekregen)
Schrootjes verwijderd
Behang afgehaald Klushuis kopen (volledige renovatie). Update pag. 3! - Pagina 2 1578173417
Plafonds verwijderd
Bedrading vernieuwd
Stopcontacten naar beneden (dmv vrezen)
deur naar de woonkamer dichtgemaakt (kozijn weg, muur dichtgemetseld met muurankers)
Hele bovenverdieping geisoleerd (plafonds)
boven dampremmende folie geplaatst
hele benedenverdieping geisoleerd (plafonds)
compleet nieuw raamwerk (lattenwerk) gemaakt voor het gips
We hebben de schoorsteen in de woonkamer weggehaald
De schoorsteen van het dak is weggehaald
Er is compleet nieuwe dakbedekking opgekomen

wat moet nog gebeuren:

Gipsplaten plaatsen
Alle muren worden gestucadoord
Nieuw toilet
Kozijnen schuren (hardhout met thermopeen, is nog goed)
schilderen/behangen
vloeren leggen

En ik vergeet vast nog wel een paar dingen Klushuis kopen (volledige renovatie). Update pag. 3! - Pagina 2 827601.

Een aantal dingen hebben we trouwens laten doen.

Ik vind het best pittig moet ik zeggen! Wanneer je moe bent, of lekker van de zon wilt genieten MOET je aan het werk.

Laatst aangepast door Jade op wo 2 mei 2012 - 0:51; in totaal 1 keer bewerkt

Jade
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11

Bericht  Aziraphale di 1 mei 2012 - 22:07

Gaaf Jade, leuk dat je de foto's wilde laten zien!

Nou, ik ben net bij de makelaar geweest. Morgen om 9.00 uur gaan we het huis bezichtigingen. Maar...er zijn ook al andere, serieuze, gegadigden volgens de makelaar. Zij willen ook een bod uitbrengen en dan het koopcontract regelen onder voorbehoud van verkoop eigen woning. Dus dan zouden wij tweede in de rij worden, aangezien wij ook ons eigen huis eerst moeten verkopen. Nouja, we zullen zien. Als het allemaal al zo definitief was, zouden ze niet nog met ons gaan bezichtigen, denk ik dan.
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Coccinelle do 10 mei 2012 - 20:31

Hoe was de bezichtiging?

Coccinelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 1391
Punten : 1576
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Aziraphale za 12 mei 2012 - 8:19

Coccinelle schreef:Hoe was de bezichtiging?

Het is een prachtig huis, veel mogelijkheden! Maar de mensen die eerder waren hadden al een voorlopig koopcontract met voorbehoud verkoop eigen woning erin en voorbehoud van financiering. Dit maakt het 'spel' wat minder leuk, wij moeten dan ons huis ook in de verkoop zetten en hopen dat we sneller zijn...En stiekem willen we nog helemaal niet weg uit ons fijne huisje! We hebben erg veel overwaarde en zitten hier echt voor een prikkie. Plus dat het al bijna helemaal verbouwd is naar onze eigen smaak.
Daar komt bij dat het allemaal vrij krap wordt, de verbouwing van zo'n oud huis gaat vast veel meer kosten dan wij denken en we zien het niet zitten om een aantal jaar 'krom' te moeten liggen. Dus we hebben het idee even opzij gezet. Wie weet is het huis over een paar maanden nog te koop (als die andere mensen hun huis bijv niet verkocht krijgen) en dan kijken we evt verder. Maar voor nu, is het goed zo smile
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Bericht  Aziraphale wo 25 jul 2012 - 19:47

Mijn vriend gaat zo de makelaar bellen... 'ons' huis is nog steeds te koop en gisteren is de vraagprijs met €16.000 gedaald... Eerst uitvissen of de andere kopers nog dat voorlopig koopcontract hebben. Zo niet, ondernemen wij actie!! Spannend!

Edit: vorige, potentiële kopers zijn uit het zicht... Morgen om 15u onze tweede bezichtiging! Schoonouders gaan mee, mijn schoonvader is aannemer van een bouwbedrijf. Als hij het ook ziet zitten gaan we mss al een bod doen. :cheering:
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Bericht  Linda wo 25 jul 2012 - 23:09

Wat gaaf! Spannend ook!

Hebben jullie je eigen huis inmiddels verkocht?

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577

Bericht  Bosjesvrouw wo 25 jul 2012 - 23:09

Spannend!

Mijn zus en zwager hebben hun huis helemaal verbouwd was eerst een dokterspraktijk (de dokter woonde er alleen).
Ze zijn er een jaar mee bezig geweest.

Bosjesvrouw
Prater
Prater

Aantal berichten : 1368
Punten : 1428

Bericht  Aziraphale wo 25 jul 2012 - 23:15

Linda schreef:Wat gaaf! Spannend ook!

Hebben jullie je eigen huis inmiddels verkocht?

Ons huis staat nog niet te koop. We wilden niet per sé verhuizen maar voor dit huis wel smile We hebben een hele lage hypotheek nu dus kunnen een poos dubbele lasten dragen, plus dat we dan nog even in ons eigen huis kunnen leven ipv daar kamperen! Ons huidige huis is goedkoper dan een klein huurhuis (we betalen nu €450 bruto).
De huizen bij ons in de straat (starterssegment) verkopen gemiddeld binnen 3 maanden. Die huizen waren ook minder 'af' dan die van ons. We maken ons nog geen zorgen smile
Mocht het uit de klauwen lopen wil mijn moeder ons helpen.

Maar we willen eerst kijken of de verkoper een voorlopig koopcontract wil aangaan met onder voorbehoud van financiering + verkoop eigen woning. Nadeel is dan wel dat we er nog niet kunnen verbouwen en uiteindelijk wel daar moeten 'kamperen', mocht ons huis binnen de gestelde termijn verkocht zijn

Laatst aangepast door Aziraphale op do 26 jul 2012 - 5:33; in totaal 2 keer bewerkt
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Bericht  Shisha wo 25 jul 2012 - 23:17

Wat spannend! Klushuis kopen (volledige renovatie). Update pag. 3! - Pagina 2 281626781
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10

Bericht  Gast wo 25 jul 2012 - 23:43

Wat leuk en spannend Azi! Very Happy

Gast
Gast

Bericht  Oasis do 26 jul 2012 - 0:19

Spannend zeg! Succes met de tweede bezichtiging! :cheering:
Oasis
Oasis
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4392
Punten : 4662
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Raindrop do 26 jul 2012 - 0:32

Wat leuk en spannend! Veel succes bij de tweede bezichtiging! Very Happy
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5054
Punten : 5284

Bericht  Jade do 26 jul 2012 - 0:40

Wat leuk zeg! Spannend!

Ik zou zelf niet snel meer voor een huis kiezen die nog helemaal verbouwd moet worden, maar misschien denk ik daar over een paar maanden wel weer anders over (we zitten nog midden in de verbouwing).

Jade
Ratel
Ratel

Bericht  Bruintje Beer do 26 jul 2012 - 0:58

wat leuk!!

Zelf zou ik ook niet zo snel meer voor een klushuis kiezen. Omdat we weten wat het allemaal inhoudt.
Zelf zijn wij nu bezig met een nieuwbouwhuis.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925

Bericht  Aziraphale do 26 jul 2012 - 1:14

Ik zou misschien ook niet zo snel voor een klushuis kiezen, maar dit huis is echt zo sfeervol... Mooi, rustig en groen plekje. Vrijstaand en letterlijk 2 min lopen en je staat middenin het drukke centrum. Anders echt onbetaalbaar (voor ons).
Ik zal even een foto plaatsen, liever niet quoten:

-weg ivm herkenning-

Laatst aangepast door Aziraphale op do 26 jul 2012 - 3:46; in totaal 1 keer bewerkt
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Bericht  Printje do 26 jul 2012 - 1:20

Prachtig huis maar al dat klussen is niets voor mij hahahaha
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Aziraphale do 26 jul 2012 - 1:24

Printje schreef:Prachtig huis maar al dat klussen is niets voor mij hahahaha

Gelukkig zal m'n vriend het meeste moeten doen :P
Hij is net afgestudeerd van een voltijdstudie naast 32 uur werken (tijdens zijn eerste jaar werkte hij minder) en is nu al onrustig aan het worden. Perfecte kans dit Laughing
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Bericht  Printje do 26 jul 2012 - 1:32

Aziraphale schreef:
Printje schreef:Prachtig huis maar al dat klussen is niets voor mij hahahaha

Gelukkig zal m'n vriend het meeste moeten doen :P
Hij is net afgestudeerd van een voltijdstudie naast 32 uur werken (tijdens zijn eerste jaar werkte hij minder) en is nu al onrustig aan het worden. Perfecte kans dit Laughing

haha dat scheelt!! En zo is je vriend mooi vd straat hahaha;) lekker laten klussen en jij shoppen!
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Jade do 26 jul 2012 - 1:43

Prachtig huis!

Jade
Ratel
Ratel

Bericht  Ella do 26 jul 2012 - 2:17

Leuk huis! Succes met de 2de bezichtiging!
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768

Bericht  Bruintje Beer do 26 jul 2012 - 2:59

Wow......Snap dat je die kans aan zou willen grijpen!!
Zou ik ook doen. Ook al is het weer een klushuis. Helaas zijn zulke huizen hie ronbetaalbaar!
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925

Bericht  Dennenappel do 26 jul 2012 - 8:11

Wauw, wat leuk voor jullie dat de andere kopers ervan af hebben gezien én de prijs lager is!

Ik hoop echt dat het hem wordt, een prachtig huisje is het!
Dennenappel
Dennenappel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1583
Punten : 1769
Registratiedatum : 25-11-10

Bericht  Gast do 26 jul 2012 - 8:41

spannend zeg, morgen wel even laten weten hoe het was!

Gast
Gast

Bericht  Aziraphale do 26 jul 2012 - 8:53

Rejoy. schreef:spannend zeg, morgen wel even laten weten hoe het was!

Doe ik! We gaan er dan dit weekend goed over nadenken en maandag met de makelaar bellen... Voordeel is dat we morgen de enige bezichtigers zijn en het is aan het einde van de werkweek. Dan kunnen we rustig nadenken zonder teveel kapers op de kust Wink

Er komt echt zoveel bij kijken; verkoop eigen woning (we willen dan de voorbehoud verkoop eigen woning 48-uurs clausule opnemen), die waarborg/bankgarantie, pfff. Dit benauwd me allemaal wel maar het komt vast goed. Blijkbaar kunnen meer mensen dit, haha.

Ik kijk nu 'Help, mijn man is klusser' :cheering:
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: