Klushuis
5 plaatsers
Pagina 1 van 1
Klushuis
Hallo!
Wij hebben ons oog laten vallen op een prachtig huis. Het huis is op zich niet oud (1995), maar sinds die tijd is er niets aan gedaan. De keuken, de badkamer moeten eruit. De trap heeft van die vieze groene vloerbedekking, de wc stamt uit de jaren 0, de zolder heeft geen raam, de vloer loopt niet door in de keuken.
Maar eigenlijk vinden wij het super om alles op te knappen en eigen te maken (de prijs is er ook naar). Ik ben benieuwd naar jullie verhalen. Net al even twee klustopic's doorgelopen. Ik ben benieuwd hoe lang jij over je verbouwing hebt gedaan, viel het mee, viel het tegen? Wat was je kwijt?
Dank je wel!
Wij hebben ons oog laten vallen op een prachtig huis. Het huis is op zich niet oud (1995), maar sinds die tijd is er niets aan gedaan. De keuken, de badkamer moeten eruit. De trap heeft van die vieze groene vloerbedekking, de wc stamt uit de jaren 0, de zolder heeft geen raam, de vloer loopt niet door in de keuken.
Maar eigenlijk vinden wij het super om alles op te knappen en eigen te maken (de prijs is er ook naar). Ik ben benieuwd naar jullie verhalen. Net al even twee klustopic's doorgelopen. Ik ben benieuwd hoe lang jij over je verbouwing hebt gedaan, viel het mee, viel het tegen? Wat was je kwijt?
Dank je wel!
Live Laugh Love- Fluisteraar
- Aantal berichten : 340
Punten : 504
Registratiedatum : 20-11-10
Re: Klushuis
Wij vinden het ook erg leuk om ons huis op te knappen! Bij ons moest er ook veel gebeuren. De keuken, de badkamer, verven/behangen, elektra, nieuwe vloer.
We hebben een bouwdepot van 18.000,- euro en we hebben nu nog ongeveer 8000,- euro over.
Wat we tot nu toe gedaan hebben:
- Nieuwe vloer woonkamer: 1250,- euro.
- Nieuwe keuken: 4000,- euro.
- elektra inc nieuwe stoppenkast: 1750,- euro.
- Badkamer (nieuwe douche,bad, inbouwtoilet, nieuwe tegels) inc werkuren tot nu toe: 2000,- euro.
- Vloer slaapkamer: 200,- euro.
- Verf e.d. : 500,-
- Plinten slaapkamer: 100,- euro.
- Ombouw radiator slaapkamer.
En we moeten nog:
- De rest van de badkamer.
- Plinten woonkamer.
- Keuken afwerken / dichtmaken.
- 4 slaapkamers behangen/verven.
- plinten 4 slaapkamers.
- Kozijnen verven 4 slaapkamers.
- Toilet beneden.
En dan vergeet ik vast nog wel wat. We zijn nu ongeveer 3 maanden bezig en het meeste hebben we zelf gedaan. (alleen elektra en badkamer hebben we uitbesteed)
We zullen nog wel even bezig zijn voordat het straks echt helemaal klaar is.
We hebben een bouwdepot van 18.000,- euro en we hebben nu nog ongeveer 8000,- euro over.
Wat we tot nu toe gedaan hebben:
- Badkamer (nieuwe douche,bad, inbouwtoilet, nieuwe tegels) inc werkuren tot nu toe: 2000,- euro.
En we moeten nog:
- Plinten woonkamer.
- plinten 4 slaapkamers.
- Toilet beneden.
En dan vergeet ik vast nog wel wat. We zijn nu ongeveer 3 maanden bezig en het meeste hebben we zelf gedaan. (alleen elektra en badkamer hebben we uitbesteed)
We zullen nog wel even bezig zijn voordat het straks echt helemaal klaar is.
Shisha- Ratel
- Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Wat stoer! Wel leuk dat echt alles naar je eigen smaak wordt! Dat vinden wij er ook zo leuk aan.Shisha schreef:
En we moeten nog:
- Plinten woonkamer.
- plinten 4 slaapkamers.
- Toilet beneden.
Wonen jullie er nog niet in? Wij hadden bedacht dat we eerst de slaapkamer gaan doen en de woonkamer en keuken.
Als we straks beide vakantie hebben in de zomer dan de badkamer, de zolder en de andere slaapkamers. Dan kunnen we ook weer even sparen. Ik vind jou prijs nog meevallen. Jullie doen veel voor dat bedrag vind ik. Ben benieuwd naar het resultaat. Klusse!
Heel eerlijk gezegd vond ik het de eerst 2/3 weken leuk en daarna niet meer!
De eerste 2/3 weken kon ik ook dingen doen en was het leuk want toen was ik bezig in ons huis.. maar toen waren we afhankelijk van andere mensen of moest mijn vriend het doen, want echt zo handig ben ik niet! Ik voelde me vaak overbodig maar ook wat lullig ten opzichte van mijn vriend omdat ik hem niet kon helpen en hij het dus alleen moest doen.
Toen we weer in de opbouwende fase zaten en ik ook weer wat kon doen vond ik het weer leuk.
Wat wij precies voor alles kwijt waren weet ik niet, maar wij hebben een nieuwe keuken geplaatst, nieuwe keuken en bijkeuken vloer gelegd, nieuwe badkamer, boven overal laminaat. Op 2 kamers behang er af gehaald en de muren en plafond gesausd, op 1 andere kamer alles op nieuw gesausd. Hele nieuwe badkamer, wc beneden is nieuw en nieuwe tegels. De muren in de woonkamer zijn helemaal opnieuw gestucd, die in de keuken ook. We hebben een plafond met spotjes in de keuken gemaakt. De vloer die in de woonkamer lag hebben we helemaal geschuurd en opnieuw in de olie gezet. Ik dacht dat dat het was. Dat hebben we in 3 en halve maand gedaan..
Later hebben we de tuin zowel voor als achter aangepakt, en afgelopen september hebben we de zolder opgeknapt!
De eerste 2/3 weken kon ik ook dingen doen en was het leuk want toen was ik bezig in ons huis.. maar toen waren we afhankelijk van andere mensen of moest mijn vriend het doen, want echt zo handig ben ik niet! Ik voelde me vaak overbodig maar ook wat lullig ten opzichte van mijn vriend omdat ik hem niet kon helpen en hij het dus alleen moest doen.
Toen we weer in de opbouwende fase zaten en ik ook weer wat kon doen vond ik het weer leuk.
Wat wij precies voor alles kwijt waren weet ik niet, maar wij hebben een nieuwe keuken geplaatst, nieuwe keuken en bijkeuken vloer gelegd, nieuwe badkamer, boven overal laminaat. Op 2 kamers behang er af gehaald en de muren en plafond gesausd, op 1 andere kamer alles op nieuw gesausd. Hele nieuwe badkamer, wc beneden is nieuw en nieuwe tegels. De muren in de woonkamer zijn helemaal opnieuw gestucd, die in de keuken ook. We hebben een plafond met spotjes in de keuken gemaakt. De vloer die in de woonkamer lag hebben we helemaal geschuurd en opnieuw in de olie gezet. Ik dacht dat dat het was. Dat hebben we in 3 en halve maand gedaan..
Later hebben we de tuin zowel voor als achter aangepakt, en afgelopen september hebben we de zolder opgeknapt!
studiebol- Ratel
- Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10
Wij hebben ook net een klushuis gekocht
We hebben 15.000 euro bouwdepot meegenomen in de hypotheek en daarvan willen wij: een nieuwe keuken laten plaatsen, de muren stucen, een nieuwe vloer leggen, de ketel vervangen en een aantal verwarmingen omleggen, en de toilet vernieuwen. Daarna gaan we sparen om over een aantal jaar de badkamer te kunnen doen.
Ik hoop dat het allemaal gaat lukken binnen dat budget, gelukkig heb ik een handige vriend en schoonvader die veel zelf kunnen doen. Maar het is toch altijd afwachten...
We hebben 15.000 euro bouwdepot meegenomen in de hypotheek en daarvan willen wij: een nieuwe keuken laten plaatsen, de muren stucen, een nieuwe vloer leggen, de ketel vervangen en een aantal verwarmingen omleggen, en de toilet vernieuwen. Daarna gaan we sparen om over een aantal jaar de badkamer te kunnen doen.
Ik hoop dat het allemaal gaat lukken binnen dat budget, gelukkig heb ik een handige vriend en schoonvader die veel zelf kunnen doen. Maar het is toch altijd afwachten...
Aimee- Ratel
- Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10
Live Laugh Love schreef:Wat stoer! Wel leuk dat echt alles naar je eigen smaak wordt! Dat vinden wij er ook zo leuk aan.Shisha schreef:
En we moeten nog:
- Plinten woonkamer.
- plinten 4 slaapkamers.
- Toilet beneden.
Wonen jullie er nog niet in? Wij hadden bedacht dat we eerst de slaapkamer gaan doen en de woonkamer en keuken.
Als we straks beide vakantie hebben in de zomer dan de badkamer, de zolder en de andere slaapkamers. Dan kunnen we ook weer even sparen. Ik vind jou prijs nog meevallen. Jullie doen veel voor dat bedrag vind ik. Ben benieuwd naar het resultaat. Klusse!
Ik vind het op zich nog steeds leuk alleen word ik nu wel een beetje moe van de rommel. We wonen er al in dus we zitten er ook echt midden in. De eerste paar weken toen we ons huurhuisje nog hadden ging het allemaal wat sneller omdat je dan ook echt alleen maar aan het klussen was als we in ons nieuwe huis waren.
Nu we er wonen doen we toch al een stuk minder maar na die tijd heb je die rustdagen ook echt wel nodig.
Shisha- Ratel
- Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
De sleutel kreeg ik op 15 september, volgens mij, en halverwege december was het "af". Aangezien mijn woning een ex-huurwoning is, heb ik € 15.000,00 aan bouwdepot laten meeberekenen in mijn hypotheek.
Badkamer - € 4000,00
Keuken - € 4000,00
Vloer (incl. verduisterende rolgordijn voor slaapkamerraam) - € 3000,00
Verf, rotband, afplakband, rollers, kwasten, schuurspul en al het andere overige - € 1500,00
Totaal: 12.500,00 euro. De overige 2500 euro waren vrij op te nemen, maar aangezien ik geld van mijn vader had geleend, ging dit deel rechtstreeks naar hem toe.
Badkamer - € 4000,00
Keuken - € 4000,00
Vloer (incl. verduisterende rolgordijn voor slaapkamerraam) - € 3000,00
Verf, rotband, afplakband, rollers, kwasten, schuurspul en al het andere overige - € 1500,00
Totaal: 12.500,00 euro. De overige 2500 euro waren vrij op te nemen, maar aangezien ik geld van mijn vader had geleend, ging dit deel rechtstreeks naar hem toe.
Gast- Gast
Ik ben ook aan het klussen. Ik heb geen bouwdepot, mijn ouders betalen de verbouwing, en nav de totale kosten, bepalen we de totale lening die ik bij ze afsluit. Ik heb tot nu toe het volgende gedaan:
- Benedenverdieping laten stuken en boven 2 muurjes en de badkamer voorda de tegels erop gingen, 1000 euro
- Badkamer gesloopt en nu bijna een nieuwe, badmeubel, toilet en kranen moeten nog, totaal ca 5000 euro
- Nieuwe lamelparket vloer beneden, 1100 euro en laminaatvloer boven (die lag eerst beneden)
- Toilet beneden moet nog gesloopt worden en opnieuw gemaakt
- Zolder wordt nog gesloopt en opnieuw ingedeeld
- Trap naar de zolder is nu open en dit wordt een dichte
- Alle kozijnen en deuren geschilderd (ben nu halverwege)
- Keuken zat er net in, en ik heb geen geld om een nieuwe te kopen. Niet helemaal mijn smaak, maar op zich wel oke
- De tuinen, moeten ook nog helemaal gebeuren
- In het najaar krijg ik een aanbouw (bijkeuken) en overkapping
Leuk hoor, klussen (wel vermoeiend! Ik had de huur opgezegd per 1 febr en kreeg de sleutel 10 dec, dus zit vanaf 1 febr zonder badkamer). Beetje behelpen, maar zo leuk om te zien hoe het opknapt van al dat werk!
Wat voor huis is het wat jullie hebben gezien? Ik heb zelf een hoekhuisje. En gaan jullie ook alles zelf doen?
- Benedenverdieping laten stuken en boven 2 muurjes en de badkamer voorda de tegels erop gingen, 1000 euro
- Badkamer gesloopt en nu bijna een nieuwe, badmeubel, toilet en kranen moeten nog, totaal ca 5000 euro
- Nieuwe lamelparket vloer beneden, 1100 euro en laminaatvloer boven (die lag eerst beneden)
- Keuken zat er net in, en ik heb geen geld om een nieuwe te kopen. Niet helemaal mijn smaak, maar op zich wel oke
Leuk hoor, klussen (wel vermoeiend! Ik had de huur opgezegd per 1 febr en kreeg de sleutel 10 dec, dus zit vanaf 1 febr zonder badkamer). Beetje behelpen, maar zo leuk om te zien hoe het opknapt van al dat werk!
Wat voor huis is het wat jullie hebben gezien? Ik heb zelf een hoekhuisje. En gaan jullie ook alles zelf doen?
Gast- Gast
Bobbie schreef:Ik ben ook aan het klussen. Ik heb geen bouwdepot, mijn ouders betalen de verbouwing, en nav de totale kosten, bepalen we de totale lening die ik bij ze afsluit. Ik heb tot nu toe het volgende gedaan:
Het is een normaal rijtjeshuis, maar het heeft (vinden wij) net wat extra's. Een openhaard en een mooie uitbouw! We willen idd proberebn zoveel mogelijk zelf te doen! Vandaag maar eens rondgekeken naar keukens.
Mijn huis is bijna klaar, nu ruim 3 maanden bezig.
Het hele huis is aangepakt. Mijn vader is bouwvakker (en werkloos) en daardoor had ik geen werkuren die ik moest betalen en kon ik vaak goedkoper aan materialen komen.
- nieuw dakraam zolder (kon mijn vader gratis meenemen, anders 500 euro)
- zolder afgetimmerd en (zelf) geschilderd: zo'n 400 euro
- zoldertrap gerenoveerd: 50 euro
- nieuwe badkamer: 1500 euro
- nieuw toilet beneden: 500 euro
- nieuwe halvloer: 120 euro
- nieuwe keuken: 7500 euro
- nieuwe kozijnen aan achterkant + nieuwe poort: 300 euro
- vensterbanken, plinten, leidingen, electra etc: 500 euro
Hele huis binnen geschilderd voor ruim 1000 euro. Nu moet de buitenkant nog.
Het hele huis is aangepakt. Mijn vader is bouwvakker (en werkloos) en daardoor had ik geen werkuren die ik moest betalen en kon ik vaak goedkoper aan materialen komen.
- nieuw dakraam zolder (kon mijn vader gratis meenemen, anders 500 euro)
- zolder afgetimmerd en (zelf) geschilderd: zo'n 400 euro
- zoldertrap gerenoveerd: 50 euro
- nieuwe badkamer: 1500 euro
- nieuw toilet beneden: 500 euro
- nieuwe halvloer: 120 euro
- nieuwe keuken: 7500 euro
- nieuwe kozijnen aan achterkant + nieuwe poort: 300 euro
- vensterbanken, plinten, leidingen, electra etc: 500 euro
Hele huis binnen geschilderd voor ruim 1000 euro. Nu moet de buitenkant nog.
Zininzon- Ratel
- Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Wow, goed gedaan Zininzon! Ik dacht dat ik low budget bezig was, maar hoe heb jij je badkamer voor elkaar gekregen voor 1500 euro? Bij mij was alleen het sanitair (douchedrain, 2 toiletten (boven en beneden) verwarming en badkuip bij elkaar al 1750 euro, en iik heb het gekocht bij een internetzaak, dus ook vrij goedkoop. Daar kwamen dus nog de tegels bij, ik moet de rekening nog krijgen, maar ze waren 27,50 per meter (ook viavia, eigenlijk 40 euro per meter maar ik kreeg korting), dus de tegels komen zo rond de 1000 euro en dan nog 3 kranen. Badkraan 165 euro, douchekraan 120 euro, douchekop en glijstang had ik nog, wastafelkraan 65 euro en badmeubel 800 euro. En daar komen dus nog alle kleine dingen bij, tegellijm, voegmiddel, leidingen, enz.
Gast- Gast
Bobbie schreef:Wow, goed gedaan Zininzon! Ik dacht dat ik low budget bezig was, maar hoe heb jij je badkamer voor elkaar gekregen voor 1500 euro? Bij mij was alleen het sanitair (douchedrain, 2 toiletten (boven en beneden) verwarming en badkuip bij elkaar al 1750 euro, en iik heb het gekocht bij een internetzaak, dus ook vrij goedkoop. Daar kwamen dus nog de tegels bij, ik moet de rekening nog krijgen, maar ze waren 27,50 per meter (ook viavia, eigenlijk 40 euro per meter maar ik kreeg korting), dus de tegels komen zo rond de 1000 euro en dan nog 3 kranen. Badkraan 165 euro, douchekraan 120 euro, douchekop en glijstang had ik nog, wastafelkraan 65 euro en badmeubel 800 euro. En daar komen dus nog alle kleine dingen bij, tegellijm, voegmiddel, leidingen, enz.
Haha, ik moest niet perse low budget, kwam zo uit.
Sanitair is inderdaad erg duur, maar ik heb geen badkuip of douchecabine. Ik heb een inloopdouche van Ytongblokken, die kosten bijna niks. En geen drain maar een mooie aflopende vloer met putje. Tegelwerk was rond de 800 euro, mijn badkamer is maar 3 bij 2 meter. Gewoon de goedkoopste witte wandtegels gekocht (mijn instelling: wit is wit) en wat duurdere vloertegels. De rest (kranen, wasbak, toilet) heb ik allemaal wel goede merken, maar uit aanbiedingen gehaald. Dat scheelt als je volop de tijd hebt om rond te kijken. Systeemplafond met spotjes er in. Dingen als kit en lijm heeft mijn vader volop op voorraad (echt hij is mijn held!) Oh, een badmeubel heb ik trouwens nog niet.
Zininzon- Ratel
- Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: