Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kosten bruiloft

+13
Caro
Lejow
Tiara
luenca
Floor
Parisienne
Fearie
kwak
Raven
Paper Crown
mzcharlotte
Shisha
Mamsie
17 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Kosten bruiloft - Pagina 2 Empty Re: Kosten bruiloft

Bericht  Gast za 28 apr 2012 - 9:08

Pippa schreef:
Ecrits schreef:
Pippa schreef:
Ecrits schreef:
Pippa schreef:Ik kom bij een 'simpele' bruiloft met high tea/eten/trouwen voor 50 personen op 5000 euro smile

Ja dat is redelijk. Maar ik denk dat je met kleding al snel op 3000 euro zit. Dan houd je nog maar 2000 over. Daar red je het niet mee denk ik. Ik wil juist graag een spetterend feest. Heb net even met mijn zusjes en vader gesproken, maar receptie is toch wel handig. Ik vraag me af hoe duur het is als je eten en drinken tegen inkoopprijs hebt. Jullie gaan volgend jaar trouwen toch?

Dat is wel de planning. Maar eerst gevraagd worden Very Happy Ik heb een kostenplaatje gemaakt, met een lagere prijs voor de kleding, omdat ik dat echt goedkoper wil houden, en dan moet dat budget gemakkelijk te halen zijn. Maar ik hoef geen groot spetterend feest, anders zou ik het ook zeker niet gaan redden, haha!! Het valt wel mee tegen inkoopsprijs denk ik hoor! Ligt er ook aan voor hoeveel mensen misschien?

Leuk Pippa! Wil jij wel boeket, fotograaf, kapper, vissige, een mooi taart en dat soort dingen? Ik denk dat we zo'n 40 daggasten en dan voor de kerk en receptie nog 75 erbij. Dat zijn geen rare getallen toch? Maar die extra 75 eten niet mee en komen niet naar het feest. De receptie houd ik dan heel simpel en kort, want dat vind ik eigenlijk maar suf.

Vraag me wel af hoeveel je eigenlijk terug krijgt in de zin van envelopjes. Mijn ouders geven altijd super veel geld op bruiloften. Als wij met het hele gezin (dus 6 personen gingen) 50 euro p.p.

Ja, ik wil een mooi boeket van Gerbera's, iemand die de hele dag foto's maakt & alles vastlegt. Ik heb een vriendin die kapper is en goed kan opmaken, dus die wil ik vragen, want wil er wel onwijs mooi uitzien die dag! Ik wil cupcakes voor iedereen en wil het wel echt helemaal top geregeld, maar dan voor max. 50 mensen over de hele dag (ik doe dan niet aan daggasten, iedereen is er de hele dag bij).... klein, subtiel, echt zoals wij zijn. Gelukkig denken we daar hetzelfde over.

Ik vind het wel goed klinken qua aantal hoor, niet teveel! Maar, waarom houd je de receptie dan, als je het suf vind? Ik doe er niet aan in ieder geval, ik vind het een beetje gek, en wil de belangrijkste mensen er gewoon bij hebben en niet een schifting maken voor bv. receptie. Maar wat een geld!!! Ik heb op bruiloft 30 euro gegeven, familie van mijn vriend, kennen hem bijna niet & waren alleen voor de avond uitgenodigd, dan vond ik dat echt voldoende...

Leuk cupcakes! Je hebt er echt al goed over nagedacht, een stuk beter dan ik. Waarom de receptie. Mijn moeder heeft een gigantische familie en ik word daar ook overal uitgenodigd. Ik heb er zelf niet zoveel mee, maar ik weet dat het voor haar heel belangrijk is dat haar zussen en broers en hun kinderen ook deel uit mogen maken van mijn bruiloft. Ik heb geen zin om hierover ruzie te maken met mijn moeder. Ik zou het anders namelijk prima vinden als alleen die 40 mensen (beste vrienden en gezinsleden) aanwezig zouden zijn. Ik doe de receptie dus echt voor mijn moeder.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kosten bruiloft - Pagina 2 Empty Re: Kosten bruiloft

Bericht  Gast za 28 apr 2012 - 9:12

Ik vind het gewoon leuk om te brainstormen en rond te kijken, ik val alleen mijn vriend er nog maar niet mee lastig, haha! Wij hebben beide een kleine familie en er is met een groot gedeelte geen contact, dus ik denk dat dat sowieso zal schelen, of je dan een receptie wilt geven of niet. Maar ik kan inderdaad begrijpen dat als je echt familie hebt die je anders voor het hoofd stoot, dat je dan een receptie geeft, al zal het wel een beetje gemaakt voelen, denk ik? Een 'moet' omdat je ze niet teleur wil stellen. Zullen ze het niet erg vinden om alleen daarheen te gaan dan?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kosten bruiloft - Pagina 2 Empty Re: Kosten bruiloft

Bericht  Gast za 28 apr 2012 - 9:15

Ik heb geen idee wat onze bruiloft gekost heeft omdat we weinig zelf hebben betaald.
Het feest is volgens mij echt heel duur geweest maar mijn stiefvader wel niet zeggen hoeveel hij betaald heeft. Wat ik wel weet:
Jurk + accessoires: 1400
Trouwerij: rond de 700
Auto's: 850
Taart: 65

De fotograaf was gratis omdat dat een goede vriend van mij is.

Weer hebben volgens mij zo'n 1200-1400 euro cadeau gekregen en we hadden zo'n 100 mensen uitgenodigd.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kosten bruiloft - Pagina 2 Empty Re: Kosten bruiloft

Bericht  Gast za 28 apr 2012 - 9:19

Sunprincess schreef:Ik heb geen idee wat onze bruiloft gekost heeft omdat we weinig zelf hebben betaald.
Het feest is volgens mij echt heel duur geweest maar mijn stiefvader wel niet zeggen hoeveel hij betaald heeft. Wat ik wel weet:
Jurk + accessoires: 1400
Trouwerij: rond de 700
Auto's: 850
Taart: 65

De fotograaf was gratis omdat dat een goede vriend van mij is.

Weer hebben volgens mij zo'n 1200-1400 euro cadeau gekregen en we hadden zo'n 100 mensen uitgenodigd.

Jouw jurk kan ik me nog herinneren. Hele mooie foto's zijn er van jullie gemaakt. Wat lief dat je stiefvader het feest heeft betaald.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kosten bruiloft - Pagina 2 Empty Re: Kosten bruiloft

Bericht  Gast za 28 apr 2012 - 9:22

Pippa schreef:Ik vind het gewoon leuk om te brainstormen en rond te kijken, ik val alleen mijn vriend er nog maar niet mee lastig, haha! Wij hebben beide een kleine familie en er is met een groot gedeelte geen contact, dus ik denk dat dat sowieso zal schelen, of je dan een receptie wilt geven of niet. Maar ik kan inderdaad begrijpen dat als je echt familie hebt die je anders voor het hoofd stoot, dat je dan een receptie geeft, al zal het wel een beetje gemaakt voelen, denk ik? Een 'moet' omdat je ze niet teleur wil stellen. Zullen ze het niet erg vinden om alleen daarheen te gaan dan?

Dat is in dit geval handig een kleine familie. Tja de receptie voelt vast gemaakt, omdat het handjes schudden is en ik het bij andere bruiloften ook een ontzettend suf onderdeel vond. Het maakt mij persoonlijk niet veel uit als ik mijn familie voor het hoofd stoot, maar het maakt me wel uit dat mijn moeder teleurgesteld is dat haar familie niet aanwezig mag zijn op een belangrijke gebeurtenis in mijn maar ook haar leven. Ik weet zeker dat ze ook vriendinnen van zichzelf uitnodigt en buren.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kosten bruiloft - Pagina 2 Empty Re: Kosten bruiloft

Bericht  Gast za 28 apr 2012 - 9:24

Hier waren we zo'n 12 duizend euro kwijt voor de bruiloft.

We hadden 53 daggasten en ruim 200 avond gasten.

Weet de exacte prijzen van alles niet meer. Pak heeft mijn ma gekregen van mijn ouders en onze trouwauto hadden we aangeboden gekregen van vrienden.

Waren vooral 'veel' kwijt voor de avond omdat we hier ook nog een buffet hebben aangeboden met broodjes beenham,sate om 23.00 uur om er weer even tegen te kunnen Kosten bruiloft - Pagina 2 827601

Toen we de volgende dag de enveloppen ed uitgepakt hadden kwamen we aan bijna 4000 euro dus was een mooie meevaller!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kosten bruiloft - Pagina 2 Empty Re: Kosten bruiloft

Bericht  Gast za 28 apr 2012 - 9:31

Petra* schreef:Hier waren we zo'n 12 duizend euro kwijt voor de bruiloft.

We hadden 53 daggasten en ruim 200 avond gasten.

Weet de exacte prijzen van alles niet meer. Pak heeft mijn ma gekregen van mijn ouders en onze trouwauto hadden we aangeboden gekregen van vrienden.

Waren vooral 'veel' kwijt voor de avond omdat we hier ook nog een buffet hebben aangeboden met broodjes beenham,sate om 23.00 uur om er weer even tegen te kunnen Kosten bruiloft - Pagina 2 827601

Toen we de volgende dag de enveloppen ed uitgepakt hadden kwamen we aan bijna 4000 euro dus was een mooie meevaller!

200 avondgasten, dat is veel! Hadden ze ook veel gedronken? 4000 euro is wel een mooie opbrengst!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kosten bruiloft - Pagina 2 Empty Re: Kosten bruiloft

Bericht  Parisienne za 28 apr 2012 - 9:35

Ik vraag me af hoe dat meestal gaat met zo'n feest 's avonds? Wat spreek je af wat betreft drankjes en hapjes? Wordt elk drankje opgeschreven? Of spreek je van tevoren een vast prijs met ze af, gebaseerd op het aantal mensen dat je verwacht?
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kosten bruiloft - Pagina 2 Empty Re: Kosten bruiloft

Bericht  Gast za 28 apr 2012 - 9:37

Parisienne schreef:Ik vraag me af hoe dat meestal gaat met zo'n feest 's avonds? Wat spreek je af wat betreft drankjes en hapjes? Wordt elk drankje opgeschreven? Of spreek je van tevoren een vast prijs met ze af, gebaseerd op het aantal mensen dat je verwacht?

Wij doen het dus op eigen locatie, dus zullen zelf inkoop doen. Ik kan me voorstellen dat je vooraf bespreekt dat er geen sterke drank geschonken worden. 200 mensen aan de baco lijkt mij een dure avond.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kosten bruiloft - Pagina 2 Empty Re: Kosten bruiloft

Bericht  Gast za 28 apr 2012 - 9:40

Parisienne schreef:Ik vraag me af hoe dat meestal gaat met zo'n feest 's avonds? Wat spreek je af wat betreft drankjes en hapjes? Wordt elk drankje opgeschreven? Of spreek je van tevoren een vast prijs met ze af, gebaseerd op het aantal mensen dat je verwacht?

Vaak wordt dit afgekocht (= bepaald bedrag per persoon) maar vaak je dan heel duur uit.
Je kunt beter kiezen voor nacalculatie, dus gewoon afrekenen wat er geschonken is,

Wij kiezen ervoor om als binnenlands ged. Pisang te schenken. En geen speciaalbieren maar wel Malt omdat er natuulijk ook mensrn zijn die willen rijden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kosten bruiloft - Pagina 2 Empty Re: Kosten bruiloft

Bericht  Shisha za 28 apr 2012 - 10:09

Ecrits schreef:
Shisha schreef:Wij zijn rond de 4000 euro kwijt en wij hebben dan wel trouwvervoer, receptie, locatie etc... Dus minimaal 10.000 euro lijkt mij dan wel erg veel!

Super fijn te horen dat het ook goedkoper kan. Heb jij een overzicht van jullie kosten?

Vanuit een ander topic gekopieërd:

- Hoeveel was je kwijt per item?
- Jurk: 350 euro.
- Sluier: 25 euro.
- Lingerie: 50 euro.
- Schoenen: 40 euro.
- Sieraden: 30 euro.
- Kostuum: 125 euro.
- Schoenen: 100 euro.
- Fotograaf: 150 euro.
- Ringen: 350 euro.
- Locatie: 525 euro.
- Kosten gemeente: 375 euro.
- Kaarten: 50 euro.
- Catering bbq: 750 euro.
- Drank + hapjes: 500 euro.
- Auto: 250 euro.
- Decoratie: 100 euro.
- Boeket/corsages: krijgen we van mijn schoonouders.
- Kapper/make up: Krijg ik van mijn ouders.
- Bedankjes: krijgen we van mijn schoonouders.
- Totaal: 3770 euro.
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Kosten bruiloft - Pagina 2 Empty Re: Kosten bruiloft

Bericht  Gast za 28 apr 2012 - 10:12

Dit is trouwens ons kostenplaatje (even afgerond op hele getallen):

Accesoires (sieraden) bruid: €258
Bedankjes: €90
Ballonnendecoratie: €100
Boeket + corsages: €150
Bruidstaart/cupcakes (38 stuks taart en 70 cupcakes): €350
Drukwerk: €370
Fotograaf: €1450
Gemeentehuis: €369
Huwelijksreis: €1800
Kapper + make-up: €250
Kleding + schoenen bruid: ongeveer €2200
Kleding bruidegom: €2000
Muziek (DJ): €500
Nagels (hand + teen): €60
Receptieboek: €50
Ringendoosje: €25
Trouwboekje: €33
Trouwringen: €1265
Trouwvervoer: €400 (oldtimer)
En dan nog diverse kleine dingen (taarttopper/paraplu in hartvorm/tafelkaartjes)

Alleen de factuur van de feestlocatie is onzeker, nu €3500 voor berekend (dit is diner/receptie/feest).
In totaal komen we nu ongeveer op €15000 en we wilden er in 1e instantie €10.000-12.500 aan uitgeven.
Gelukkig betalen mijn schoonouders de kleding van mijn vriend, dat is een meevaller smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kosten bruiloft - Pagina 2 Empty Re: Kosten bruiloft

Bericht  Gast za 28 apr 2012 - 10:20

Ecrits schreef:
Petra* schreef:Hier waren we zo'n 12 duizend euro kwijt voor de bruiloft.

We hadden 53 daggasten en ruim 200 avond gasten.

Weet de exacte prijzen van alles niet meer. Pak heeft mijn ma gekregen van mijn ouders en onze trouwauto hadden we aangeboden gekregen van vrienden.

Waren vooral 'veel' kwijt voor de avond omdat we hier ook nog een buffet hebben aangeboden met broodjes beenham,sate om 23.00 uur om er weer even tegen te kunnen Kosten bruiloft - Pagina 2 827601

Toen we de volgende dag de enveloppen ed uitgepakt hadden kwamen we aan bijna 4000 euro dus was een mooie meevaller!

200 avondgasten, dat is veel! Hadden ze ook veel gedronken? 4000 euro is wel een mooie opbrengst!



Geen idee of ze veel gedronken hebben,, drank vloeide rijkelijk en iedereen kon drinken wat en hoeveel hij/zij wilde. Voor die tijd een vaste prijs afspraak gemaakt voor 200 personen, uiteindelijk waren er 213 precies en geen afrekening gehad dus alsnog genoeg aan ons verdiend denk ik zo Kosten bruiloft - Pagina 2 2474380249 hadden mede met eerdere bruiloften al zo goed mogelijke berekeningen gemaakt en we hadden een scherpe prijs en vonden het prima zo!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kosten bruiloft - Pagina 2 Empty Re: Kosten bruiloft

Bericht  Gast za 28 apr 2012 - 13:48

Lieve Ecrits, ik heb echt geen idee hoeveel je kwijt zou zijn aan alles, maar ik 'misbruik' jouw topic ook alleen maar even om te zeggen dat ik zo blij voor je ben.smile Jullie zijn lief, leuk en mooi samen en ook al was ik enigszins in m'n eigen wereldje toen ik jullie heb gezien; dit herinner ik me nog wel heel goed. Vind het echt heel leuk! Ben verder ook zo benieuwd hoe het met je gaat. Mis onze (filosofische) gesprekken/terrasmomentjes soms wel hoor.;-) Je wordt een heel mooi bruidje, dat weet ik zeker. hug

Oh, voordat je nu denkt: "Wie is dit kind?" De partner in crime van Deleuze.;-)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kosten bruiloft - Pagina 2 Empty Re: Kosten bruiloft

Bericht  Gast za 28 apr 2012 - 17:46

Wij waren met de afkoop juist helemaal niet duur uit.
Meen dat wij iets van 25.00 per persoon betaald hebben, incl soesjes, incl drank (ook baco e.d.) en incl 4 verschillende hapjes en incl broodje ei (beetje traditie hier in de omgeving na het stappen, vonden wij wle grappig om aan het einde van de bruiloft te doen).

Vrienden van ons hadden ook met nacalculatie gedaan en die waren echt heel wat meer kwijt.
Glazen die nog halfvol zaten werden al weggehaald en nieuwe glazen neer gezet etc.
Persoonlijk zou ik nooit voor nacalculatie gaan.

Mijn man draagt nooit een pak en wilde er dan ook echt niet teveel aan uitgeven.
Hij had uiteindelijk een pak van 400.- en was toch supermooi.

Als je bedankjes wil doen, kun je die ook heel makkelijk zelf maken.
De bedankjes die ik leuk vond en gezien had waren in totaal iets van 125.-
Toen heb ik het idee zelf nagemaakt en was ik nog geen 35.- kwijt.
Je moet gewoon goed kijken wat je precies wil en op heel veel dingen kun je dan echt enorm veel besparen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kosten bruiloft - Pagina 2 Empty Re: Kosten bruiloft

Bericht  Gast za 28 apr 2012 - 20:59

TBIB schreef:WiVrienden van ons hadden ook met nacalculatie gedaan en die waren echt heel wat meer kwijt.
Glazen die nog halfvol zaten werden al weggehaald en nieuwe glazen neer gezet etc.
Persoonlijk zou ik nooit voor nacalculatie gaan.

Kan inderdaad heel erg verschillen, halfvolle glazen al vervangen is natuurlijk helemaal niet nodig.
Wij hebben dan ook de afspraak gemaakt dat het gevraagd wordt of iemand nog iets wil drinken. Niks zo vervelend als je glas ineens weg is of als je eigenlijk niks meer wilde en er toch weer een glas staat smile.

Het heeft misschien allebei z'n voor-en nadelen maar wij zijn er nu van overtuigd dat we zo het goedkoopst uit zijn.
We kennen meerdere mensen die afgekocht hebben voor 10-12 drankjes per persoon. Dat drinken heel veel mensen niet op een avond!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kosten bruiloft - Pagina 2 Empty Re: Kosten bruiloft

Bericht  Floor za 28 apr 2012 - 21:29

Wij waren zo'n 7700 euro kwijt (incl. alles, lunch, bloemen, kaarten, kerkboekjes, trouwen in de kerk, trouwen gemeentehuis, receptie, diner, ringen, kleding bruid/bruidegom/bruidsmeisje, bruidstaart, fotograaf, trouwalbum, zanger/zangeres in de kerk, bedankjes enzovoort).
Wij hebben ongeveer 5500 euro terug gekregen in enveloppen.

De trouwauto kostte ons alleen een bosje bloemen en benzine, deze hadden we geleend. Wij hadden overigens geen feest, maar dus wel een uitgebreide receptie met voor alle gasten (105) bruidstaart. Het diner en de lunch was alleen met de daggasten (23).
Misschien een tip, wij hebben onze trouwringen bij een juwelier gekocht waarna we (nouja ik) ook juwelen mochten lenen voor de trouwdag, zo had ik dus een zeer mooie ketting, armband, oorbellen, alles met diamantjes en dat heeft ons niks gekost. Wij hebben de juwelen de dag van te voren opgehaald en de dag na het trouwen terug gebracht (het was ter waarde van zo'n 1700 euro dus ik wou het niet langer in huis hebben)
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kosten bruiloft - Pagina 2 Empty Re: Kosten bruiloft

Bericht  luenca za 28 apr 2012 - 21:48

je bent er weer! en je gaat trouwen, van harte gefeliciteerd!!!!

lees ik nou niet goed of ben ik de eerste die je in ieder geval feliciteerd??
luenca
luenca
Prater
Prater

Aantal berichten : 1134
Punten : 1458
Registratiedatum : 01-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Kosten bruiloft - Pagina 2 Empty Re: Kosten bruiloft

Bericht  Tiara za 28 apr 2012 - 22:19

Wij waren ongeveer rond de 10.000 euro kwijt excl de reis. Wij hebben wel de bar afgekocht en dan uitgezonderd buitenlands gedestilleerd. Wij hadden 40 mensen voor de hele dag en voor de receptie 60 ongeveer. We wilden niet bezuinigen op de meeste dingen. Wel heb ik bedankjes zelf gemaakt en de versieringen, ook omdat ik dat leuk vond. De bloemen voor de bruidsmeisjes en versieringen heb ik ook zelf laten samen stellen bij een goedkopere goede bloemenstal dan voor mijn boeket. We hebben het pak, de trouwauto huur, jurkjes bruidsmeisjes gekregen.

@ Floor, wat hebben jullie veel geld terug gekregen dan!! Wij lang niet zo veel.
Tiara
Tiara
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1519
Punten : 1643
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kosten bruiloft - Pagina 2 Empty Re: Kosten bruiloft

Bericht  Lejow za 28 apr 2012 - 22:26

shygirl87 schreef:je bent er weer! en je gaat trouwen, van harte gefeliciteerd!!!!

lees ik nou niet goed of ben ik de eerste die je in ieder geval feliciteerd??

*applausje voor jou hoor* Rolling Eyes

Leuk dat je er weer ben Ecrits, hoe gaat het nu met je gezondheid?
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Kosten bruiloft - Pagina 2 Empty Re: Kosten bruiloft

Bericht  Caro za 28 apr 2012 - 23:07

Wij hebben het feest ook op eigen locatie gedaan en met het geld dat we daarmee bespaard hebben, hebben we flink uitgepakt voor alle gasten. Uiteindelijk hebben we een feest gehad met 160 mensen waarbij ze allemaal de hele avond gegeten en gedronken hebben. We hebben zelf de wijninkoop gedaan (mijn moeder is vinoloog) waardoor daar ook erg op bespaard kon worden.
We hebben de gehele aankleding van het feest + catering bij één bedrijf neergelegd. Hiermee zorgden we voor zo min mogelijk geregel omdat we maar met één partij te maken hadden. Die partij regelden dus verder de tenten, aankleding van de feesttent, dansvloer was niet nodig omdat we het al op een verharde vloer deden, eten + personeel.

We hebben ervoor gekozen de hele avond verschillende hapjes te serveren, in totaal dacht ik een stuk of 10. Met als afsluiter een kaasbuffet en een witte chocoladefontein. Daarnaast stond er een snoeptafel met allemaal snoep waarvan iedereen mocht pakken wat hij wilde.

Uiteindelijk waren we hier (dacht ik) rond de 8000 a 9000 euro voor kwijt. Maar dan hebben we ook écht alles gedaan wat we wilden. En het was een topfeest!

Wij hebben trouwens qua drank alleen wijn (rood, wit + rose) geschonken, champagne bij het aansnijden van de taart, bier, maar geen sterke drank. Sowieso wordt dat in onze omgeving niet echt gedronken maar we wilden dat verder ook niet serveren.
Caro
Caro
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kosten bruiloft - Pagina 2 Empty Re: Kosten bruiloft

Bericht  Pompoen za 28 apr 2012 - 23:19

Pippa schreef:Ik kom bij een 'simpele' bruiloft met high tea/eten/trouwen voor 50 personen op 5000 euro smile

Wij hadden ook een redelijk simpele bruiloft met high tea en wij waren ook 5000 euro kwijt volgens mij. Had best minder gekund als we minder hadden uitbesteed denk ik, maar we hebben een geweldige dag gehad!!

Dit ware onze kosten (een greep uit):

- Jurk €289,00
- Schoenen €115,00
- Ringen €320,00
- Stadhuis grote zaal €415,70
- Trouwkaarten €40,00
- Kapper €65,00
- Oorhangers €19,95
- Cadeau CM €37,00
- High tea 60 man, diner 18 man (in een restaurant) €1880,90
- Stadswandeling 18 pers €100,00
- Boeket + corsages €68,00
- Hotel weekendje weg daarna €300,00
- Parkeren €14,00
- Trouwauto voor 1 uur (de rest deden we lopend) €85,00
- Pak €500,00

Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kosten bruiloft - Pagina 2 Empty Re: Kosten bruiloft

Bericht  Pompoen za 28 apr 2012 - 23:26

Pippa schreef:
Ecrits schreef:
Pippa schreef:
Ecrits schreef:
Pippa schreef:Ik kom bij een 'simpele' bruiloft met high tea/eten/trouwen voor 50 personen op 5000 euro smile

Ja dat is redelijk. Maar ik denk dat je met kleding al snel op 3000 euro zit. Dan houd je nog maar 2000 over. Daar red je het niet mee denk ik. Ik wil juist graag een spetterend feest. Heb net even met mijn zusjes en vader gesproken, maar receptie is toch wel handig. Ik vraag me af hoe duur het is als je eten en drinken tegen inkoopprijs hebt. Jullie gaan volgend jaar trouwen toch?

Dat is wel de planning. Maar eerst gevraagd worden Very Happy Ik heb een kostenplaatje gemaakt, met een lagere prijs voor de kleding, omdat ik dat echt goedkoper wil houden, en dan moet dat budget gemakkelijk te halen zijn. Maar ik hoef geen groot spetterend feest, anders zou ik het ook zeker niet gaan redden, haha!! Het valt wel mee tegen inkoopsprijs denk ik hoor! Ligt er ook aan voor hoeveel mensen misschien?

Leuk Pippa! Wil jij wel boeket, fotograaf, kapper, vissige, een mooi taart en dat soort dingen? Ik denk dat we zo'n 40 daggasten en dan voor de kerk en receptie nog 75 erbij. Dat zijn geen rare getallen toch? Maar die extra 75 eten niet mee en komen niet naar het feest. De receptie houd ik dan heel simpel en kort, want dat vind ik eigenlijk maar suf.

Vraag me wel af hoeveel je eigenlijk terug krijgt in de zin van envelopjes. Mijn ouders geven altijd super veel geld op bruiloften. Als wij met het hele gezin (dus 6 personen gingen) 50 euro p.p.

Ja, ik wil een mooi boeket van Gerbera's, iemand die de hele dag foto's maakt & alles vastlegt. Ik heb een vriendin die kapper is en goed kan opmaken, dus die wil ik vragen, want wil er wel onwijs mooi uitzien die dag! Ik wil cupcakes voor iedereen en wil het wel echt helemaal top geregeld, maar dan voor max. 50 mensen over de hele dag (ik doe dan niet aan daggasten, iedereen is er de hele dag bij).... klein, subtiel, echt zoals wij zijn. Gelukkig denken we daar hetzelfde over.

Ik vind het wel goed klinken qua aantal hoor, niet teveel! Maar, waarom houd je de receptie dan, als je het suf vind? Ik doe er niet aan in ieder geval, ik vind het een beetje gek, en wil de belangrijkste mensen er gewoon bij hebben en niet een schifting maken voor bv. receptie. Maar wat een geld!!! Ik heb op bruiloft 30 euro gegeven, familie van mijn vriend, kennen hem bijna niet & waren alleen voor de avond uitgenodigd, dan vond ik dat echt voldoende...


Wij hadden geen receptie maar een high tea. En we hebben iedereen uitgenodigd voor het huwelijk in het stadhuis omdat we dat toch het moment vonden wat we met iedereen wilden delen, daarom zijn we ook getrouwd in de grote trouwzaal van het stadhuis. Dat was écht geweldig! Daarna zijn we met de hele bups naar een naastgelegen restaurant gelopen en daar hebben we de rest van de middag een high tea gehouden. Wij hadden we daggasten in die zin dat er mensen 's ochtends al naar ons huis kwamen en mensen 's avonds bij het diner waren. We hebben juist geen feest gegeven maar ervoor gekozen om met een klein groepje mensen (18 man) uitgebreid te gaan dineren.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kosten bruiloft - Pagina 2 Empty Re: Kosten bruiloft

Bericht  Guus za 28 apr 2012 - 23:42

Wij willen misschien ook gratis trouwen en wel een ceremonie houden waarin we geloftes uitspreken en ringen uitwisselen. Scheelt 500 euro!

Wat wij een beetje in gedachte hebben is trouwen+taart+eten op 1 locatie voor 35 man en dan feest met 100 man en we komen op net iets minder dan 5000 euro uit. Maar dan staat in de planning dat ik zelf boeket maak, make up en haar laat doen door vriendin. Jurk bestel van internet of laat maken door kennis, zelf bedankjes maken e.d. En alles is op loopafstand van ons huis.

Enige dingen waar we niet op willen beknibbelen zijn eten en drinken en fotograaf. (en de 100.000 pioenrozen die ik in gedachte heb Wink)

Wat leuk Ecrits! Ben heel erg benieuwd naar je jurk! Volgens mij hebben wij wel dezelfde smaak wat dat betreft smile

Maarrrrr ondanks dat we (en vooral ik) er veel mee bezig zijn, ben ik nog niet gevraagd en hebben we niets echt afgesproken (maar we gaan morgen wel even kijken bij de eerste locatie)
Guus
Guus
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1885
Punten : 1989
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kosten bruiloft - Pagina 2 Empty Re: Kosten bruiloft

Bericht  Gast za 28 apr 2012 - 23:52

Wat een leuke verhalen allemaal! Dank nog voor de felicitaties. Het begint hier iets meer vorm te krijgen. Wij schrappen de receptie en gaan voor een heel groot feest. We huren waarschijnlijk een kraakpand kerk af, waar we het feest in geven. We zijn daar ooit eerder naar een feest geweest, super leuk. Bar, drinken, personeel regelen we zelf. Dj ook. Ik denk dat we kerk dan rond een uur of 4 doen, ik wil graag op bittersweet symphony naar het altaar schrijden. Zonder tekst, want die is te bittersweet voor de kerk. Daarna gaan we met een klein groepje eten, houden we ook erg simpel. Het wordt geen zwaar menu in ieder geval. Het feest wordt dan groot met een stuk of 200 a 300 mensen. We openen dan met I've got so much love to give en dan wil ik glitters in de lucht enzo. Qua muziek ben ik er sowieso al helemaal uit. Jurk wil ik mooi en strak maar wel heel erg dansbaar. We hebben een budget van 10.000 euro afgesproken, denk dat het daarmee wel te doen is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kosten bruiloft - Pagina 2 Empty Re: Kosten bruiloft

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum