Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kosten bruiloft

+13
Caro
Lejow
Tiara
luenca
Floor
Parisienne
Fearie
kwak
Raven
Paper Crown
mzcharlotte
Shisha
Mamsie
17 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Kosten bruiloft Empty Kosten bruiloft

Bericht  Gast za 28 apr 2012 - 2:51

Wij gaan trouwen, erg leuk! Waarschijnlijk deze zomer, maar ik merk dat ik behalve het kiezen van de jurk het plannen niet leuk vind. Zo houd ik niet van een traditionele bruiloft. Vervoer, receptie, boeket, taart, band, locatie en reis hoeven dus niet meegerekend te worden.

Ik wil gratis trouwen (gemeentehuis) en dan in het weekend kerk/eten/feest. Eten en feest in de tuin. We hebben geen tafels/stoelen/linnen/ aankleding/ servies nodig want dat is er al. Eten en personeel hebben we tegen inkoopprijs. We hebben nodig kleding, notaris, kosten kerk, dj, dansvloer, tenten, drukwerk (kaartjes), fotograaf, kapper, visagist.

Hoeveel ben je dan ongeveer kwijt? Hoeveel waren jullie kwijt? Mijn aanstaande gaat uit van 10.000 tot 15.000 euro maar ik vind dat echt belachelijk veel geld voor een dag.

Ben benieuwd hoe het bij jullie was en wat de grootste kosten zijn.

Thanks!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kosten bruiloft Empty Re: Kosten bruiloft

Bericht  Mamsie za 28 apr 2012 - 2:58

Dat is idd erg veel voor alleen dat.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kosten bruiloft Empty Re: Kosten bruiloft

Bericht  Shisha za 28 apr 2012 - 3:20

Wij zijn rond de 4000 euro kwijt en wij hebben dan wel trouwvervoer, receptie, locatie etc... Dus minimaal 10.000 euro lijkt mij dan wel erg veel!
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Kosten bruiloft Empty Re: Kosten bruiloft

Bericht  Gast za 28 apr 2012 - 3:26

Shisha schreef:Wij zijn rond de 4000 euro kwijt en wij hebben dan wel trouwvervoer, receptie, locatie etc... Dus minimaal 10.000 euro lijkt mij dan wel erg veel!

Super fijn te horen dat het ook goedkoper kan. Heb jij een overzicht van jullie kosten?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kosten bruiloft Empty Re: Kosten bruiloft

Bericht  Gast za 28 apr 2012 - 3:42

ik denk dat je het dan tussen de 2500 en 5000 wel kunt redden hoor, misschien ook nog wel goedkoper, beetje afhankelijk van bijv. jullie trouwkleding. Hier was de grootste kostenpost de locatie (3000 euro voor receptie, eten met daggasten en avondfeest) en daarna de fotograaf (1100 euro). Jurk was 750 euro, pak weet ik zo niet meer en de ringen (witgoud en in die van mij een diamantje) waren 500 euro.


Laatst aangepast door Rejoy. op za 28 apr 2012 - 4:03; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kosten bruiloft Empty Re: Kosten bruiloft

Bericht  mzcharlotte za 28 apr 2012 - 3:47

Stadhuis€ 369,80
Trouwringen€ 600,00
Notaris€ 600,00
Diner + hotell (incl. kamers)€ 2.810,50
Bruidssuite€ 0,00
Hotelkamer€ 0,00
Fotografie + locatie€ 465,00
Uitnodigingen€ 75,26
Verzendkosten€ 21,00
Bruidstaart€ 75,20
Receptie€ 375,00
Gastenboek Lijst€ 25,00
Gastenboek overig€ 17,00
Gastenboek borrel€ 8,00
Bruidsschoenen€ 70,00
Accessoires bruidegom€ 30,85
Lingerie € 113,31
Accessoires bruid€ 71,38
Haar en make-up€ 225,00
Paraplu€ 9,30
Trouwvervoer€ 395,00
Taxi (hotel en kroeg)€ 65,00
Bedankjes€ 77,99
Mini Huwelijksreis (alles incl)€ 1.156,47
Trouwjurk € 1.782,00
€ 9.438,06
Wij hebben eigenlijk nergens echt op gekort. We hadden diner voor 38 personen.
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kosten bruiloft Empty Re: Kosten bruiloft

Bericht  Gast za 28 apr 2012 - 4:05

Och nee joh. Dat hoeft echt niet zoveel te kosten dan hoor.
Wij hadden wel een vrij traditionele bruiloft (jurk, pak, vervoer ringen, boeket+corsages, eten daggasten, feest+band, taart, etc etc) en waren nog geen 7000.- kwijt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kosten bruiloft Empty Re: Kosten bruiloft

Bericht  Gast za 28 apr 2012 - 4:09

Oh dat valt allemaal erg mee inderdaad. Ik dacht dat een gemiddelde bruiloft al snel 10.000 euro kost. Heeft iemand een idee hoe duur een pronoviasjurk is? Bedankt voor het lijstje! Ben benieuwd of ik het allemaal in een kleine 3 maanden kan regelen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kosten bruiloft Empty Re: Kosten bruiloft

Bericht  Gast za 28 apr 2012 - 4:14

Mijn jurk was ook van pronovias en was 1250.-
Ik weet niet waar je woont maar hier in de buurt zit bijvoorbeeld ook een outlet met trouwjurken.
Allemaal nieuw maar vaak oude collectie. Maar goed, als daar iets tussen zit wat je mooi vind... Dan is het goed toch?
Die jurken hier gaan tot maximaal 800.- dacht ik.

Qua fotograaf moet je ook goed kijken wat je wil.
Ik hoefde niet teveel poespas, de meeste fotografen in de buurt vroegen tussen de 750.- en de 1250.- voor de hele dag.
Bij de goedkoopste kreeg ik dan een album en bij de duurste werd er ook gefilmd.
Uiteindelijk was onze fotograaf 250.- en heb ik gewoon zelf het boek gemaakt!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kosten bruiloft Empty Re: Kosten bruiloft

Bericht  Gast za 28 apr 2012 - 4:15

Ben benieuwd met je jurk of dat lukt in 3 maanden. Had het er toevallig met een vriendin over, want heb er zelf geen verstand van. Maar je jurk schijn je altijd te moeten bestellen, en dat duurt gemiddeld 3 tot 6 maanden zei ze.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kosten bruiloft Empty Re: Kosten bruiloft

Bericht  Gast za 28 apr 2012 - 4:17

Carrie schreef:Ben benieuwd met je jurk of dat lukt in 3 maanden. Had het er toevallig met een vriendin over, want heb er zelf geen verstand van. Maar je jurk schijn je altijd te moeten bestellen, en dat duurt gemiddeld 3 tot 6 maanden zei ze.

Bij sommige winkels wel inderdaad.
Mijn jurk was net binnen en is in hun eigen atelier vermaakt.
Maar sommige hebben inderdaad wel een lange levertijd!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kosten bruiloft Empty Re: Kosten bruiloft

Bericht  Gast za 28 apr 2012 - 4:31

Carrie schreef:Ben benieuwd met je jurk of dat lukt in 3 maanden. Had het er toevallig met een vriendin over, want heb er zelf geen verstand van. Maar je jurk schijn je altijd te moeten bestellen, en dat duurt gemiddeld 3 tot 6 maanden zei ze.

Dat lukt! Heb meteen gebeld naar de Pronovias winkel in Nederland (zit in Breda) en dat is geen probleem, gelukkig

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kosten bruiloft Empty Re: Kosten bruiloft

Bericht  Gast za 28 apr 2012 - 4:33

TBIB schreef:Mijn jurk was ook van pronovias en was 1250.-
Ik weet niet waar je woont maar hier in de buurt zit bijvoorbeeld ook een outlet met trouwjurken.
Allemaal nieuw maar vaak oude collectie. Maar goed, als daar iets tussen zit wat je mooi vind... Dan is het goed toch?
Die jurken hier gaan tot maximaal 800.- dacht ik.

Qua fotograaf moet je ook goed kijken wat je wil.
Ik hoefde niet teveel poespas, de meeste fotografen in de buurt vroegen tussen de 750.- en de 1250.- voor de hele dag.
Bij de goedkoopste kreeg ik dan een album en bij de duurste werd er ook gefilmd.
Uiteindelijk was onze fotograaf 250.- en heb ik gewoon zelf het boek gemaakt!

1250 vind ik niet teveel geld. Ik hoef ook geen poespas en een boek kan ik inderdaad ook zelf maken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kosten bruiloft Empty Re: Kosten bruiloft

Bericht  Paper Crown za 28 apr 2012 - 4:55

Carrie schreef:Ben benieuwd met je jurk of dat lukt in 3 maanden. Had het er toevallig met een vriendin over, want heb er zelf geen verstand van. Maar je jurk schijn je altijd te moeten bestellen, en dat duurt gemiddeld 3 tot 6 maanden zei ze.

Op mijn jurk heb ik 9 maanden moeten wachten..
Mijn jurk is wel handgemaakt en is wel helemaal met kraaltjes en pareltjes..

Ecrits.. Mijn jurk en mijn mans pak was al €9000,- samen..
Al met al zijn wij voor de hele dag €30.000 (36.000 incl reis) besteed maar wij hadden 2 locaties waar gegeten en gedronken werd, champagne rijkelijk vloeide en we hadden ook bussen gehuurd voor al onze familie. We hadden zelf ook een trouwauto en onze kaartjes zijn ontworpen door een grafische vormgever. Dat kost veel, we hadden balonnen, trouwbedankjes, bloemstukken etc. Wij hebben vreselijk over de top gedaan en 't was echt elke cent waard maar het had voor veel minder ook gekund..
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Kosten bruiloft Empty Re: Kosten bruiloft

Bericht  Gast za 28 apr 2012 - 5:11

Volgens mij kun je het zo goedkoop of zo duur maken als je zelf wilt smile. De Ouders van mijn oppaskindjes hadden een 3 dagen durend huwelijk. En van het bedrag dat ze hebben uitgegeven kun je een klein huis kopen. Maar goed zij hadden dan ook een wedding planner, eigen decoratie en decor laten ontwerpen, 3 diners, 2 feesten, 3 outfits en ga zo maar door. Dat vond ik wel lichtelijk over THE top maar ik heb me prima vermaakt haha!

Leuk dat jullie gaan trouwen! Gefeliciteerd!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kosten bruiloft Empty Re: Kosten bruiloft

Bericht  Raven za 28 apr 2012 - 5:12

Wij zijn 12.000 euro kwijt, maar het kan zeker goedkoper.

Mijn jurk was binnen een week binnen. Die was bij de leverancier gewoon op voorraad. Ligt denk ook aan welk merk je hebt.
Ik had ook een erg makkelijke maat hoefde alleen maar van onder op lengte geknipt te worden.
Raven
Raven
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 258
Punten : 265
Registratiedatum : 19-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Kosten bruiloft Empty Re: Kosten bruiloft

Bericht  kwak za 28 apr 2012 - 7:44

je kan een bruiloft zo duur maken als je zelf wilt.
wij zijn getrouwd voor z'n 2500 euro en we hadden een op en top feest!!
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Kosten bruiloft Empty Re: Kosten bruiloft

Bericht  Gast za 28 apr 2012 - 8:10

kwak schreef:je kan een bruiloft zo duur maken als je zelf wilt.
wij zijn getrouwd voor z'n 2500 euro en we hadden een op en top feest!!

Hoe zag jullie dag eruit als ik vragen mag? En hoe waren de kosten verdeeld?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kosten bruiloft Empty Re: Kosten bruiloft

Bericht  Gast za 28 apr 2012 - 8:23

2CKC2 schreef:
Carrie schreef:Ben benieuwd met je jurk of dat lukt in 3 maanden. Had het er toevallig met een vriendin over, want heb er zelf geen verstand van. Maar je jurk schijn je altijd te moeten bestellen, en dat duurt gemiddeld 3 tot 6 maanden zei ze.

Op mijn jurk heb ik 9 maanden moeten wachten..
Mijn jurk is wel handgemaakt en is wel helemaal met kraaltjes en pareltjes..

Ecrits.. Mijn jurk en mijn mans pak was al €9000,- samen..
Al met al zijn wij voor de hele dag €30.000 (36.000 incl reis) besteed maar wij hadden 2 locaties waar gegeten en gedronken werd, champagne rijkelijk vloeide en we hadden ook bussen gehuurd voor al onze familie. We hadden zelf ook een trouwauto en onze kaartjes zijn ontworpen door een grafische vormgever. Dat kost veel, we hadden balonnen, trouwbedankjes, bloemstukken etc. Wij hebben vreselijk over de top gedaan en 't was echt elke cent waard maar het had voor veel minder ook gekund..

Ja jij had echt een sprookjesbruiloft, super mooi ook. Maar 30.000 euro, dat wil ik niet. Hij heeft een zaak, een kind en dan de onzekere economie, dan wil ik gewoon gevoelsmatig niet zoveel geld besteden aan een dag, dat geld kunnen we beter achterhouden voor bovenstaande dingen. Ik wil er stralend uitzien, ik wil dat iedereen lekker te eten en te drinken krijgt en ik wil genieten en feesten op het gegeven dat wij in bijzijn van vrienden en familie voor elkaar kiezen, maar dat hoeft voor ons niet meer dan 10.000 (en liever minder) euro te kosten. Als het toch zo'n kostenplaatje wordt, dan stel ik de bruiloft uit.

Ik ben ook benieuwd hoe de bruiloft van 2500 euro eruit zag.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kosten bruiloft Empty Re: Kosten bruiloft

Bericht  Gast za 28 apr 2012 - 8:38

Ik kom bij een 'simpele' bruiloft met high tea/eten/trouwen voor 50 personen op 5000 euro smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kosten bruiloft Empty Re: Kosten bruiloft

Bericht  Gast za 28 apr 2012 - 8:43

Pippa schreef:Ik kom bij een 'simpele' bruiloft met high tea/eten/trouwen voor 50 personen op 5000 euro smile

Ja dat is redelijk. Maar ik denk dat je met kleding al snel op 3000 euro zit. Dan houd je nog maar 2000 over. Daar red je het niet mee denk ik. Ik wil juist graag een spetterend feest. Heb net even met mijn zusjes en vader gesproken, maar receptie is toch wel handig. Ik vraag me af hoe duur het is als je eten en drinken tegen inkoopprijs hebt. Jullie gaan volgend jaar trouwen toch?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kosten bruiloft Empty Re: Kosten bruiloft

Bericht  Gast za 28 apr 2012 - 8:46

Ecrits schreef:
Pippa schreef:Ik kom bij een 'simpele' bruiloft met high tea/eten/trouwen voor 50 personen op 5000 euro smile

Ja dat is redelijk. Maar ik denk dat je met kleding al snel op 3000 euro zit. Dan houd je nog maar 2000 over. Daar red je het niet mee denk ik. Ik wil juist graag een spetterend feest. Heb net even met mijn zusjes en vader gesproken, maar receptie is toch wel handig. Ik vraag me af hoe duur het is als je eten en drinken tegen inkoopprijs hebt. Jullie gaan volgend jaar trouwen toch?

Dat is wel de planning. Maar eerst gevraagd worden Very Happy Ik heb een kostenplaatje gemaakt, met een lagere prijs voor de kleding, omdat ik dat echt goedkoper wil houden, en dan moet dat budget gemakkelijk te halen zijn. Maar ik hoef geen groot spetterend feest, anders zou ik het ook zeker niet gaan redden, haha!! Het valt wel mee tegen inkoopsprijs denk ik hoor! Ligt er ook aan voor hoeveel mensen misschien?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kosten bruiloft Empty Re: Kosten bruiloft

Bericht  Gast za 28 apr 2012 - 8:51

Pippa schreef:
Ecrits schreef:
Pippa schreef:Ik kom bij een 'simpele' bruiloft met high tea/eten/trouwen voor 50 personen op 5000 euro smile

Ja dat is redelijk. Maar ik denk dat je met kleding al snel op 3000 euro zit. Dan houd je nog maar 2000 over. Daar red je het niet mee denk ik. Ik wil juist graag een spetterend feest. Heb net even met mijn zusjes en vader gesproken, maar receptie is toch wel handig. Ik vraag me af hoe duur het is als je eten en drinken tegen inkoopprijs hebt. Jullie gaan volgend jaar trouwen toch?

Dat is wel de planning. Maar eerst gevraagd worden Very Happy Ik heb een kostenplaatje gemaakt, met een lagere prijs voor de kleding, omdat ik dat echt goedkoper wil houden, en dan moet dat budget gemakkelijk te halen zijn. Maar ik hoef geen groot spetterend feest, anders zou ik het ook zeker niet gaan redden, haha!! Het valt wel mee tegen inkoopsprijs denk ik hoor! Ligt er ook aan voor hoeveel mensen misschien?

Leuk Pippa! Wil jij wel boeket, fotograaf, kapper, vissige, een mooi taart en dat soort dingen? Ik denk dat we zo'n 40 daggasten en dan voor de kerk en receptie nog 75 erbij. Dat zijn geen rare getallen toch? Maar die extra 75 eten niet mee en komen niet naar het feest. De receptie houd ik dan heel simpel en kort, want dat vind ik eigenlijk maar suf.

Vraag me wel af hoeveel je eigenlijk terug krijgt in de zin van envelopjes. Mijn ouders geven altijd super veel geld op bruiloften. Als wij met het hele gezin (dus 6 personen gingen) 50 euro p.p.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kosten bruiloft Empty Re: Kosten bruiloft

Bericht  Fearie za 28 apr 2012 - 8:55

Dat is wel erg veel geld, wij gaan volgend jaar klein en goedkoop trouwen en hebben 3500 euro in het budget zitten.
Wij bezuinigen dan ook wel op veel zaken, kleding zal alles bij elkaar 900 euro voor ons beide kosten. We hebben maar 35 daggasten en 70 gasten in de avond (incl daggasten). Auto is gratis en misschien gaan we in een andere gemeente trouwen omdat dat ook weer geld scheelt.

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kosten bruiloft Empty Re: Kosten bruiloft

Bericht  Gast za 28 apr 2012 - 8:55

Ecrits schreef:
Pippa schreef:
Ecrits schreef:
Pippa schreef:Ik kom bij een 'simpele' bruiloft met high tea/eten/trouwen voor 50 personen op 5000 euro smile

Ja dat is redelijk. Maar ik denk dat je met kleding al snel op 3000 euro zit. Dan houd je nog maar 2000 over. Daar red je het niet mee denk ik. Ik wil juist graag een spetterend feest. Heb net even met mijn zusjes en vader gesproken, maar receptie is toch wel handig. Ik vraag me af hoe duur het is als je eten en drinken tegen inkoopprijs hebt. Jullie gaan volgend jaar trouwen toch?

Dat is wel de planning. Maar eerst gevraagd worden Very Happy Ik heb een kostenplaatje gemaakt, met een lagere prijs voor de kleding, omdat ik dat echt goedkoper wil houden, en dan moet dat budget gemakkelijk te halen zijn. Maar ik hoef geen groot spetterend feest, anders zou ik het ook zeker niet gaan redden, haha!! Het valt wel mee tegen inkoopsprijs denk ik hoor! Ligt er ook aan voor hoeveel mensen misschien?

Leuk Pippa! Wil jij wel boeket, fotograaf, kapper, vissige, een mooi taart en dat soort dingen? Ik denk dat we zo'n 40 daggasten en dan voor de kerk en receptie nog 75 erbij. Dat zijn geen rare getallen toch? Maar die extra 75 eten niet mee en komen niet naar het feest. De receptie houd ik dan heel simpel en kort, want dat vind ik eigenlijk maar suf.

Vraag me wel af hoeveel je eigenlijk terug krijgt in de zin van envelopjes. Mijn ouders geven altijd super veel geld op bruiloften. Als wij met het hele gezin (dus 6 personen gingen) 50 euro p.p.

Ja, ik wil een mooi boeket van Gerbera's, iemand die de hele dag foto's maakt & alles vastlegt. Ik heb een vriendin die kapper is en goed kan opmaken, dus die wil ik vragen, want wil er wel onwijs mooi uitzien die dag! Ik wil cupcakes voor iedereen en wil het wel echt helemaal top geregeld, maar dan voor max. 50 mensen over de hele dag (ik doe dan niet aan daggasten, iedereen is er de hele dag bij).... klein, subtiel, echt zoals wij zijn. Gelukkig denken we daar hetzelfde over.

Ik vind het wel goed klinken qua aantal hoor, niet teveel! Maar, waarom houd je de receptie dan, als je het suf vind? Ik doe er niet aan in ieder geval, ik vind het een beetje gek, en wil de belangrijkste mensen er gewoon bij hebben en niet een schifting maken voor bv. receptie. Maar wat een geld!!! Ik heb op bruiloft 30 euro gegeven, familie van mijn vriend, kennen hem bijna niet & waren alleen voor de avond uitgenodigd, dan vond ik dat echt voldoende...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kosten bruiloft Empty Re: Kosten bruiloft

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum