Wat betaal jij aan VvE kosten?
+10
Slakje
Reeza
Gympie
_Lacey_
Rumble
Moon
Prosecco
Elliot
Marin
Ooh La La!
14 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Wat betaal jij aan VvE kosten?
Zoals jullie weten hebben wij een nieuwbouw appartement gekocht.
Vorige week kregen we stukken voor de eerste VvE vergadering. Bij deze stukken zat ook een overzichtje van de VvE kosten die elk appartement moet gaan betalen.
Achter ons bouwnummer stond een bedrag van € 127,- per maand.
Ik vind dit behoorlijk hoog. Zeker omdat we voor ons huidige appartement maar € 55,- per maand betalen.
Aangezien het een nieuwbouwhuis betreft lijkt het mij dat er in ieder geval de komende 5 jaar geen geld uit de VvE-pot gaat voor onderhoud.
Ben ik een zeikerd of is het echt veel?
Wat betalen jullie aan VvE of servicekosten per maand?
Vorige week kregen we stukken voor de eerste VvE vergadering. Bij deze stukken zat ook een overzichtje van de VvE kosten die elk appartement moet gaan betalen.
Achter ons bouwnummer stond een bedrag van € 127,- per maand.
Ik vind dit behoorlijk hoog. Zeker omdat we voor ons huidige appartement maar € 55,- per maand betalen.
Aangezien het een nieuwbouwhuis betreft lijkt het mij dat er in ieder geval de komende 5 jaar geen geld uit de VvE-pot gaat voor onderhoud.
Ben ik een zeikerd of is het echt veel?
Wat betalen jullie aan VvE of servicekosten per maand?
Ooh La La!- Prater
- Aantal berichten : 1381
Punten : 1576
Registratiedatum : 12-01-11
Re: Wat betaal jij aan VvE kosten?
Dat van ons is nog wel twee keer zo duur als wat jullie gaan betalen.
Edit: Maar geen nieuwbouw.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Marin schreef:Dat van ons is nog wel twee keer zo duur als wat jullie gaan betalen.
Misschien valt het wel mee die 127 euro, maar voor nieuwbouw vind ik het echt wel veel.
Bij de notaris moesten we al 250 euro storten om een potje op te bouwen. Met 40 appartementen zit er dus al 10.000,- in kas. Per jaar komt er ruim 61.000 euro bij.
Zelfs collega's (makelaars) vinden dit behoorlijk hoog...
Ooh La La!- Prater
Ja dat kan ik me wel weer voorstellen, omdat het nieuwbouw is. Ik vrees alleen dat je er niet zo veel aan kunt veranderen. In de kas van onze VvE zit ook zoveel, ook echt achter de hand voor groot onderhoud.
Marin- Lady Post-a-lot
Ik ben niet echt goed vergelijkingsmateriaal denk ik (onze VvE bestaat uit 2 eigenaren, onze buurman en wij), maar wij betalen 35 euro per maand. Maargoed, wij hebben geen openbare ruimten en geen lift enzo. Wij doen alleen een inleg voor de verzekeringen en onderhoudskosten.
Elliot- Ratel
- Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12
Marin schreef:Dat van ons is nog wel twee keer zo duur als wat jullie gaan betalen.
+ 1 en ik heb ook geen lift
Prosecco- Kletskop
- Aantal berichten : 1654
Punten : 2061
Registratiedatum : 25-11-10
Momenteel betaal ik 70 euro. Als het goed is gaat dit volgend jaar naar 40 euro. Wij stappen namelijk over.
De kosten die bij ons in de VvE zitten, zijn -
- Kosten voor de administrateur.
- Kosten voor de klusjesman.
- Kosten voor gas/water/licht.
- Kosten voor de schoonmaker.
- Verzekeringen. Opstal, brand etc.
Wij zijn met 26 woningen. Mijn portiek 14 woningen en het buurportiek, dat deels gebruik maakt van ons gebouw, 12 woningen. We kwamen er afgelopen jaar achter dat we 40 euro per woning per maand betalen voor de administrateur. Wij hebben dus een andere gevonden, die het voor de helft van het geld doet.
Ook was onze administrateur een held in het lui zijn. Vorig jaar moest het pand opgeknapt worden. En wat doen de hannessen? Vragen één offerte aan bij het bedrijf waar zij zaken mee doen. We hebben toen zelf maar meerdere offertes aangevraagd en zo de kosten kunnen halveren.
Wij hebben geen lift. Mocht er wel een lift in het gebouw zijn, zoals een blok verder, dan zouden de servicekosten opeens naar 225 euro gaan bij onze nu nog administrateur.
Dus ja? Is het reeel? Het zijn niet alleen de kosten van onderhoud, verven e.d., die moeten worden betaald, maar dus ook schoonmaakkosten, kosten voor verzekeringen, kosten voor de administrateur, voor de klusjesmannen etc.
De kosten die bij ons in de VvE zitten, zijn -
- Kosten voor de administrateur.
- Kosten voor de klusjesman.
- Kosten voor gas/water/licht.
- Kosten voor de schoonmaker.
- Verzekeringen. Opstal, brand etc.
Wij zijn met 26 woningen. Mijn portiek 14 woningen en het buurportiek, dat deels gebruik maakt van ons gebouw, 12 woningen. We kwamen er afgelopen jaar achter dat we 40 euro per woning per maand betalen voor de administrateur. Wij hebben dus een andere gevonden, die het voor de helft van het geld doet.
Ook was onze administrateur een held in het lui zijn. Vorig jaar moest het pand opgeknapt worden. En wat doen de hannessen? Vragen één offerte aan bij het bedrijf waar zij zaken mee doen. We hebben toen zelf maar meerdere offertes aangevraagd en zo de kosten kunnen halveren.
Wij hebben geen lift. Mocht er wel een lift in het gebouw zijn, zoals een blok verder, dan zouden de servicekosten opeens naar 225 euro gaan bij onze nu nog administrateur.
Dus ja? Is het reeel? Het zijn niet alleen de kosten van onderhoud, verven e.d., die moeten worden betaald, maar dus ook schoonmaakkosten, kosten voor verzekeringen, kosten voor de administrateur, voor de klusjesmannen etc.
Gast- Gast
Wij betalen 190 euro per maand, daar zit wel voorschot stookkosten in nog. Ik begrijp dat je nu zoiets hebt 'het is nieuwbouw' maar ik woon zelf niet in een nieuwbouw appartement maar het verbaast mij dat ze tig jaar geleden geen vve kosten betaald hebben. Wij wonen hier sinds 2 jaar en hebben ook de verwarmingsketel moeten vervangen (de blokverwarming he, a 60.000 euro) met z'n allen maar dat is wel met name opgemaakt door de mensen die hier de voorgaande jaren allemaal gewoond hebben. Dan vind ik het wel reeel dat je vanaf het begin al moet betalen. Als je een positieve vve wilt hebben is dat juist raadzaam.
Moon- Fluisteraar
- Aantal berichten : 383
Punten : 445
Registratiedatum : 17-11-10
Ik betaal 119 euro per maand en ik woon op een galerijflat zonder lift.
Rumble- Prater
- Aantal berichten : 1438
Punten : 1584
Registratiedatum : 24-11-10
220, flat met lift, maar in dat bedrag zitten de stook- en warmwaterkosten ook verrekend.
Gast- Gast
Wat een bedragen komen er voorbij zeg Wij zitten onder de 100 euro per maand in ieder geval, en wonen in een appartement en hebben de VVE met 3 appartementen.
Gast- Gast
Zo te zien valt die 127 euro wel mee, maar betalen we nu bijna niks...
Ooh La La!- Prater
€ 177,- ex. stookkosten
_Lacey_- Kletskop
- Aantal berichten : 2441
Punten : 2489
Registratiedatum : 18-11-10
Mijn eigen stookkosten zijn trouwens niet meegenomen in de prijs van de VvE. Wij hebben gewoon beneden ook gas, water en licht.
Gast- Gast
Het is ook heel erg afhankelijk van de situatie en welke kosten erbij in zitten. Voordat wij ons huidige appartement kochten hebben we nog naar een ander appartement gekeken waar de maandelijkse kosten meer dan 200 euro waren, maar daar zat wel (vloer-)verwarming bij in, en daar was sprake van een grote gemeenschappelijke ruimte en een lift. Ik betaal nu veel minder, maar ik woon nu eigenlijk in een gewoon huis waarvan ik de onderverdieping heb en mijn bovenbuurman de twee verdiepingen daarboven. We hebben allebei een eigen voordeur. We leggen dus alleen in voor onderhoud en voor verzekeringen.
Elliot- Ratel
De kosten die in onze VvE zitten zijn alleen voor onderhoud van de gemeenschappelijke entree en lift.
Stookkosten etc, zijn allemaal voor ons zelf.
Heb net gebeld met de beheerder en die vertelde dat het bedrag gebaseerd is op het breukdeel van ons appartement en het bedrag voor onderhoud etc is nog een begroting. Mochten de kosten volgend jaar lager zijn kan de VvE bepalen wat er met het overige deel gedaan wordt (sparen of uitkeren aan de eigenaars evenredig aan het breukdeel).
We zullen dus wel zien. Ik was in ieder geval niet de enige die het bedrag erg hoog vond, vertelde de beheerder.
Stookkosten etc, zijn allemaal voor ons zelf.
Heb net gebeld met de beheerder en die vertelde dat het bedrag gebaseerd is op het breukdeel van ons appartement en het bedrag voor onderhoud etc is nog een begroting. Mochten de kosten volgend jaar lager zijn kan de VvE bepalen wat er met het overige deel gedaan wordt (sparen of uitkeren aan de eigenaars evenredig aan het breukdeel).
We zullen dus wel zien. Ik was in ieder geval niet de enige die het bedrag erg hoog vond, vertelde de beheerder.
Ooh La La!- Prater
Nou fijn dat het wat duidelijker is geworden wat de reden er achter is en dat het misschien nog iets om laag kan.
Marin- Lady Post-a-lot
Ooh La La! schreef:De kosten die in onze VvE zitten zijn alleen voor onderhoud van de gemeenschappelijke entree en lift.
Niet voor verzekeringen en onderhoud van het appartementencomplex? Want mede om die reden begin je meestal toch een VVE, omdat het onderhoud aan het hele pand gezamenlijk betaald moet worden?
Elliot- Ratel
Caroline. schreef:Ooh La La! schreef:De kosten die in onze VvE zitten zijn alleen voor onderhoud van de gemeenschappelijke entree en lift.
Niet voor verzekeringen en onderhoud van het appartementencomplex? Want mede om die reden begin je meestal toch een VVE, omdat het onderhoud aan het hele pand gezamenlijk betaald moet worden?
Ja klopt! Dat zit er ook bij in. Blijkbaar kan ik niet én bellen én forummen, dan vergeet ik de helft
Ooh La La!- Prater
Hahaha ik dacht altijd dat vrouwen meerdere dingen tegelijk konden doen!
Elliot- Ratel
Caroline. schreef:Hahaha ik dacht altijd dat vrouwen meerdere dingen tegelijk konden doen!
Meestal wel, maar na een korte nacht vaak niet
Ooh La La!- Prater
112 euro per maand, nieuwbouw. Inclusief de huur voor schilderijen bij de ingang . (Dat hoeft van mij dus niet)
Gympie- Kletskop
- Aantal berichten : 2131
Punten : 2367
Registratiedatum : 23-04-12
€100 per maand, geen nieuwbouw en een complex met zo'n 100 appartementen. Is voor de verzekeringen, schoonmaak, gas/licht algemene ruimtes en onderhoud.
Reeza- Prater
- Aantal berichten : 1062
Punten : 1180
Registratiedatum : 21-06-12
Bij ons 100 euro per maand.
Slakje- Ratel
- Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Wij zijn op dit moment bezig met een nieuwbouw woning: een eengezinswoning bovenop een winkelcentrum. Klinkt raar, maar wij zijn verliefd
Als we overgaan tot koop zijn de VVE kosten 175 euro. Dat is dan voor onderhoud, verzekering, 2 liften, trappenhuis, daktuin, kelder, elektra kelder/trappenhuis/lift/hal en privé parkeerplaats.
Als we overgaan tot koop zijn de VVE kosten 175 euro. Dat is dan voor onderhoud, verzekering, 2 liften, trappenhuis, daktuin, kelder, elektra kelder/trappenhuis/lift/hal en privé parkeerplaats.
Annie24- Ratel
- Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Wat betaal jij voor de sportschool?
» Wat betaal jij aan gemeentelijke belastingen?
» hoogte hypotheek en wat betaal je per maand?
» wat betaal je nou voor kinderopvang?
» wat en hoeveel betaal je nog naast je huur
» Wat betaal jij aan gemeentelijke belastingen?
» hoogte hypotheek en wat betaal je per maand?
» wat betaal je nou voor kinderopvang?
» wat en hoeveel betaal je nog naast je huur
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: