Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Bijdrage kinderopvang weer flink omhoog

+14
Darius
Coccinelle
Aagje!
schuddebuikje
Mamsie
shadow
Fearie
blondje1313
xxjojootjexx
chipa
Tania
Lejow
Parisienne
Annie24
18 plaatsers

Pagina 1 van 5 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Ga naar beneden

Bijdrage kinderopvang weer flink omhoog Empty Bijdrage kinderopvang weer flink omhoog

Bericht  Gast ma 6 jun 2011 - 8:08

Kinderopvang

De ouderbijdrage wordt verhoogd met 16,25%.
Er komt een vaste bijdrage voor iedereen van ongeveer 15 euro per maand.
De kinderopvangtoeslag wordt gekoppeld aan het aantal gewerkte uren van de minst werkende partner.
De toeslag voor het tweede en volgende kind wordt voor de hoogste inkomens versneld afgebouwd naar 58,2%.
De maximum uurtarieven worden in 2012 niet geïndexeerd.
Inkomens vanaf ongeveer 130.000 euro ontvangen vanaf 2013 geen kinderopvang-toeslag meer voor hun eerste kind.



Kindgebonden budget

Het kindgebonden budget wordt beperkt tot twee kinderen.
Het wordt afgeschaft voor ouders met een vermogen van meer dan 120.000 euro (100.000 bij alleenstaande ouder).
De verhoging van de bedragen in 2011 wordt niet gecontinueerd.
Het kindgebonden budget wordt niet gecorrigeerd voor de inflatie van 2012 tot en met 2015.



Kindregelingen
In 2015 wil Kamp nog maar 4 van de huidige 12 regelingen overhebben. In 2013 verdwijnen alvast drie kindregelingen:


de kindertoeslag in box 3 van het belastingstelsel;
de aftrek van de kosten voor levensonderhoud van kinderen;
de ouderschapsverlofkorting.

Bijdrage kinderopvang flink omhoog
Ouders gaan vanaf volgend jaar fors meer betalen voor de opvang van hun kinderen. De kosten per maand kunnen in 2013 enkele honderden euro's hoger uitvallen dan nu het geval is.
Video's
Kinderopvang nog veel duurder
Bezuinigingen
Door de bezuiniging van bijna 800 miljoen euro op de kinderopvang gaan ouders met een minimuminkomen in 2013 37 euro per maand meer betalen voor twee opvangdagen per week voor twee kinderen. Voor ouders met een hoog inkomen is dat 290 euro.

Ouderbijdrage
Het Ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid heeft alvast voorgerekend hoe de maandelijkse ouderbijdrage in bepaalde gevallen zal stijgen voor een gezin met twee kinderen die twee dagen per week naar de dagopvang gaan.

Inkomen (pj) 2011 (pm) 2012 (pm) 2013 (pm)
19.000 euro 67 euro 88 euro 103 euro
35.000 euro 116 euro 153 euro 168 euro
70.000 euro 257 euro 338 euro 353 euro
85.000 euro 332 euro 435 euro 450 euro
135.000 euro 424 euro 523 euro 714 euro


Geen toeslag
Volgend jaar pakt de stijging minder hoog uit omdat er dan nog geen sprake is van een vaste bijdrage van 15 euro per maand voor elke ouder. Inkomens vanaf ongeveer 130.000 euro ontvangen vanaf 2013 geen toeslag meer voor hun eerste kind.

Te veel regelingen
Volgens minister Kamp van Sociale Zaken zijn er nu te veel verschillende zogenoemde kindregelingen en zijn ze ook te duur. Drie van die regelingen worden nu geschrapt. Zo krijgen ouders geen geld meer terug van de belasting als ze ouderschapsverlof opnemen.

Kindgebonden budget
Verder zal het kindgebonden budget worden versoberd. Arme gezinnen krijgen nu een extra tegemoetkoming in de kosten van kinderen. Maar de regeling wordt beperkt: het geldt alleen nog voor de eerste twee kinderen. En ouders met een laag inkomen, maar met 100.000 euro aan vermogen, krijgen helemaal niets meer.

'Domste wat je kunt doen'
"Bezuinigen op kinderopvang is het domste wat je kunt doen", zegt GroenLinks Tweede Kamerlid Ineke van Gent in een reactie op de plannen. "Kamp pocht met het ontzien van de laagste inkomens, maar vergeet te melden dat dit de zoveelste bezuiniging op rij is."

Stoppen met werken
SP Tweede Kamerlid Nine Kooiman is bang dat de bezuinigingen op de kinderopvang ertoe zullen leiden dat moeders van gezinnen met lage en middelhoge inkomens zullen stoppen met werken. "Ze moeten zoveel meer gaan betalen dat het goedkoper wordt om thuis te blijven."

-----------------------------------------------------------------------------------
Dat klinkt nie goe

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bijdrage kinderopvang weer flink omhoog Empty Re: Bijdrage kinderopvang weer flink omhoog

Bericht  Annie24 ma 6 jun 2011 - 8:14

James schreef:Kinderopvang

Kindgebonden budget

Het kindgebonden budget wordt beperkt tot twee kinderen.
Het wordt afgeschaft voor ouders met een vermogen van meer dan 120.000 euro (100.000 bij alleenstaande ouder).
De verhoging van de bedragen in 2011 wordt niet gecontinueerd.
Het kindgebonden budget wordt niet gecorrigeerd voor de inflatie van 2012 tot en met 2015.


Wat ik het raarst vond (in onze situatie dan) is dat ik hierdoor het idee krijg dat je tot een vermogen van 120.000 euro wel kindgebonden budget krijgt. (op dit moment dan) Nou verdienen wij dat bij lange na niet en wij krijgen 0,00 euro kindgebonden budget. Rolling Eyes

Het klinkt idd niet goed allemaal, ach we moeten het allemaal maar afwachten denk ik. Voorlopig is het er nog niet door. Er zullen iig genoeg moeders/vaders zijn die minder gaan werken of zelfs stoppen met werken. En of dat nou de bedoeling is?
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bijdrage kinderopvang weer flink omhoog Empty Re: Bijdrage kinderopvang weer flink omhoog

Bericht  Gast ma 6 jun 2011 - 8:40

.


Laatst aangepast door Coco op di 21 jun 2011 - 7:31; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bijdrage kinderopvang weer flink omhoog Empty Re: Bijdrage kinderopvang weer flink omhoog

Bericht  Parisienne ma 6 jun 2011 - 8:43

Ik ben ook erg bang voor de komende bezuinigingen. Ik studeer nu nog, maar zal vanaf september gaan werken. De planning is dan om 3 dagen te gaan werken. Nu hebben we oppas voor 3 dagen, maar door omstandigheden vallen er waarschijnlijk 2 dagen af. Dit zou betekenen dat N. 2 dagen naar een KDV moet. Op zich niet erg, vind het eigenlijk alleen maar goed. Echter, de eigen kosten houden ons tegen.

Momenteel leven mijn vriend en ik van zijn salaris (gemiddeld) en ik van een paar honderd euro stagevergoeding en studiefinanciering. In september ben ik als het goed is klaar en heb ik niks meer, dan moet ik dus ook echt gaan werken. Nu komen we gewoon goed rond. Voordat ik daadwerkelijk ga werken zou ik wel graag willen weten wat we als eigen bijdrage voor de kinderopvang kwijt zijn als N. 2 dagen zou gaan. Echter heb ik geen idee wat voor werk ik straks heb en hoeveel ik ga verdienen. Kan nu dus eigenlijk niks uitrekenen.

Ik ben eerlijk gezegd niet van plan straks te moeten werken om het vervolgens direct over te maken naar het KDV! Ben bang dat dit misschien wel zo ver gaat komen...
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bijdrage kinderopvang weer flink omhoog Empty Re: Bijdrage kinderopvang weer flink omhoog

Bericht  Gast ma 6 jun 2011 - 8:57

Tja, komt al snel op zo'n 50 euro per maand extra komen.. maar om daar niet meer door te gaan werken? Nee, dat is hier niet van toepassing. Het scheelt hier vooral dat wij 2 dagen opvang hebben maar ik meer uren werk (werk in de zorg en werk buiten de opvangdagen om ook avondden en weekenden ect).

Ik kan het me goed voorstellen dat een hoop mensen goed moeten bekijken of het nog wel zin heeft om te werken :shock: bizar eigenlijk!

Daarbij hebben we het mooi getimed Wink Lynn gaat vanaf aanstaande maand naar het kinderdagverblijf voor 2 dagen (tot afgelopen maand hebben mijn ouders het gedaan, Dylan zijn eerste jaar hebben ze ook opgevangen) en Dylan stopt er in augustus mee omdat hij naar school gaat. Dus 2 maanden hebben we dubbele kosten en daarna gelukkig niet meer!

Dure hobby maar toch nodig..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bijdrage kinderopvang weer flink omhoog Empty Re: Bijdrage kinderopvang weer flink omhoog

Bericht  Gast ma 6 jun 2011 - 8:57

Ik snap ook niet zo goed wat KGB ermee te maken heeft, want daar hebben wij al geen eens recht meer op... En was het maar zo'n feest dat we op 120.000 per jaar zitten.

Edit: ik zie het al, met een eigen vermogen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bijdrage kinderopvang weer flink omhoog Empty Re: Bijdrage kinderopvang weer flink omhoog

Bericht  Gast ma 6 jun 2011 - 9:04

Wat is kindgebonden budget eigenlijk? Is dat net zoiets als zorgtoeslag wat maandelijks komt?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bijdrage kinderopvang weer flink omhoog Empty Re: Bijdrage kinderopvang weer flink omhoog

Bericht  Lejow ma 6 jun 2011 - 9:05

Coco schreef:Wat is kindgebonden budget eigenlijk? Is dat net zoiets als zorgtoeslag wat maandelijks komt?

jup!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Bijdrage kinderopvang weer flink omhoog Empty Re: Bijdrage kinderopvang weer flink omhoog

Bericht  Tania ma 6 jun 2011 - 9:09

Wat mij betreft hadden ze beter de combinatiekorting en het kindgebondenbudget af kunnen schaffen.
Combinatiekorting vind ik hartstikke leuk om te krijgen hoor, maar eigenlijk ook vrij overbodig. Het kindgebonden budget vind ik ook onzin, ik vind niet dat je mensen geld hoeft te geven omdat ze een kind krijgen. Als je een kind op de wereld zet ga ik ervan uit dat je daar ook zonder toeslagen voor kunt zorgen.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bijdrage kinderopvang weer flink omhoog Empty Re: Bijdrage kinderopvang weer flink omhoog

Bericht  Gast ma 6 jun 2011 - 9:13

Tania schreef:Wat mij betreft hadden ze beter de combinatiekorting en het kindgebondenbudget af kunnen schaffen.
Combinatiekorting vind ik hartstikke leuk om te krijgen hoor, maar eigenlijk ook vrij overbodig. Het kindgebonden budget vind ik ook onzin, ik vind niet dat je mensen geld hoeft te geven omdat ze een kind krijgen. Als je een kind op de wereld zet ga ik ervan uit dat je daar ook zonder toeslagen voor kunt zorgen.

Ik vind die combinatiekorting ook best vreemd, ik neem het dan ook mee in de aangifte, dan lijkt het tenminste nog wat smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bijdrage kinderopvang weer flink omhoog Empty Re: Bijdrage kinderopvang weer flink omhoog

Bericht  Gast ma 6 jun 2011 - 9:13

Tania schreef:Wat mij betreft hadden ze beter de combinatiekorting en het kindgebondenbudget af kunnen schaffen.
Combinatiekorting vind ik hartstikke leuk om te krijgen hoor, maar eigenlijk ook vrij overbodig. Het kindgebonden budget vind ik ook onzin, ik vind niet dat je mensen geld hoeft te geven omdat ze een kind krijgen. Als je een kind op de wereld zet ga ik ervan uit dat je daar ook zonder toeslagen voor kunt zorgen.

Dus dan kunnen alleen ouders die modaal of boven modaal verdienen kinderen krijgen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bijdrage kinderopvang weer flink omhoog Empty Re: Bijdrage kinderopvang weer flink omhoog

Bericht  Gast ma 6 jun 2011 - 9:14

Des te reden meer om voorlopig te blijven studeren smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bijdrage kinderopvang weer flink omhoog Empty Re: Bijdrage kinderopvang weer flink omhoog

Bericht  Gast ma 6 jun 2011 - 9:15

Tania schreef:Wat mij betreft hadden ze beter de combinatiekorting en het kindgebondenbudget af kunnen schaffen.
Combinatiekorting vind ik hartstikke leuk om te krijgen hoor, maar eigenlijk ook vrij overbodig. Het kindgebonden budget vind ik ook onzin, ik vind niet dat je mensen geld hoeft te geven omdat ze een kind krijgen. Als je een kind op de wereld zet ga ik ervan uit dat je daar ook zonder toeslagen voor kunt zorgen.

+1

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bijdrage kinderopvang weer flink omhoog Empty Re: Bijdrage kinderopvang weer flink omhoog

Bericht  Gast ma 6 jun 2011 - 9:15

James schreef:
Tania schreef:Wat mij betreft hadden ze beter de combinatiekorting en het kindgebondenbudget af kunnen schaffen.
Combinatiekorting vind ik hartstikke leuk om te krijgen hoor, maar eigenlijk ook vrij overbodig. Het kindgebonden budget vind ik ook onzin, ik vind niet dat je mensen geld hoeft te geven omdat ze een kind krijgen. Als je een kind op de wereld zet ga ik ervan uit dat je daar ook zonder toeslagen voor kunt zorgen.

Dus dan kunnen alleen ouders die modaal of boven modaal verdienen kinderen krijgen?

Ze heeft het alleen om het KGB en de combinatiekorting.. Als je al een modaal inkomen hebt krijg je ook niks of heel weinig KGB en die combinatiekorting, die zie ik na mijn aangifte gewoon als een extraatje, het is niet dat ik het nodig heb om voor mijn kinderen te kunnen zorgen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bijdrage kinderopvang weer flink omhoog Empty Re: Bijdrage kinderopvang weer flink omhoog

Bericht  Tania ma 6 jun 2011 - 9:25

James schreef:
Tania schreef:Wat mij betreft hadden ze beter de combinatiekorting en het kindgebondenbudget af kunnen schaffen.
Combinatiekorting vind ik hartstikke leuk om te krijgen hoor, maar eigenlijk ook vrij overbodig. Het kindgebonden budget vind ik ook onzin, ik vind niet dat je mensen geld hoeft te geven omdat ze een kind krijgen. Als je een kind op de wereld zet ga ik ervan uit dat je daar ook zonder toeslagen voor kunt zorgen.

Dus dan kunnen alleen ouders die modaal of boven modaal verdienen kinderen krijgen?

Nee hoor, iedereen mag van mij kinderen krijgen. Ik vind alleen dat als er bezuinigd moet worden, deze regelingen beter afgeschaft kunnen worden dan de kinderopvang onbetaalbaar maken.
En nou praat ik ook totaal niet in het voordeel van mezelf hoor, want wij hebben maar heel weinig opvang dus we kunnen beter combinatiekorting krijgen.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bijdrage kinderopvang weer flink omhoog Empty Re: Bijdrage kinderopvang weer flink omhoog

Bericht  chipa ma 6 jun 2011 - 18:39

Net op de website van de belastingdienst eens uitgerekend hoeveel kinderopvangtoeslag we zouden krijgen als ik straks ook ga werken en ons kindje 3x per week naar het kdv gaat.

Het kost 894,- per maand en we krijgen dan 376,- toeslag. Het gaat ons dus gewoon 527,- per maand kosten!
En misschien dus nog wel meer, want de plannen zullen nog niet zijn doorgevoerd bij de proefberekening op de website.
chipa
chipa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bijdrage kinderopvang weer flink omhoog Empty Re: Bijdrage kinderopvang weer flink omhoog

Bericht  xxjojootjexx ma 6 jun 2011 - 18:49

@Chipa: Dan heb je best een hoog inkomen.

Wij werken allebei, hebben het zeker niet slecht en krijgen toch een behoorlijk bedrag aan KOT.

Die opmerking dat je dan beter niet kan gaan werken is ook wat onzinnig.. Als de bijdrage tussen de 300-500 euro zou zijn, hoop toch echt dat je meer verdient met 3 dagen werken dan dat, anders misschien maar een andere beter betaalde baan zoeken..

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bijdrage kinderopvang weer flink omhoog Empty Re: Bijdrage kinderopvang weer flink omhoog

Bericht  blondje1313 ma 6 jun 2011 - 19:20

Ik vind het lastig allemaal.
Van de ene kant vind ik het logisch dat de ouders voor het grootste deel van de kosten opdraaien en niet de regering/de rest van de bevolking.
Maar als je eigenlijk wilt dat vrouwen ook werken dan moet dit ook wel weer gestimuleerd worden.
Omdat wij nog geen kinderen hebben weet ik ook niet precies wat er allemaal gaat veranderen en voelen wij dit ook niet zo in onze portemonnee (we zijn straks gewoon niet anders gewend).
Het is natuurlijk van de gekke dat er de laatste paar jaar zoveel meer kosten zijn gemaakt door de regering, maar het zou handiger zijn om te kijken waaraan dat dan ligt en of hier een oplossing voor te vinden is. Als de profiteurs (want die zullen er ongetwijfeld zijn) aangepakt kunnen worden hoeft denk ik niet op de hele groep bezuinigd te worden.

Dat mensen van tevoren goed na gaan denken over hun financiële situatie na de geboorte van een of meer kinderen lijkt me eigenlijk ook niet meer als normaal (als je tenminste bewust voor een zwangerschap gaat).

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bijdrage kinderopvang weer flink omhoog Empty Re: Bijdrage kinderopvang weer flink omhoog

Bericht  chipa ma 6 jun 2011 - 19:35

Voordat we besloten om een kindje te willen hebben we idd eerst bekeken of we het wel konden betalen. Op basis van het salaris van mijn man is dit gelukkig geen probleem. Zelf ben ik van plan om een aantal maanden na de bevalling aan de slag te gaan. Uiteraard houden we netto dan meer over ondanks dat we aardig wat naar het kdv mogen wegbrengen. Maar toch kan ik me voorstellen dat het voor veel vrouwen geen stimulans is om aan het werk te gaan. Bezuinigingen zijn nodig, maar wel jammer dat er vooral bij de hardwerkende mens zoveel bezuinigd gaat worden. Als je dan ziet hoeveel er wel niet aan andere posten word uitgeven...pfft (Griekenland, migratie, EU enz)
chipa
chipa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bijdrage kinderopvang weer flink omhoog Empty Re: Bijdrage kinderopvang weer flink omhoog

Bericht  Gast ma 6 jun 2011 - 21:36

xxjojootjexx schreef:@Chipa: Dan heb je best een hoog inkomen.

Wij werken allebei, hebben het zeker niet slecht en krijgen toch een behoorlijk bedrag aan KOT.

Die opmerking dat je dan beter niet kan gaan werken is ook wat onzinnig.. Als de bijdrage tussen de 300-500 euro zou zijn, hoop toch echt dat je meer verdient met 3 dagen werken dan dat, anders misschien maar een andere beter betaalde baan zoeken..

Gaat toch niet alleen om het inkomen van de vrouw (in de meeste situaties), doordat mijn man een hoog salaris heeft, gaat zo goed als alles wat ik zou verdienen naar de kinderopvang.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bijdrage kinderopvang weer flink omhoog Empty Re: Bijdrage kinderopvang weer flink omhoog

Bericht  xxjojootjexx di 7 jun 2011 - 5:59

Coco schreef:
xxjojootjexx schreef:@Chipa: Dan heb je best een hoog inkomen.

Wij werken allebei, hebben het zeker niet slecht en krijgen toch een behoorlijk bedrag aan KOT.

Die opmerking dat je dan beter niet kan gaan werken is ook wat onzinnig.. Als de bijdrage tussen de 300-500 euro zou zijn, hoop toch echt dat je meer verdient met 3 dagen werken dan dat, anders misschien maar een andere beter betaalde baan zoeken..

Gaat toch niet alleen om het inkomen van de vrouw (in de meeste situaties), doordat mijn man een hoog salaris heeft, gaat zo goed als alles wat ik zou verdienen naar de kinderopvang.

Zo goed als alles.. Dan moet je man wel heel veel verdienen.. Wij verdienen ook niet weinig samen.. Van ons netto inkomen betalen wij zo'n 4% aan kdv kosten. Dat is voor 2 kids, 2 dagen per week. En daar bij, je werkt toch niet alleen voor het netto bedrag wat op je rekening komt? Er zijn toch meer voordelen van het werken.

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bijdrage kinderopvang weer flink omhoog Empty Re: Bijdrage kinderopvang weer flink omhoog

Bericht  Fearie di 7 jun 2011 - 6:33

Wij gaan ongeveer € 110 per maand betalen dit jaar, als onze kleine naar de kinderopvang gaat. Dit is voor 4 dagdelen in totaal (2x ochtend, 1x hele dag). Het zal dus volgend jaar richting de € 150 voor ons gaan, ik blijf dan wel gewoon werken. Zodra het onbetaalbaar wordt, zullen we gaan overwegen of ik thuis zal blijven (maar dat is voorlopig niet van toepassing).

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bijdrage kinderopvang weer flink omhoog Empty Kosten

Bericht  shadow di 7 jun 2011 - 8:26

Tja dit is dweilen met de kraan open.
Natuurlijk vindt ik dat als je kinderen neemt ook voor de kosten moet opkomen.
Ook weet ik dat de afgelopen jaren heel veel veranderd is.
Niet alleen de belasting ook de gemeente eist meer geld.
Buiten dat praten we ook nog over de vergrijzing.
Mensen nemen minder kinderen of geen meer, wat weer neer komt op meer vergrijzing.
En het zijn toch echt de kinderen die de aow betalen uiteindelijk.

Andere optie is bv de vrouw/man thuis.
Indien je dit doet praat je over een periode van ongeveer 6 jaar bij 2 kinderen.
Wat weer betekend dat je moeilijk aan het werk komt juist omdat je zolang uit de rolatie bent.

Dan heb je nog het probleem met je huis.
Wij zelf hebben een huis ver onder ons budget gekocht, met de simpele reden we willen volledig aflossen(wat nog een zeldzaamheid is tegenwoordig).
Dit vindt ik ook begrijpelijk.
Echter wil de overheid dan dat we met schulden blijven zitten ?

Meer kosten voor de ouders houd ook in meer ontslagen bij de kinderopvang, Meer ontslagen betekend meer uitkering uitkeren.etc etc.

Ben benieuwd


shadow
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 244
Punten : 268
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bijdrage kinderopvang weer flink omhoog Empty Re: Bijdrage kinderopvang weer flink omhoog

Bericht  Gast di 7 jun 2011 - 9:27

xxjojootjexx schreef:
Coco schreef:
xxjojootjexx schreef:@Chipa: Dan heb je best een hoog inkomen.

Wij werken allebei, hebben het zeker niet slecht en krijgen toch een behoorlijk bedrag aan KOT.

Die opmerking dat je dan beter niet kan gaan werken is ook wat onzinnig.. Als de bijdrage tussen de 300-500 euro zou zijn, hoop toch echt dat je meer verdient met 3 dagen werken dan dat, anders misschien maar een andere beter betaalde baan zoeken..

Gaat toch niet alleen om het inkomen van de vrouw (in de meeste situaties), doordat mijn man een hoog salaris heeft, gaat zo goed als alles wat ik zou verdienen naar de kinderopvang.

Zo goed als alles.. Dan moet je man wel heel veel verdienen.. Wij verdienen ook niet weinig samen.. Van ons netto inkomen betalen wij zo'n 4% aan kdv kosten. Dat is voor 2 kids, 2 dagen per week. En daar bij, je werkt toch niet alleen voor het netto bedrag wat op je rekening komt? Er zijn toch meer voordelen van het werken.

Ik neem aan dat je 40 procent bedoelt en niet 4 procent?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bijdrage kinderopvang weer flink omhoog Empty Re: Bijdrage kinderopvang weer flink omhoog

Bericht  Gast di 7 jun 2011 - 9:35

Nou ja, als ik dan ga kijken naar de inkomsten van een vriendin van mij, die krijgt wajong uitkering. En zit lekker hele dagen in huis en zorgt zelf voor de kindjes straks, en ontvangt meer dan ik verdien.
Zij heeft verder geen opvang kosten, wel inkomsten. Ik heb inkomsten waarvan 50% naar de opvang gaat. Werken is wel leuk, maar als er maandelijks een flink bedrag aan opvang betaald moet worden, dan vind ik het wel minder leuk. Tuurlijk krijgen we wel een deel terug, maar als dat ook steeds minder wordt..


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bijdrage kinderopvang weer flink omhoog Empty Re: Bijdrage kinderopvang weer flink omhoog

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 5 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum