Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Veilig na 7 dagen of hele strip?

4 plaatsers

Ga naar beneden

Veilig na 7 dagen of hele strip? Empty Veilig na 7 dagen of hele strip?

Bericht  Gast vr 27 apr 2012 - 7:33

Hoi!

Ik ben pas gestopt met de Yasminpil wegens nare bijwerkingen. Ik had eigenlijk zaterdag 21 april moeten beginnen met een nieuwe strip om veilig te blijven. Dit heb ik niet gedaan dus ik zit nu in een 'pil loze' periode.

Ik wil vanavond beginnen met microgynon30, ik ben niet ongesteld. Ik heb een mapje van de apotheek meegekregen waarin het volgende staat:

Als u start met een anticonceptiemiddel, bijvoorbeeld na een zwangerschap of als eerste anticonceptiemethode, zijn de eerste 7 dagen van het gebruik nog niet betrouwbaar. Neem dan aanvullende anticonceptieve maatregelen.

Maar in de bijsluiter van de pil staat alleen aangegeven dat je vanaf dag 1 van je menstruatie veilig bent, en vanaf dag 2-5 van de menstruatie, 7 dagen condoom moet gebruiken. Punt is, ik menstrueer niet.

Wanneer ben ik veilig? Na 7 dagen of na een strip? Ik weet dat er al zóveel topic over zijn maar ik vind de informatie die ik heb gekregen zo tegenstrijdig. Op internet zoeken word ik niet echt wijzer van.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Veilig na 7 dagen of hele strip? Empty Re: Veilig na 7 dagen of hele strip?

Bericht  L!ND@ vr 27 apr 2012 - 7:39

Als ik het zo lees, ben je na een week veilig toch? Correct me if I'm wrong...ben niet meer zo thuis in het wereldje Wink
L!ND@
L!ND@
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2391
Punten : 2535
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Veilig na 7 dagen of hele strip? Empty Re: Veilig na 7 dagen of hele strip?

Bericht  Gast vr 27 apr 2012 - 7:40

L!ND@ schreef:Als ik het zo lees, ben je na een week veilig toch? Correct me if I'm wrong...ben niet meer zo thuis in het wereldje Wink

Ja, precies. Zo lees ik het dus ook, alleen vind ik het heel apart dat dit niet in de bijsluiter van de pil zelf staat. Ik wil het wel zeker weten, aangezien ik niet zit te wachten op een zwangerschap.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Veilig na 7 dagen of hele strip? Empty Re: Veilig na 7 dagen of hele strip?

Bericht  L!ND@ vr 27 apr 2012 - 7:43

Je kunt nu natuurlijk ook tijdelijk condooms gebruiken en dinsdag even bellen met de huisarts? Hmmm, vervelend dit...
L!ND@
L!ND@
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2391
Punten : 2535
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Veilig na 7 dagen of hele strip? Empty Re: Veilig na 7 dagen of hele strip?

Bericht  Stuiterbal vr 27 apr 2012 - 7:50

Ik neem aan dat je net ongesteld bent geweest gezien je 21 april met de pil had moeten beginnen. Ik zou deze maand even overslaan en wachten op de nieuwe menstruatie over 2 a 3 weken waarschijnlijk. En het zeker nog met condoom doen voor alle zekerheid.
Stuiterbal
Stuiterbal
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2942
Punten : 3259
Registratiedatum : 14-12-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Veilig na 7 dagen of hele strip? Empty Re: Veilig na 7 dagen of hele strip?

Bericht  Gast vr 27 apr 2012 - 7:54

Hij is veilig na 7 dagen. De pil is altijd veilig na 7 dagen, alleen als je op deeerste dag van je menstruatie begint dan is hij meteen veilig..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Veilig na 7 dagen of hele strip? Empty Re: Veilig na 7 dagen of hele strip?

Bericht  Gast vr 27 apr 2012 - 19:41

Heb pas een topic geopend met dezelfde vraag, vind ik tekst in de bijsluiter over dag 2 tot 5 verwarrend.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Veilig na 7 dagen of hele strip? Empty Re: Veilig na 7 dagen of hele strip?

Bericht  slaatje vr 27 apr 2012 - 20:49

Joan schreef:Hoi!

Ik ben pas gestopt met de Yasminpil wegens nare bijwerkingen. Ik had eigenlijk zaterdag 21 april moeten beginnen met een nieuwe strip om veilig te blijven. Dit heb ik niet gedaan dus ik zit nu in een 'pil loze' periode.

Ik wil vanavond beginnen met microgynon30, ik ben niet ongesteld. Ik heb een mapje van de apotheek meegekregen waarin het volgende staat:

Als u start met een anticonceptiemiddel, bijvoorbeeld na een zwangerschap of als eerste anticonceptiemethode, zijn de eerste 7 dagen van het gebruik nog niet betrouwbaar. Neem dan aanvullende anticonceptieve maatregelen.

Maar in de bijsluiter van de pil staat alleen aangegeven dat je vanaf dag 1 van je menstruatie veilig bent, en vanaf dag 2-5 van de menstruatie, 7 dagen condoom moet gebruiken. Punt is, ik menstrueer niet.

Wanneer ben ik veilig? Na 7 dagen of na een strip? Ik weet dat er al zóveel topic over zijn maar ik vind de informatie die ik heb gekregen zo tegenstrijdig. Op internet zoeken word ik niet echt wijzer van.

Hoe komt het dan dat je niet menstureert? Bedoel je dat je op het moment niet menstureert, of dat je nooit menstrueert? Want als je niet menstureert, heb je ook geen eisprong en dan is de kans op een eventuele zwangerschap nihil
slaatje
slaatje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2964
Punten : 3160
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Ergens in het midden van het land

Terug naar boven Ga naar beneden

Veilig na 7 dagen of hele strip? Empty Re: Veilig na 7 dagen of hele strip?

Bericht  Gast vr 27 apr 2012 - 22:31

Ja, ik menstrueer wel (in de stopweek, dus onttrekkingsbloeding) maar op het moment niet. Dus innemen op dag 1 (direct veilig) kan niet, maar op dag 2-5 ook niet. Snap je?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Veilig na 7 dagen of hele strip? Empty Re: Veilig na 7 dagen of hele strip?

Bericht  Gast vr 27 apr 2012 - 22:33

Stofzuiger schreef:Heb pas een topic geopend met dezelfde vraag, vind ik tekst in de bijsluiter over dag 2 tot 5 verwarrend.

Ja! Dat vind ik dus ook! Ik ga zo maandag even contact op nemen met de apotheek.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Veilig na 7 dagen of hele strip? Empty Re: Veilig na 7 dagen of hele strip?

Bericht  FireButterfly vr 27 apr 2012 - 22:58

Joan schreef:Ja! Dat vind ik dus ook! Ik ga zo maandag even contact op nemen met de apotheek.

Maandag is het Koninginedag, dus ik weet niet of jouw apotheek dan open is.
FireButterfly
FireButterfly
Prater
Prater

Aantal berichten : 834
Punten : 918
Registratiedatum : 01-03-11
Woonplaats : Leeuwarden

Terug naar boven Ga naar beneden

Veilig na 7 dagen of hele strip? Empty Re: Veilig na 7 dagen of hele strip?

Bericht  Gast vr 27 apr 2012 - 23:53

FireButterfly schreef:
Joan schreef:Ja! Dat vind ik dus ook! Ik ga zo maandag even contact op nemen met de apotheek.

Maandag is het Koninginedag, dus ik weet niet of jouw apotheek dan open is.

Ohja, lekker slim van mij! Dan wordt het dinsdag nerd

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Veilig na 7 dagen of hele strip? Empty Re: Veilig na 7 dagen of hele strip?

Bericht  Gast zo 29 apr 2012 - 2:37

Ik ben altijd begonnen op de 1e dag van mijn menstruatie met sllikken, zo ook toen ik dus voor het eerst met de pil ging beginnen. Misschien is dat een idee? En als je nu direct wel beginnen zou ik idd wel even cd'tjes gebruiken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Veilig na 7 dagen of hele strip? Empty Re: Veilig na 7 dagen of hele strip?

Bericht  Gast ma 30 apr 2012 - 23:52

Ben benieuwd of je nog gebeld hebt...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Veilig na 7 dagen of hele strip? Empty Re: Veilig na 7 dagen of hele strip?

Bericht  Gast wo 2 mei 2012 - 6:16

Ja, ik heb nog gebeld maar dat meisje aan de lijn wist het volgens mij ook niet zo goed. Ze zei dat ik voor de zekerheid de hele stip moest slikken om veilig te zijn maar ik vind het dan gewoon heel dom dat ze het anders beschrijven in het boekje wat bij de medicatie geleverd zat..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Veilig na 7 dagen of hele strip? Empty Re: Veilig na 7 dagen of hele strip?

Bericht  Gast do 3 mei 2012 - 4:39

Ach, we zien het wel als het toch niet veilig was :P

Heb wel enorm trek de hele dag sinds ik die pil slik, herkenbaar?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Veilig na 7 dagen of hele strip? Empty Re: Veilig na 7 dagen of hele strip?

Bericht  Gast zo 6 mei 2012 - 7:14

Stofzuiger schreef:Ach, we zien het wel als het toch niet veilig was :P

Heb wel enorm trek de hele dag sinds ik die pil slik, herkenbaar?
Dat had ik toen ik de goedkopere variant van Microgynon slikte. Ik zal het bij deze even in de gaten houden, ik heb namelijk geen zin om opnieuw 10 kilo aan te komen. laughcry

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Veilig na 7 dagen of hele strip? Empty Re: Veilig na 7 dagen of hele strip?

Bericht  Gast zo 6 mei 2012 - 7:23

Joan schreef:
Stofzuiger schreef:Ach, we zien het wel als het toch niet veilig was :P

Heb wel enorm trek de hele dag sinds ik die pil slik, herkenbaar?
Dat had ik toen ik de goedkopere variant van Microgynon slikte. Ik zal het bij deze even in de gaten houden, ik heb namelijk geen zin om opnieuw 10 kilo aan te komen. laughcry
10 kg? :shock: scratch :affraid:

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Veilig na 7 dagen of hele strip? Empty Re: Veilig na 7 dagen of hele strip?

Bericht  Gast ma 7 mei 2012 - 6:26

Stofzuiger schreef:
Joan schreef:
Stofzuiger schreef:Ach, we zien het wel als het toch niet veilig was :P

Heb wel enorm trek de hele dag sinds ik die pil slik, herkenbaar?
Dat had ik toen ik de goedkopere variant van Microgynon slikte. Ik zal het bij deze even in de gaten houden, ik heb namelijk geen zin om opnieuw 10 kilo aan te komen. laughcry
10 kg? :shock: scratch :affraid:

Het ging geleidelijk maar zeker 10 kilo in een jaar! Vreselijk. Toen ik overgestapt ben, ben ik binnen 2 maanden 7 kilo afgevallen, zonder sporten. Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Veilig na 7 dagen of hele strip? Empty Re: Veilig na 7 dagen of hele strip?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum