Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Condooms alleen zonder pil veilig genoeg?

+5
Zwoesj
Melis_je
Jade
Rush
Sweety
9 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Condooms alleen zonder pil veilig genoeg? Empty Condooms alleen zonder pil veilig genoeg?

Bericht  Gast ma 23 jan 2012 - 3:02

De huisarts zegt dat, dit eigenlijk veilig genoeg is mits je ze op de goede manier gebruikt.

Mijn probleem is zo ik slik de pil al meer dan 15 jaar en ben het echt beu. Niet alleen beu maar ik heb het idee dat mijn zin in seks echt verdwenen is door de pil en de huisarts zegt dat, dit inderdaad het geval kan zijn.

Een spiraaltje heb ik al eens geprobeerd maar daar kan ik niet tegen. (de minerva)

Ik denk dat mijn lichaam de hormonen even helemaal beu is maar het ergste vind ik nog mijn gebrek aan zin in seks.

Hoe is jullie ervaring in het alleen gebruiken van condooms zonder de pil?

Ik wil dus echt niet zwanger raken want daar zit ik niet op te wachten.

Ik vraag me echt heel sterk af of alleen condooms voldoende 'kan' zijn. En dan bijvoorbeeld nog voor het zingen de kerk uit met condoom voor de extra voorzichtigheid. En bij voorbaat al de morning afterpil in huis halen voor als hij toch een keertje knapt of scheurt.

Nu met de pil doen we het echt heel erg weinig omdat ik er geen zin in heb dus ik denk dan echt van waarom slik ik hem in godsnaam?

Sorry voor het warrige verhaal maar ben niet zo goed in stukken typen.

Groetjes Aimy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Condooms alleen zonder pil veilig genoeg? Empty Re: Condooms alleen zonder pil veilig genoeg?

Bericht  Sweety ma 23 jan 2012 - 3:05

Zo te lezen heb je al een plan bedacht voor als je ermee stopt. Dan is het toch goed? Ik zou dan alleen niet eerst seks gaan hebben en dan voor het zingen de kerk uitgaan. Als je het goed wilt doen, heb je gelijk seks met een condoom. Niet half om half.
Sweety
Sweety
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4013
Punten : 4489
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Condooms alleen zonder pil veilig genoeg? Empty Re: Condooms alleen zonder pil veilig genoeg?

Bericht  Gast ma 23 jan 2012 - 3:07

bedoel eigenlijk altijd seks met condoom en dan ook voor het zingen de kerk uit voor als hij scheurt ofzo. Dubbel safe eigenlijk.

Ja ik wil dus echt nog niet zwanger worden, nog lang niet aan toe.

Maar het HELEMAAL geen zin in seks meer hebben ben ik zo beu en ik denk echt dat het hierdoor komt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Condooms alleen zonder pil veilig genoeg? Empty Re: Condooms alleen zonder pil veilig genoeg?

Bericht  Rush ma 23 jan 2012 - 3:15

Een condoom kan altijd scheuren, daar hoeft hij echt niet voor in je klaar te komen.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Condooms alleen zonder pil veilig genoeg? Empty Re: Condooms alleen zonder pil veilig genoeg?

Bericht  Gast ma 23 jan 2012 - 3:18

ja ik weet het maar het helpt misschien iets.

Ik zal ook de morning after halen voor de zekerheid.

Ik doe het liever ook niet zo maar extra veilig! Maar nu heb ik echt 0,0 zin.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Condooms alleen zonder pil veilig genoeg? Empty Re: Condooms alleen zonder pil veilig genoeg?

Bericht  Rush ma 23 jan 2012 - 3:23

Als je een condoom op de juiste manier uit de verpakking haalt en op de juiste manier om doet, scheurt het condoom echt niet zomaar hoor!
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Condooms alleen zonder pil veilig genoeg? Empty Re: Condooms alleen zonder pil veilig genoeg?

Bericht  Gast ma 23 jan 2012 - 3:25

Zou het helpen om de morning after op voorraad te hebben? of helpt dat ook niet altijd?

Ik ben er echt wel angstig om maar zo is onze relatie ook niet fijn als ik nooit zin heb.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Condooms alleen zonder pil veilig genoeg? Empty Re: Condooms alleen zonder pil veilig genoeg?

Bericht  Gast ma 23 jan 2012 - 3:26

Rush schreef:Als je een condoom op de juiste manier uit de verpakking haalt en op de juiste manier om doet, scheurt het condoom echt niet zomaar hoor!

haha nee dat zal ook niet maar als ik lees dat 12% toch zwanger raakt van de condoom gebruikers.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Condooms alleen zonder pil veilig genoeg? Empty Re: Condooms alleen zonder pil veilig genoeg?

Bericht  Rush ma 23 jan 2012 - 3:31

Aimy schreef:
Rush schreef:Als je een condoom op de juiste manier uit de verpakking haalt en op de juiste manier om doet, scheurt het condoom echt niet zomaar hoor!

haha nee dat zal ook niet maar als ik lees dat 12% toch zwanger raakt van de condoom gebruikers.
Ja, van verkeerd gebruik dus, in de meeste gevallen. Of te grote condooms, die afglijden. Of na de seks het condoom niet vasthouden als de penis eruit gehaald wordt, waardoor het condoom achterblijft, blablabla.

En de morning afterpil moet geen voorbehoedsmiddel worden he? Wink
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Condooms alleen zonder pil veilig genoeg? Empty Re: Condooms alleen zonder pil veilig genoeg?

Bericht  Gast ma 23 jan 2012 - 3:36

nee nee nee smile Ik leg hem in de kast mocht er eens ooit wat misgaan.

Ik denk dat ik het risico maar moet nemen want zo met de pil doen we het bijna nooit dus slik hem voor jan l*l angel

Nog een tip welke condooms ik het besta kan gebruiken rush? Ik heb er geen idee van.

Hoop dat mijn leven hiermee beter wordt door de pil de deur uit te doen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Condooms alleen zonder pil veilig genoeg? Empty Re: Condooms alleen zonder pil veilig genoeg?

Bericht  Rush ma 23 jan 2012 - 3:39

Is er geen andere pil die je kan proberen? Ik heb daar verder geen verstand van hoor, maar misschien zijn er pillen die deze bijwerking niet hebben?

Ik zou persoonlijk gewoon voor Durex gaan. Ondanks dat alle andere merken en huismerken net zo goed getest worden, geeft HET merk mij toch altijd het veiligste gevoel, haha.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Condooms alleen zonder pil veilig genoeg? Empty Re: Condooms alleen zonder pil veilig genoeg?

Bericht  Gast ma 23 jan 2012 - 3:41

Ik heb al een hele lichte pil namelijk de 3 fasen. (Andere kon ik niet tegen) en slik hem ondertussen al dik 15 jaar.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Condooms alleen zonder pil veilig genoeg? Empty Re: Condooms alleen zonder pil veilig genoeg?

Bericht  Sweety ma 23 jan 2012 - 3:51

Durex zou ik voor gaan. Met mijn ex gebruikte we die ook altijd. Uiteindelijk hebben we er eentje gekocht met iets erin waardoor een man het langer kon volhouden, ben even de naam ervan kwijt.
Sweety
Sweety
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4013
Punten : 4489
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Condooms alleen zonder pil veilig genoeg? Empty Re: Condooms alleen zonder pil veilig genoeg?

Bericht  Jade ma 23 jan 2012 - 4:21

Wij gebruiken ook alleen condooms en ik ben nog nooit zwanger geraakt.

Als je voorzichtig bent zal het wel veilig zijn!

Jade
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Condooms alleen zonder pil veilig genoeg? Empty Re: Condooms alleen zonder pil veilig genoeg?

Bericht  Melis_je ma 23 jan 2012 - 5:17

Als je denkt dat het aan de hormonen ligt, kan je ook een koperspiraaltje nemen. Die zijn hormoonvrij.

http://www.anticonceptiepil.nl/content/anticonceptie/betrouwbaarheid.asp

In deze tabel staan hoeveel vrouwen na één jaar zwanger zijn ondanks hun anticonceptiemethode. Van vrouwen die alleen condooms gebruiken, zijn 12 per 100 na één jaar toch zwanger. Dat vind ik heel erg veel.
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Condooms alleen zonder pil veilig genoeg? Empty Re: Condooms alleen zonder pil veilig genoeg?

Bericht  Gast ma 23 jan 2012 - 5:37

Jade schreef:Wij gebruiken ook alleen condooms en ik ben nog nooit zwanger geraakt.

Als je voorzichtig bent zal het wel veilig zijn!

Hier ook al twee jaar zonder pil, met alleen condooms. Wanneer je deze goed gebruikt, is de kans zeer klein dat hij scheurt.
Dat geldt overigens voor alle anticonceptie, het werkt goed, als het goed gebruikt wordt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Condooms alleen zonder pil veilig genoeg? Empty Re: Condooms alleen zonder pil veilig genoeg?

Bericht  Gast ma 23 jan 2012 - 7:07

Ik slik al 7 jaar geen pil meer en begin er ook niet meer aan. Ik gebruik alleen condooms of laat hem voor het zingen de kerk uitgaan maar goed, dat doe ik natuurlijk ook niet zomaar met iedereen laughcry. Ik weet overigens dat die laatste methode verre van veilig is maar goed, ik ben ook niet als de dood om zwanger te worden. Dat scheelt wellicht Very Happy.

Als je overstapt op condooms en je hebt een MAP in huis dan hoef je natuurlijk ook niet voor het zingen de kerk uit te gaan. Lijkt me ook niet gezellig :P. Gewoon goed gebruiken en je hebt maatregelen voor als het toch fout zou gaan. Ik zie geen probleem.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Condooms alleen zonder pil veilig genoeg? Empty Re: Condooms alleen zonder pil veilig genoeg?

Bericht  Gast ma 23 jan 2012 - 7:20

Ik ga voortaan ook gewoon voor alleen condooms bij een nieuwe bedpartner. No way dat ik weer aan de hormonen ga. Voel me vrijer zónder pil. En andere vormen van anticonceptie zie ik ook niet zo zitten smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Condooms alleen zonder pil veilig genoeg? Empty Re: Condooms alleen zonder pil veilig genoeg?

Bericht  Zwoesj ma 23 jan 2012 - 7:32

En daar sluit ik me bij aan. Vond de pil vreselijk, dit is een stuk beter!
Zwoesj
Zwoesj
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4775
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Condooms alleen zonder pil veilig genoeg? Empty Re: Condooms alleen zonder pil veilig genoeg?

Bericht  Minx ma 23 jan 2012 - 7:36

Ik probeer nog 1 pil en wil dat niet moet ik op zoek naar iets anders. Het condoom vond ik verschrikkelijk. Ben 3 maanden zonder pil geweest en vanavond de nieuwe. Wij vonden condooms een drama ging nooit goed.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Condooms alleen zonder pil veilig genoeg? Empty Re: Condooms alleen zonder pil veilig genoeg?

Bericht  PrimaBella ma 23 jan 2012 - 7:53

Ik had echt precies hetzelfde met de pil.. Was het helemaal zat, had ook bijna geen zin meer in sex.
Ben nu al 4 maanden aan de Nuvaring en dit bevalt me echt super goed!
Niet meer iedere dag aan de pil denken. (wel in de agenda schrijven wanneer de ring in of uit moet, haha :P)
En ik heb echt veel meer zin in sex nu! Mijn vriend wist niet wat hem overkwam, haha.
Enige minpuntje vind ik alleen nog dat mijn vriend de ring voelt zitten met sex. Dus dan moet ik hem er meestal uithalen..

Misschien dat de Nuvaring ook iets voor jou (of jullie?) is?!
PrimaBella
PrimaBella
Prater
Prater

Aantal berichten : 636
Punten : 676
Registratiedatum : 03-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Condooms alleen zonder pil veilig genoeg? Empty Re: Condooms alleen zonder pil veilig genoeg?

Bericht  Gast ma 23 jan 2012 - 8:15

oh best veel ervaringen dus met alleen condoom smile Ik ga het denk ik toch zo proberen en dan heeel goed gebruiken. Ik ben wel precies met dat soort dingen.

Dan is de kans 2% las ik dat je zwanger wordt maar dat is geloof ik bij de pil ook.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Condooms alleen zonder pil veilig genoeg? Empty Re: Condooms alleen zonder pil veilig genoeg?

Bericht  Gast di 24 jan 2012 - 20:11

Ik ben zwanger geworden ondanks écht goed gebruik van condoom. Wij waren altijd heel voorzichtig en hebben ook niet gemerkt dat er ergens een scheurtje zat. Ik zou het nooit meer aandurven als een kind echt niet welkom zou zijn. Maar iemand moet die 2% zijn he Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Condooms alleen zonder pil veilig genoeg? Empty Re: Condooms alleen zonder pil veilig genoeg?

Bericht  Gast vr 27 jan 2012 - 5:53

Arden schreef:Ik ben zwanger geworden ondanks écht goed gebruik van condoom. Wij waren altijd heel voorzichtig en hebben ook niet gemerkt dat er ergens een scheurtje zat. Ik zou het nooit meer aandurven als een kind echt niet welkom zou zijn. Maar iemand moet die 2% zijn he Wink

Wij durven het risico te nemen, we hebben bewust een moment gekozen waarop we dat ook konden nemen. (Verloofd, een eigen huis, hij een vaste baan)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Condooms alleen zonder pil veilig genoeg? Empty Re: Condooms alleen zonder pil veilig genoeg?

Bericht  Gast zo 29 jan 2012 - 0:33

Ik ben ook gestopt met de pil, ik vind ideaal alleen condooms smile Ik merk alleen wel dat ik wel best bang ben dat er iets verkeerd gaat.. Ik kijk altijd na maar ja je weet nooit..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Condooms alleen zonder pil veilig genoeg? Empty Re: Condooms alleen zonder pil veilig genoeg?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum