Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Bv, hoelang? En waarom?

+23
Mamsie
Flip Fluitketel
Vancity_girl
Happydobby
blondje1313
red rose
Tania
_Lana_
Teddyaapje
Darius
woezel
meisje
sheila123
Liadan
SarahKey
Sanne
mickey
Aimee
Linda
Lejow
Susan
Bruintje Beer
Alex
27 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Bv, hoelang? En waarom? - Pagina 2 Empty Re: Bv, hoelang? En waarom?

Bericht  Gast vr 27 apr 2012 - 0:14

Bij de oudste heb ik 5 weken volledig gegeven, en daarna door omstandigheden moeten afbouwen, en uiteindelijk nog tot 3 maanden gegeven, daarna was ze helemaal over op de fles.

Bij de 2e heb ik 16 maanden gegeven. Ik had nog gerust door willen gaan, maar hij was er zelf blijkbaar klaar mee, dus ook prima.

De tweeling geef ik nu nog, en daar wil ik ook mee door blijven gaan zolang zij nog willen. Het loopt lekker en het is makkelijk, dus waarom niet. Ik zie vanzelf wel wanneer ze er klaar mee zijn, maar voorlopig nog niet denk ik. En dat hoeft dus van mij ook niet, zou het zelfs wel jammer vinden.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  red rose vr 27 apr 2012 - 0:25

I.lise is nu 14 maanden en drinkt sinds dat ze een is, alleen nog 's ochtends bij me, rond de 10 maanden begon ze overdags te weigeren en ben ik alleen 's ochtends en 's avonds gaan geven. Ik werk twee keer in de week 's avonds en was het kolven zat na een jaar en toen heb ik besloten om zonder avondvoeding naar bed te laten gaan en dat ging in een keer goed.

Ik blijf nu geven tot ze zelf niet meer wil, of dat het door een volgende zwangerschap terug zou lopen. Ik zou het wel fijn vinden als we de twee jaar zouden halen, maar het is geen must. Ik vind het heel fijn dat ze altijd mijn melk heeft kunnen drinken, op 3 keer bijvoeding na, dat was de tweede en derde dag van de kraamweek.
red rose
red rose
Prater
Prater

Aantal berichten : 536
Punten : 587
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  blondje1313 vr 27 apr 2012 - 0:28

Ik heb de eerste 6 maanden fulltime bv gegeven. Maar ik krijg niet voldoende gekolfd om de 5 a 6 voedingen die ze niet bij mij kan drinken te kolven, dus op het kdv krijgt ze al een paar weken 1 flesje bv en 1 flesje kv. Ik ga nu langzaam afbouwen, ik geef nu ook thuis 1 fles kv, maar kolf die voeding nog wel. Ik ben ook bang dat mijn productie niet meer hoog genoeg is omdat het kolven steeds slechter gaat, dan zie ik liever wat ze binnenkrijgt. (En ook uit gemakzucht, vaker voeden kost me te veel energie).
Op mijn werk krijg ik uren om te kolven, dit gaat goed zo en wil ik eigenlijk tot de 9 maanden volhouden.

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Gast vr 27 apr 2012 - 1:24

Dat commentaar krijg ik nu ook al vaak. Was bij mijn zoontje na een jaar ook. Maar nu ik een tweeling al ruim een jaar voed, denken mensen er juist nog meer negatief commentaar op te moeten geven. Na een jaar is het in hun ogen onzin, en zeker met een tweeling. (ik zou aan mezelf moeten denken nu bijv.)

Ik trek me er weinig van aan. Idd praat je er al minder makkelijk over, nu je steeds meer commentaar krijgt te horen.

Gast
Gast

Bericht  Happydobby vr 27 apr 2012 - 1:55

Ik ben benieuwd..

Hoelang heb je bv gegeven?Tot 8 maanden en daarna tot 9 maanden gecombineerd.

En wat is de reden geweest om te stoppen?M. dronk niet vaak genoeg meer dus mijn productie storte in, vond het zelf ook mooi geweest.

Of als je nog bv geeft waarom geef je het en hoelang denk je het nog te willen geven?Bij en volgend kindje weer totdat hij/zij aangeeft niet meer te willen met een minimum van 6 maanden.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Vancity_girl vr 27 apr 2012 - 3:23

Mijn dochter krijgt nog steeds s'ochtends en s'avonds borstvoeding.
Mijn eerste doel was 6 maanden, toen 1 jaar en nu zien we het wel. Vind het wel lekker makkelijk dat ze in de ochtend bij me drinkt en dan nog lekker verder slaapt, zo kan ik op vrije dagen vaak uitslapen tot 8/9 uur.

Ik heb tot nu toe nog maar 1 keer commentaar gehad zoiets van: Geef je nu nog steeds borstvoeding!?
Moet eerlijk zeggen dat ik het er eigenlijk ook bijna nooit met mensen over heb om commentaar te voorkomen. Stom eigenlijk dat ik me er haast voor schaam om het erover te hebben...
Vancity_girl
Vancity_girl
Prater
Prater

Aantal berichten : 1142
Punten : 1171

Bericht  Flip Fluitketel vr 27 apr 2012 - 4:38

Mijn dochter kreeg heeft 8 maanden BV gekregen. Ik kolfde dit wel alle voedingen omdat ze de borst niet wilde. Ik ben gestopt met Bv/kolven omdat het me allemaal een beetje 'teveel' werd en ik teveel rekening moest houden met de tijden van het kolven en handelingen erom heen. Bij een evt 2e kindje wil ik weer BV proberen te geven tot minimaal 6 maanden en wie weet langer.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067

Bericht  Mamsie vr 27 apr 2012 - 7:54

Waarom? Ja t voelde gewoon t beste.
De oudste 10 maanden, de middelste 21 maanden en de jongste nu nog (hij is 19 maanden).
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Fearie vr 27 apr 2012 - 7:57

Sanne schreef:En daarna zie ik wel. Ik merk nu al in mijn omgeving dat men het wel raar vindt om na 6 maanden nog door te willen gaan en 'toch zeker niet langer dan een jaar'. Eigenlijk wil ik H. straks zelf laten bepalen wanneer ze stopt. Is dat met een jaar, dan is dat met een jaar. Is dat met twee jaar, ook prima.

En waarom? Er komen geen allergieën voor in de familie, dus daarom hoef ik het niet te doen. Ik heb gewoon een goed gevoel bij het geven van borstvoeding.

Bij mij in de familie zijn er wel veel allergieën, van eczeem tot diverse voedselallergieen. Maar ondanks dat werd ik door iedereen raar aangekeken dat ik na 6 maanden niet stopte, eigenlijk al na 3 maanden al.
Ik geef nu bijna 9 maanden bv, live en dmv kolven en vind het prima zo. Toch denk ik wel na een jaar te stoppen, maar daar ben ik nog niet helemaal uit.

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239

Bericht  Dora vr 27 apr 2012 - 8:38

Hoelang heb je bv gegeven? Ik geef nu nog steeds bv.

En wat is de reden geweest om te stoppen? Daar kan ik nog niet op antwoorden, maar dan zal het zijn omdat ik er echt klaar mee zijn, of omdat ze het zelf afbouwt.

Of als je nog bv geeft waarom geef je het en hoelang denk je het nog te willen geven? Deze kan ik wel beantwoorden, eerst wilde ik de 3 maanden volmaken, vervolgens de 6 maanden en daarna mijn kolfrecht. Nu hoop ik het jaar te halen en dan zien we wel weer.
Voor mijn gevoel ben ik er nog lang niet klaar mee, we genieten er samen nog zo ontzettend veel van.
Wel heb ik altijd in mijn achterhoofd gehouden dat als het echt niet zou gaan ik ook zou stoppen en niet te lang zou doormodderen. Hoe moeilijk dat ook zou zijn.
Dora
Dora
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1997
Punten : 2121

Bericht  kwak vr 27 apr 2012 - 8:41

ik heb z'n 2 week bv gegeven.
ik ben er mee gestopt omdat D. elk uur een uur bleef drinken en nog honger had.
ik ben toen nog gaan kolven en er kwam bijna water uit, ik kolfte wel een heel flesje vol maar je zag de bodem van het flesje door de melk heen.
Bij een volgende kindje wil ik advies gaan vragen aan een lactatie deskundige.
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Bericht  Slakje vr 27 apr 2012 - 9:26

Ik heb 3 weken live bv gegeven, maar ik had zoveel last van kloven. Ik vond het ook echt helemaal niet leuk om bv te geven (mede doordat het pijn deed, ookal lag ze goed aan). Daarna heb ik nog een tijdje afgekolfd. Maar omdat ik dan ben beginnen werken toen ze 2 maand oud was, moest ze vrij snel kv krijgen, ik dacht dat dat lang zou duren, maar ze was er snel mee weg.

Ik vind het wel jammer dat ik het niet heb kunnen geven, want ik was er met volle moed aan begonnen en had me er helemaal op voorbereid.

Bij de tweede zal ik direct starten met kv ipv bv.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: