Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Bv, hoelang? En waarom?

+23
Mamsie
Flip Fluitketel
Vancity_girl
Happydobby
blondje1313
red rose
Tania
_Lana_
Teddyaapje
Darius
woezel
meisje
sheila123
Liadan
SarahKey
Sanne
mickey
Aimee
Linda
Lejow
Susan
Bruintje Beer
Alex
27 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Bv, hoelang? En waarom? Empty Bv, hoelang? En waarom?

Bericht  Gast do 26 apr 2012 - 19:56

Ik ben benieuwd..

Hoelang heb je bv gegeven?

En wat is de reden geweest om te stoppen?

Of als je nog bv geeft waarom geef je het en hoelang denk je het nog te willen geven?

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Bv, hoelang? En waarom? Empty Re: Bv, hoelang? En waarom?

Bericht  Gast do 26 apr 2012 - 19:59

Ik heb bij mijn zoontje 4 weken gegeven ik ben gestopt vanwege allerlei klachten zoals hyperlactatie, kloven, spruw enz..

Mijn dochtertje krijgt nu nog bv, ik ga er mee door zolang het goed gaat.

Gast
Gast

Bericht  Alex do 26 apr 2012 - 20:04

Ik heb op twee weken na 6 maanden borstvoeding gegeven. De productie werd steeds minder en minder en ik moest me een slag in de rondte eten en veel melk drinken om A. wel voldoende te kunnen voeden en dat brak me op. Dat is dus de reden dat ik ben gestopt. Ik heb ook niet afgebouwd, dat lukte me gewoon echt niet. Gelukkig was ze met flesvoeding net zo tevreden, dus dat was een behoorlijke opluchting voor mij. Ik heb bewust bijna een half jaar borstvoeding gegeven ivm allergieën die mijn man heeft en ik hoopte dat A. door borstvoeding niet of weinig allergieën mee zou krijgen. Helaas heeft ze af en toe last van eczeem en heeft ze jeugdastma, maar ik heb de hoop dat ze daar nog overheen groeit.
Alex
Alex
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6509
Punten : 6850
Registratiedatum : 27-10-11

Bericht  Bruintje Beer do 26 apr 2012 - 20:09

Bij de oudste: 3,5 maand volledige BV gegeven. Daarna ben ik gaan combineren met 3x BV en 2x FV. Met 6 maanden volledig gestopt.
Bij de jongste: 4 maand volledig gekolfde BV gegeven. Daarna ook gaan combineren met 3x BV en 2x FV. Met 6 maanden volledig getsopt.

Ben gaan combineren omdat ik teveel afviel van de BV geven. En volledig gestopt omdat ik altijd gezegd heb dat ik 6 maanden BV wil geven en dat had ik gedaan.En ik wilde mijn lichaam rust geven omdat die had veel te verduren eronder.
Bij ons zijn er allergieen in beide kanten van de familie daarom wilde ik BV geven. Helaas heeft de jongste wel wat allergieeen maar goed.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Susan do 26 apr 2012 - 20:11

Ezra heeft 27 maanden borstvoeding gehad, ik ben toen gestopt omdat Yrsa toen als kleine baby ook borstvoeding kreeg, hij keelontsteking had en ik na elke voeding van hem mijn borsten moest ontsmetten met Bethadine. Hij had in die dagen niet echt veel behoefte aan borstvoeding, daarom vond ik dat een mooi moment om te stoppen.

Yrsa krijgt nog steeds borstvoeding, ruim 30 maanden.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Lejow do 26 apr 2012 - 20:12

Ik heb 3 weken gekolfd, maar mijn productie werd niet meer dan (op goede dagen) 100 cc per dag.
De eerste week was dit ruim voldoende, want B kreeg natuurlijk maar heel weinig, maar toen haar voeding steeds meer opgeschroefd werd was er niet meer tegen aan te kolven en ben ik gestopt.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  Linda do 26 apr 2012 - 20:26

Mijn dochter is 17 maanden en krijgt nog bv. Ik stelde mezelf steeds doelen, eerst 6 maanden, toen 9 en daarna had ik besloten om termijnen los te laten en het vanzelf wel te zien.
Sinds deze week drinkt ze opeens een stuk minder, gister is ze voor het eerst zonder bv naar bed gegaan, ze wilde echt niet. Was best een raar gevoel.
Ze heeft een melk, ei en soja allergie en is afhankelijk van mijn bv. Dus ik hoop dat ze nog wel even wil blijven drinken.
Ik ben zelf al 15 maanden streng op dieet en stiekem zou ik het wel heel lekker vinden om weer alles te kunnen eten.
Ondanks haar allergieën heeft ze geen eczeem en is ze echt nooit ziek, dus daar ben ik wel ontzettend blij mee.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Aimee do 26 apr 2012 - 20:34

Ik stel mezelf steeds nieuwe doelen. Eerst wilde ik persee de eerste 3 maanden halen, nu ga ik voor de 6 maanden. Als dat is gelukt, zien we wel weer verder! Ik heb zelf flink wat allergieën, en hoop dit bij Luuk zo een beetje tegen te gaan. Verder zit er nog een hele lijst voordelen aan, maar dit is voor mij het belangrijkst smile
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  mickey do 26 apr 2012 - 20:36

Mijn zoon is volgende week 5 maanden en krijgt tot nu toe nog bv. Wel krijgt hij af en toe een flesje kv, als ik niet genoeg gekolfd/uit de vriezer heb gehaald als ik er niet ben. Ook heeft hij een paar dagen kv gehad toen hij 3 weken oud was, ik lag toen in het ziekenhuis met een blinde darm ontsteking. Vooralsnog hoop ik het tot 6 maanden zo goed als volledig vol te kunnen houden, maar ik ben er bang voor. Volgende week begin ik weer met werken, maar het kolven gaat momenteel super slecht. Na een voeding krijg ik er hooguit 20 cc uit gekolfd en ook tussendoor levert niet veel op. Voordeel aan mijn werk, is dat mijn zoon mee gaat (ik ga op een KDV werken). Als het mogelijk is in de groep, kan ik hem dus live voeden. Anders op die momenten kolven en hopen dat het voldoende is.

En waarom ik bv geef? Ik heb altijd gezegd dat ik graag bv zou willen geven, geen idee waarom, gewoon een gevoel dat ik had. Ik heb wel zelf meerdere allergiën, waarvan ik hoop dat hij ze niet krijgt, maar het is niet bewezen dat bv daar daadwerkelijk invloed op heeft.
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2213
Punten : 2488

Bericht  Sanne do 26 apr 2012 - 20:40

Ik wil heel graag in ieder geval 6 maanden borstvoeding geven. Mocht het live niet lukken, dan ga ik fulltime kolven. Gelukkig gaat het steeds beter, dus ik heb goede hoop dat ik het live kan blijven geven. En dat kolven bevalt me ook helemaal niet haha.

En daarna zie ik wel. Ik merk nu al in mijn omgeving dat men het wel raar vindt om na 6 maanden nog door te willen gaan en 'toch zeker niet langer dan een jaar'. Eigenlijk wil ik H. straks zelf laten bepalen wanneer ze stopt. Is dat met een jaar, dan is dat met een jaar. Is dat met twee jaar, ook prima.

En waarom? Er komen geen allergieën voor in de familie, dus daarom hoef ik het niet te doen. Ik heb gewoon een goed gevoel bij het geven van borstvoeding.

Laatst aangepast door Sanne op do 26 apr 2012 - 20:42; in totaal 1 keer bewerkt

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Susan do 26 apr 2012 - 20:42

Sanne schreef:Ik merk nu al in mijn omgeving dat men het wel raar vindt om na 6 maanden nog door te willen gaan en 'toch zeker niet langer dan een jaar'. Eigenlijk wil ik H. straks zelf laten bepalen wanneer ze stopt. Is dat met een jaar, dan is dat met een jaar. Is dat met twee jaar, ook prima.

Dat krijg je inderdaad, hoe langer je doorgaat, hoe normaler mensen het gaan vinden om recht in je gezicht te zeggen hoe raar het wel niet is dat je nog borstvoeding geeft. Ik vind dat zelf echt heel ongepast, maar hou er wel rekening mee dat ze het doen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  SarahKey do 26 apr 2012 - 20:42

1 week. Toen ben ik er mee gestopt. Er zat geen voeding in mijn melk. Siem bleef maar afvallen, kreeg dorstkoorts. Zaten op het randje van het ziekenhuis. Hij kreeg op een gegeven moment bijvoeding (ook omdat hij fladderde) en dat moest steeds meer worden. Op een gegeven moment zat ik meer als 1,5 uur te voeden en toen moest ik ook nog gaan kolven. Ik was kapot. En tja Siem groeide gewoon echt niet dus dan is de keuze ook snel gemaakt.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Bericht  Liadan do 26 apr 2012 - 20:43

Yara heeft 2 jaar en een paar weken borstvoeding gehad, zij heeft het zelf afgebouwd en toen ze net 2 jaar was wilde ze niet meer. Ik was toen ook ongeveer 5 maanden zwanger en er kwam volgens mij ook nauwelijks nog voeding uit.
Kian krijgt nog borstvoeding, ik wil in ieder geval 2 jaar borstvoeding geven en daarna laat ik het aan hem over wanneer hij stopt.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  Sanne do 26 apr 2012 - 20:47

Susan schreef:
Sanne schreef:Ik merk nu al in mijn omgeving dat men het wel raar vindt om na 6 maanden nog door te willen gaan en 'toch zeker niet langer dan een jaar'. Eigenlijk wil ik H. straks zelf laten bepalen wanneer ze stopt. Is dat met een jaar, dan is dat met een jaar. Is dat met twee jaar, ook prima.

Dat krijg je inderdaad, hoe langer je doorgaat, hoe normaler mensen het gaan vinden om recht in je gezicht te zeggen hoe raar het wel niet is dat je nog borstvoeding geeft. Ik vind dat zelf echt heel ongepast, maar hou er wel rekening mee dat ze het doen.

In mijn omgeving is ook iemand die al zo'n 2,5 jaar borstvoeding geeft. En wat wordt er geroddeld door sommige mensen. Terwijl ik het juist mooi vind dat ze dat nog steeds doet. Als moeder en kind zich er goed bij voelen, waarom dan stoppen? Het zal heus wel een keer stoppen, denk ik dan. Ik heb nog nooit iemand van 18 aan moeders borst gezien. En ik merk nu al, nu de borstvoeding nog wat moeizaam verloopt, dan mensen al zeggen dat ik 'best' over kan gaan op flesvoeding. Dat is toch helemaal niet erg? Terwijl ik liever steun krijg om het vol te houden. Ik kan me voorstellen dat wanneer je langer borstvoeding geeft, zoals jij, je dat op den duur voor jezelf houdt.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755

Bericht  Susan do 26 apr 2012 - 20:50

Echt belachelijk dat mensen daar zo over roddelen. Ik weet eigenlijk niet eens of mijn familie weet dat ik nog steeds borstvoeding geef aan Yrsa, ik heb het er inderdaad niet meer over met ze. Mijn ouders vinden het wel heel raar, maar er is nu min of meer afgesproken dat ze stoppen met ongevraagd hun mening daarover geven. Niet dat dat altijd lukt, maar meestal gelukkig wel.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  sheila123 do 26 apr 2012 - 20:52

Bij oudste 11 maanden bv gegeven. Ze wilde zelf niet meer anders had ze zo lang mogen drinken als ze zelf wilde.

De jongste heeft tot 4 maanden volledig bv gehad en daarna ben ik gaan combineren met fv dus deed om en om en dat heb ik gedaan tot 7 maanden. Reden dat ik ging combineren is dat ik veel afviel en me erg slecht voelde,veel moe en geen rust in mijn hoofd en lichaam had. Plus dat ze niet goed groeide en ik de productie niet goed op peil wist te houden.
sheila123
sheila123
Prater
Prater

Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10

Bericht  meisje do 26 apr 2012 - 20:55

De oudste heeft iets meer dan een jaar borstvoeding gekregen. Ik was toen al 3 maanden zwanger van de jongste en de borstvoeding liep ontzettend terug.
De jongste is nu 8 maanden en krijgt nog steeds borstvoeding. Ik ben voorlopig niet van plan te stoppen (al zou ik wel blij zijn als ze niet elke keer bijt.. dat doet toch wel erg veel pijn)
meisje
meisje
Prater
Prater

Aantal berichten : 802
Punten : 872
Registratiedatum : 24-12-10

Bericht  woezel do 26 apr 2012 - 21:37

Bij de oudste wilde ik wat afbouwen na 6 maanden, toen liep het gauw terug.
De middelste heeft 10 maanden gehad, toen begon hij gemeen te bijten.
De jongste heeft 8 maanden gehad, want toen moest ik aan de medicijnen.

woezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 880
Punten : 1006
Registratiedatum : 31-10-11

Bericht  Darius do 26 apr 2012 - 22:12

Laurens heeft vier maanden gehad, daarna begon ik bij een nieuwe werkgever en ik zag het niet zitten om te kolven, mede omdat ik 2,5 uur reistijd had per dag. Het was me even wat te veel.

Pepijn heeft 9 maanden borstvoeding gehad, waar ik erg trots op ben. Ik heb gekolfd op mijn werk, ging allemaal goed. Toen P 8 maanden was, kwam ik erachter dat ik zwanger was en liep het enorm terug, met 9 maanden was het ook gewoon op. Erg jammer, maar nu heb ik wel weer tijd om me te verheugen op de borstvoeding bij nummer 3 straks.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gast do 26 apr 2012 - 22:33

10 maanden bij de eerste, ik wou eerst 6 maanden volledig geven en daarna vond ik t nog fijn dus zijn we doorgegaan tot 10 maanden. Toen vond ik t wel genoeg om meerdere redenen.

Nu geef ik alweer bijna een maand smile en wil ook volledig bv geven tot 6 maanden en daarna zien we wel weer.

Gast
Gast

Bericht  Teddyaapje do 26 apr 2012 - 22:52

Ik kolf nog, T. is bijna 18mnd. We gaan voor een tweede en ik ben bang dat als ik zwanger raak dat er dan geen productie meer overblijft. Wanneer dat is weet ik niet, maar waarschijnlijk zal dat de reden worden om te stoppen...tenzij mijn kolfapparaat t begeeft voor die tijd.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924

Bericht  Gast do 26 apr 2012 - 23:02

Ik geef X. nu vier maanden borstvoeding (op anderhalve dag na in de eerste week toen hij teveel was afgevallen) en ben van plan dat nog te blijven zolang hij er behoefte aan heeft en ik productie heb. Omdat het qua voeding zelf het beste voor hem is en het voor mij ook heel natuurlijk en logisch voelt.

Gast
Gast

Bericht  _Lana_ do 26 apr 2012 - 23:07

Ik heb mijn kindjes 2,5 maand volledige BV gegeven en toen werd de productie wat minder. Nu geef ik ze om en om. Dus de ene keer mijn dochter aan de borst en de andere keer mijn zoontje.
Ik ben alleen wel heel erg bang dat dit niet heel lang gaat lukken, ze krijgen gewoon niet genoeg uit de borst lijkt wel. Ik zet het in ieder geval nog door, want ik zou het wel heel erg jammer vinden als het zou stoppen.
Mijn doel was toch zeker 6 maanden en het liefst nog veel langer.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Bericht  _Lana_ do 26 apr 2012 - 23:09

Oja en ik geef borstvoeding, omdat ik gewoon vind dat dat de beste voeding is die je je kindje kan geven.
De flesvoeding is ook prima hoor tegenwoordig, maar het blijft kunstmatig natuurlijk.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Bericht  Tania do 26 apr 2012 - 23:54

Mijn kindjes hebben een paar druppels borstvoeding gehad, meer is er nooit uitgekomen. Als mijn productie wel opgang was gekomen, had ik borstvoeding willen geven zolang ze daar zelf behoefte aan hadden.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: