Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe wassen jullie je nieuwe kleding?

+7
Sneeuwvlok
luisa
Silver
minoessepoes
Catwoman79
Rush
Travelgurly
11 plaatsers

Ga naar beneden

Hoe wassen jullie je nieuwe kleding? Empty Hoe wassen jullie je nieuwe kleding?

Bericht  Travelgurly ma 27 jun 2011 - 3:15

Ik heb 4 nieuwe jurkjes, 2 nieuwe shirtjes en 2 nieuwe topjes....alleen dit kan ik niet bij elkaar in de was gooien. De kleuren zijn van wit tot groen en van zwart tot bruin.
Hoe wassen jullie dat?
Ik heb een vriendin doe doet elk kleding stuk apart wassen.....lijkt mij zonde van de stroom etc?
Een andere vriendin laat het een nachtje staan in een emmer met wasmiddel.

Hoe doen jullie dat?

kan je wel nieuwe kleding bij "oude"kleding erbij doen, mits zelfde kleur etc.

Travelgurly
Travelgurly
Prater
Prater

Aantal berichten : 1086
Punten : 1299
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe wassen jullie je nieuwe kleding? Empty Re: Hoe wassen jullie je nieuwe kleding?

Bericht  Rush ma 27 jun 2011 - 3:18

Gewoon, met 'oude' kleren die in dezelfde was kunnen.

Zou ook wat zijn als ik ieder kleding stuk wat nieuw is apart zou gaan wassen, dan blijf ik bezig! :shock:
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Hoe wassen jullie je nieuwe kleding? Empty Re: Hoe wassen jullie je nieuwe kleding?

Bericht  Gast ma 27 jun 2011 - 3:19

Rush schreef:Gewoon, met 'oude' kleren die in dezelfde was kunnen.

Zou ook wat zijn als ik ieder kleding stuk wat nieuw is apart zou gaan wassen, dan blijf ik bezig! :shock:
+1

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 27 jun 2011 - 3:23

Ligt eraan wat er allemaal in de wasmand ligt :P

Maar meestal heb ik een handdoeken, ondergoed en sokken was, een donkere was (zwart, grijs, donkerblauw, bruin, spijker) een witte was en een lichte was (lichtgeel, lichtroze, overhemden met een lichte kleur).

Afhankelijk van hoe groot de wasjes zijn mik ik nog weleens ondergoed in een bepaalde kleur bij de lichte of donkere was, of zwarte sokken bij donker.

Dus ja...Nieuwe kleding pas ik daar gewoon tussen :P even afhankelijk van hoe heet het gewassen kan worden etc, daar stem ik ook nog wasjes op af...

Wow, ik klink echt als een pro inmiddels :shock:

Gast
Gast

Bericht  Catwoman79 ma 27 jun 2011 - 3:23

Ik doe ze gewoon bij "oude" kleding in en doe er een doekje colour catcher bij in mochten de nieuwe kleren heel erg aflaten
Catwoman79
Catwoman79
Prater
Prater

Aantal berichten : 1007
Punten : 1051
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  minoessepoes ma 27 jun 2011 - 3:25

Nieuwe kleding was ik vaak de eerste keer even met de hand, dan weet ik meteen dat het niet afgeeft, maar dan ga ik het niet een hele nacht in een emmer met sop laten staan, dat is ook niet goed.

Als ik weet dat het niet afgeeft dan gooi ik bruin, zwart, donkerblauw enz gewoon bij elkaar en ook licht blauw, licht roze en wit of creme bijvoorbeeld, zeker als het wasjes op 30 graden zijn.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Silver ma 27 jun 2011 - 3:26

Ik laat het soms een nacht in een emmer met sopje staan. Of was gewoon mee met de standaard was. Op hoeveel graden het dan ook maar moet.
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902

Bericht  luisa ma 27 jun 2011 - 3:34

Elke nieuwe kledingstuk was ik eerst met de hand. Als de kleur dan afgeeft heb ik iig geen andere kleding verpest.
luisa
luisa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11

Bericht  Gast ma 27 jun 2011 - 4:19

Ik was gewoon zwart bij elkaar

(Licht) grijs bij elkaar

Kleur deel ik soms op als het veel is in Roze (bijna al onze handdoeken) en de rest gewoon bij elkaar.

Ik heb trouwens nog nooit gehad dat nieuwe kleding afgeeft. Misschien een jeans die heel donker is maar die was ik dan gewoon mee met zwart.

Mijn vriend heeft veel kleding van het merk uncontitional en die hebben veelal losse kragen etc. Hij was die rommel dus vaak op de hand omdat het niet in de machine mag. Ik zei al dat ik wel een waszakje voor hem wilde kopen maar hij vertrouwd het niet haha.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 27 jun 2011 - 4:20

Wit doe ik trouwens echt apart met ook alleen wit.

Mijn moeder deed er vroeger altijd heel licht grijs en heel lichtblauw bij, maar mijn witte kleding werd tpen ik nog thuis woonde altijd heel snel 'grauw'. Nu ik echt alleen wit bij wit doe heb ik dat probleem niet meer.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 27 jun 2011 - 4:23

Punk'd schreef:Wit doe ik trouwens echt apart met ook alleen wit.

Mijn moeder deed er vroeger altijd heel licht grijs en heel lichtblauw bij, maar mijn witte kleding werd tpen ik nog thuis woonde altijd heel snel 'grauw'. Nu ik echt alleen wit bij wit doe heb ik dat probleem niet meer.

Ja precies, deed mijn moeder ook, dus ik was wit echt met wit!

En handwas doe ik niet, ik gooi het liever in de machine en dan de handwas stand. Mijn moeder heeft zelf in een kledingzaak gewerkt en zij gaf ook altijd dat advies aan klanten, want met handwas kan er meer fout gaan dan met machine handwas.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 27 jun 2011 - 4:26

_Leaf_ schreef:

En handwas doe ik niet, ik gooi het liever in de machine en dan de handwas stand. Mijn moeder heeft zelf in een kledingzaak gewerkt en zij gaf ook altijd dat advies aan klanten, want met handwas kan er meer fout gaan dan met machine handwas.

haha jammer genoeg heb ik een klootwasmachine waar bijna geen programma's opzitten.. Ik kan ook niet hoger dan 40 graden wassen want bij die programmas komt er teveel water vrij wat blijkbaar de afvoer niet aankan.. Cry Eens in de paar maanden neem ik dus mijn hele lading handdoeken en beddengoed mee naar mijn ouders om het toch een keer flink op 60 graden te laten draaien. (aangezien ik het dan die paar maanden alleen op 40 heb kunnen wassen en het toch niet altijd helemaal lekker school en fris voelt)

In november gaan mijn vriend en ik een nieuwe wasmachine EN YES YES een droger kopen. (zijn we nu voor aan het sparen). Ik ben volgens mij nog nooit zo blij geweest om witgoed te kopen Wink. (In de winter hangt hier altijd het hele appartement vol met was, en dat gaat condenseren en 'S ochtends stinkt het dan naar natte was.. brrr don't get me started Wink )

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 27 jun 2011 - 4:27

Ligt aan het soort kleding. Donkere kleding zoals spijkerbroeken was ik met de handdoeken (zwart) zodat het niet uitmaakt of het afgeeft.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 27 jun 2011 - 4:29

Punk'd schreef:
_Leaf_ schreef:

haha jammer genoeg heb ik een klootwasmachine waar bijna geen programma's opzitten.. Ik kan ook niet hoger dan 40 graden wassen want bij die programmas komt er teveel water vrij wat blijkbaar de afvoer niet aankan.. Cry Eens in de paar maanden neem ik dus mijn hele lading handdoeken en beddengoed mee naar mijn ouders om het toch een keer flink op 60 graden te laten draaien. (aangezien ik het dan die paar maanden alleen op 40 heb kunnen wassen en het toch niet altijd helemaal lekker school en fris voelt)

In november gaan mijn vriend en ik een nieuwe wasmachine EN YES YES een droger kopen. (zijn we nu voor aan het sparen). Ik ben volgens mij nog nooit zo blij geweest om witgoed te kopen Wink. (In de winter hangt hier altijd het hele appartement vol met was, en dat gaat condenseren en 'S ochtends stinkt het dan naar natte was.. brrr don't get me started Wink )

Hahaha kan ik me voorstellen!! Ik kan misschien uit de inboedel van papa nog de droger krijgen, daar zou ik ook superblij mee zijn....

Gast
Gast

Bericht  luisa ma 27 jun 2011 - 6:18

Eigenlijk was ik mijn kleding helemaal niet op kleur. Gewoon fijne was bij fijne was en kijk naar aantal graden waarop ik was. Alleen draai ik af en toe een witte was.
Ik heb nooit last van dat mijn kleding grouw worden ofzo, maar dnek wel dat het meespeelt dat alles wat nieuw is eerst met hand was. En er komt echt altijd wel wat kleur af, of het nou goedkoep of duur spul is.
luisa
luisa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11

Bericht  Gast ma 27 jun 2011 - 6:27

ProudMama schreef:
Rush schreef:Gewoon, met 'oude' kleren die in dezelfde was kunnen.

+1

+1 Maar dan wel binnenstebuiten, de nieuwe kleren.

Gast
Gast

Bericht  Sneeuwvlok ma 27 jun 2011 - 6:37

Nieuwe kleding week ik eerst een nacht in een emmer met koud water en azijn erbij, dan houd de kleding de kleur beter vast. Daarna was ik het kledingstuk apart op een normaal programma, wel vaak met lage temperatuur
Vind het wel meevallen hoeveel moeite dat is, ik heb niet elke week nieuwe kleding dus het is maar af en toe dat ik dat doe smile
Sneeuwvlok
Sneeuwvlok
Prater
Prater

Aantal berichten : 591
Punten : 604

Bericht  Arwyn ma 27 jun 2011 - 6:48

Ik gooi het gewoon in de wasmachine als ik die kleur was.
Heb nog nooit meegemaakt dat dat verkeerd ging. Gewoon donker bij donker, kleur bij kleur en wit bij wit.
Ik heb overigens nooit rood of zo, dus qua afgeven valt het dan meestal wel mee.
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787

Bericht  Flippin' Bitch ma 27 jun 2011 - 7:04

Zwarte kleding gaat gewoon mee met de zwarte/grijze was. Gekleurde dingen was ik de eerste keer in een emmertje biotex.
Flippin' Bitch
Flippin' Bitch
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1754
Punten : 1836
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Gast ma 27 jun 2011 - 7:18

Ik was mijn kleding op kleur (wit, kleur en bont) en ik doe niet alles even heet wassen. Ik doe "nieuwe" dingen gewoon bij "oude" dingen.

Gast
Gast

Bericht  Suus ma 27 jun 2011 - 21:05

Ik was mijn nieuwe kleding altijd eerst een keer met de hand smile
Suus
Suus
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8867
Punten : 9058

Bericht  Possom di 28 jun 2011 - 3:38

Donkere dingen binnenstebuiten in de donkere was, witte dingen op de hand tot ze lelijk worden (en dat duurt dan heel lang!) en felle dingen ook op de hand want zoveel heb ik er niet. Vind het niet erg om af en toe eens een wasje in de wasbak te stoppen. Zeker als het zulk warm weer is kan het lekker buiten drogen en is het zo droog, het ruikt lekkerder dan uit de droger, en de slaapkamer wordt niet vochtig.
Ik was liever een keer extra op de hand dan dat nieuwe dingen snel lelijk worden, zoals bij mijn zusje gebeurt (woont nog bij mams en die gooit alles bij elkaar op 60 graden.. zo zonde!). Behalve sokken, want die hou je toch niet wit.

Ik heb trouwens twee nieuwe shirtjes van American Today, 1 felroze en 1 gele, en die hebben allebei heel veel kleur afgegeven de eerste paar keer.
Possom
Possom
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 439
Punten : 480
Registratiedatum : 20-05-11

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: