Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Overtijd en inleiden

+6
meisjesmama
L!ND@
Pien
Liadan
_Mashimaro_
-Ieniemienie-
10 plaatsers

Ga naar beneden

Overtijd en inleiden Empty Overtijd en inleiden

Bericht  -Ieniemienie- wo 21 sep 2011 - 1:30

Hey meiden,
ik ben nu 41+4wkn zwanger en de kans dat ik dus word ingeleid word met de dag groter.
Onze dochter is uit zichzelf geboren na een snelle, voorspoedige bevalling met 41+1,
en zie eigenlijk heel erg op tegen het inleiden.

Ik heb echt nog 0,0cm ontsluiting, dus dan schijnt het inleiden langer te duren. Omdat ze dan eerst nog ontsluiting moeten maken. Ook schijnt met inleiden vaker een tangbevalling ed nodig te zijn.
Ik ben erg benieuwd naar jullie inleid verhalen.
Hoe dat in zn werk ging, hoelang je er in totaal over gedaan hebt, of er complicaties waren en hoe je het ervaren hebt.

Vind het allemaal maar niks en hoop dat het nog uit zichzelf gaat komen, maar geloof er niet zo meer in.
-Ieniemienie-
-Ieniemienie-
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1716
Punten : 2113
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Ergens in Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Overtijd en inleiden Empty Re: Overtijd en inleiden

Bericht  Gast wo 21 sep 2011 - 1:48

Ik ben ingeleid toen ik 42 weken zwanger was. Omdat ik die nacht toch opeens 3 cm ontsluiting had gekregen kon ik gelijk aan het infuus. Ze begonnen rond 8:00 en om 15:24 ben ik bevallen. Mijn zoon had de navelstreng om zijn nek en zijn hartslag viel weg. Daarom kreeg ik een knip en is hij met de vacuumpomp geboren.
Na deze bevalling wou ik nog wel 10x bevallen. Ik vond mijn 'spontane' bevalling veel heftiger.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Overtijd en inleiden Empty Re: Overtijd en inleiden

Bericht  _Mashimaro_ wo 21 sep 2011 - 2:19

Mijn situatie was heel anders dan dat de jouwe nu is, maar ik hoop dat je er wat aan hebt.

Bij mij leek de bevalling al met 28 week te beginnen, maar dit hebben ze geremd tot de 34 weken. Daarna mocht ik op zich bevallen, maar toen zette het niet door. Veel heen en weer gereisd van huis naar ziekenhuis en weer terug. Uiteindelijk ben ik ingeleid toen ik 40+5 was en met al 2 cm ontsluiting. Ik kreeg eerst een ctg en daarna een pilletje om de bevalling op te wekken. Ik geloof dat het 2 uur later was, toen werden mijn vliezen gebroken. En toen de begon de bevalling echt voor mij, ik kwam in een weeënstorm terecht en daar ben ik ook niet meer uitgeweest tot dat ik een ruggenprik kreeg voor de keizersnee. De keizersnee kreeg ik, omdat de hartslag van mijn zoontje zakte.
Op de nacontrole bij de gyn hoorde ik, dat ik achteraf gezien sowieso een ks gekregen zou hebben aangezien mijn zoontje tijdens een wee klem was komen te liggen. Hij had dus nooit op de normale manier geboren kunnen worden.

Als ik terug kijk op mijn inleiding zou ik het zo weer doen. Ik heb er geen vervelend gevoel aan over gehouden. Dit heb ik voornamelijk te danken aan mijn vriend die mij ontzettend goed gesteund heeft en aan het snelle handelen van het personeel.
_Mashimaro_
_Mashimaro_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 491
Punten : 636
Registratiedatum : 17-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Overtijd en inleiden Empty Re: Overtijd en inleiden

Bericht  Liadan wo 21 sep 2011 - 2:28

Geen ervaring, maar wat vervelend dat jullie kindje zich nog niet wil laten zien. Ik hoop heel erg dat het toch nog gaat gebeuren voordat ze je willen gaan inleiden. (hier kwam Kian ook nog later dan Yara). Succes nog met de laatste loodjes hug .

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Overtijd en inleiden Empty Re: Overtijd en inleiden

Bericht  Pien wo 21 sep 2011 - 2:36

Ik ben ingeleid met ongeveer 3cm ontsluiting. Ze zijn een week bezig geweest om voldoende ontsluiting te creeeren om mij in te leiden. Heb in totaal 3 keer een propus gehad (veter met hormoon) en 1 keer een ballon catheter. Eindelijk konden ze me inleiden. Ik zag er niet echt tegen op. Ze hebben me 's ochtends om kwart over 7 klaar gemaakt voor alles en het infuus aangezet. De bevalling duurde uiteindelijk 10uur en 40 minuten. Ik heb een ruggenprik gekregen ivm weeënstorm die ik had, na de ruggenprik kon ik veel beter ontspannen en ben ik in hele korte tijd van 5 cm naar volledige ontsluiting gegaan.

Ik kijk niet vervelend terug op het inleiden. Ja, de weeën zijn heftig maar ik heb geen vergelijkingsmateriaal met hoe een normale bevalling is. Een volgende keer zou ik wel weer gelijk om een ruggenprik vragen, nu moest dat tijdens de weeën door en dat vond ik toch vrij heftig!

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Overtijd en inleiden Empty Re: Overtijd en inleiden

Bericht  L!ND@ wo 21 sep 2011 - 3:58

Ik was sowieso al bang om te bevallen, maar voor een inleiding helemaal! Had er erg vervelende verhalen over gehoord/gelezen. Nu moest ik wel worden ingeleid i.v.m. bloeddruk, dus ik had ineens geen keus meer. Wat ik vooral vervelend vond was het feit dat het nu niet meer spontaan zou gebeuren, waardoor ik me er nog banger voor heb gemaakt, maar dat terzijde.
Ik moest woensdag komen om geprimed te worden. Er zou 3x op een dag een tablet ingebracht worden om genoeg ontsluiting te creeëren en bij mij was dat uiteindelijk maar 2x nodig. Toen ze ermee begonnen bleek ik 1 cm ontsluiting te hebben en was de boel al aardig week. 's Avonds rond 18.00 had ik al 3 cm en was een 3e tablet dus niet meer nodig. Ik heb over de hele dag een beetje gerommel in mijn buik gehad, maar dat was het dan ook wel. Ik moest blijven slapen en 's ochtends om 7.00 uur hebben ze mijn vliezen gebroken en het infuus aangezet. Uiteindelijk ben ik om 14.15 uur bevallen. De pijn van de weeën viel me achteraf gezien reuze mee, ik kon ze aardig opvangen en heb geen pijnbestrijding hoeven vragen. D.emi is wel met een knip en de pomp geboren, had de navelstreng 2x om haar nek en bleef klem zitten met haar schouder (schouderdystocie), maar dat kwam doordat ik een bekkenvernauwing heb, waarvan ik niet wist dat ik het had. Het is denk ik heel wisselend hoe zoiets verloopt, zoals eigenlijk elke bevalling. Ik vond het reuze meevallen, maar goed, ik had dan ook het allerergste scenario in mijn hoofd zitten. Blijkbaar reageerde mijn lichaam gewoon heel goed op de inleiding. Voor nu wil ik je heel veel sterkte wensen en hoop ik dat je alsnog spontaan mag bevallen.
L!ND@
L!ND@
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2391
Punten : 2535
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Overtijd en inleiden Empty Re: Overtijd en inleiden

Bericht  Gast wo 21 sep 2011 - 5:29

Ik ben ingeleid, maar had al 3 cm ontsluiting, dus konden ze gelijk vliezen breken en infuus. Rond half 12 werd het serieus, en voor 18.00 waren ze er allebei.
Wel met een ruggeprik, bleef ondanks pittige weeen al 2 uur op 5 cm hangen. Daarna ging het heel snel.
Heb wel een knip gehad omdat de hartslag van de eerste daalde dus er echt uit moest.

Kijk er zeker niet met een naar gevoel op terug!

Edit: Ben ingeleid met 35+6 ivm complicaties en zwaarte van de zwangerschap met een 5 en 6 ponder in mijn buik was het zwanger zijn geen pretje meer.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Overtijd en inleiden Empty Re: Overtijd en inleiden

Bericht  meisjesmama wo 21 sep 2011 - 5:48

Ik had met 41+5 2 centimeter en met 41+6 5 centimeter. Dus mijn vliezen konden meteen gebroken worden en aan het infuus. 50 minuten later was onze dochter er al.
Ik heb het als niet zo prettig ervaren maar dat is wel te begrijpen met zo'n snelle bevalling.


Laatst aangepast door meisjesmama op wo 21 sep 2011 - 7:03; in totaal 1 keer bewerkt
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Overtijd en inleiden Empty Re: Overtijd en inleiden

Bericht  Gast wo 21 sep 2011 - 6:09

Ik ben met de tweeling ingeleid met 38 weken, maar ik had al 4 cm ontsluiting, dus kon meteen aan het infuus en de vliezen laten breken.

Mijn verhaal loopt alleen heel anders af, doordat ze beide in stuit lagen, en ze de vliezen braken, kwam van het onderste kindje de navelstreng naar buiten, dus ik kreeg toen direct een keizersnee. Over het verloop van de weeen kan ik je dus niks vertellen, want het infuus moest nog inwerken, maar dat was dus niet meer nodig.

Mijn zus is 2x ingeleid, en haar is het achteraf beide keren meegevallen. 1e keer wel vacuum, maar de 2e keer was het een stuit, en dat verliep heel soepel allemaal. Scheelt dat het de 2e was, dus hoop dat het voor jou ook geldt!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Overtijd en inleiden Empty Re: Overtijd en inleiden

Bericht  Tinkie wo 21 sep 2011 - 8:08

Ik ben ingeleid met 38+3 weken vanwege mijn bloeddruk.
Ik kreeg een tablet ingebracht om de boel te verweken en daarna heeft mijn lichaam het zelf overgenomen.
Ik vrij snel weeën en na 4 uur had ik 3 cm ontsluiting en zijn de vliezen gebroken en een uur daarna is onze dochter geboren.
In totaal heeft het vanaf het inbrengen van het tablet tot de geboorte 5 uur geduurd en heb ik het niet als anders ervaren dan de thuisbevalling van onze zoon.
Tinkie
Tinkie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 111
Punten : 113
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Overtijd en inleiden Empty Re: Overtijd en inleiden

Bericht  Monnie wo 21 sep 2011 - 9:44

Ik ben ook ingeleid, had geen ontsluiting en ook de baarmoedermond was nog niet verstreken. Ik ben op maandagochtend begonnen met gel, heb dit over de hele dag 3 keer ingebracht gekregen. tussentijds mocht ik gewoon rondlopen e.d. Om dat het niks hielp, wilden ze de volgende dag verder gaan met gel. Toen bleek dat N. in het vruchtwater had gepoept en ik toch ineens wat weeën kreeg. Ik heb op dat moment een infuus gekregen en een ruggeprik, zodat ik nog wat kon slapen. uiteindelijk had ik na 13 uur volledige ontsluiting en mocht ik persen. Omdat het na een uur persen nog niet opschoot, is N. met de vacuumpomp geboren en ben ik ingeknipt. Geen fijne bevalling, maar ik kijk er niet heel vervelend op terug. (Ik ben dus op dinsdagmorgen bevallen)
Ik hoop dat het bij jou alsnog spontaan begint, succes!

Monnie
Prater
Prater

Aantal berichten : 1350
Punten : 1416
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Overtijd en inleiden Empty Re: Overtijd en inleiden

Bericht  sheila123 wo 21 sep 2011 - 23:36

hug
sheila123
sheila123
Prater
Prater

Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Overtijd en inleiden Empty Re: Overtijd en inleiden

Bericht  Bruintje Beer do 22 sep 2011 - 0:39

Mijn verhaal ken je al over het inleiden. En hoop dat het voor jouw ook zo snel gaat als bij mij.

hug
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Overtijd en inleiden Empty Re: Overtijd en inleiden

Bericht  -Ieniemienie- do 22 sep 2011 - 0:40

Dank jullie wel allemaal.
Gelukkig ook veel positieve verhalen.
Dat doet me goed haha!
We zullen zien... kan er toch weinig aan veranderen.
Of het moet alsnog vanzelf komen, maar ga uit van niet.
-Ieniemienie-
-Ieniemienie-
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1716
Punten : 2113
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Ergens in Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Overtijd en inleiden Empty Re: Overtijd en inleiden

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum