Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wie weet dit? Aanvullend verzekeren.

2 plaatsers

Ga naar beneden

Wie weet dit? Aanvullend verzekeren. Empty Wie weet dit? Aanvullend verzekeren.

Bericht  Gast di 24 apr 2012 - 2:27

Mijn man werkt in Duitsland en woont in Nederland. Nu zijn we even alle onnodige kosten maandelijks aan het bekijken. Hij is gewoon via zijn werk in Duitsland verzekerd, maar via CZ nog eens aanvullend verzekerd in Nederland (iets van 16 euro p/m). Maar is dit eigenlijk wel nodig/verplicht? Anyone die dit weet?

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie weet dit? Aanvullend verzekeren. Empty Re: Wie weet dit? Aanvullend verzekeren.

Bericht  Atelier Madame di 24 apr 2012 - 2:31

Waar is hij precies voor verzekerd? En maakt hij er gebruik van? Als hij bijv naar een Nederlandse tandarts gaat heb je kans dan een Duitse verzekering dat niet vergoed. Idem voor bijv fysiotherapie en het kopen van een bril. Maar stel hij doet dit alles gewoon in Duitsland dan kun je die verzekering best opzeggen (per31 dec zal dit dan zijn). Want een AV is niet verplicht in Nederland.

Ik ga er overigens dan vanuit dat het een normale Nederlandse aanvullende verzekering is en niet een of andere verdragsverzekering om zijn zorgkosten in Nederland ook te dekken, hij zal denk ik wel een grenswerkersverklaring (oid?) hebben
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Wie weet dit? Aanvullend verzekeren. Empty Re: Wie weet dit? Aanvullend verzekeren.

Bericht  Gast di 24 apr 2012 - 2:32

Atelier Madame schreef:Waar is hij precies voor verzekerd? En maakt hij er gebruik van? Als hij bijv naar een Nederlandse tandarts gaat heb je kans dan een Duitse verzekering dat niet vergoed. Idem voor bijv fysiotherapie en het kopen van een bril. Maar stel hij doet dit alles gewoon in Duitsland dan kun je die verzekering best opzeggen (per31 dec zal dit dan zijn). Want een AV is niet verplicht in Nederland.

Eigenlijk is hij in Duitsland voor alles verzekerd. Ook tandarts enzo. Hi gaat voor het gemak naar de Nederlandse tandarts hier om de hoek, maar eigenlijk is dat volgens mij dus helemaal niet nodig.

Gast
Gast

Bericht  Atelier Madame di 24 apr 2012 - 3:08

Charlie schreef:
Atelier Madame schreef:Waar is hij precies voor verzekerd? En maakt hij er gebruik van? Als hij bijv naar een Nederlandse tandarts gaat heb je kans dan een Duitse verzekering dat niet vergoed. Idem voor bijv fysiotherapie en het kopen van een bril. Maar stel hij doet dit alles gewoon in Duitsland dan kun je die verzekering best opzeggen (per31 dec zal dit dan zijn). Want een AV is niet verplicht in Nederland.

Eigenlijk is hij in Duitsland voor alles verzekerd. Ook tandarts enzo. Hi gaat voor het gemak naar de Nederlandse tandarts hier om de hoek, maar eigenlijk is dat volgens mij dus helemaal niet nodig.

En die nederlandse tandarts wordt bijv gedekt vanuit zijn Duitse polis? Dat zou je dan wellicht nog kunnen checken. De basiszorg is vaak wel goed geregeld via die grensverdragen maar of dat ook zo is met aanvullende te verzekeren zorgkosten durf ik niet zo uit mn hoofd te zeggen.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Bericht  blondje1313 di 24 apr 2012 - 3:23

Ik weet van mijn Vlaamse collega's (die dus in NL werken en in BE wonen) dat ze verplicht in NL een ziektekostenverzekering af moeten sluiten, maar ook één in BE en die van NL kunnen ze eigenlijk niet gebruiken, ze betalen dus elke maand veel voor niks.

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Gast di 24 apr 2012 - 5:15

blondje1313 schreef:Ik weet van mijn Vlaamse collega's (die dus in NL werken en in BE wonen) dat ze verplicht in NL een ziektekostenverzekering af moeten sluiten, maar ook één in BE en die van NL kunnen ze eigenlijk niet gebruiken, ze betalen dus elke maand veel voor niks.

Even offtopic, ik heb familie in Vlaanderen wonen maar zij betalen in 1 jaar aan zorgverzekering wat wij in 1 maand betalen :shock:

Gast
Gast

Bericht  Gast di 24 apr 2012 - 5:45

Eline schreef:

Even offtopic, ik heb familie in Vlaanderen wonen maar zij betalen in 1 jaar aan zorgverzekering wat wij in 1 maand betalen :shock:

Maar daarbij betaal je wel weer voor ieder dingetje apart bij de arts of apotheek ter plekke toch?

Gast
Gast

Bericht  Gast di 24 apr 2012 - 5:49

Megara schreef:
Eline schreef:

Maar daarbij betaal je wel weer voor ieder dingetje apart bij de arts of apotheek ter plekke toch?

Zij betalen per doktersbezoek geloof ik 4 euro bijdrage, en medicijnen moeten ze voorschieten maar krijgen ze terug.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 24 apr 2012 - 6:25

Ik zou dit echt navragen bij je zorgverzekeraar. Er zijn vaak speciale teams voor dit soort zaken.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: