Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Telefoon verzekeren onzin?

+12
SuperGrover
Ella
Roxi3
GreenGrass
Sarah1985
Blond
maiadebij
Kerel
silly-one
mzcharlotte
_Cyn_
Zwerver
16 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Telefoon verzekeren onzin? Empty Telefoon verzekeren onzin?

Bericht  Gast za 19 mei 2012 - 12:09

Wat vind jij?

Ik heb vandaag een telefoon gekocht en er een abonnement van 2 jaar bij afgesloten, nu heb ik nog 8 dagen bedenktijd voor de verzekering. Het kost 6 euro per maand.
Tot nu toe had ik prepaid en heb ik dit nooit gedaan, nu twijfel ik heel erg.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Telefoon verzekeren onzin? Empty Re: Telefoon verzekeren onzin?

Bericht  Gast za 19 mei 2012 - 12:38

Ik heb ooit een verzekering gehad op mijn telefoon. Maar eigenlijk is het weggegooid geld. Ik betaalde wel, maar er bleven vele dingen onverzekerd. Dan zet ik toch liever elke maand zes euro op zij, dat mocht er wat gebeuren, dat ik het kan bekostigen, i.p.v. dat ik een maatschappij een bedrag betaal, zonder daar ooit maar iets voor terug te zien.

Gast
Gast

Bericht  Zwerver za 19 mei 2012 - 16:41

Ik heb nog nooit een verzekering op mijn telefoon gehad en ik heb het ook nooit nodig gehad!
Zwerver
Zwerver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6323
Punten : 6959
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  _Cyn_ za 19 mei 2012 - 17:46

Ik ben een retard wat telefoons betreft, er gebeurde iedere keer wel wat mee, binnen een jaar. Daarom heb ik nu besloten om hem te verzekeren. nerd
_Cyn_
_Cyn_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 475
Punten : 524
Registratiedatum : 28-02-12

Bericht  Gast za 19 mei 2012 - 19:10

Ik zou het doen, mijn vriend heeft van het weekend zijn Iphone laten vallen en omat hij geen verzekering had werden de kosten niet betaald. Hij moest 100 euro betalen voor een nieuw beeldscherm wat in 100 stukjes lag. Uiteindelijk toch maar onze inboedelverzekering gebeld en gelukkig werdt het daar wel vergoed. Je kan je tel niet verzekeren en het uiteindelijk op je inboedelverzekering gooien maar ik heb geen idee of elke verzekeraar alles vergoed.

Gast
Gast

Bericht  mzcharlotte za 19 mei 2012 - 19:13

Ik zou de voorwaarden opzoeken (misschien op Internet beschikbaar?) en kijken wat er allemaal gedekt word. Ik denk dat je dan een betere afweging kan maken.
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  silly-one za 19 mei 2012 - 19:13

Ik vind het grote onzin en doe het niet. Ik vind het zonde van mijn geld en zet dan net als Cimic liever het geld opzij dat ik op die manier mijn kosten dek dan dat ik het aan een verzekering geef.
Ik zie in mijn omgeving genoeg mensen die het niet hebben, ook een dure telefoon hebben en het vaak via een reisverzekering of inboedelverzekering gedekt weten te krijgen.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097

Bericht  Kerel za 19 mei 2012 - 19:14

Ik heb een verzekering genomen die al de kostbaarheden buiten de deur verzekerd.. tablet, telefoon, laptop, maar ook je golftas ofzo als ie gestolen wordt. Kost ook zes euro per maand, maar die dekt meer. Mijn telefoon is al twee keer binnen de garantie gerepareerd, dus ik weet nog niet wat ik van de verzekering vind smile
Kerel
Kerel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2411
Punten : 2420
Registratiedatum : 22-12-10

Bericht  Gast za 19 mei 2012 - 19:22

Ik doe het nooit.
T-Mobile geeft 24 maanden garantie op alle toestellen, behalve als je toestel gestolen is, gevallen is, of in aanraking met water is gekomen. Maar volgens mij dekt een verzekering dat ook niet.

Gast
Gast

Bericht  maiadebij za 19 mei 2012 - 19:29

ik heb de uitgebreidste dekking op mijn inboedelverzekering. Deze dekt dus ook het vallen van de telefoon, of in het water vallen. Eigenlijk alle huisongelukjes. Wel moet het in of om huis gebeuren. Het uitbreiden van mijn inboedelverzekering kostte minder als de premie van zo'n telefoon verzekering. Daarnaast rekenen ze vaak ook nog flinke poliskosten bij die verzekering. En op de inboedelverzekering is dus je hele inboedel verzekerd en niet alleen je telefoon.

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gast za 19 mei 2012 - 20:26

Ik heb het nog nooit gedaan en ik heb het ook nog nooit nodig gehad.

Gast
Gast

Bericht  Blond za 19 mei 2012 - 21:17

Ik heb het ook niet gedaan. 6 euro is trouwens niet zo heel duur (ja wel op tweejarige basis), als ik mijn telefoon had willen verzekeren was ik geloof ik minstens 10 euro kwijt geweest per maand (Iphone 4)
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422

Bericht  Sarah1985 za 19 mei 2012 - 21:31

Ik.vind het ook onzin. Wij hadden eens bij T-Mobile toen een verzekering en toen die stuk was zeiden ze dat hét niet onder de verzekering viel
Toch heeft mijn man nu bij Vodafone een verzekering. Hij werkt in de bouw dus er gebeuren nogal eens ongelukjes mee. En bij Vodafone word het allemaal vergoed

Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449

Bericht  GreenGrass za 19 mei 2012 - 21:47

Ik vind het ook onzin om te verzekeren, zeker als je gedurende 24 maanden 10 euro per maand al betaald aan een verzekering. Dit is toch al 240 euro gedurende je abonnement. Mocht je (smart)phone dat tijdens de duur van je abonnement kapot gaan, dan kan je voor die 240 euro prima een simpele telefoon terugkopen waarmee je je abonnement niet direct waardeloos laat zijn.

Daarbij vallen telefoon dus soms onder je inboedelingverzekering en ben je dus eigenlijk dubbel aan het verzekeren. Het schijnt ook dan Nederland een van de weinige landen is waar je alles Wat los en vast zit kan verzekeren. In de meeste landen kan je geloof ik niet eens je telefoon verzekeren, wij Nederlanders willen blijkbaar overal zekerheid hebben en gooien daarmee wel en beetje geld weg!

Hier een berichtje over verzekeren: http://nieuws-uitgelicht.infonu.nl/mens-en-samenleving/54022-mobiele-telefoon-verzekeren.html
Ook handig voor mensen die ooit een verzekering hebben afgesloten voor ene andere telefoon!
GreenGrass
GreenGrass
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1786
Punten : 1891
Registratiedatum : 18-08-11

Bericht  Roxi3 za 19 mei 2012 - 21:57

Het ligt er een beetje aan hoe duur je telefoon is maar ik vind het zeker geen onzin. Mijn vriend had een verzekering voor zijn iphone en die liet ik in de w.c. vallen. Ik was zo blij dat hij een nieuwe kreeg want ik voelde me ontzettend schuldig. Dat soort telefoons zijn duur en gaan vrij snel kapot dus dan is het geen overbodige luxe om hem goed te verzekeren.

Roxi3
Prater
Prater

Aantal berichten : 1099
Punten : 1130
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Ella za 19 mei 2012 - 22:37

Ik doe het nooit. Mocht mijn tel ooit stuk gaan of verliezen dan koop ik gewoon een nieuwe.
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768

Bericht  SuperGrover za 19 mei 2012 - 23:29

Roxi3 schreef:Het ligt er een beetje aan hoe duur je telefoon is maar ik vind het zeker geen onzin. Mijn vriend had een verzekering voor zijn iphone en die liet ik in de w.c. vallen. Ik was zo blij dat hij een nieuwe kreeg want ik voelde me ontzettend schuldig. Dat soort telefoons zijn duur en gaan vrij snel kapot dus dan is het geen overbodige luxe om hem goed te verzekeren.

Dan valt het toch onder jouw W.A. verzekering?
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  maiadebij zo 20 mei 2012 - 0:20

SuperGrover schreef:
Roxi3 schreef:Het ligt er een beetje aan hoe duur je telefoon is maar ik vind het zeker geen onzin. Mijn vriend had een verzekering voor zijn iphone en die liet ik in de w.c. vallen. Ik was zo blij dat hij een nieuwe kreeg want ik voelde me ontzettend schuldig. Dat soort telefoons zijn duur en gaan vrij snel kapot dus dan is het geen overbodige luxe om hem goed te verzekeren.

Dan valt het toch onder jouw W.A. verzekering?

alleen als je niet beide op hetzelfde adres woont. Als ze samenwonen kan je de WA verzekering hierover niet aanspreken

edit: daarnaast vergoed de WA verzekering op dagwaarde en de inboedelverzekering op nieuwwaarde

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  ExpressoB zo 20 mei 2012 - 0:32

Yvette schreef:Ik doe het nooit. Mocht mijn tel ooit stuk gaan of verliezen dan koop ik gewoon een nieuwe.

Geen iphone zeker.. Of je moet geld teveel hebben.
Ik heb hem wel verzekerd. T-mobile (pro-assist/solid vision) heb geen diefstal erbij, omdat die dekking heel laag is.
Als je een software probleem hebt of iets dergelijks heb je echt een probleem. Enigstw nadeel is, is dat je je tel kwijt bent(kan paar weken zijn). Je kunt ook dan als vervangend toestel een iphone reserveren. Hoorde ik van een t-mobile verkoopster.
ExpressoB
ExpressoB
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8264
Punten : 8549

Bericht  Rovine zo 20 mei 2012 - 0:38

Ik heb het niet gedaan. De telefoon die ik twee jaar geleden kocht had toen een waarde van ongeveer 650 euro en die verzekering was zodanig hoog dat ik jaarlijks rond de 150 euro aan premie kwijt zou zijn, dat is gewoon zonde. Bovendien heb ik geleerd dat dingen die je zelf kan vervangen qua kosten niet moet verzekeren. Een telefoon is geen eerste levensbehoefte, dus als hij kapot valt op het moment dat ik geen geld heb moet ik het maar doen met een simpele goedkope.

Zo'n buitenshuisverzekering heb ik wel over nagedacht, maar die vergoedt maar tot een bepaald bedrag. Voor dat bedrag kan ik nog niet eens een halve nieuwe laptop kopen. Als -worst case- al mijn mobiele dure apparaten bij elkaar in een tas zitten en gejat worden zou ik nog niet eens 1/10e van de vervangingswaarde terugkrijgen. Laat dan maar.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832

Bericht  Rovine zo 20 mei 2012 - 0:39

ExpressoB schreef:
Yvette schreef:Ik doe het nooit. Mocht mijn tel ooit stuk gaan of verliezen dan koop ik gewoon een nieuwe.

Geen iphone zeker.. Of je moet geld teveel hebben.

Ik heb hem wel verzekerd. T-mobile (pro-assist/solid vision) heb geen diefstal erbij, omdat die dekking heel laag is.
Als je een software probleem hebt of iets dergelijks heb je echt een probleem. Enigstw nadeel is, is dat je je tel kwijt bent(kan paar weken zijn). Je kunt ook dan als vervangend toestel een iphone reserveren. Hoorde ik van een t-mobile verkoopster.

Ik zie het juist andersom. Ik vind het geldverspilling om geld aan zo'n verzekering te geven.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Bericht  ExpressoB zo 20 mei 2012 - 0:44

Ik had een paar jaar terug een lg arena, alleen maar ellende mee gehad! Wat was ik blij dat ik verzekerd was zeg! Kreeg na reparaties een nieuwe, weer problemen toen mocht ik een andere telefoon uitzoeken.

ExpressoB
ExpressoB
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8264
Punten : 8549

Bericht  Rovine zo 20 mei 2012 - 0:52

Als die ellende voortgekomen was uit een ondeugdelijk product was dit gewoon onder de garantie gevallen en was dit zonder verzekering ook kosteloos gedaan.

Ik ken iemand die in een elektronicazaak werkt. Daar zit amper marge op de spullen die verkocht worden, zoals televisies, camera's en meer. De winst zit hem vooral in de accessoires die erbij verkocht worden en waarvan de consument wordt overtuigd écht niet zonder te kunnen. Denk aan schoonmaaksetjes, onderhoudsspul, onderhoudsbeurten, extra garantie en verzekeringen. Volgens mij is zo'n telefoonverzekering ook niks meer dan het opkrikken van wat winstmarges.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Bericht  Gast zo 20 mei 2012 - 1:03

Kerel schreef:Ik heb een verzekering genomen die al de kostbaarheden buiten de deur verzekerd.. tablet, telefoon, laptop, maar ook je golftas ofzo als ie gestolen wordt. Kost ook zes euro per maand, maar die dekt meer. Mijn telefoon is al twee keer binnen de garantie gerepareerd, dus ik weet nog niet wat ik van de verzekering vind smile
Hoe heet die verzekering? En waar heb je die afgesloten?

Gast
Gast

Bericht  Beachgirl zo 20 mei 2012 - 1:25

Ik heb het nog nooit gedaan. Ik heb bijna altijd een 1 jarig abbo, dus mocht er dan wat gebeuren dan heb ik nog wel ergens een reserve mobiel liggen totdat ik weer mag verlengen.

Heb ook nog nooit een verzekering hoeven gebruiken, nog nooit wat gebeurd met mijn telefoons. Ik vind het persoonlijk zonde van mijn geld, vind de abbo's tegenwoordig al duur genoeg.
Beachgirl
Beachgirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2626
Punten : 2789

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: