Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Fiets verzekeren?

+2
Serena
Atelier Madame
6 plaatsers

Ga naar beneden

Fiets verzekeren?  Empty Fiets verzekeren?

Bericht  Gast do 14 apr 2011 - 1:12

Zou jij dat doen? Ik heb hem thuis in mn box staan waar ik alleen de sleutel van heb. Verder ga ik hem gebruiken om naar mn werk te fietsen waar hij in een afgesloten fietsenstalling komt te staan. Voor andere dingen gebruik ik gewoon mn oude fietsie nog.. Vind het wel een hoop geld namelijk, €45 voor 1 jaar, €85 voor 3 jaar.. (Mn fiets was €550)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Fiets verzekeren?  Empty Re: Fiets verzekeren?

Bericht  Atelier Madame do 14 apr 2011 - 1:14

tsja een fiets is wel iets wat heeel veel gestolen wordt natuurlijk. Wanneer hij in je box staat en gejat wordt dekt je inboedelverzekering dat hoogstwaarschijnlijk wel. Alleen wanneer hij gejat wordt op een openbare plek is het toch wel erg handig om een verzekering te hebben.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Fiets verzekeren?  Empty Re: Fiets verzekeren?

Bericht  Gast do 14 apr 2011 - 1:16

Nee, dat doe ik niet. Als ik echt bang zou zijn dat mijn fiets gestolen kon worden had ik gewoon een tweedehandse gekocht.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Fiets verzekeren?  Empty Re: Fiets verzekeren?

Bericht  Gast do 14 apr 2011 - 1:19

Nee, mijn normale fiets verzeker ik nooit. Veel te duur.
Voor m'n ligfiets (van 2000 euro) heb ik het wel overwogen, maar uiteindelijk niet gedaan omdat bij diefstal uit huis de inboedelverzekering waarschijnlijk tussenkomt en ik mijn ligfiets verder zelden onbeheerd buiten achterlaat.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Fiets verzekeren?  Empty Re: Fiets verzekeren?

Bericht  Gast do 14 apr 2011 - 1:22

wij hebben het wel gedaan, gelukkig hebben we het niet nodig gehad. Maar jij geeft al aan dat je alleen voor naar je werk te fietsen je nieuwe fiets gebruikt en voor de rest je oude, dan zou ik `m niet verzekeren.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Fiets verzekeren?  Empty Re: Fiets verzekeren?

Bericht  Serena do 14 apr 2011 - 1:50

Ik zou het niet doen als ik jou was. als hij alleen in gesloten hokken staat, hoort dat onder inboedel..
Ik heb het zelf ook niet, en als je fiets gestolen wordt op een openbare plek, moet je wel kunnen aantonen dat het buiten jou schuld om is. het zou alleen handig zijn als je fiets in de prak gereden wordt..
Serena
Serena
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1653
Punten : 1694
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Fiets verzekeren?  Empty Re: Fiets verzekeren?

Bericht  Gast do 14 apr 2011 - 2:10

Wij hebben onze fietsen niet verzekerd. Hebben een uitgebreide verzekering waardoor het al gedekt is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Fiets verzekeren?  Empty Re: Fiets verzekeren?

Bericht  Minx do 14 apr 2011 - 2:10

Ja mijn fiets is voor 3 jaar verzekerd. Dat was mijn vorige fiets gelukkig ook. Die is na anderhalf jaar gejat. Kon zo een nieuwe fiets uitkiezen bij de fietsenmaker. Het enige wat ik moest betalen was mijn nieuwe verzekering. Nu kostte deze fiets omgerekend maar 160 euro (2 keer verzekering)
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Fiets verzekeren?  Empty Re: Fiets verzekeren?

Bericht  Koffieleut do 14 apr 2011 - 3:29

Ik heb mijn fiets voor 3 jaar verzekerd. Ik werk in het centrum en mijn fiets staat dan altijd gewoon buiten, dus het risico dat ie gestolen wordt is (helaas) vrij groot.

Als ik jou was zou ik hem niet verzekeren, als ie binnen staat dekt de inboedel verzekering het al.
Koffieleut
Koffieleut
Prater
Prater

Aantal berichten : 1116
Punten : 1158
Registratiedatum : 14-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Fiets verzekeren?  Empty Re: Fiets verzekeren?

Bericht  Gast do 14 apr 2011 - 3:39

mijn vader zegt altijd "je hoeft niks te verzekeren wat je niet kunt te betalen"
Met andere woorden: als jij niet krom hoeft te liggen om een eventuele nieuwe fiets te kopen, zou je 'm niet hoeven te verzekeren.

Mijn fiets is ook niet verzekerd. hij staat in huis (in de hal) en de hal zit dubbel op slot. mijn fiets niet. Wordt de fiets gejat, dan stond ie in huis en valt dat onder de inboedel. Buiten jatten zou knap zijn met dubbel slot, maar ik durf het risico te nemen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Fiets verzekeren?  Empty Re: Fiets verzekeren?

Bericht  Melis_je do 14 apr 2011 - 5:13

In jouw geval niet.
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Fiets verzekeren?  Empty Re: Fiets verzekeren?

Bericht  Gast do 14 apr 2011 - 6:09

Wilde jij nou je fiets via het fietsplan van je werk kopen (of ben ik nu in de war met ene ander?)?
Zo ja, dan is een verzekering wel verplicht.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Fiets verzekeren?  Empty Re: Fiets verzekeren?

Bericht  Gast do 14 apr 2011 - 6:15

Maple schreef:Wilde jij nou je fiets via het fietsplan van je werk kopen (of ben ik nu in de war met ene ander?)?
Zo ja, dan is een verzekering wel verplicht.
Met een fietsplan verzekering verplicht? Nee, hoor. Hoefde ik ook niet. smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Fiets verzekeren?  Empty Re: Fiets verzekeren?

Bericht  Gast do 14 apr 2011 - 6:18

Ik heb het ook overwogen, maar ik vind het het niet waard!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Fiets verzekeren?  Empty Re: Fiets verzekeren?

Bericht  Gast do 14 apr 2011 - 6:20

Of raadzaam dan?

Ik heb het in elk geval wel gedaan, dacht sowieso dat het verplicht was. Maar anders had ik het ook wel gedaan, hoor Wink Over het algemeen betaal je een fiets in drie jaar af, en ik gebruik mijn fiets ook heel intensief, en zou het zonde vinden als hij binnen die drie jaar gestolen is, wnat dan loopt de betalingsregeling zónder verzekering gewoon door, tewijl je geen fiets meer hebt. Met verzekering dan stopt die betalingsregeling ook en kan ik dus een nieuwe fiets uitzoeken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Fiets verzekeren?  Empty Re: Fiets verzekeren?

Bericht  Gast do 14 apr 2011 - 6:21

Maple schreef:Of raadzaam dan?
.
Dat wel maar ligt ook aan de situatie waarin de fiets zich gaat verkeren. Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Fiets verzekeren?  Empty Re: Fiets verzekeren?

Bericht  Romee do 14 apr 2011 - 6:29

pompidom schreef:mijn vader zegt altijd "je hoeft niks te verzekeren wat je niet kunt te betalen"
Met andere woorden: als jij niet krom hoeft te liggen om een eventuele nieuwe fiets te kopen, zou je 'm niet hoeven te verzekeren.

Mijn fiets is ook niet verzekerd. hij staat in huis (in de hal) en de hal zit dubbel op slot. mijn fiets niet. Wordt de fiets gejat, dan stond ie in huis en valt dat onder de inboedel. Buiten jatten zou knap zijn met dubbel slot, maar ik durf het risico te nemen.

Haha dat zegt mijn vader ook altijd Very Happy Ik zou het ook niet doen dus.
Romee
Romee
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 78
Punten : 82
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Fiets verzekeren?  Empty Re: Fiets verzekeren?

Bericht  Gast do 14 apr 2011 - 7:03

Ja heb hem idd via het fietsplan! Maar heb niks gelezen over een verplichte verzekering. En juist omdat ik hem alleen voor woon-werk ga gebruiken staat hij wel altijd 'veilig'..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Fiets verzekeren?  Empty Re: Fiets verzekeren?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum