Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe zijn jullie aan de naam gekomen?

+28
Lilypie
M@niek
piertje
liesje
Slakje
loesje
Bolleke
vlinder-19
LMCurious
Parisienne
Shy
Sophiee
PapillonRose
SarahKey
Lejow
Star007
Muppetje
sabje
kwak
Flip Fluitketel
Annemie
Aimee
Happydobby
CCC
Bruintje Beer
mauwmauw
*Troela*
LDJ
32 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Hoe zijn jullie aan de naam gekomen? - Pagina 2 Empty Re: Hoe zijn jullie aan de naam gekomen?

Bericht  Star007 za 21 apr 2012 - 8:46

Ik kwam op de naam doordat ik Demi Moore, altijd al een mooie naam vond hebben.

Laatst aangepast door Star007 op za 21 apr 2012 - 8:47; in totaal 1 keer bewerkt
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe zijn jullie aan de naam gekomen? - Pagina 2 Empty Re: Hoe zijn jullie aan de naam gekomen?

Bericht  Lejow za 21 apr 2012 - 8:47

Van Bente vd Brand, die als understudy Jane heeft gespeeld in de musical Tarzan. Wij vonden het alleen met h leuker.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  SarahKey za 21 apr 2012 - 8:47

Siem is vernoemd naar zijn opa. Zijn tweede naam is ook vernoemd naar mijn vader.
We waren al heel snel uit de naam want we wouden een korte, stoere en hollandse naam.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Bericht  PapillonRose za 21 apr 2012 - 8:59

Ik heb de officiële eerste naam uit een namenboek, zag hem staan en was meteen verkocht. Uiteraard wel verder gekeken, maar bleef op die naam terugkomen. Daarnaast is het ook nog de lievelingsbloem van mijn moeder. Pas toen ik de naam in mijn namenboek las, bedacht ik me dat het als meisjesnaam ook erg leuk zou zijn.

Omdat die naam wel vrij apart is (A.maryllis) heb ik wel besloten om er een andere roepnaam van te maken. Dat is na even nadenken A.my geworden, vond ik ook erg mooi.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Sophiee za 21 apr 2012 - 10:24

Van een geboortekaartje in de wachtkamer bij de pretecho. Ineens wisten we dat dàt onze meisjesnaam moest zijn.. Hebben meteen afgesproken dat als we op de pretecho zagen dat het een meisje zou zijn, we haar zo zouden noemen. En het klopte ook nog!
Sophiee
Sophiee
Prater
Prater

Aantal berichten : 921
Punten : 927
Registratiedatum : 13-10-11

Bericht  Shy za 21 apr 2012 - 10:40

Op internet tegen gekomen! Later hoorde we een vader zijn zoontje roepen en dat was die naam, toen was ik verkocht. Bij mijn man duurde dat wat langer.
Shy
Shy
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2380
Punten : 2466
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Parisienne za 21 apr 2012 - 19:16

Ik had de naam voor N. al sinds mijn 14e in mijn hoofd. Toen ik hem opperde moest vriend eerst even denken, hebben we nog verder gezocht maar we kwamen toch telkens weer uit bij deze naam. De betekenis en het feit dat het een Hebreeuwse naam was was voor ons ook erg belangrijk.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  LMCurious za 21 apr 2012 - 19:39

Joris hebben we van tv, van Joris Putman, zag het in beeld staan, en dacht, dat is eigenlijk best leuk! En vond mijn man ook meteen leuk. En dat nadat we al heel lang hadden zitten dubben over 3 top namen die het net niet bleken te zijn.

Milou heb ik van het forum, dus de namen topics die veelvuldig voorkomen worden niet altijd voor niets geopend! Toen ik hem zag staan was ik meteen verkocht, mijn man moest nog even wennen, maar kon ook niet met iets anders komen, dus toen werd het Milou.
LMCurious
LMCurious
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1167

Bericht  Gast za 21 apr 2012 - 20:03

De naam van H.ayley hoorde ik toen ik voor werk in Engeland was. Een (inmiddels ex) collega van mij heet zo.
Dat was al een jaar of twee voor ik zwanger was.
Voor A.yden hadden we eerste H.ayden. Maar dat vonden we te veel lijken op H.ayley.
Dus toen hebben we de H er vanaf gehaald.

Gast
Gast

Bericht  vlinder-19 za 21 apr 2012 - 20:08

Wij hadden een lijstje met namen die we leuk vonden, hierop stond E.lize, deze naam vonden we erg leuk maar niet als 1e naam. Toen was ik een keer een boek aan het lezen en de schrijfster heette F.ay van voornaam en die naam vonden we allebei erg leuk en ook mooi klinken bij E.lize.
vlinder-19
vlinder-19
Prater
Prater

Aantal berichten : 731
Punten : 903
Registratiedatum : 20-11-11

Bericht  Bolleke za 21 apr 2012 - 20:15

Hij is genoemd naar een voetballer. Mijn ex had boekjes met de nieuwe selecties allemaal en in het zwembad was hij die op aan het lezen allemaal, en toen vonden we Chris.tian allebei mooi. Naderhand de betekenis opgezocht en die vonden we ook mooi, ook dat het een tijdloze naam is gaf de doorslag.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  loesje za 21 apr 2012 - 20:19

Annemie schreef:Een tmf vj van vroeger heette zo en die naam was ons altijd bijgebleven omdat we dat een leuke naam vonden.

bij D zijn naam denk ik aan een speler uit atwt.

A zo hete een vriend van h vroeger en zo komen wij aan zijn naam.
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932

Bericht  Slakje za 21 apr 2012 - 20:31

Ik vond de naam sowieso al heel mooi, en de grootvader van mijn vriend heette Louis en hij was een heel geliefd man binnen de familie, daarom hebben ervoor gekozen.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12

Bericht  liesje za 21 apr 2012 - 20:45

Bij N.oëlle zijn we erop gekomen dat een voetbalspeler zijn dochter ook zo heette. en we vonden hem ook heel mooi allebei

Bij T.obias zijn we er via spangas op zijn naam gekomen. van een tweeling die in de serie toen speelde
liesje
liesje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1314
Punten : 1366

Bericht  piertje za 21 apr 2012 - 22:10

Ik keek erg veel op het vivaforum. Daar is een meisjes- en jongensnamen topic. Ik heb alle pagina's doorgespit en ben de namen gaan opschrijven die ik mooi vond. Daar hebben we uiteindelijk de naam uit gekozen.

(ik kijk nu stiekem nog steeds in deze topics, voor een tweede. Ook al ben ik nog helemaal niet bezig met zwanger worden. Vind namen uitzoeken gewoon zo leuk!)Very Happy
piertje
piertje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 395
Punten : 416

Bericht  M@niek za 21 apr 2012 - 22:12

Ik ken de naam van mensen die ik van vroeger kende. Mijn man had een leerling in de klas die heette Feliz ik kende de naam dus als Felice, vonden we allebei mooi.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast za 21 apr 2012 - 22:17

Ik heb gewoon rond gekeken naar een leuke jongensnaam. Zowel via internet als boeken en tijdschriften en samen zijn we er uitgekomen mij man en ik

Gast
Gast

Bericht  Lilypie zo 22 apr 2012 - 1:42

TBIB de namen van jou kinderen vind ik echt leuk!
We vonden de naam gewoon erg leuk, ze heet trouwens N.ikki , vind het gewoon een leuke, stoere meidennaam en het past ook echt bij haar, een klein stoer meisje met pit Very Happy .
We twijfelde wel tussen h.ayley en N.ikki .
Lilypie
Lilypie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 474
Punten : 774
Registratiedatum : 12-12-10

Bericht  Filoria zo 22 apr 2012 - 1:53

Tomas' naam is Tsjechisch. Het is de naam van de hoofdpersoon in onderstaand boek.

Hoe zijn jullie aan de naam gekomen? - Pagina 2 9789026320590
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11

Bericht  Gast zo 22 apr 2012 - 1:55

LMCurious schreef:
Milou heb ik van het forum, dus de namen topics die veelvuldig voorkomen worden niet altijd voor niets geopend! Toen ik hem zag staan was ik meteen verkocht, mijn man moest nog even wennen, maar kon ook niet met iets anders komen, dus toen werd het Milou.

En sinds ik het hier gelezen heb - ben ik verliefd op die naam I love you

Gast
Gast

Bericht  moepie zo 22 apr 2012 - 2:28

Uit een van de vele namenlijstjes op dit forum
moepie
moepie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1536
Punten : 1569

Bericht  yes1984 zo 22 apr 2012 - 2:29

Mijn vriend kwam de naam tegen op een lijst van internet. En deze naam bleef hangen. We vonde hem beide meteen goed!
yes1984
yes1984
Prater
Prater

Aantal berichten : 1343
Punten : 1676
Registratiedatum : 24-12-10

Bericht  Fearie zo 22 apr 2012 - 3:57

Mijn vriend is gek op de jaren '50/60 en alles rond die tijd, dus ook fan van James Dean. James vonden we te kak klinken, daarbij dachten we aan een butler :P Dus is het Dean geworden smile

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: