Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Verwennen en verwende kinderen

+14
Linda
MissBlunt
Darius
Rouge
Teddyaapje
*Troela*
Bolleke
SuperGrover
Fiwen
Twellie
Tazz
Jazzlyn
Antibes
Liadan
18 plaatsers

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Ga naar beneden

Verwennen en verwende kinderen - Pagina 3 Empty Re: Verwennen en verwende kinderen

Bericht  Liadan za 21 apr 2012 - 7:51

Darius schreef:
Liadan schreef:
Rejoy. schreef:
MissBlunt schreef:
Darius schreef:
MissBlunt schreef:Ik lees in deze pijler best vaak dingen waarvan ik denk: oh god dat wordt later echt een vervelend, verwend kind.

Dat het alleen nog maar om het kind en zijn behoeftes gaat.

Wie, wie, wie? Ik heb zin in een rel!

Ja dat wordt zeker een rel dus ik hou het bij gedachtes Verwennen en verwende kinderen - Pagina 3 561177

Maar in het algemeen, de moeders die zelf al aangeven dat bij hun alles om het kind draait en hun eigen behoeftes altijd op de laatste plaats komen. Die weinig voor zichzelf hebben en dat zichzelf ook niet toestaan/gunnen.

Ik heb wel vrij sterk vermoeden wie hier onder vallen, dus je kunt het gerust opschrijven hoor. Ik denk dat deze moeders over het algemeen niet gekwetst zijn door zo'n opmerking hoor. Ik denk dat de meesten er hoogstens om zullen lachen als ze zoiets lezen.
Nou inderdaad.
En verder zie ik de toegevoegde waarde van je opmerking niet in dit topic.

Eens met rejoy en liadan.
Ben je nu al ontsnapt aan je visite?

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Verwennen en verwende kinderen - Pagina 3 Empty Re: Verwennen en verwende kinderen

Bericht  MissBlunt za 21 apr 2012 - 7:56

Liadan schreef:
Rejoy. schreef:
MissBlunt schreef:
Darius schreef:
MissBlunt schreef:Ik lees in deze pijler best vaak dingen waarvan ik denk: oh god dat wordt later echt een vervelend, verwend kind.

Ja dat wordt zeker een rel dus ik hou het bij gedachtes Verwennen en verwende kinderen - Pagina 3 561177

Maar in het algemeen, de moeders die zelf al aangeven dat bij hun alles om het kind draait en hun eigen behoeftes altijd op de laatste plaats komen. Die weinig voor zichzelf hebben en dat zichzelf ook niet toestaan/gunnen.

Ik heb wel vrij sterk vermoeden wie hier onder vallen, dus je kunt het gerust opschrijven hoor. Ik denk dat deze moeders over het algemeen niet gekwetst zijn door zo'n opmerking hoor. Ik denk dat de meesten er hoogstens om zullen lachen als ze zoiets lezen.
Nou inderdaad.

Mijn ervaring is toch dat moeders snel op hun tenen zijn getrapt als je iets zegt wat de opvoeding raakt. Daarnaast gaat het over verwennen en verwende kinderen dus het is niet alsof ik out of the blue een heel ander onderwerp aansnij.
MissBlunt
MissBlunt
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 177
Punten : 180
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Darius za 21 apr 2012 - 10:36

Liadan schreef:
Darius schreef:
Liadan schreef:
Rejoy. schreef:
MissBlunt schreef:
Darius schreef:

Nou inderdaad.

Eens met rejoy en liadan.
Ben je nu al ontsnapt aan je visite?

Vrienden van mijn man. En mijn kindertjes huilden in bed, dus die moest ik heeeeeel lang troosten en verwennen met exclusieve aandacht... smile
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Linda za 21 apr 2012 - 19:44

Ik heb een negatieve associatie bij het woord verwennen. Ik moet dan eigenlijk meer denken aan het verwennen op materieel gebied. Een kind wat dus zomaar alles direct krijgt waar hij om vraagt.

Ik vind dat je je kind niet kan verwennen met aandacht, in dat opzicht ga ik zeker met Liadan mee.
Het geven van aandacht valt bij mij onder het kopje zorgen.

Ik las Missblunt haar tweede post voor aan manlief, waarop hij zei: oh daar vallen wij ook onder. lol! Behalve dan het jezelf niet gunnen, zo zie ik dat niet. Zeker het eerste jaar moet je gewoon prioriteiten stellen, dat hoort mijn inziens gewoon bij het ouderschap.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Parisienne za 21 apr 2012 - 21:03

Ik zie een 'verwend kind' als negatief. Hierbij denk ik aan een kind dat alles krijgt wat hij/zij wil, zeker op materieel gebied. Ouders willen het kind niet horen huilen/zeuren en doen verder geen moeite het kind op een ander manier tevreden te krijgen met bijvoorbeeld een alternatief.

Verwennen als werkwoord vind ik wel een wat meer positieve lading hebben. Ik 'verwen' N. ook wel eens met bijvoorbeeld een extra koekje of iets anders lekkers. Dit omdat ik dan weet dat zij geniet, waar ik vervolgens weer van geniet. Echter zie ik aandacht en liefde ook als vanzelfsprekend, ik vind niet dat je een kind daarmee specifiek kunt verwennen.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Caresses za 21 apr 2012 - 21:06

Ik heb alleen de openings post gelezen.
Een enkele keer eens verwennen moet kunnen vind ik. Maar dat moet bijzonder blijven.

Bij kinderen verwennen heb ik een negatieve associatie. Of ze krijgen teveel spullen en worden materialistisch, of ze worden de hemel ingeprezen met de grote kans zich te zo te ontwikkelen dat ze zich beter voelen dan anderen.

P.s. ik ben me ervan bewust dat ik het nu wel een beetje zwart/wit heb neergezet.

Caresses
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2591
Punten : 2770
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Aimee za 21 apr 2012 - 21:39

Ik heb het idee dat verwennen met aandacht meer iets is van vroeger en niet meer van deze tijd (maar dat kan ook aan mij liggen). Ons zoontje heeft de eerste weken eigenlijk constant gehuild en niet geslapen, dus heb ik veel met hem gelopen, getroost, gevoed, gedaan, omdat ik hem niet wilde laten huilen. Mijn opa en oma en die van mijn vriend waren het daar totaal niet mee eens; ik verwende hem, en ik moest hem maar gewoon eens laten huilen dan zou hij het we leren. Terwijl ik het idee heb dat personen van ons eigen generatie ons veel beter begrijpen (of ze doen alsof Wink ).

Verder vind ik dat het werkwoord verwennen wel positief kan zijn, maar een 'verwend kind' klinkt meteen heel negatief.
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  M@niek za 21 apr 2012 - 22:06

Verwennen vind ik echt een kind geven wat hij/zij graag wilt hebben. Een drama in de speelgoedwinkel of stamvoeten om een extra koekje. Ik vind dat je dat zelf in de hand hebt en dat heb ik voornamelijk het over extra speeldoed e.d. geven. Een kind continu geven wat ze willen ja daar worden ze knetter verwend van.

Ik heb in een dorp gewoond waar dat vrij normaal is. Mijn man heeft dat dus ook een beetje in zich. Ik druk dat vaak de kop in maar gelukkig hebben wij geen kind dat alles wil hebben in de speelgoedwinkel, maar wij nemen toch wel regelmatig iets mee voor haar haha.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: