Verwennen en verwende kinderen
+14
Linda
MissBlunt
Darius
Rouge
Teddyaapje
*Troela*
Bolleke
SuperGrover
Fiwen
Twellie
Tazz
Jazzlyn
Antibes
Liadan
18 plaatsers
Pagina 1 van 3
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Verwennen en verwende kinderen
bedenk als eerste een antwoord op de vraag: wat valt bij jou onder het verwende kinderen/verwennen van kinderen?
Lees vervolgens de spoiler en geef daar ook antwoord op
Lees vervolgens de spoiler en geef daar ook antwoord op
- Spoiler:
- Heb jij in de eerste instantie een negatieve associatie bij het verwennen van kinderen bedacht? Zo ja: kan het verwennen van kinderen ook niet een positieve lading hebben?
Laatst aangepast door Rejoy. op za 21 apr 2012 - 6:26; in totaal 2 keer bewerkt
Gast- Gast
Re: Verwennen en verwende kinderen
Verwennen is in mijn ogen mijn kinderen wat extra's geven, zoals een keer een koekje extra, een kadootje tussendoor.
En antwoord op je spoiler: voor mij heeft verwennen in eerste instantie een positieve lading.
En antwoord op je spoiler: voor mij heeft verwennen in eerste instantie een positieve lading.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10
Weet je wat bizar is. Ik opende het topic met een positieve associatie, maar na jouw zin en toen ik de spoiler opende was de negatieve associatie meer op de voorgrond.
Wellicht door de formulering. Als er stond "hoe verwen jij je dreumes" was negatief niet boven komen drijven. Door "waar denk je aan bij verwennen" schakel ik al door naar "wat is verwend"?
Wellicht door de formulering. Als er stond "hoe verwen jij je dreumes" was negatief niet boven komen drijven. Door "waar denk je aan bij verwennen" schakel ik al door naar "wat is verwend"?
Antibes- Ratel
- Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11
Bij mij valt onder het verwennen.. Een keer extra chippies of een snoepje. Gewoon omdat we daar zin in hebben.. Als we ergens lopen en we zien iets leuks, het gewoon kopen omdat het zon lekker ventje is
Soms denken ach laat maar, het mag wel.. Ook al is het niet helemaal de bedoeling..
Verwennen heeft voor mij geen negatieve associatie dus.
Soms denken ach laat maar, het mag wel.. Ook al is het niet helemaal de bedoeling..
Verwennen heeft voor mij geen negatieve associatie dus.
Jazzlyn- Prater
- Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11
ik was benieuwd welke antwoorden er gegeven zouden worden, ik had in de eerste instantie wel een negatieve associatie bij verwennen en verwende kinderen, het was voor mij haast een eye-opener dat je kinderen ook kunt verwennen met exclusieve aandacht en dat is juist een hele positieve manier van verwennen.
Gast- Gast
Verwennen vind ik: een keer een extra koekje geven, een ijsje trakteren, een cadeautje zomaar, wel een nachtje bij papa en mama mogen slapen omdat ze dat zo graag wilt etc.
Dus in mijn ogen heeft dat wel een positieve lading.
Dus in mijn ogen heeft dat wel een positieve lading.
Tazz- Prater
- Aantal berichten : 1261
Punten : 1383
Registratiedatum : 19-11-10
verwende kinderen vind ik vooral kinderen die echt altijd maar hun zin krijgen, bij alles! Ook al moet daar eerst een hoop drama aan vooraf gaan. Mijn man liep gisteren in de supermarkt een een kind vroeg om snoep bij zijn moeder, ze zei nee en hij reageerde met "ik wil het hebben, ik wil het hebben, ik wil het hebben!" ... Hij kwam helemaal verbaasd thuis dat zou onze dochter dus niet doen. Een keer 'mama alsjeblieft?' misschien wel maar na nog een 'nee' is het ook echt klaar.
Tazz- Prater
- Aantal berichten : 1261
Punten : 1383
Registratiedatum : 19-11-10
Ik heb er wel een eerste negatieve associatie bij: ik dacht gelijk aan twee kinderen die ik ken die hier wel eens op bezoek komen en nergens op gecorrigeerd of aangesproken worden en hier echt áltijd wat afbreken in huis als ze op bezoek komen. Meestal speelgoed van mijn dochter. Mijn dochter wil altijd spontaan naar bed als ze langs komen.
Twellie- Ratel
- Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12
Rejoy. schreef:ik was benieuwd welke antwoorden er gegeven zouden worden, ik had in de eerste instantie wel een negatieve associatie bij verwennen en verwende kinderen, het was voor mij haast een eye-opener dat je kinderen ook kunt verwennen met exclusieve aandacht en dat is juist een hele positieve manier van verwennen.
Dat vind ik dan weer geen verwennen. Ik vind niet dat ik mijn kinderen verwen als ze exclusieve aandacht krijgen, omdat ik vind dat je kinderen niet kan verwennen met aandacht.
Liadan- Ratel
Je hebt je openingspost aangepast zie ik. Bij verwende kinderen heb ik in eerste instantie trouwens wel een negatieve associatie. Dan denk ik aan kinderen die altijd meteen krijgen wat ze willen.
Liadan- Ratel
Liadan schreef:Je hebt je openingspost aangepast zie ik. Bij verwende kinderen heb ik in eerste instantie trouwens wel een negatieve associatie. Dan denk ik aan kinderen die altijd meteen krijgen wat ze willen.
+1
Antibes- Ratel
Liadan schreef:Rejoy. schreef:ik was benieuwd welke antwoorden er gegeven zouden worden, ik had in de eerste instantie wel een negatieve associatie bij verwennen en verwende kinderen, het was voor mij haast een eye-opener dat je kinderen ook kunt verwennen met exclusieve aandacht en dat is juist een hele positieve manier van verwennen.
Dat vind ik dan weer geen verwennen. Ik vind niet dat ik mijn kinderen verwen als ze exclusieve aandacht krijgen, omdat ik vind dat je kinderen niet kan verwennen met aandacht.
ik kijk daar toch iets anders tegenaan, ik ben ervan overtuigd dat je geen verwende kinderen krijgt van het geven van exclusieve aandacht, maar bij mij valt extra lang samen spelen, of iets bijzonders samen doen wel onder verwennen.
Gast- Gast
Liadan schreef:Rejoy. schreef:ik was benieuwd welke antwoorden er gegeven zouden worden, ik had in de eerste instantie wel een negatieve associatie bij verwennen en verwende kinderen, het was voor mij haast een eye-opener dat je kinderen ook kunt verwennen met exclusieve aandacht en dat is juist een hele positieve manier van verwennen.
Grappig, ik vind aandacht juist een enoooorm iets om verwende kinderen mee te creëerden. Kinderen die altijd in het middelpunt van de belangstelling staan bij hun ouders en dit van de rest van de wereld ook verwachten.
Antibes- Ratel
openingspost heb ik inderdaad aangepast, ik las het stukje nog eens terug waardoor ik die negatieve associatie kreeg en dat ging dus over verwende kinderen en later over het verwennen van kinderen. Verwennen en verwend zijn blijkbaar toch twee woorden met hele verschillende betekenissen.
Gast- Gast
Ik vind verwennen negatief wanneer kinderen alles krijgen wat ze willen en dat ook de normaalste zaak van de wereld vinden, kinderen die totaal geen dankbaarheid kennen en een groot drama gaan spelen wanneer ze iets niet (denken te) krijgen.
Verder vind ik een kind veel (exclusieve) aandacht geven niet onder verwennen vallen, dat valt voor mij onder liefde geven en inspelen op de behoeften van een kind. Ik ben van mening dat ze daar ook niet slechter/negatief-verwend van worden.
J. krijgt trouwens ook wel regelmatig een extra koekje, een keer een ijsje en 'zomaar' een cadeautje. Vind het alleen maar leuk om haar daar van te zien genieten en zolang we dat financieel kunnen blijf ik dat ook doen.
Verder vind ik een kind veel (exclusieve) aandacht geven niet onder verwennen vallen, dat valt voor mij onder liefde geven en inspelen op de behoeften van een kind. Ik ben van mening dat ze daar ook niet slechter/negatief-verwend van worden.
J. krijgt trouwens ook wel regelmatig een extra koekje, een keer een ijsje en 'zomaar' een cadeautje. Vind het alleen maar leuk om haar daar van te zien genieten en zolang we dat financieel kunnen blijf ik dat ook doen.
Fiwen- Kletskop
- Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Antibes schreef:Liadan schreef:Rejoy. schreef:ik was benieuwd welke antwoorden er gegeven zouden worden, ik had in de eerste instantie wel een negatieve associatie bij verwennen en verwende kinderen, het was voor mij haast een eye-opener dat je kinderen ook kunt verwennen met exclusieve aandacht en dat is juist een hele positieve manier van verwennen.
Grappig, ik vind aandacht juist een enoooorm iets om verwende kinderen mee te creëerden. Kinderen die altijd in het middelpunt van de belangstelling staan bij hun ouders en dit van de rest van de wereld ook verwachten.
Eens! Ik denk bij verwende kinderen juist aan kinderen die denken dat de hele wereld om hun draait en bestaat om hun eisen in te willigen op het moment dat het hen uitkomt.
SuperGrover- Ratel
- Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10
Nee, ik denk ook dat je geen verwende kinderen krijgt van het geven van veel exclusieve aandacht. Ik heb er echt nog nooit aan gedacht dat ik mijn kinderen zou verwennen als ik extra lang met ze speel of iets leuks met ze ga doen. Ik vind dat eigenlijk gewoon normaal om regelmatig te doen.
Antibes, het is toch maar net op wat voor manier je exclusieve aandacht geeft aan je kind. Als ik dat doe bij mijn kinderen dan wil dat niet zeggen dat ze ook zelf alles kunnen bepalen en beslissen.
Antibes, het is toch maar net op wat voor manier je exclusieve aandacht geeft aan je kind. Als ik dat doe bij mijn kinderen dan wil dat niet zeggen dat ze ook zelf alles kunnen bepalen en beslissen.
Liadan- Ratel
Liadan schreef:Nee, ik denk ook dat je geen verwende kinderen krijgt van het geven van veel exclusieve aandacht. Ik heb er echt nog nooit aan gedacht dat ik mijn kinderen zou verwennen als ik extra lang met ze speel of iets leuks met ze ga doen. Ik vind dat eigenlijk gewoon normaal om regelmatig te doen.
Ik denk niet dat lang spelen of iets leuks doen met je kinderen die kinderen verwende krengen maakt. Maar dat vind ik ook het verschil tussen aandacht en exclusieve aandacht.
SuperGrover- Ratel
- Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10
Exclusieve aandacht is voor mij ook iets alleen doen met mijn dochter of juist met mijn zoon.
Liadan- Ratel
Eens met Liadan.
Ik denk juist dat doordat je bepaalde moment exclusieve aandacht voor je kind(eren) hebt, ze op andere moment minder om aandacht zullen vragen omdat er aan hun behoefte om aandacht wordt voldaan. Ik merk dat J. er heel erg van geniet als ik met haar speel of we samen een filmpje kijken of in bad gaan of zo en dat ze dan daarna extra lang 'alleen' kan spelen. Terwijl op de dagen dat ik minder tijd heb om haar die aandacht te geven ze continu aan mijn benen hangt en om aandacht gaat vragen.
Ik denk juist dat doordat je bepaalde moment exclusieve aandacht voor je kind(eren) hebt, ze op andere moment minder om aandacht zullen vragen omdat er aan hun behoefte om aandacht wordt voldaan. Ik merk dat J. er heel erg van geniet als ik met haar speel of we samen een filmpje kijken of in bad gaan of zo en dat ze dan daarna extra lang 'alleen' kan spelen. Terwijl op de dagen dat ik minder tijd heb om haar die aandacht te geven ze continu aan mijn benen hangt en om aandacht gaat vragen.
Fiwen- Kletskop
- Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Rejoy. schreef:openingspost heb ik inderdaad aangepast, ik las het stukje nog eens terug waardoor ik die negatieve associatie kreeg en dat ging dus over verwende kinderen en later over het verwennen van kinderen. Verwennen en verwend zijn blijkbaar toch twee woorden met hele verschillende betekenissen.
Zeker, ik zeg ook altijd tegen mensen die vinden dat ik veel van mijn ouders krijg: "ik WORD verwend, ik ben het niet".
Antibes- Ratel
Bij verwende kinderen denk ik aan kinderen die alles krijgen waar ze om vragen en waarbij dat vanzelfsprekend is, en die geen dankbaarheid of oprechte blijheid tonen.
En ik denk dat verwennen in de positieve zin in de kleine dingen zit, C.hristian ligt graag en nachtje in mijn bed en eens in de 2 maanden ongeveer maken we dan een "speciale" dag en gaan we wat leuks doen, of maken het thuis extra gezellig en dan mag hij ' s avonds in mijn bed. Geweldig vind hij dat.
En ik denk dat verwennen in de positieve zin in de kleine dingen zit, C.hristian ligt graag en nachtje in mijn bed en eens in de 2 maanden ongeveer maken we dan een "speciale" dag en gaan we wat leuks doen, of maken het thuis extra gezellig en dan mag hij ' s avonds in mijn bed. Geweldig vind hij dat.
Laatst aangepast door Bolleke op za 21 apr 2012 - 6:48; in totaal 1 keer bewerkt
Bolleke- Kletskop
- Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10
Verwennen vind ik eigenlijk iets meer doen dan wat je normaal doet. Dus extra lang spelen, een dagje uit, een lievelingssnoepje, een boekje van een favoriet kinderfiguur, dat soort dingen. Ik denk niet dat je daar dan direct verwende kinderen van kweekt.
Exclusieve aandacht op een moment dat ze niet lekker in haar vel zit, maakt hier trouwens ook dat ze iets later minder aandacht vraagt, omdat ze dan blijkbaar in haar behoefte is voorzien. Ik herken dus wat Fiwen schrijft.
Exclusieve aandacht op een moment dat ze niet lekker in haar vel zit, maakt hier trouwens ook dat ze iets later minder aandacht vraagt, omdat ze dan blijkbaar in haar behoefte is voorzien. Ik herken dus wat Fiwen schrijft.
Gast- Gast
Dat hangt er dan vanaf wat je verstaat onder exclusieve aandacht. Regelmatig iets een op een doen is denk ik zeker niet slecht, mits dat ingecalculeerd wordt. Het verschil tussen exclusieve aandacht en exclusieve aandacht op aanvraag zeg maar. Dat een kind wel doorheeft dat de wereld niet alleen om hem/haar draait.
Antibes- Ratel
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» VPRO: Alles voor je kind
» vanaf wanneer kun je je kindje "verwennen"?
» Ipad en kinderen
» Spaardoel kinderen
» DVD-spel Kinderen voor Kinderen
» vanaf wanneer kun je je kindje "verwennen"?
» Ipad en kinderen
» Spaardoel kinderen
» DVD-spel Kinderen voor Kinderen
Pagina 1 van 3
Permissies van dit forum: