Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Spaardoel kinderen

+15
Luce
Floor
Printje
TukTuk
Coco
Razz
Aimee
maiadebij
mickey
Pineco
Twellie
M-G
CCC
PapillonRose
Flower_L
19 plaatsers

Ga naar beneden

Spaardoel kinderen Empty Spaardoel kinderen

Bericht  Flower_L za 30 maa 2013 - 10:41

Wat is jullie spaardoel qua bedrag, wanneer hopen jullie dit bij elkaar te hebben en wat willen jullie gaan financieren?

Ik vind het moeilijk om te bepalen. Wil iig studie deels bekostigen en bij eerste huis een inleg. Rijbewijs en reizen wellicht gedeeltelijk ook, maar dan zullen ze ook moeten werken voor hun deel. Hoop wanneer ze 16 zijn het bedrag te hebben. En dan tot 18 jr nog sparen voor evt extraatjes, maar wil de 'zekerheid' dat we het dan ook echt hebben, iets eerder hebben....vandaar 16.

Of zien jullie wel wat er tzt gespaard is?

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Spaardoel kinderen Empty Re: Spaardoel kinderen

Bericht  Gast za 30 maa 2013 - 10:42

Wij hebben geen doel. We sparen elke maand en regelmatig extra. We zien wel wat het bedrag tegen die tijd is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Spaardoel kinderen Empty Re: Spaardoel kinderen

Bericht  PapillonRose za 30 maa 2013 - 10:48

Ik zie tegen die tijd wel wat er gespaard is, hangt er namelijk vanaf hoeveel ik nu en in de toekomst kan sparen. Maar ik heb wel een doel voor ogen wat ik hoop te halen. Het rijbewijs wil ik volledig kunnen betalen en dan ook nog geld voor een bijdrage aan een studie als ze die gaat volgen, en helpen wanneer ze op kamers gaat of een eerste huisje krijgt bij kopen van uitzet en meubels enzo. Het ligt er echt aan wat straks allemaal nog haalbaar is, maar mij lijkt 1000 euro per jaar en dus 18000 euro op haar 18e een heel mooi doel.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Spaardoel kinderen Empty Re: Spaardoel kinderen

Bericht  CCC za 30 maa 2013 - 10:52

Wij hebben geen doel, alles is extra voor later. We hopen in elk geval dat we haar studiekunnen bekostigen en evt. Haar rijbewijs.

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spaardoel kinderen Empty Re: Spaardoel kinderen

Bericht  M-G za 30 maa 2013 - 13:33

We hopen tegen die tijd zijn eventuele studie te kunne bekostigen en als hij geluk heeft, blijft er nog wat over voor een rijbewijs of voor zijn eigen wensen tegen die tijd.
M-G
M-G
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1318
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spaardoel kinderen Empty Re: Spaardoel kinderen

Bericht  Twellie za 30 maa 2013 - 13:46

Ik zie het wel, we sparen nu beiden een tientje voor beide kinderen. Af en toe krijgen ze wat extra's van familie. Ze mogen dat geld later vrij besteden.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Spaardoel kinderen Empty Re: Spaardoel kinderen

Bericht  Pineco za 30 maa 2013 - 18:47

Wij sparen gewoon iedere maand een vast bedrag en we zien wel hoeveel het uiteindelijk wordt en wat ze ermee kunnen doen. Je kunt toch niet voorzien hoe de markt zich ontwikkelt en wat je over pakweg 18 jaar nodig zou hebben om bijvoorbeeld te studeren en je rijbewijs te halen.
Pineco
Pineco
Prater
Prater

Aantal berichten : 1232
Punten : 1252
Registratiedatum : 25-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Spaardoel kinderen Empty Re: Spaardoel kinderen

Bericht  mickey zo 31 maa 2013 - 0:14

Pineco schreef:Wij sparen gewoon iedere maand een vast bedrag en we zien wel hoeveel het uiteindelijk wordt en wat ze ermee kunnen doen. Je kunt toch niet voorzien hoe de markt zich ontwikkelt en wat je over pakweg 18 jaar nodig zou hebben om bijvoorbeeld te studeren en je rijbewijs te halen.
Hier gaat dat hetzelfde. Per maand sparen we €25 en af en toe wat extra. Geld dat hij voor zijn verjaardag krijgt, willen we ook storten. Al hebben we het geld van zijn eerste verjaardag gebruikt om speelgoedkasten te kopen. Van kraamvisite hebben we ook aardig wat geld gekregen, dat staat ook op zijn spaarrekening.
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spaardoel kinderen Empty Re: Spaardoel kinderen

Bericht  maiadebij zo 31 maa 2013 - 0:19

ik denk ook iets als studie/ rijbewijs. We willen het wel in natura geven dus niet handje kontantje. Als ik van mezelf uitga op mijn 18e, had ik het snel verbrast Laughing . We sparen ook € 25,- pm en mijn ouders € 20,- pm per kind.

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spaardoel kinderen Empty Re: Spaardoel kinderen

Bericht  Aimee zo 31 maa 2013 - 0:23

Wij hebben niet een bepaald doel voor ogen. Van ons eigen spaargeld willen wij zijn studie bekostigen, van zijn spaargeld zullen we eens kijken tegen die tijd hoeveel het is en wat hij nodig heeft.
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spaardoel kinderen Empty Re: Spaardoel kinderen

Bericht  Razz zo 31 maa 2013 - 0:25

S. is 15 wanneer het geld vrij komt. Iedere maand wordt er sowieso 70 euro gespaard (van ons, en van zijn oma's en opa's) en 3x per jaar nog iets extra's. Hij krijgt dan een een flink bedrag en dat willen we oa gaan gebruiken voor zijn rijbewijs, misschien een deel voor school en als hij op zichzelf gaat wonen krijgt hij het overige bedrag.

Razz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1811
Punten : 1890
Registratiedatum : 23-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Spaardoel kinderen Empty Re: Spaardoel kinderen

Bericht  Coco zo 31 maa 2013 - 1:03

Studie, rijbewijs, woonlasten tijdens studie, eventuele reis of half jaar buitenland of iets anders wat ze willen doen wat hun ontwikkeling en toekomst goed zal doen.
Hebben geen exact bedrag in ons hoofd, het minimale wat we wilden hebben we al, dus alles wat erbij komt is extra.
Ik zal het bedrag niet in zijn geheel naar hun over maken want dan is het zo op. Ze kunnen de rekeningen naar ons sturen. Tenzij er geen sprake is van een studie, maar wel het kopen van een huis. Dan zullen we wel een x bedrag in 1 keer overmaken zodat het daar in gestoken kan worden.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Spaardoel kinderen Empty Re: Spaardoel kinderen

Bericht  TukTuk zo 31 maa 2013 - 1:22

Ik ben eigenlijk wel benieuwd waarom jullie zoveel willen sparen voor jullie kinderen, en dus zoveel willen betalen voor hun? Zeker dingen als rijbewijs, of een buitenlandse reis. Studie kan ik nog wel begrijpen, alleen is het toch ook goed dat je kind leert te sparen zelf voor iets, als hij/zij graag iets wilt? Ipv dat ze straks ineens een hoop geld krijgen waar ze van alles mee kunnen doen?

Als ik bijv. naar mezelf kijk, heb mn rijbewijs + auto volledig zelf betaald, de reis die ik gemaakt heb ook, en juist zelf de doelen stellen en te sparen voor deze dingen, zijn ook goed voor je ontwikkeling.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spaardoel kinderen Empty Re: Spaardoel kinderen

Bericht  Printje zo 31 maa 2013 - 4:17

Sybella schreef:Wij hebben geen doel. We sparen elke maand en regelmatig extra. We zien wel wat het bedrag tegen die tijd is.

Precies dit idd.

Ik denk niet dat wij ooit volledig zijn/haar studie kunnen gaan betalen, dat vind ik trouwens ook niet nodig. Ze moeten er zelf ook maar hun steentje aan bijdragen door te werken.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spaardoel kinderen Empty Re: Spaardoel kinderen

Bericht  Gast zo 31 maa 2013 - 4:37

Printje schreef:
Sybella schreef:Wij hebben geen doel. We sparen elke maand en regelmatig extra. We zien wel wat het bedrag tegen die tijd is.

Precies dit idd.

Ik denk niet dat wij ooit volledig zijn/haar studie kunnen gaan betalen, dat vind ik trouwens ook niet nodig. Ze moeten er zelf ook maar hun steentje aan bijdragen door te werken.
Mee eens. Wij sparen ook gewoon en zien wel wat voor bedrag er uiteindelijk staat. Ook zien we tegen die tijd wel waar het geld voor gebruikt gaat worden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Spaardoel kinderen Empty Re: Spaardoel kinderen

Bericht  Floor zo 31 maa 2013 - 5:01

Wij sparen elke maand een vast bedrag en daarnaast ook nog af en toe wat extra's.
Hij weet straks niet hoeveel er op deze rekening staat en wanneer hij dit geld eventueel zou krijgen. Dat bekijken we tegen die tijd. Het staat vast tot zijn 17e, het is daarna ook nog in ons beheer en dan bekijken we of het nodig is om iets van hem te betalen (studie oid) of dat het geld blijft staan en hij het krijgt als hij uit huis gaat. Als hij 17 is staat er meer dan 12.000 op de rekening voor hem dus hij krijgt het niet zomaar mee.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spaardoel kinderen Empty Re: Spaardoel kinderen

Bericht  Luce zo 31 maa 2013 - 5:05

Hier ook geen spaardoel. Ik geloof dat we per kind €20 per maand sparen. Wellicht in de toekomst meer of minder. Geen idee hoe de financiële situatie dan is.
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Spaardoel kinderen Empty Re: Spaardoel kinderen

Bericht  Twellie zo 31 maa 2013 - 9:57

AngelNyn schreef:Ik ben eigenlijk wel benieuwd waarom jullie zoveel willen sparen voor jullie kinderen, en dus zoveel willen betalen voor hun? Zeker dingen als rijbewijs, of een buitenlandse reis. Studie kan ik nog wel begrijpen, alleen is het toch ook goed dat je kind leert te sparen zelf voor iets, als hij/zij graag iets wilt? Ipv dat ze straks ineens een hoop geld krijgen waar ze van alles mee kunnen doen?

Als ik bijv. naar mezelf kijk, heb mn rijbewijs + auto volledig zelf betaald, de reis die ik gemaakt heb ook, en juist zelf de doelen stellen en te sparen voor deze dingen, zijn ook goed voor je ontwikkeling.

Ik ben er om deze reden ook nog niet uit wat we precies gaan betalen voor onze dochters. Aan de ene kant wil ik het ze natuurlijk het liefst zo makkelijk mogelijk maken.

Aan de andere kant kan een kind een goede les in zelfstandigheid leren door bijvoorbeeld een studie zelf te betalen. En zo ook de waarde van geld goed in te leren schatten. Ik heb alles zelf betaald omdat mijn ouders er de financien niet naar hadden om dat te doen. Ik ben er echt niet slechter van geworden, heb altijd bijbaantjes gehad en uiteindelijk heeft zelfs een van die bijbanen me mijn huidige baan opgeleverd.

Ik zie aan beiden dus voordelen en tezijnertijd kijken we wel wat ons dan het beste dunkt.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Spaardoel kinderen Empty Re: Spaardoel kinderen

Bericht  TukTuk zo 31 maa 2013 - 19:38

Twellie schreef:
AngelNyn schreef:Ik ben eigenlijk wel benieuwd waarom jullie zoveel willen sparen voor jullie kinderen, en dus zoveel willen betalen voor hun? Zeker dingen als rijbewijs, of een buitenlandse reis. Studie kan ik nog wel begrijpen, alleen is het toch ook goed dat je kind leert te sparen zelf voor iets, als hij/zij graag iets wilt? Ipv dat ze straks ineens een hoop geld krijgen waar ze van alles mee kunnen doen?

Als ik bijv. naar mezelf kijk, heb mn rijbewijs + auto volledig zelf betaald, de reis die ik gemaakt heb ook, en juist zelf de doelen stellen en te sparen voor deze dingen, zijn ook goed voor je ontwikkeling.

Ik ben er om deze reden ook nog niet uit wat we precies gaan betalen voor onze dochters. Aan de ene kant wil ik het ze natuurlijk het liefst zo makkelijk mogelijk maken.

Aan de andere kant kan een kind een goede les in zelfstandigheid leren door bijvoorbeeld een studie zelf te betalen. En zo ook de waarde van geld goed in te leren schatten. Ik heb alles zelf betaald omdat mijn ouders er de financien niet naar hadden om dat te doen. Ik ben er echt niet slechter van geworden, heb altijd bijbaantjes gehad en uiteindelijk heeft zelfs een van die bijbanen me mijn huidige baan opgeleverd.

Ik zie aan beiden dus voordelen en tezijnertijd kijken we wel wat ons dan het beste dunkt.

Ja ik heb ook sinds mijn 12e eigenlijk altijd een bijbaantje gehad (was toen nog meer voor de leuk, en was mooi mee genomen dat ik er ook nog wat mee verdiende), en toen ik 16 werd moest ik ook echt gaan werken naast mijn school. Ik had het wel fijn gevonden als mijn ouders gespaard hadden voor mijn studie, had me nu een studieschuld van 30.000 euro gescheeld, maarja ook dat had ik kunnen voorkomen door mijn eerste studie af te maken en niet eerst te gaan reizen tussendoor. (Ouders betaalden van eerste studie het collegegeld, alleen mijn huidige studie kost me meer, omdat ik op mezelf woon, en ook nog op kamers in Belgie) Ook dankzij mijn baantje tussen mijn studie en mijn reis, heb ik kunnen ontdekken dat mijn eerste studie toch niet iets voor mij was, en ben ik bij mijn huidige studie uitgekomen.

Als mijn ouders mijn hele reis hadden gesponsord, dan had ik er toch minder voldoening uit gehaald denk ik, net als mijn rijbewijs. Het voelde zo goed om gewoon mijn eigen auto ook zelf te kunnen kopen.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spaardoel kinderen Empty Re: Spaardoel kinderen

Bericht  Gast zo 31 maa 2013 - 21:36

Ik hoop veel te kunnen financieren voor onze kinderen. Sowieso de studie en als het kan hun rijbewijs en bijvoorbeeld een kinderwagen of de trouwjurk. Ik denk dat je je kinderen ook heel goed de waarde van geld kunt leren inschatten als je veel voor hen betaald. Volgens mij heeft het vooral meer met je eigen instelling te maken. Mijn ouders hebben mijn studie en rijbewijs (ik kreeg op mijn 17e elke maand twee rijlessen en op mijn 18e verjaardag het 'afrijden' in geld op een aparte rekening) betaald ik en ik ben véél verantwoordelijker met geld dan mijn man die vanaf zijn 14e alles zelf moest betalen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Spaardoel kinderen Empty Re: Spaardoel kinderen

Bericht  Sophiee zo 31 maa 2013 - 22:00

Rejoy. schreef:Ik hoop veel te kunnen financieren voor onze kinderen. Sowieso de studie en als het kan hun rijbewijs en bijvoorbeeld een kinderwagen of de trouwjurk. Ik denk dat je je kinderen ook heel goed de waarde van geld kunt leren inschatten als je veel voor hen betaald. Volgens mij heeft het vooral meer met je eigen instelling te maken. Mijn ouders hebben mijn studie en rijbewijs (ik kreeg op mijn 17e elke maand twee rijlessen en op mijn 18e verjaardag het 'afrijden' in geld op een aparte rekening) betaald ik en ik ben véél verantwoordelijker met geld dan mijn man die vanaf zijn 14e alles zelf moest betalen.

+1. Ik heb ook veel gekregen van mijn ouders, maar wel altijd gewerkt voor mijn eigen geld. Nu krijg ik nog steeds veel. Mijn ouders vinden het ook gewoon heel leuk en fijn om ons dingen cadeau te doen. Dat wil ik later ook kunnen doen voor mijn kinderen. In ieder geval studie/rijbewijs/trouwjurk/wasmachine/kinderwagen en iets voor het afstuderen, een reis bijvoorbeeld.
Sophiee
Sophiee
Prater
Prater

Aantal berichten : 921
Punten : 927
Registratiedatum : 13-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Spaardoel kinderen Empty Re: Spaardoel kinderen

Bericht  Sanne zo 31 maa 2013 - 22:56

Wij sparen een vast bedrag en soms iets extra's. Als de rente gelijk blijft, weten we wat we over 17 jaar bij elkaar hebben gespaard. Het liefst schenk ik mijn dochter t.z.t. een bedrag voor haar huisje ofzo en dat het ons lukt om haar studie (of een flinke bijdrage) uit onze middelen van dan te kunnen bekostigen. En als dat niet lukt, dan gebruiken we het spaargeld voor studie, rijbewijs etc.

Verder eens met Rejoy. Het ligt heel erg aan het kind zelf of hij later goed met geld om kan gaan, niet zozeer aan hoeveel vader en moeder hebben kunnen bijdragen. Ik heb alles zelf moeten bekostigen en kan prima met geld omgaan. Mijn broer en zus moesten ook alles zelf betalen, maar dat lukte toen al niet en ze kunnen nu nog steeds niet goed met geld omgaan.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spaardoel kinderen Empty Re: Spaardoel kinderen

Bericht  Flower_L ma 1 apr 2013 - 8:11

Idd, ik heb ook veel gekregen maar waardeer het wel degelijk, en ben erg geldbewust.
Vriend heeft daarentegen veel zelf moeten betalen en denkt nagenoeg hetzelfde over uitgaven e.d..

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Spaardoel kinderen Empty Re: Spaardoel kinderen

Bericht  Snoes wo 3 apr 2013 - 23:04

Wij sparen de kinderbijslag (90 euro per maand) om later zijn studie/rijbewijs e.d. te kunnen betalen.
Daarnaast sparen we ook 50 euro per maand voor hem zelf, geld wat hij krijgt als hij bijvoorbeeld een huis gaat kopen ofzo.

Ik heb ook veel gekregen, maar heb daarnaast ook altijd een bijbaantje gehad en was/ben me altijd heel bewust geweest van geld.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spaardoel kinderen Empty Re: Spaardoel kinderen

Bericht  slaatje wo 3 apr 2013 - 23:10

Hier gaan we sowieso de kinderbijslag voor hem apart zetten. Mijn man verdiend genoeg om in alles te voorzien, dus hebben we besloten het op die manier te doen. Het potje is voor als hij een huis wil kopen of inrichten. Voor de studie sparen in dit potje is vooralsnog niet nodig. Wel "krijgt" hij dit bedrag pas als hij er een mooi doel voor heeft.
slaatje
slaatje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2964
Punten : 3160
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Ergens in het midden van het land

Terug naar boven Ga naar beneden

Spaardoel kinderen Empty Re: Spaardoel kinderen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum