Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Spijt van de naam

+33
hellowkitty
PapillonRose
Makamba
Annemie
Muis
Flip Fluitketel
Parisienne
Happydobby
Aggi
Bubbelicious
LMCurious
woezel
*Troela*
Roodkapje
Liadan
Bruintje Beer
Floor
Bloem86
Flower_L
Poisongirl
CCC
mickey
mauwmauw
-Ieniemienie-
kwak
Twellie
SarahKey
Lejow
teletascha
Bolleke
Darius
yes1984
studiebol
37 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Spijt van de naam - Pagina 2 Empty Re: Spijt van de naam

Bericht  Gast za 21 apr 2012 - 0:37

Kan niet, je kind moet aangegeven worden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Spijt van de naam - Pagina 2 Empty Re: Spijt van de naam

Bericht  CCC za 21 apr 2012 - 0:38

Yoyo schreef:Is het dan niet een idee om het kindje pas na bijvoorbeeld een week een naam te geven? Dat zie je toch wel vaker gebeuren bij sterren? Spijt van de naam - Pagina 2 827601 Dan kan je misschien een beetje inschatten of de naam echt bij het kindje past en of het goed voelt.. Spijt van de naam - Pagina 2 561177

Dat kan idd niet, je moet je kindje binnen 3 dagen geloof ik bij de gemeente aangeven... En moet er ook niet aandenken dan pas aan een naam te gaan denken, wij wisten het met 16 weken al zeker wat de naam word.

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spijt van de naam - Pagina 2 Empty Re: Spijt van de naam

Bericht  Gast za 21 apr 2012 - 0:43

chococupcake schreef:
Yoyo schreef:Is het dan niet een idee om het kindje pas na bijvoorbeeld een week een naam te geven? Dat zie je toch wel vaker gebeuren bij sterren? Spijt van de naam - Pagina 2 827601 Dan kan je misschien een beetje inschatten of de naam echt bij het kindje past en of het goed voelt.. Spijt van de naam - Pagina 2 561177

Dat kan idd niet, je moet je kindje binnen 3 dagen geloof ik bij de gemeente aangeven... En moet er ook niet aandenken dan pas aan een naam te gaan denken, wij wisten het met 16 weken al zeker wat de naam word.

Hehe, dat wist ik niet Laughing Ik vind de termijn best snel aflopen persoonlijk..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Spijt van de naam - Pagina 2 Empty Re: Spijt van de naam

Bericht  Bloem86 za 21 apr 2012 - 0:47

Hier ook absoluut geen spijt van haar naam. Vind I.se nog steeds een mooie naam!
Wel heb ik nu zoiets van, kan de naam van ons 2e dochtertje wel tippen aan de naam van de oudste?! Dus twijfels zijn er nog wel eens..
Maar dat komt vast goed als ze geboren is!
Bloem86
Bloem86
Prater
Prater

Aantal berichten : 735
Punten : 907
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spijt van de naam - Pagina 2 Empty Re: Spijt van de naam

Bericht  Floor za 21 apr 2012 - 1:05

Ik heb in het begin spijt gehad en vooral veel twijfels. Omdat niemand (buiten ons) de naam mooi vond, iedereen in onze omgeving moest er wel z'n zegje over doen en altijd was het negatief.
Toen had ik wel spijt, echt het idee 'wat doen we onze zoon aan?!!?'
Maar ikzelf stond er diep in mijn hart wel achter, ik vond het nog steeds een mooie naam. Mijn man ook.
Nu is denk ik iedereen er wel aan gewend. En nu we er minder opmerkingen over krijgen, komt de gedachte van spijt of twijfels ook eigenlijk nooit meer. Wij staan nog steeds achter onze keus (ook al blijven mensen zijn naam anders maken, ik blijf ze stug verbeteren in de naam die we hebben uitgezocht).
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spijt van de naam - Pagina 2 Empty Re: Spijt van de naam

Bericht  Gast za 21 apr 2012 - 1:12

Floor schreef:Ik heb in het begin spijt gehad en vooral veel twijfels. Omdat niemand (buiten ons) de naam mooi vond, iedereen in onze omgeving moest er wel z'n zegje over doen en altijd was het negatief.
Toen had ik wel spijt, echt het idee 'wat doen we onze zoon aan?!!?'
Maar ikzelf stond er diep in mijn hart wel achter, ik vond het nog steeds een mooie naam. Mijn man ook.
Nu is denk ik iedereen er wel aan gewend. En nu we er minder opmerkingen over krijgen, komt de gedachte van spijt of twijfels ook eigenlijk nooit meer. Wij staan nog steeds achter onze keus (ook al blijven mensen zijn naam anders maken, ik blijf ze stug verbeteren in de naam die we hebben uitgezocht).

Nu ben ik wel benieuwd hoe hij heet!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Spijt van de naam - Pagina 2 Empty Re: Spijt van de naam

Bericht  Flower_L za 21 apr 2012 - 1:13

Ik ook smile

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Spijt van de naam - Pagina 2 Empty Re: Spijt van de naam

Bericht  Bruintje Beer za 21 apr 2012 - 1:17

Nee totaal geen spijt van!!
Die naam past precies bij mijn dochter en zoon!!
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spijt van de naam - Pagina 2 Empty Re: Spijt van de naam

Bericht  Liadan za 21 apr 2012 - 1:18

De naam van onze dochter heb ik zeker geen spijt van, ik vind het nog steeds een erg mooie naam.
De naam van onze zoon heb ik ook geen spijt van, maar ik heb na zijn geboorte een hele tijd gehad dat ik misschien toch liever zijn 2e naam als roepnaam had gewild. Nu heb ik dat niet meer, maar denk ik nog wel eens hoe het zou zijn als hij die naam gehad had.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spijt van de naam - Pagina 2 Empty Re: Spijt van de naam

Bericht  Gast za 21 apr 2012 - 1:22

Nee absoluut niet. Ik vind het wel een stoere naam voor een jongen en het past ook helemaal bij hem

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Spijt van de naam - Pagina 2 Empty Re: Spijt van de naam

Bericht  Roodkapje za 21 apr 2012 - 1:30

Floor : ik ben ook benieuwd.. maar wat moeilijk als niemand het mooi lijkt te vinden... lijkt me hard om te horen, al gaat het natuurlijk alleen om jullie mening.

Hier geen spijt..... Wel had ik achteraf gezien M. liever haar 2e naam gegeven (S.ophie die was te populair in mijn ogen, alleen kennen we nog steeds niemand die zo heet bij ons in de omgeving van kids... ). Maar ik vind M. ook gewoon heel mooi hoor:)

Voor de 4e twijfelen we nu weer tussen een populaire naam en een minder populaire...Ik ben bang dat ik verkeerde keuzes maak en dalijk weer dat gevoel heb. Sad
Roodkapje
Roodkapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Spijt van de naam - Pagina 2 Empty Re: Spijt van de naam

Bericht  Bolleke za 21 apr 2012 - 1:44

Roodkapje, lijkt me een moeilijke keus inderdaad. Ik vond ook een hele populaire naam mooi, maar die wilde mijn ex niet (Jayden) en achteraf ben ik heel blij, hij zit met een Jayden, Jaylon en een Jaython in de klas.. Maar daar heb je zelf gewoon geen invloed op inderdaad..
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spijt van de naam - Pagina 2 Empty Re: Spijt van de naam

Bericht  *Troela* za 21 apr 2012 - 1:58

Roodkapje schreef:Floor : ik ben ook benieuwd.. maar wat moeilijk als niemand het mooi lijkt te vinden... lijkt me hard om te horen, al gaat het natuurlijk alleen om jullie mening.

Hier geen spijt..... Wel had ik achteraf gezien M. liever haar 2e naam gegeven (S.ophie die was te populair in mijn ogen, alleen kennen we nog steeds niemand die zo heet bij ons in de omgeving van kids... ). Maar ik vind M. ook gewoon heel mooi hoor:)

Voor de 4e twijfelen we nu weer tussen een populaire naam en een minder populaire...Ik ben bang dat ik verkeerde keuzes maak en dalijk weer dat gevoel heb. Sad

En het populaire wil ook niet veel zeggen. T was een populaire naam ( top 20) en is de eerste hier op de basisschool met die naam, en verder heb ik hem hier ook nog niet gehoord. D was juist een niet populaire naam, en die heb ik hier inmiddels al vaker gehoord.

*Troela*
Prater
Prater

Aantal berichten : 1042
Punten : 1128
Registratiedatum : 26-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Spijt van de naam - Pagina 2 Empty Re: Spijt van de naam

Bericht  woezel za 21 apr 2012 - 2:50

Van de jongens helemaal geen spijt.
Bij E voelt het nog raar. Geen spijt vd naam, maar bij de jongens hadden we Jasmijn als meisjesnaam. Dus ik vraag me wel eens af hoe het was geweest als we die naam hadden gebruikt. En gewoon raar dat we die naam niet gebruikt hebben.

woezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 880
Punten : 1006
Registratiedatum : 31-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Spijt van de naam - Pagina 2 Empty Re: Spijt van de naam

Bericht  Gast za 21 apr 2012 - 3:00

Dat lijkt me niet tof!
Onze L is ook gewoon een L, dus nee, geen seconde spijt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Spijt van de naam - Pagina 2 Empty Re: Spijt van de naam

Bericht  Gast za 21 apr 2012 - 3:11

Dat lijkt me echt heel vervelend, spijt hebben van de naam.

Ik zou, om driedubbele namen in een klas te voorkomen, nooit een naam uit de top 20 kiezen...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Spijt van de naam - Pagina 2 Empty Re: Spijt van de naam

Bericht  LMCurious za 21 apr 2012 - 3:13

nee geen moment spijt van gehad. En het kan natuurlijk zijn dat je kind zelf een andere naam mooier had gevonden, tja, dat heb ik ook vaak gezegd tegen mn ouders, maar niet zodanig dat ik mn naam zou veranderen ofzo. Een nichtje van mij had ook een naam met tje aan het einde, net zoiets als maartje wat iemand al noemde. En die heeft een hele poos heel demonstratoef overal haar naam zonder tje op geschreven, of tje doorgestreept. Maar na de pubertijd is het nu alweer jaren gewoon haar officele naam, die ze ook overal gebruikt. Ik denk dat het ook alleen in de pubertijd echt storend is, als volwassene vind ik het vaak weer gewoon.
LMCurious
LMCurious
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Spijt van de naam - Pagina 2 Empty Re: Spijt van de naam

Bericht  Gast za 21 apr 2012 - 3:19

Nee gelukkig geen spijt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Spijt van de naam - Pagina 2 Empty Re: Spijt van de naam

Bericht  Gast za 21 apr 2012 - 3:20

Charlie schreef:
Floor schreef:Ik heb in het begin spijt gehad en vooral veel twijfels. Omdat niemand (buiten ons) de naam mooi vond, iedereen in onze omgeving moest er wel z'n zegje over doen en altijd was het negatief.
Toen had ik wel spijt, echt het idee 'wat doen we onze zoon aan?!!?'
Maar ikzelf stond er diep in mijn hart wel achter, ik vond het nog steeds een mooie naam. Mijn man ook.
Nu is denk ik iedereen er wel aan gewend. En nu we er minder opmerkingen over krijgen, komt de gedachte van spijt of twijfels ook eigenlijk nooit meer. Wij staan nog steeds achter onze keus (ook al blijven mensen zijn naam anders maken, ik blijf ze stug verbeteren in de naam die we hebben uitgezocht).

Nu ben ik wel benieuwd hoe hij heet!

Ik ook!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Spijt van de naam - Pagina 2 Empty Re: Spijt van de naam

Bericht  Lejow za 21 apr 2012 - 3:23

En ik ook!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Spijt van de naam - Pagina 2 Empty Re: Spijt van de naam

Bericht  Bubbelicious za 21 apr 2012 - 3:34

Ik ben nu toch wel heel nieuwsgierig naar de naam Floor....
Bubbelicious
Bubbelicious
Prater
Prater

Aantal berichten : 638
Punten : 766
Registratiedatum : 17-11-10
Woonplaats : Den Haag

Terug naar boven Ga naar beneden

Spijt van de naam - Pagina 2 Empty Re: Spijt van de naam

Bericht  Aggi za 21 apr 2012 - 3:43

Nee geen spijt, vriend en ik hadden allebei een favoriete naam maar geen van 2 is het geworden omdat we er niet uit kwamen.

Gelukkig hadden we samen wel een andere naam die we allebei wel erg mooi vonden. En deze naam is het dan uiteindelijk ook geworden, en deze naam past ook erg goed bij hem.
Aggi
Aggi
Prater
Prater

Aantal berichten : 535
Punten : 576
Registratiedatum : 23-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Spijt van de naam - Pagina 2 Empty Re: Spijt van de naam

Bericht  Happydobby za 21 apr 2012 - 3:47

Wij zijn nog steeds erg blij met de naam.

Wij wilden geen populaire naam en dat is zeker gelukt.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spijt van de naam - Pagina 2 Empty Re: Spijt van de naam

Bericht  Parisienne za 21 apr 2012 - 3:47

Nee, wij hebben ook totaal geen spijt van de naam. Het past gewoon bij haar smile
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spijt van de naam - Pagina 2 Empty Re: Spijt van de naam

Bericht  studiebol za 21 apr 2012 - 4:02

SarahKey schreef:Nu ben ik wel benieuwd of de namen echt heel anders zijn geworden?




Het jongetje wat Rover heette, heet nu Wicher.

Het meisje wat ze Zuma genoemd hadden heet nu Lovis

Het andere verhaal is dat de vader tijdens de zwangerschaps is overleden. Ze hadden samen besloten het kind Morris te noemen. Dat heeft zij veranderd in Rick junior.. de vader heette Rick. Maar nu kon ze het gewoon niet om de voornaam van haar kind te noemen omdat haar dat steeds deed herinneren aan haar
overleden man.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Spijt van de naam - Pagina 2 Empty Re: Spijt van de naam

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum