Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Heb jij spijt?

+7
mickey
Funk
Linda
Puggle
Printje
Slakje
SDL
11 plaatsers

Ga naar beneden

Heb jij spijt? Empty Heb jij spijt?

Bericht  SDL do 21 maa 2013 - 21:28

Heb jij spijt van bepaalde keuzes die jij hebt gemaakt in het belang voor de kinderen?
(Bijvoorbeeld eerder stoppen met borstvoeding, bepaalde operaties, keuzes voor opvang etc.)
SDL
SDL
Prater
Prater

Aantal berichten : 952
Punten : 1030
Registratiedatum : 17-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Heb jij spijt? Empty Re: Heb jij spijt?

Bericht  Slakje do 21 maa 2013 - 21:33

Neen, ik vind het alleen erg jammer dat ik ben gestopt met borstvoeding. Maar dat was op dat moment de beste keuze. Het liep niet lekker en na 2 maand moest ik sowieso stoppen (om te gaan werken).
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Heb jij spijt? Empty Re: Heb jij spijt?

Bericht  Printje do 21 maa 2013 - 21:35

Nee eigenlijk niet, ik vind het jammer dat de kraamtijd bij R zo rot was maar voor de rest nergens spijt van.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Heb jij spijt? Empty Re: Heb jij spijt?

Bericht  Puggle do 21 maa 2013 - 21:36

Nee tot nu toe nergens spijt van.
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Heb jij spijt? Empty Re: Heb jij spijt?

Bericht  Linda do 21 maa 2013 - 21:36

Ja, ik heb gigantisch veel spijt dat we haar op een verkeerd moment naar de psz hebben gebracht.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Heb jij spijt? Empty Re: Heb jij spijt?

Bericht  Funk do 21 maa 2013 - 21:37

Ja, dat ik L. niet heb opgepakt en weg ben gegaan toen ze in het ziekenhuis niet luisterden naar ons (en de arts). Ze hebben dingen op bepaalde manieren gedaan en daar heeft hij zijn hele leven last van gehouden. Nu gaat het eindelijk na een 2e operatie stukken beter. We zien een heel ander mannetje. Het is erg naar om te bedenken dat ik dit eigenlijk had kunnen voorkomen.
Funk
Funk
Prater
Prater

Aantal berichten : 1379
Punten : 1796
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Heb jij spijt? Empty Re: Heb jij spijt?

Bericht  SDL do 21 maa 2013 - 21:38

Linda schreef:Ja, ik heb gigantisch veel spijt dat we haar op een verkeerd moment naar de psz hebben gebracht.
Linda, waarom het verkeerde moment, te vroeg? Ik vraag je dit omdat ik mijn zoontje daar net weer verdrietig heb achtergelaten en ik daar toch een beetje een dubbel gevoel bij heb.
SDL
SDL
Prater
Prater

Aantal berichten : 952
Punten : 1030
Registratiedatum : 17-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Heb jij spijt? Empty Re: Heb jij spijt?

Bericht  Printje do 21 maa 2013 - 21:39

Linda schreef:Ja, ik heb gigantisch veel spijt dat we haar op een verkeerd moment naar de psz hebben gebracht.

Terwijl als je er ' via boekjes' etc ernaar kijkt heb je juist wel voor een goed moment gekozen. Misschien wat eerder in je zwangerschap maar voor de rest zou ik het hetzelfde gedaan hebben, wanneer broertje er is en je doet haar dan pas naar de psz zou het helemaal moeilijk zijn voor haar denk ik.


En nu maar een tijdje wachten en daarna opnieuw proberen?, het is natuurlijk wel belangrijk.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Heb jij spijt? Empty Re: Heb jij spijt?

Bericht  mickey do 21 maa 2013 - 21:39

Ik ben met 5 maanden gestopt met borstvoeding, omdat F begon af te vallen. Mijn voeding was erg terug aan't lopen. Achteraf gezien had ik het toen eigenlijk meer kunnen stimuleren, om langer bv te kunnen geven, maar F werd iedere keer zoooooo boos aan de borst, omdat hij er nauwelijks wat uit kreeg. Als hij dan een flesje kreeg, was hij ontzettend tevreden en dat vond ik belangrijker. Echt spijt heb ik er niet van, maar ik vind het wel nog steeds jammer dat het toen al is gestopt.
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Heb jij spijt? Empty Re: Heb jij spijt?

Bericht  Linda do 21 maa 2013 - 21:40

SDL schreef:
Linda schreef:Ja, ik heb gigantisch veel spijt dat we haar op een verkeerd moment naar de psz hebben gebracht.
Linda, waarom het verkeerde moment, te vroeg? Ik vraag je dit omdat ik mijn zoontje daar net weer verdrietig heb achtergelaten en ik daar toch een beetje een dubbel gevoel bij heb.

Te vroeg inderdaad. Het heeft echt heel erg veel impact op haar gehad. Heel haar gedrag is veranderd en ze heeft er een mega verlatingsangst aan over gehouden. Vorige week maandag is ze voor het laatst geweest en ze is nog lang niet de oude.
Zeker nu in combi met de baby die komt, is het echt heel erg zwaar.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Heb jij spijt? Empty Re: Heb jij spijt?

Bericht  Tania do 21 maa 2013 - 21:41

Niet echt spijt maar het kdv wat we gekozen hebben toen de gastouder stopte was geen goede keuze. Achteraf vind ik dat erg jammer omdat het best leuk voor ze had kunnen zijn om naar het kdv te gaan als het een andere was geweest. Ze gaan er nu niet meer heen en ik merk dat mijn zoontje weer veel vrolijker en meer zichzelf is.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Heb jij spijt? Empty Re: Heb jij spijt?

Bericht  SDL do 21 maa 2013 - 21:43

Linda schreef:
SDL schreef:
Linda schreef:Ja, ik heb gigantisch veel spijt dat we haar op een verkeerd moment naar de psz hebben gebracht.
Linda, waarom het verkeerde moment, te vroeg? Ik vraag je dit omdat ik mijn zoontje daar net weer verdrietig heb achtergelaten en ik daar toch een beetje een dubbel gevoel bij heb.

Te vroeg inderdaad. Het heeft echt heel erg veel impact op haar gehad. Heel haar gedrag is veranderd en ze heeft er een mega verlatingsangst aan over gehouden. Vorige week maandag is ze voor het laatst geweest en ze is nog lang niet de oude.
Zeker nu in combi met de baby die komt, is het echt heel erg zwaar.
Mijn zoontje is uit december 2010 en hij zit sinds januari op de peuterspeelzaal maar ik twijfel om hem eraf te halen. Ik kijk het de komende weken nog aan en als hij dan nog steeds zo'n verlatingsangst heeft dan haal ik hem er ook weer af. Ik kan me voorstellen dat het in "zwangere toestand" nog zwaarder is!
SDL
SDL
Prater
Prater

Aantal berichten : 952
Punten : 1030
Registratiedatum : 17-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Heb jij spijt? Empty Re: Heb jij spijt?

Bericht  Printje do 21 maa 2013 - 21:45

Wat erg Tania. Vervelend om te lezen dat het zo impact gehad heeft op de kinderen.

Ik ben zelf ook niet helemaal tevreden over het dagverblijf maar dat heeft meer met de onrustige organisatie te maken en dat ik als juf soms misschien te kritisch kijk. R zelf heeft er geen last van.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Heb jij spijt? Empty Re: Heb jij spijt?

Bericht  Linda do 21 maa 2013 - 21:48

Achteraf gezien vind ik deze leeftijd veel te jong. Er zijn peuterspeelzalen die kinderen pas vanaf 2,5 a 2 jaar en 9 maanden accepteren. Dat lijkt me een betere leeftijd.
Wij hadden gewoon moeten wachten tot na de zomervakantie, dan was ze ook inmiddels goed aan haar broertje gewend. Het is allemaal achteraf geklets waar ik niks mee op schiet. Maar ik heb al menig traan gelaten en heb er echt gigantisch veel spijt van.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Heb jij spijt? Empty Re: Heb jij spijt?

Bericht  SDL do 21 maa 2013 - 21:50

Linda schreef:Achteraf gezien vind ik deze leeftijd veel te jong. Er zijn peuterspeelzalen die kinderen pas vanaf 2,5 a 2 jaar en 9 maanden accepteren. Dat lijkt me een betere leeftijd.
Wij hadden gewoon moeten wachten tot na de zomervakantie, dan was ze ook inmiddels goed aan haar broertje gewend. Het is allemaal achteraf geklets waar ik niks mee op schiet. Maar ik heb al menig traan gelaten en heb er echt gigantisch veel spijt van.
Ach lieve schat, dat zijn de tranen niet waard. PSZ is geen strafkamp, ze is er gewoon nog niet aan toe. Voel je niet schuldig...
Ik zie overigens kindjes van dezelfde leeftijd die het helemaal geweldig vinden dus het verschilt echt per kind.
SDL
SDL
Prater
Prater

Aantal berichten : 952
Punten : 1030
Registratiedatum : 17-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Heb jij spijt? Empty Re: Heb jij spijt?

Bericht  Printje do 21 maa 2013 - 21:51

Wat vervelend Linda, hier s idd ook volgens mij pas vanaf 2.5 jaar.

Snap da je je zo voelt maar dit heb je niet kunnen voorzien en gedaan omdat je dacht dat het goed was toch,
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Heb jij spijt? Empty Re: Heb jij spijt?

Bericht  Tania do 21 maa 2013 - 21:58

Printje schreef:Wat erg Tania. Vervelend om te lezen dat het zo impact gehad heeft op de kinderen.

Ik ben zelf ook niet helemaal tevreden over het dagverblijf maar dat heeft meer met de onrustige organisatie te maken en dat ik als juf soms misschien te kritisch kijk. R zelf heeft er geen last van.

Ja vooral op J., hij vond het echt verschrikkelijk. Heel hard huilen als ik hem bracht en aan me vastklampen. Hij zei elke dag dat hij niet wilde en als hij naar bed ging vroeg hij elke avond of hij alsjeblieft niet hoefde morgen. Hij was daar de hele dag huilerig en wilde zelfs naar bed. Nou dat is allemaal echt niks voor hem. Sinds we gezegd hebben dat hij nooit meer hoeft is hij weer helemaal opgeknapt. Alleen op de psz moet hij nog een beetje huilen als ik wegga maar dat is lang niet zo erg als op het kdv en binnen een paar minuten over verder heeft hij het daar erg naar zijn zin.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Heb jij spijt? Empty Re: Heb jij spijt?

Bericht  Sun88 do 21 maa 2013 - 22:00

Ja ik heb spijt dat ik de eerste weken niet meer op mijn strepen ben gaan staan bij de huisarts. Hij bleef maar gillen, niet te stoppen en de eerste keer huisarts nam ze ons serieus, maar toen het niet es wat ze dacht was het " ja mevrouw alle baby s huilen, de een meer dan de ander". Toen ik er na 3 maanden compleet doorheen zat heb ik ge eist dat er wat moet gebeuren. Had ik dat maar paar weken eerder gedaan. En ik heb spijt dat ik in de eerste weken zo heb vast gehouden aan de hoeveelheid voedingdie hij kreeg, mocht er ooit een volgende komen, dan alles op verzoek
Sun88
Sun88
Prater
Prater

Aantal berichten : 751
Punten : 837
Registratiedatum : 17-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Heb jij spijt? Empty Re: Heb jij spijt?

Bericht  Gast do 21 maa 2013 - 22:12

Ik heb heel veel spijt dat ik zo vroeg met bv gestopt ben bij de oudste en dat we haar niet eerder bij de eerste go weg hebben gehaald.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Heb jij spijt? Empty Re: Heb jij spijt?

Bericht  mauwmauw do 21 maa 2013 - 22:39

Ja ik heb spijt van dat we op het verkeerde moment(achteraf gezien)voor een kindje gegaan zijn.Waardoor V nu niet kan opgroeien met een papa en mama bij elkaar.Daar geef ik mezelf erg de schuld van.Maar ik weet ook Dat V en ik het wel gaan redden met zijn 2en.
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Heb jij spijt? Empty Re: Heb jij spijt?

Bericht  Funk do 21 maa 2013 - 22:40

Sterkte Mauwmauw, lijkt me erg naar.
Funk
Funk
Prater
Prater

Aantal berichten : 1379
Punten : 1796
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Heb jij spijt? Empty Re: Heb jij spijt?

Bericht  mauwmauw do 21 maa 2013 - 22:44

is niet zo dat ik m nu liever niet in mijn leven had gehad hoor.
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Heb jij spijt? Empty Re: Heb jij spijt?

Bericht  Funk do 21 maa 2013 - 22:45

mauwmauw schreef:is niet zo dat ik m nu liever niet in mijn leven had gehad hoor.

Neehoor, dat dacht ik ook niet te lezen in je post. smile
Funk
Funk
Prater
Prater

Aantal berichten : 1379
Punten : 1796
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Heb jij spijt? Empty Re: Heb jij spijt?

Bericht  Aimee do 21 maa 2013 - 23:37

Wat rot dat je je zo schuldig voelt, Linda.

Ik heb ongeveer spijt van hetzelfde als Sun. Luuk huilde zo veel, en ik wist gewoon dat er iets niet goed was, maar niemand luisterde. Hoevaak ik wel niet heb gehoord 'baby's huilen nou eenmaal'. Pas toen hij met 4.5 maand ging rollen, en meer rechtop ging zitten, viel op hoeveel hij spuugde (hele voedingen kwamen er weer uit). Ik denk zelf echt dat hij al die tijd pijn heeft gehad van omhoog komende melk en daarom nooit kon slapen of plat liggen. Bij een volgende zou ik eerder hulp vragen.
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Heb jij spijt? Empty Re: Heb jij spijt?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum