Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Andermans opvoeding

+11
Slakje
loesje
Liadan
Supertalentje
Susan
Viva
Pussycat
Bolleke
meisjesmama
Tania
Linda
15 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Andermans opvoeding - Pagina 2 Empty Re: Andermans opvoeding

Bericht  Linda vr 20 apr 2012 - 8:53

Rood schreef:Je zou eigenlijk na moeten gaan waar jóuw gevoel vandaan komt dat je haar andersoortige opvoeding niet naast je neer kunt leggen.

Tja.. Dat is een goede.. Ik heb geen idee.
Ik heb dat bij niemand zo erg als bij haar.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Andermans opvoeding - Pagina 2 Empty Re: Andermans opvoeding

Bericht  Gast vr 20 apr 2012 - 8:57

Linda, ik snap wel wat je bedoelt hoor, ik heb er op het forum meer 'last' van dan in het echte leven, juist omdat de mensen in het echte leven dichterbij staan en ik het verschil beter kan nuanceren. Ik zie ook in het echt hoe ze met hun kinderen zijn en hoewel dit niet altijd binnen onze overtuiging past, zie ik wel dat het heel liefdevol is en vanuit hun overtuiging en dat vind ik belangrijker dan dat het precies volgens onze overtuiging gaat. Hier op het forum zie je dat niet, je leest alleen de tekst en de mening van iemand, maar ziet niet hoe ze in werkelijkheid met hun kinderen zijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Andermans opvoeding - Pagina 2 Empty Re: Andermans opvoeding

Bericht  Gast vr 20 apr 2012 - 8:58

Linda schreef:
Rood schreef:Je zou eigenlijk na moeten gaan waar jóuw gevoel vandaan komt dat je haar andersoortige opvoeding niet naast je neer kunt leggen.
Tja.. Dat is een goede.. Ik heb geen idee.
Ik heb dat bij niemand zo erg als bij haar.
Ik wil je geen oplossing in je hart leggen, maar ben je niet gewoon teleurgesteld dat je beste vriendin, iemand met wie je zo close was en met wie je veel overeenkomstig had, nu andere keuzes maakt dan jij op een gebied dat heel belangrijk voor je is? Ben je niet gewoon boos of verdrietig over de afstand die je ervaart?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Andermans opvoeding - Pagina 2 Empty Re: Andermans opvoeding

Bericht  Linda vr 20 apr 2012 - 9:01

Aimee, je verwoordt het goed.. Ik denk dat dit inderdaad een grote rol speelt. Ik heb heel veel belangrijke dingen uit mijn leven met haar gedeeld en zij andersom met mij. Dat we dit niet kunnen delen vind ik echt jammer. Het is ook niet dat we een beetje van elkaar verschillen, we staan wat opvoeding betreft echt lijnrecht tegenover elkaar.
Hoe reageer jij op je schoonzusje als ze dat soort dingen tegen je zegt?

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Andermans opvoeding - Pagina 2 Empty Re: Andermans opvoeding

Bericht  Linda vr 20 apr 2012 - 9:03

Rood schreef:
Linda schreef:
Rood schreef:Je zou eigenlijk na moeten gaan waar jóuw gevoel vandaan komt dat je haar andersoortige opvoeding niet naast je neer kunt leggen.
Tja.. Dat is een goede.. Ik heb geen idee.
Ik heb dat bij niemand zo erg als bij haar.
Ik wil je geen oplossing in je hart leggen, maar ben je niet gewoon teleurgesteld dat je beste vriendin, iemand met wie je zo close was en met wie je veel overeenkomstig had, nu andere keuzes maakt dan jij op een gebied dat heel belangrijk voor je is? Ben je niet gewoon boos of verdrietig over de afstand die je ervaart?

Ik was druk bezig met mijn vorige reactie. Maar ik denk inderdaad dat je wel eens gelijk zou kunnen hebben.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Andermans opvoeding - Pagina 2 Empty Re: Andermans opvoeding

Bericht  Gast vr 20 apr 2012 - 9:08

Uiteindelijk heeft het natuurlijk ook te maken met dat je moet leren denken dat jouw manier niet altijd de beste manier is. Voor jóuw kindje en jóuw situatie is jouw aanpak goed (ik heb het even over in het algemeen, niet voor jou persoonlijk Linda), maar je kunt er natuurlijk altijd naast zitten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Andermans opvoeding - Pagina 2 Empty Re: Andermans opvoeding

Bericht  Aimee vr 20 apr 2012 - 9:15

Linda schreef:Aimee, je verwoordt het goed.. Ik denk dat dit inderdaad een grote rol speelt. Ik heb heel veel belangrijke dingen uit mijn leven met haar gedeeld en zij andersom met mij. Dat we dit niet kunnen delen vind ik echt jammer. Het is ook niet dat we een beetje van elkaar verschillen, we staan wat opvoeding betreft echt lijnrecht tegenover elkaar.
Hoe reageer jij op je schoonzusje als ze dat soort dingen tegen je zegt?

Ik klets er altijd een beetje overheen. Maar ik denk dat het voor mij makkelijker is, omdat zij mij wat dat betreft minder naar het hart staat dan mijn beste vriendinnen. Ik zou het ook echt heel verdrietig vinden als ik me straks compleet niet kan vinden in hun manier van opvoeden. Dat heeft niets te maken met dat ik wil dat iedereen zo opvoed als dat ik het doe, maar gewoon dat we dit grote deel van ons leven niet met elkaar kunnen deken door het wederzijdse onbegrip.
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Andermans opvoeding - Pagina 2 Empty Re: Andermans opvoeding

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum