Lievelingseten (inclusief recept?)
+16
Caulfield
Highway
Lady Starstruck
duckie
Bolleke
Inge
Caresses
Sanne_86
loura
Linda
minoessepoes
Ella
Bazinga
Marin
Poisongirl
Lejow
20 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Lievelingseten (inclusief recept?)
Ik ben ook dol op pasta sauzen, alleen ik varieer nog niet erg veel, omdat ik altijd bang ben dat mijn eigen ideeen niet lekker zijn. Dus met deze er bij heb ik straks 3 verschillende sauzen. Ik ga nu naar de winkel
Bolleke- Kletskop
- Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10
Hee je hebt ineens een nieuwe naam. Hoe was t?
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Hee ja klopt!
Het was lekker, maar een beetje flauw.. Ik had het gehakt gekruid, maar verder geen kruiden gebruit, weet niet of jij dat wel doet, om het meer op smaak te brengen? Chri.stian vond het lekker, had zijn eerste bord leeg en wilde daarna nog een beetje tot hij de pepertjes ontdekte, toen hoefde hij niet meer
Ga het nog wel eens maken maar dan met groentes erdoor.. Heb nog beetje over en dat eet ik denk ik vanavond lekker voor de tv.
Het was lekker, maar een beetje flauw.. Ik had het gehakt gekruid, maar verder geen kruiden gebruit, weet niet of jij dat wel doet, om het meer op smaak te brengen? Chri.stian vond het lekker, had zijn eerste bord leeg en wilde daarna nog een beetje tot hij de pepertjes ontdekte, toen hoefde hij niet meer
Ga het nog wel eens maken maar dan met groentes erdoor.. Heb nog beetje over en dat eet ik denk ik vanavond lekker voor de tv.
Bolleke- Kletskop
Hmm ja flauw zou het niet moeten zijn. Je moet echt die pure smaken van olijfolie, knoflook en pepertjes proeven, niets meer dan dat. Ik doe er dus ook geen gehakt bij.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
hmm leuk om wat ideeen op te doen zeg... ik ga er binnenkort ook een paar proberen want hier nog 1 met weinig inspiratie
duckie- Ratel
- Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10
Ik heb niet echt een favoriet recept, ik probeer gewoon heel veel dingen uit. Zometeen ga ik lekker pasta maken met courgette, champignons, tomaten, ui en knoflook. Mozzarella erbij, olijven en basilicum en klaar is kees.
Gast- Gast
Ik vind dit recept echt heerlijk, vlaams stoofvlees van 24 kitchen:
http://www.24kitchen.nl/recepten/vlaams-stoofvlees-met-frieten?f%5B0%5D=im_17_field_main_ingredient%3A34
http://www.24kitchen.nl/recepten/vlaams-stoofvlees-met-frieten?f%5B0%5D=im_17_field_main_ingredient%3A34
Gast- Gast
Misschien was de verhouding dan niet heel goed misschien? Ik had een flinke laag olijfolie, 3 teentjes knofloof en een pepertje. En een heel pak spaghettie, misschien is dat wat te veel?
Bolleke- Kletskop
Deze maak ik wel eens, het smaakt een beetje naar wortelsoep ofzo. In ieder geval hele verbaasde gezichten als je vertelt wat erin zit nadat ze geproefd hebben
aardappelsoep van zoete aardappelen, kokos en limoen
ingrediënten
olijfolie
1 ui, fijngehakt
3 teentjes knoflook, fijngehakt
2 theelepels geraspte verse gember
500 g zoete aardappelen, in stukken
1 liter bouillon
200 ml kokosmelk (blik)
sap van 2 limoenen
Verhit een scheut olijfolie in een pan en fruit daarin de ui, knoflook en gember. Doe de aardappels nu ook in de pan en bak ze even aan. Doe de bouillon erbij. Breng aan de kook en laat 15 minuten zachtjes doorkoken.
Pureer de soep met een staafmixer en voeg de kokosmelk en het limoensap toe. Laat nu nog 10 minuten koken. Breng de aardappelsoep op smaak met zout en flink wat versgemalen zwarte peper.
aardappelsoep van zoete aardappelen, kokos en limoen
ingrediënten
olijfolie
1 ui, fijngehakt
3 teentjes knoflook, fijngehakt
2 theelepels geraspte verse gember
500 g zoete aardappelen, in stukken
1 liter bouillon
200 ml kokosmelk (blik)
sap van 2 limoenen
Verhit een scheut olijfolie in een pan en fruit daarin de ui, knoflook en gember. Doe de aardappels nu ook in de pan en bak ze even aan. Doe de bouillon erbij. Breng aan de kook en laat 15 minuten zachtjes doorkoken.
Pureer de soep met een staafmixer en voeg de kokosmelk en het limoensap toe. Laat nu nog 10 minuten koken. Breng de aardappelsoep op smaak met zout en flink wat versgemalen zwarte peper.
Gast- Gast
Ik heb heel veel favoriete recepten. Ik zal er een paar plaatsen:
Penne el forno
Ingrediënten
1 pakje bakboter (voor ovenschaal)
300 gram penne
4 el olijfolie
1 ui
2 rode paprika's
1 courgette
1 aubergine
2 teentjes knoflook
1 rode peper
1 el italiaanse kruiden
250 gram rundergehakt
1 pak Heinz Tomato Frito
3 el creme fraiche
100 gram belegen kaas geraspt
Bereiden
Verwarm de oven voor op 180 graden. Kook de penne volgens de aanwijzingen op het pak. Snijd de courgette, paprika's, aubergine en de ui in kleine stukjes. Snijd de rode peper in hele kleine stukjes. Verhit olie in de pan en rul het gehakt los. Pers de knoflook boven het gehakt uit. Voeg de Italiaanse kruiden toe aan het gehakt. Voeg de groentes toe aan het gehakt en voeg ook de rode peper toe aan het gehakt mengsel. Laat het geheel gaar koken. Vet een ovenschaal in met bakboter. Schep het gehakt mengsel in de oven schaal. Schenk de tomato frito op het gehakt, en voeg de creme fraiche hieraan toe. Roer het geheel even tot tot de creme fraiche smelt. Schep de penne bovenop het gehakt mengsel. Strooi de geraspte kaas boven op de penne. Zet de ovenschaal in de oven en laat het geheel 25/30 minuten in de oven bakken.
Penne met roomkaas en kip
Ingrediënten
2 el olijfolie
3 stuks kipfilet
2 el rode pesto
1 bakje pijnboompitten
1 stuks rode paprika
1 bakje champignons
1 bakje philedelphia kruidenkaas
1 zak penne pasta
2 el basilicum
Bereiden
Kook de penne gaar volgens de aanwijzingen op de verpakking. Snijd de kipfilet in blokjes en voeg aan de kipfilet de rode pesto en de basilicum toe. roer het geheel goed door. Verhit de olijfolie in de pan en bak de kipfilet hierin. Snijd de paprika in stukjes en snijd ook de champignons in plakjes. Voeg de paprika en de champignons aan de kip toe. Laat het geheel even gaar koken. Rooster de pijnboompitten in een hete koekenpan. Voeg de pijnboompitten aan de kipfilet, paprika en de champignons. Voeg als laatste de kruidenkaas toe, en laat de kaas smelten. Roer het geheel goed door. Serveer het apart met de penne pasta
Vis ovenschotel met garnalen
Ingrediënten
1 ei
250 gram kabeljauwwfilet
2 grote venkelknollen
2 el viskruiden
5 el olijfolie
1 dl droge witte wijn
100 gram kwark
1 dl creme fraiche
50 gram geraspte oude kaas
2 dl geknipte dille
1 tl knoflook
100 gram Noorse garnalen
300 gram witte rijst
Bereiden
Kook de rijst volgens de aanwijzingen op de verpakking.
Verwarm de oven voor op 200 graden. Wrijf de kabeljauw in met viskruiden. Snijd de venkelknollen in dunne plakken en bak deze in de olijfolie. Leg de kabeljauw hierbij voeg hierbij de droge witte wijn toe. Laat dit geheel vijf minuten zachtjes koken. Klop de kwark los met de creme fraiche, het ei, de oude kaas, de dille, de knoflook en wat zout en peper. Schep de kabeljauw en de venkel in een ingevette ovenschaal. Bestrooi dit met de Noorse garnalen. Verdeel het kwarkmengsel hierover. En laat het vijftien minuten in de oven goudbruin kleuren. Serveer het met witte rijst.
Penne el forno
Ingrediënten
1 pakje bakboter (voor ovenschaal)
300 gram penne
4 el olijfolie
1 ui
2 rode paprika's
1 courgette
1 aubergine
2 teentjes knoflook
1 rode peper
1 el italiaanse kruiden
250 gram rundergehakt
1 pak Heinz Tomato Frito
3 el creme fraiche
100 gram belegen kaas geraspt
Bereiden
Verwarm de oven voor op 180 graden. Kook de penne volgens de aanwijzingen op het pak. Snijd de courgette, paprika's, aubergine en de ui in kleine stukjes. Snijd de rode peper in hele kleine stukjes. Verhit olie in de pan en rul het gehakt los. Pers de knoflook boven het gehakt uit. Voeg de Italiaanse kruiden toe aan het gehakt. Voeg de groentes toe aan het gehakt en voeg ook de rode peper toe aan het gehakt mengsel. Laat het geheel gaar koken. Vet een ovenschaal in met bakboter. Schep het gehakt mengsel in de oven schaal. Schenk de tomato frito op het gehakt, en voeg de creme fraiche hieraan toe. Roer het geheel even tot tot de creme fraiche smelt. Schep de penne bovenop het gehakt mengsel. Strooi de geraspte kaas boven op de penne. Zet de ovenschaal in de oven en laat het geheel 25/30 minuten in de oven bakken.
Penne met roomkaas en kip
Ingrediënten
2 el olijfolie
3 stuks kipfilet
2 el rode pesto
1 bakje pijnboompitten
1 stuks rode paprika
1 bakje champignons
1 bakje philedelphia kruidenkaas
1 zak penne pasta
2 el basilicum
Bereiden
Kook de penne gaar volgens de aanwijzingen op de verpakking. Snijd de kipfilet in blokjes en voeg aan de kipfilet de rode pesto en de basilicum toe. roer het geheel goed door. Verhit de olijfolie in de pan en bak de kipfilet hierin. Snijd de paprika in stukjes en snijd ook de champignons in plakjes. Voeg de paprika en de champignons aan de kip toe. Laat het geheel even gaar koken. Rooster de pijnboompitten in een hete koekenpan. Voeg de pijnboompitten aan de kipfilet, paprika en de champignons. Voeg als laatste de kruidenkaas toe, en laat de kaas smelten. Roer het geheel goed door. Serveer het apart met de penne pasta
Vis ovenschotel met garnalen
Ingrediënten
1 ei
250 gram kabeljauwwfilet
2 grote venkelknollen
2 el viskruiden
5 el olijfolie
1 dl droge witte wijn
100 gram kwark
1 dl creme fraiche
50 gram geraspte oude kaas
2 dl geknipte dille
1 tl knoflook
100 gram Noorse garnalen
300 gram witte rijst
Bereiden
Kook de rijst volgens de aanwijzingen op de verpakking.
Verwarm de oven voor op 200 graden. Wrijf de kabeljauw in met viskruiden. Snijd de venkelknollen in dunne plakken en bak deze in de olijfolie. Leg de kabeljauw hierbij voeg hierbij de droge witte wijn toe. Laat dit geheel vijf minuten zachtjes koken. Klop de kwark los met de creme fraiche, het ei, de oude kaas, de dille, de knoflook en wat zout en peper. Schep de kabeljauw en de venkel in een ingevette ovenschaal. Bestrooi dit met de Noorse garnalen. Verdeel het kwarkmengsel hierover. En laat het vijftien minuten in de oven goudbruin kleuren. Serveer het met witte rijst.
Lady Starstruck- Ratel
- Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11
Tegenwoordig vind ik deze hele simpele pasta lekker (terwijl ik normaal niet echt van pasta hou)
Spaghetti koken, verse spinazie in een wok laten slinken, boursin cuisine light (wel light, gewone is te 'vol' van smaak) en zalm sinppers erbij en klaar! Heerlijk (L)
Spaghetti koken, verse spinazie in een wok laten slinken, boursin cuisine light (wel light, gewone is te 'vol' van smaak) en zalm sinppers erbij en klaar! Heerlijk (L)
Highway- Ratel
- Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10
Bolleke schreef:Misschien was de verhouding dan niet heel goed misschien? Ik had een flinke laag olijfolie, 3 teentjes knofloof en een pepertje. En een heel pak spaghettie, misschien is dat wat te veel?
Ik haak even in - dat is wel veel spaghetti inderdaad. Ik doe 2 tenen knoflook en 1 pepertje op 200 gram. Verder is het bij dit soort simpele gerechten met pure smaken wel belangrijk goede producten te gebruiken met een volle smaak. Dus goede olie en pasta. Sinds ik de pasta van De Cecco gebruik eet ik nooit meer Grand Italia en dat soort merken, veel te weinig smaak!
Bij dit gerecht is het ook lekker wat verse peterselie en wat Parmezaan er over heen te strooien.
Caulfield- Fluisteraar
- Aantal berichten : 123
Punten : 130
Registratiedatum : 01-03-12
Dan zal het dat wel geweest zijn inderdaad, dat de verhouding scheef was.
Bolleke- Kletskop
Lejow schreef:Roti, gemaakt dooreen echt hindoestaan.mijn schoonmoeder
En hartige taart van kip en champignon. Het recept zou ik niet weten, mijn vriend maakt het altijd
Caroow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10
Poisongirl schreef:zelfgemaakte fajitas!
+1, maar dan wel met een gietijzeren pan. Zo lekker!
Gast- Gast
Rigatoni met zoete tomaten, aubergine en mozzarella aka Jamie's pasta (Jamie Oliver)
ingredienten voor 4 pers.:
1 stevige rijpe aubergine
olijfolie
2 tenen knoflook, gepeld en in plakjes gesneden
1 ui, gepeld en fijngehakt
2 blikken van 400 gr. gepelde tomaten
1 eetlepel balsamico azijn
zout en peper
desgewenst 1 of 2 verse of gedroogde chilipepers, gehakt of verkruimeld
bosje verse basilicum, blaadjes apart, steeltjes in stukjes gesneden
4 eetlepels slagroom
450 gr. rigatoni of penne
200 gr mozzarella van koemelk
1 stuk parmezaanse kaas om te raspen
de aubergine snijden in stukken van 1 bij 1 bij 1 cm.
een pan op het vuur, doe daar olijfolie in (4 of 5 lepels), als het heet is de aubergine erin
goed doorroeren, 7 of 8 minuten op matig vuur, dan de knoflook en ui erbij.
wanneer die een kleurtje hebben de tomaten erbij en de balsamico
peper en zout erdoor (beetje)
als je wilt nu de pepers erbij
dan de basilicum steeltjes erin, 15 minuten laten pruttelen.
dan de slagroom erdoor.
pasta koken, dan saus bij pasta. op smaak brengen, mozzarella in blokjes erdoorheen, basilicumblaadjes gescheurd er door heen, parmezaanse kaas erover.
KLAAR
eet smakelijk!
Tiramisuus- Fluisteraar
- Aantal berichten : 14
Punten : 16
Registratiedatum : 27-03-12
Mijn favo makkelijke en goedkope maaltijd:
400 gr kipfilet
boter
1 teentje knoflook
zout en peper
ca 500 gram broccoli
1 blikje kipragout
125 ml creme fraiche
2 tl kerriepoeder
geraspte kaas
Verwarm de oven op 200 gr.
Snijd de kip in stukjes,kruid ze en bak ze in de boter bruin.
Pers de knoflook erboven uit.
Verdeel de broccoli in roosjes en kook ze beetgaar.
Doe de ragout,creme fraiche en de kerrie in een kom en roer het door elkaar.
Doe de kip in de ovenschaal.Schep de uitgelekte broccoli erover.Daarna het mengsel erover strijken en afmaken met wat geraspte kaas.
Zet dit ongeveer 15 a 30 minuten in de oven.
Alleen maak ik hem zonder kaas en met minder kipfilet.
Ook doe ik er ook wel eens een ui of champignons bij.
400 gr kipfilet
boter
1 teentje knoflook
zout en peper
ca 500 gram broccoli
1 blikje kipragout
125 ml creme fraiche
2 tl kerriepoeder
geraspte kaas
Verwarm de oven op 200 gr.
Snijd de kip in stukjes,kruid ze en bak ze in de boter bruin.
Pers de knoflook erboven uit.
Verdeel de broccoli in roosjes en kook ze beetgaar.
Doe de ragout,creme fraiche en de kerrie in een kom en roer het door elkaar.
Doe de kip in de ovenschaal.Schep de uitgelekte broccoli erover.Daarna het mengsel erover strijken en afmaken met wat geraspte kaas.
Zet dit ongeveer 15 a 30 minuten in de oven.
Alleen maak ik hem zonder kaas en met minder kipfilet.
Ook doe ik er ook wel eens een ui of champignons bij.
http://www.ah.nl/recepten/recept?id=767224&rq=kip+prei
Heb deze van het weekend voor het eerst gemaakt en het is echt Delicious
Heb deze van het weekend voor het eerst gemaakt en het is echt Delicious
litllejoy- Prater
- Aantal berichten : 1346
Punten : 1476
Registratiedatum : 02-08-11
Wat een fijn topic dit! Ik kan voor geen meter koken, man gelukkig wel, maar we komen toch vaak op potjes en pakjes uit vanwege tijdgebrek. Dus ga even meelezen en ben alvast een boodschappenlijstje aan 't maken!
Gast- Gast
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» recept met ui
» lekker recept
» ijscappucino recept....
» Een allergievrij recept
» recept chocolademousse
» lekker recept
» ijscappucino recept....
» Een allergievrij recept
» recept chocolademousse