Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Een allergievrij recept

3 plaatsers

Ga naar beneden

Een allergievrij recept Empty Een allergievrij recept

Bericht  Gast do 7 maa 2013 - 7:21

Ik zoek een recept wat makkelijk te maken is, aangezien het voor 8 personen is. Liefste, als iemand dat weet, een merk saus (uit een potje) zonder ondergenoemde producten en dan voeg ik nog verse groenten bij voor pasta. Ik kom nu alleen maar tomatensauzen tegen... Carbonara (schrijf je dat zo?) kan ook, maar dat lust weer niet iedereen... Anders twee sauzen maken kan ook, maar als iemand wat anders makkelijks weet?!

appel
banaan
noten
pijnboompitten (zit ook in pesto)
aubergines
courgettes
garnalen
rauw kippeneiwit
tomaten

Laatst aangepast door Jip83 op do 7 maa 2013 - 7:41; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Een allergievrij recept Empty Re: Een allergievrij recept

Bericht  xxjojootjexx do 7 maa 2013 - 7:38

Hoe kun je überhaupt tomatensaus kopen zonder tomaten?

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast do 7 maa 2013 - 7:42

Ik snap je opmerking niet?

Ik kom nu alleen maar sauzen tegen met tomaat er in dus dat kan niet!

Gast
Gast

Bericht  Gast do 7 maa 2013 - 7:49

xxjojootjexx schreef:Hoe kun je überhaupt tomatensaus kopen zonder tomaten?

Ze zegt ook een merk saus, ze noemt niet dat het tomatensaus moet zijn Very Happy

Gast
Gast

Bericht  Gast do 7 maa 2013 - 7:50

Tagliatelle met prei en ham

Ingrediënten: tagliatelle, zout, 200 gram blokjes ham, 2 flinke preien, 100 ml kookroom, 150 ml bouillon, 1 theelepel grove mosterd, 100 gram geraspte oude kaas

Kook de tagliatelle in kokend water met wat zout. Bak in hete olie 200 gram blokjes ham. Voeg er 2 in ringen gesneden preien toe. Roerbak een minuut of 3 mee. Voeg vervolgens 100 ml kookroom en 150 ml bouillon toe. Laat het geheel even inkoken. Voeg 1 theelepel grove mosterd en 100 gram geraspte oude kaas toe. Laat de kaas smelten. Serveer de preisaus met de tagliatelle. Eet smakelijk!

Tagliatelle al Funghi

tagliatelle, 250 gram kastanjechampignons, 10 gram eekhoorntjesbrood, 1 teentje knoflook, 1 eetlepel peterselie, 100 ml kookroom, 1 scheutje citroensap, zout, peper,

Kook de tagliatelle volgens de aanwijzing op de verpakking. Bak in hete olie 250 gram in plakjes gesneden kastanjechampignons en 10 gram geweekt eekhoorntjesbrood tot de champignons zacht is. Voeg vervolgens 1 fijngehakt teentje knoflook, 1 eetlepel fijngehakte peterselie, 100 ml kookroom en 1 scheutje citroensap toe. Breng het zachtjes aan de kook en laat het 5 minuten pruttelen. Breng op smaak met zout en peper. Serveer met de tagliatelle.

Fusilli met Spinazie, Champignons en Paprika

Fusilli, zout, 200 gram spinazie, 4 eetlepels kookroom, peper, tijm, oregano, 1 rode paprika, 125 gram champignons,

Kook de fusilli in kokend water met wat zout. Laat in een steelpan 200 gram diepvries spinazie langzaam smelten in 4 eetlepels kookroom. Breng op smaak met zout, peper, tijm en oregano. Bak in een koekenpan met hete olie 1 in reepjes gesneden rode paprika en 125 gram champignons. Als de paprika en champigons zacht zijn voeg je de fusilli toe en roer het even goed door. Serveer de fusilli met daarover de spinaziesaus.

Tagliatelle met Andijvie en Geroosterde Ui

tagliatelle, 2 rode uien, zout, balsamico azijn, donkere basterdsuiker, 50 gram pijnboompitten, 400 gram andijvie, geraspte kaas,

Kook de tagliatelle in kokend water met wat zout.

Snij 2 rode uien grof en leg dit in een ovenschaal. Besprenkel met balsamico azijn en strooi er donkere basterdsuiker over. Zet de ovenschaal onder de hete gril en rooster de uien ongeveer 10 minuten. Rooster ondertussen 50 gram pijnboompitten goudbruin. Schep het uit de pan en doe in de pan olie en laat dit goed heet worden. Voeg beetje bij beetje 400 gram andijvie toe en laat dit al roerbakkend slinken. Als de andijvie geslonken voeg je de pijnboompitten en de geroosterde rode uien weer toe. warm het geheel nog goed door.

Schep de andijvie op de tagliatelle. Eventueel kan je er naar smaak nog geraspte kaas over het gerecht strooien.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 7 maa 2013 - 7:53

Dank je! Kun je ergens recepten zoeken 'zonder' iets?

Spinazie (a la creme) is ook een goed idee! Met zalm of zo.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 7 maa 2013 - 8:11

Geen idee, dit vond ik via google van een ander forum waar het ook gevraagd werd smile

Gast
Gast

Bericht  minoessepoes do 7 maa 2013 - 19:42

Ik heb laatst pizza gemaakt en de tomatensaus vervangen voor een saus van geroosterde paprika. Ik had de paprika' in de oven geroosterd en daarna laten uitdampen in een afgesloten plasticzak. Daarna trek je het vel er zo vanaf, ik had ze in de staafmixer gepureerd met ui, knoflook, wat olijfolie en peper&zout en daarna in een pannetje door laten pruttelen. Google anders eens op geroosterde paprikasaus.
Lijkt me lekker met blokjes kipfilet, olijven en Italiaanse kruiden, salade erbij en klaar.

Ook kan je zelf tapenade of pesto maken en de pijnboompit vervangen door walnoot bijvoorbeeld. Google eens op pesto met walnoot, of pesto zonder pijnboompitten.

Er moet wel het nodige te verzinnen zijn, wat ook nog eens makkelijk te maken is, succes ermee!
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  xxjojootjexx do 7 maa 2013 - 19:53

Haha ik dacht dat je tomatensaus zocht, zonder tomaten. Wink

Zelf had ik laatst pasta met spinazie en zure room. Daar kan kip of zalm bij als je dat wilt.
Is niet moeilijk te maken, maar is geen kant en klare saus uit een potje of pakje.

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387

Bericht  Jerry zo 10 maa 2013 - 2:54

Mijn schoonzusje is extréém allergisch voor ui en alles wat daarop lijkt. Je wilt niet weten waar dát allemaal in zit.
Maar mijn moeder had toen een pastasaus gemaakt met honing en mosterd. Misschien kun je daar eens op googlen?
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112

Bericht  Gast zo 10 maa 2013 - 8:49

Ik denk dat we twee soorten gaan maken. Een spinazie met zalm 'saus' en gewone pasta saus. Salade er bij met alle losse onderdelen in aparte bakjes. Dan komt het vast goed!

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: