ijscappucino recept....
+2
Papillio
duckie
6 plaatsers
Pagina 1 van 1
ijscappucino recept....
we waren van de week bij de v&d en daar heb ik een ijscappucino gedronken... wow die was errug lekker. nu ben ik op zoek naar een lekker recept om het thuis zelf te maken... iemand een lekker recept?
duckie- Ratel
- Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10
Re: ijscappucino recept....
Hier ben ik ook wel benieuwd naar
Papillio- Prater
- Aantal berichten : 543
Punten : 595
Registratiedatum : 16-01-11
Volgens mij gebruiken ze in die koffietentjes altijd een speciale siroop, verder melk, ijsgruis, soms gaat er ook nog slagroom door. Je zou ook roomijs kunnen proberen, al dan niet met koffiesmaak. Verder zou ik de koffie eerst laten afkoelen, anders wordt het lauw.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
ik heb inmiddels wat uitgeprobeerd en heb iets gevonden wat wij erg lekker vinden...
voor 2 grote glazen:
met oplos koffie maak ik 2 kopjes koffie (gewoon met koud water)
dan 200 ml melk
4/5 theelepels suiker
en dan vanille schepijs er in (hoeveelheid is telkens op de gok)
en dan in de blender
voor 2 grote glazen:
met oplos koffie maak ik 2 kopjes koffie (gewoon met koud water)
dan 200 ml melk
4/5 theelepels suiker
en dan vanille schepijs er in (hoeveelheid is telkens op de gok)
en dan in de blender
duckie- Ratel
Wij gebruiken een kopje espresso en wat scheppen vanille ijs en eventueel wat melk als het te dik is. Dit samen in de blender en klaar. Ik vind extra suiker dan niet nodig omdat er in het ijs al voldoende suiker zit, maar dat is persoonlijke smaak.
Gast- Gast
ik ben daar nog zoekende in qua suiker en ijs.... hij smaakt ook elke keer anders hahaha
maar hoeveel ijs doen jullie er in dan?
maar hoeveel ijs doen jullie er in dan?
duckie- Ratel
Ik denk dat een bolletje wel genoeg is, zeker als je koude koffie en koude melk gebruikt. Ik vind die kant-en-klare bekers ijscappuccino altijd lekker die je bij de supermarkt en bij tankstations kan kopen en die zijn zo dik als gewone melk, ik denk dat daar helemaal geen roomijs doorheen zit, is gewoon een koude cafe latte, of meer een soort melk met koffiesmaakje.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Je kan ook instandpoeder voor koffie gebruiken. Suiker erbij en dan een klein beetje heet water bij doen zodat het oplost. Ik gebruik altijd een electrisch kloppertje om de klontjes er uit te halen en voeg dan terwijl ik nog klop melk en wat hazelnoot siroop toe. Je kan het op deze manier drinken of dit met ijsblokjes nog in de blender mixen.
tuttebel- Fluisteraar
- Aantal berichten : 345
Punten : 352
Registratiedatum : 03-01-12
Op mijn oude werk gebruikten we inderdaad speciale koffiepoeder. Deze koffiepoeder werd aangelengd met melk en caramelsiroop. En dit mengel werd dan gemixt met ijsklontjes.
Penny Blossom- Prater
- Aantal berichten : 864
Punten : 1034
Wij maken weleens ijskoffie, ik drink helemaal geen koffie, maar dat vind ik wel lekker.
Dan zetten we espresso en daar gaat een scheut melk(volgens het recept volle melk, maar wij hebben altijd magere melk in huis en dat kan ook gewoon, het wordt dan alleen wat minder " romig".)bij, qua hoeveelheid is dat maar net wat je lekker vind en volgens het recept wat ik ooit gevonden heb moet er dan direct een suikerklontje in (anders lost de suiker niet goed op), een theelepel honing en nog een theelepel bruine suiker.
(Wij vervangen vaak alles voor zoetstof omdat ik allergisch ben voor honing en ik dat even prima vind smaken.)
Vervolgens laat je de koffie afkoelen en daarna gooien we het met ijsblokjes in een cocktailshaker, zodat we dus koffie met ijsgruis hebben. Dan vul ik de glazen met ijsklontjes en giet de koffie erbij.
Ik vind het erg lekker! Maar het inderdaad wel net weer wat anders dan een ijscappucino.
Dan zetten we espresso en daar gaat een scheut melk(volgens het recept volle melk, maar wij hebben altijd magere melk in huis en dat kan ook gewoon, het wordt dan alleen wat minder " romig".)bij, qua hoeveelheid is dat maar net wat je lekker vind en volgens het recept wat ik ooit gevonden heb moet er dan direct een suikerklontje in (anders lost de suiker niet goed op), een theelepel honing en nog een theelepel bruine suiker.
(Wij vervangen vaak alles voor zoetstof omdat ik allergisch ben voor honing en ik dat even prima vind smaken.)
Vervolgens laat je de koffie afkoelen en daarna gooien we het met ijsblokjes in een cocktailshaker, zodat we dus koffie met ijsgruis hebben. Dan vul ik de glazen met ijsklontjes en giet de koffie erbij.
Ik vind het erg lekker! Maar het inderdaad wel net weer wat anders dan een ijscappucino.
minoessepoes- Ratel
- Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10
Soortgelijke onderwerpen
» recept met ui
» lekker recept
» Een allergievrij recept
» recept chocolademousse
» Ik zoek een recept!
» lekker recept
» Een allergievrij recept