recept met ui
+10
Poisongirl
Sterre
litllejoy
Marin
Rush
minoessepoes
TukTuk
Inge
Kreeftje
sarah
14 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
recept met ui
Heeft er hier iemand lekkere recepten met ui? Ik heb vandaag een kilozak uien gekocht omdat ik dacht dat ik er geen meer thuis had. Helaas kwam ik er thuis achter dat ik er toch nog een zak had liggen. Maar nu weet ik niet wat ik met zoveel uien moet maken.
sarah- Fluisteraar
- Aantal berichten : 42
Punten : 60
Registratiedatum : 05-02-11
Re: recept met ui
uiensoep!
Kreeftje- Prater
- Aantal berichten : 574
Punten : 596
Registratiedatum : 13-12-10
Uientaart met bladerdeeg, ui, spekjes, ei uhm etc
Uiensoep
Hachee
Uitje bakken bij je vlees
Uiensoep
Hachee
Uitje bakken bij je vlees
Inge- Ratel
- Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10
Ik doe overal ui in.
Laatst aangepast door Zusje op do 12 apr 2012 - 6:13; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Zusje schreef:Ik doe overal ui in.
+1
Gebakken aardappel met ui en eventueel spekjes, hamburgers met gebakken uienringen, groenten en vlees wokken met, ui, knoflook en een sausje, salade met een heel fijn gesnipperd uitje erdoor, een frikadel speciaal, pastasaus, lasagne, gebakken champignons en ui bij een biefstukje bijvoorbeeld, zelfgemaakten uienchutney met bijvoorbeeld gepaneerde en gebakken geitenkaas, geroosterde groenten uit de oven met o.a. paprika, courgette, kerstomaat, champignons en knoflook en ui, groenten bouillon trekken, stoofvlees en ga zo maar door.
minoessepoes- Ratel
- Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10
Ik doe overal ui in.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Ik gebruik ui ook als basis voor heel veel gerechten. Tomatensaus, curries, heel vaak even een uitje snijden en fruiten in wat olie als basis voor een gerecht. Lekkere smaakmaker.
Lekker handig dus, zo veel uien in huis. Op een koele, donkere plek bewaren (niet in de koelkast) en je kunt wel even vooruit!
Lekker handig dus, zo veel uien in huis. Op een koele, donkere plek bewaren (niet in de koelkast) en je kunt wel even vooruit!
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Ik doe ook overal ui door..
- Fijngesneden ui door een gehaktballetje kneden
- Gewokte spruitjes met ui, knoflook en champignons
- Sperziebonen koken in bouillon met ui, daarna ui en sperziebonen even wokken in chillisausje
- Stukje vlees met ui mee gebakken
- Aardappels uit de oven/ pan met ui en andere groente of een roerbakschotel (aardappel, vlees, groente en natuurlijk ui)
- Uiensoep
- Hachee of andere stoverij
- Quiche/ bladerdeegtaartje met bijvoorbeeld vis en groente
- Vispakketje
- Tosti met kaas en ui
Zullen al wel wat dingen genoemd zijn hierboven, maar dit kon ik even zo snel bedenken.
- Fijngesneden ui door een gehaktballetje kneden
- Gewokte spruitjes met ui, knoflook en champignons
- Sperziebonen koken in bouillon met ui, daarna ui en sperziebonen even wokken in chillisausje
- Stukje vlees met ui mee gebakken
- Aardappels uit de oven/ pan met ui en andere groente of een roerbakschotel (aardappel, vlees, groente en natuurlijk ui)
- Uiensoep
- Hachee of andere stoverij
- Quiche/ bladerdeegtaartje met bijvoorbeeld vis en groente
- Vispakketje
- Tosti met kaas en ui
Zullen al wel wat dingen genoemd zijn hierboven, maar dit kon ik even zo snel bedenken.
litllejoy- Prater
- Aantal berichten : 1346
Punten : 1476
Registratiedatum : 02-08-11
Ik doe het ook bijna altijd door pasta- en rijstgerechten, en soms door salades.
Sterre- Ratel
- Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
lekker zelf uiensoep maken. Of gefrituurde uienringen, of....of....of.... Ik gebruik ook heeeel veel ui. in bijna alles wel
Poisongirl- Kletskop
- Aantal berichten : 1642
Punten : 1809
Poisongirl schreef:gefrituurde uienringen
Ik doe ook overal ui bij / door / in
Inge- Ratel
Is dat lekker ja? Is dat gewoon hup, zo in de frituur?Inge schreef:Poisongirl schreef:gefrituurde uienringen
Rush- Lady Post-a-lot
nee, je haalt ze eerst door een beslag heen. zoiets bijvoorbeeld: http://www.smulweb.nl/recepten/1073344/Gefrituurde-uienringen
ellibre- Prater
- Aantal berichten : 926
Punten : 957
Registratiedatum : 25-01-12
Kaas/ui (stok) broodje maken
Rose- Kletskop
- Aantal berichten : 1636
Punten : 1896
Registratiedatum : 26-02-12
Rush schreef:Is dat lekker ja? Is dat gewoon hup, zo in de frituur?Inge schreef:Poisongirl schreef:gefrituurde uienringen
Nee in beslag!
Het allerlekkerste is bier beslag, van bloem met bier. Dat smaakt niet naar bier, maar door het gist, krijg je goed beslag wat knapperig maakt.
Marin- Lady Post-a-lot
Zoiets dacht ik al, haha. Bedankt!ellibre schreef:nee, je haalt ze eerst door een beslag heen. zoiets bijvoorbeeld: http://www.smulweb.nl/recepten/1073344/Gefrituurde-uienringen
Ik ben duidelijk nog geen keukenprinses!
Rush- Lady Post-a-lot
Ach dat komt vanzelf wel, gewoon veel dingen uitproberenRush schreef:Zoiets dacht ik al, haha. Bedankt!ellibre schreef:nee, je haalt ze eerst door een beslag heen. zoiets bijvoorbeeld: http://www.smulweb.nl/recepten/1073344/Gefrituurde-uienringen
Ik ben duidelijk nog geen keukenprinses!
ik kan zelf best goed koken, maar toen ik net op mezelf woonde heb ik zelfs wel eens sperziebonen in een pannetje water pikzwart laten verbranden
Laatst aangepast door ellibre op do 12 apr 2012 - 3:59; in totaal 1 keer bewerkt
ellibre- Prater
- Aantal berichten : 926
Punten : 957
Registratiedatum : 25-01-12
Marin schreef:Rush schreef:Is dat lekker ja? Is dat gewoon hup, zo in de frituur?Inge schreef:Poisongirl schreef:gefrituurde uienringen
Nee in beslag!
Het allerlekkerste is bier beslag, van bloem met bier. Dat smaakt niet naar bier, maar door het gist, krijg je goed beslag wat knapperig maakt.
Heerlijk idd. Je kan ze bij de jumbo ook in zak kopen trouwens, uit de diepvries, ook wel lekker... maar minder lekker dan zelfgemaakt.
De lekkerste uienringen trouwens gegeten bij cafe tappas in Amersfoort :-)
Inge- Ratel
Ik wil het allerliefst gewoon de Bloomin' Onion van de Outback Steakhouse in America. Dat is een soort grote uienring aan elkaar, van een ui op een bepaalde manier gesneden zodat het een bloem is. En die hele ui dan gefrituurd. ZO lekker.
Laatst aangepast door Marin op do 12 apr 2012 - 4:00; in totaal 2 keer bewerkt
Marin- Lady Post-a-lot
Keukenprinses word je vanzelf zolang je maar nieuwe dingen blijft uitproberen
Het laatste jaar ben ik ook pas beter gaan koken nadat ik het aandurfde om eens wat anders te proberen, nu ben ik zover dat alles wat lekker klinkt/lijkt te proberen
Het laatste jaar ben ik ook pas beter gaan koken nadat ik het aandurfde om eens wat anders te proberen, nu ben ik zover dat alles wat lekker klinkt/lijkt te proberen
Rose- Kletskop
- Aantal berichten : 1636
Punten : 1896
Registratiedatum : 26-02-12
Marin schreef:Ik wil het allerliefst gewoon de Bloomin' Onion van de Outback Steakhouse in America. Dat is een soort grote uienring aan elkaar, van een ui op een bepaalde manier gesneden zodat het een bloem is. En die hele ui dan gefrituurd. ZO lekker.
Daar ben ik ook wel heel erg benieuwd naar :-p
Inge- Ratel
Het is zooo lekker Inge! Het is eigenlijk gewoon 1 gigantische uienring, maar dan ziet het er ook nog mooi uit. En het sausje is ook lekker. Ik wilde 'm laatst eigenlijk bestellen toen ik at bij dat restaurant, maar vond dat voor in m'n eentje toch een beetje te gek voor woorden, dus heb toen maar de hamburger besteld waar een paar stukjes hier van op zaten.
Hier is een recept (je kunt er veel meer vinden op internet): http://allrecipes.com/recipe/blooming-onion-and-dipping-sauce/
Hier is een recept (je kunt er veel meer vinden op internet): http://allrecipes.com/recipe/blooming-onion-and-dipping-sauce/
Marin- Lady Post-a-lot
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» lekker recept
» ijscappucino recept....
» Een allergievrij recept
» recept chocolademousse
» Ik zoek een recept!
» ijscappucino recept....