Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wanneer zou mijn verlof in moeten gaan?

+8
piene1983
Puggle
Ayla
mickey
CCC
Slakje
Bruintje Beer
PiP
12 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Wanneer zou mijn verlof in moeten gaan? Empty Wanneer zou mijn verlof in moeten gaan?

Bericht  PiP wo 18 apr 2012 - 7:25

Ik heb een brief van het UWV gekregen met de datum van mijn eerste dag verlof.
Ik had zelf een andere dag uitgerekend en ben benieuwd welke dag jullie zouden denken dat de eerste dag van mijn verlof zou zijn.

Ik ben 11 juli uitgerekend en wil 6 weken van te voren stoppen met werken.

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer zou mijn verlof in moeten gaan? Empty Re: Wanneer zou mijn verlof in moeten gaan?

Bericht  Gast wo 18 apr 2012 - 7:27

30 mei?

Gast
Gast

Wanneer zou mijn verlof in moeten gaan? Empty Re: Wanneer zou mijn verlof in moeten gaan?

Bericht  Bruintje Beer wo 18 apr 2012 - 7:27

Ik kom op donderdag 31 mei uit!!
Welke datum komen hun uit dan?
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast wo 18 apr 2012 - 7:28

30 mei? Dan ben je 34 weken, dus dat zou ik dan als eerste verlofdag rekenen.

Gast
Gast

Bericht  Slakje wo 18 apr 2012 - 7:28

Waarom 6 weken op voorhand? Dat is superlang op voorhand? Hoe lang kunnen jullie op zwangerschapsverlof?
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12

Bericht  CCC wo 18 apr 2012 - 7:29

31 mei...

En trouwens, ze zijn vlot bij jou. Ik heb nog niets vernomen...

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  mickey wo 18 apr 2012 - 7:29

Rond 30 mei? Als ik terug tel, kom ik daar op uit.
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2213
Punten : 2488

Bericht  CCC wo 18 apr 2012 - 7:30

Slakje schreef:Waarom 6 weken op voorhand? Dat is superlang op voorhand? Hoe lang kunnen jullie op zwangerschapsverlof?

Misschien heeft ze al klachten en is het beter eerder te stoppen met werken. Je kunt hier in Nl. 4 weken van te voren of 6 weken van te voren met verlof (of eerder ziektewet natuurlijk) in totaal heb je recht op 16 weken...

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761

Bericht  Gast wo 18 apr 2012 - 7:30

Slakje schreef:Waarom 6 weken op voorhand? Dat is superlang op voorhand? Hoe lang kunnen jullie op zwangerschapsverlof?

16 weken in totaal.
als je 6 weken vooraf gaat, mag je nog 10 weken thuis blijven.
Als je 4 weken vooraf gaat, mag je nog 12 weken thuis blijven.

Gast
Gast

Bericht  mickey wo 18 apr 2012 - 7:30

@Slakje: in totaal hebben we hier recht op 16 weken. Afhankelijk van wanneer je met verlof gaat heb je dan nog 10 of 12 weken achteraf verlof. In Nederland moet je uiterlijk 4 weken voor de uitgerekende datum met verlof. Dan heb je dus nog 12 weken na de uitgerekende datum.
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Bericht  Ayla wo 18 apr 2012 - 7:31

Ik kom ook uit op 30 mei.
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11

Bericht  mickey wo 18 apr 2012 - 7:31

Misschien handig voor de dames om te weten dat Slakje in België woont.

Hoe is het daar eigenlijk geregeld, Slakje?
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Bericht  Slakje wo 18 apr 2012 - 7:31

Oh, dat verschilt op zich niet heel erg met ons dan. Wij hebben recht op 15 weken, verplicht 1 week op voorhand en 9 weken nadien.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12

Bericht  Puggle wo 18 apr 2012 - 7:38

31 mei als het goed is.
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Bericht  piene1983 wo 18 apr 2012 - 7:41

Je verlof mag ingaan vanaf 31 mei t/m 14 juni. Welke datum noemt het uwv dan? Wellicht heeft je werkgever een vergissing gemaakt met doorgeven van de datum? Welke uitgerekende datum staat er op je ingeleverde verklaring?

Ze zijn bij jou inderdaad rap, ik heb ook nog niets vernomen. Het uwv is normaal gesproken wel vlot met reageren.
piene1983
piene1983
Prater
Prater

Aantal berichten : 573
Punten : 651
Registratiedatum : 10-07-11

Bericht  PiP wo 18 apr 2012 - 7:45

Niemand op 1 juni? Wanneer zou mijn verlof in moeten gaan? 166342

Dat is dus de datum in de brief

Ik dacht eerst 30 mei, maar had een rekenprogramma gevonden die 31 mei aangaf.
Daar kon ik nog inkomen, dan zou dus de dag van de bevalling (11juli) nog bij het zwangerschapsverlof meegerekend worden.
Maar 1 juni, dan zou de laatste dag van mijn zwangerschapsverlof 1 dag NA de bevalling en dus als het kindje 2 dagen oud zou zijn, gaat pas mijn bevallingsverlof in. *

Het is maar 1 dag, maar het is al zo`n knullige week.
Ik werk namelijk op maandag woensdag en donderdag.
Maandag is 2e pinksterdag, dinsdag heb ik een vruchtwaterpunctie en de woensdag zou ik onder voorbehoud werken.

Ayla: Ik kies voor 6 weken van te voren omdat ik het bij de eerste echt wel zat was die laatste weken (werkte vanaf 23 weken ook voor 75% ivm vermoeidheid). Nu begin ik het eigenlijk ook best moeilijk te krijgen halverwege de dag, maar trek het nog wel.

CCC: Misschien heeft je werkgever nog niks aangevraagd bij het UWV? Of moet je het zelf doen?

Piene: Bedoel je echt vanaf of op?? Als je vanaf bedoeld zou jij dus wel op 1 juni uitkomen.
Ben dan wel benieuwd naar jouw berekening!

*er is natuurlijk een kleine kans dat ik op 11 juli beval, maar daar even van uitgaand....

PiP
Ratel
Ratel

Bericht  Annie24 wo 18 apr 2012 - 7:54

piene1983 schreef:Ze zijn bij jou inderdaad rap, ik heb ook nog niets vernomen. Het uwv is normaal gesproken wel vlot met reageren.

Ik kreeg 1 week voordat mijn verlof inging pas de brief binnen.
Ik had al mijn spullen al lang bij mijn werkgever ingeleverd, maar die bleek alles pas op 1 december opgestuurd te hebben (ik was uitgerekend op 30-1) Het UWV was in mijn geval dus wel vlot (3 weken) alleen mijn werkgever niet laughcry
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676

Bericht  PiP wo 18 apr 2012 - 7:57

Er staat bij mij in de brief dat ze op 13 april de aanvraag ontvangen hebben en ik had 16 april de brief in de bus!

PiP
Ratel
Ratel

Bericht  piene1983 wo 18 apr 2012 - 8:07

Volgens de berekening die ik doe zou de eerste dag op 31 mei vallen. Je rekent volgens website uwv vanaf de dag ná je uitgerekende datum. Dan kom ik ook op de 31e, welke uitgerekende datum hanteren zij dan?
piene1983
piene1983
Prater
Prater

Bericht  PiP wo 18 apr 2012 - 8:13

Wat zouden jullie doen?

Ik vind het zo stom om over 1 dag te gaan zeuren, maar toch baal ik er wel van!

Piene: In de brief staat nergens aangegeven wat de uitgerekende datum is welke ze doorgekregen hebben.

PiP
Ratel
Ratel

Bericht  piene1983 wo 18 apr 2012 - 8:22

Morgen even bellen, wellicht is de verklaring heel eenvoudig en dan weet je het zeker. Of ze hebben een vergissing gemaakt, dat kan natuurlijk ook.
piene1983
piene1983
Prater
Prater

Bericht  Twellie wo 18 apr 2012 - 11:45

Slakje schreef:Oh, dat verschilt op zich niet heel erg met ons dan. Wij hebben recht op 15 weken, verplicht 1 week op voorhand en 9 weken nadien.

Ik wou dat dat hier ook kon, ik had makkelijk door kunnen werken maar moest dus 4 weken van tevoren met verlof tegen mijn zin in. Al heb ik nog wel wat werk thuis gedaan, waardoor ik daarna langer kon thuis blijven. Ik heb het liefst zoveel mogelijk verlof wanneer de baby er is.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Bericht  Catwoman79 wo 18 apr 2012 - 19:42

@ PIP -- Bedoelen ze niet dat je verlof op 1 juni in gaat en dat je nog tot de 31ste werkt ??
Catwoman79
Catwoman79
Prater
Prater

Aantal berichten : 1007
Punten : 1051

Bericht  PiP do 19 apr 2012 - 6:50

Dat bedoelen ze inderdaad Catwoman, maar ik ben op 30 mei 34 weken zwanger, dan zou dus 31 mei de eerste dag moeten zijn lijkt mij!

Ik ga morgen even bellen met het UWV, ben benieuwd!

PiP
Ratel
Ratel

Bericht  PiP vr 20 apr 2012 - 3:29

Ik heb gebeld en 1 juni is datum per wanneer mijn werkgever de uitkering heeft aangevraagd.
Ik had ook volgens hun berekening recht op verlof per 31 mei.
Heb inmiddels ook een mail gestuurd naar degene die dit aangevraagd heeft.
Ik zou dus gewoon 31 mei met verlof moeten en dan missen ze een dag uitkering.

Vind het ergens wel stom om over 1 dag te gaan zeuren, maar waarschijnlijk is het gewoon een rekenfoutje.

PiP
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: