Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wanneer moet ik me zorgen gaan maken?

+7
Nana
meisjesmama
Pandora
Poisongirl
Pompoen
Snoopy
Lady4
11 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Wanneer moet ik me zorgen gaan maken? Empty Wanneer moet ik me zorgen gaan maken?

Bericht  Lady4 za 10 maa 2012 - 4:26

Dat doe ik eigenlijk al..

Ik pas vanmiddag op mijn neefje van zes maanden en hij is ziek. Combinatie van opkomend eerste tandje en erg verkouden. Hij tempt de hele dag al boven de 40 graden, ondanks twee paracetamolletjes. Hij zat zonet op 40.3. Hij is hangerig, wil alleen maar bij mij liggen en heeft een ademfrequentie van 100 per minuut. Op dit moment ligt hij bij op schoot te slapen. Hij eet en drinkt op zich wel goed en heeft plas- en poepluiers.

Ik heb zonet al even met mijn vriend gebeld (zelf vader en a.mbuverpleegkundige) en die kon me enigszins gerust stellen. Hij adviseerde wel om de koorts goed in de gaten te houden. Ik maak me wel ongerust hoor, hij kreunt ook regelmatig en hoest soms flink.

Ik weet niet precies wat ik met dit topic wil, een beetje geruststelling en goede adviezen denk ik. Mijn zusje is aan het werk dus die bel ik liever niet. Die vindt het al rot genoeg dat ze nu niet bij hem kan zijn. Mijn zwager komt over een uurtje ongeveer thuis.
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer moet ik me zorgen gaan maken? Empty Re: Wanneer moet ik me zorgen gaan maken?

Bericht  Gast za 10 maa 2012 - 4:30

Als het mijn eigen kind was geweest had ik al gebeld vanwege die hoge koorts, denk ik. Al is het maar om even te overleggen. Hij is nog heel jong en 40.3 met paracetamol is wel heel hoog. Misschien zouden ze zeggen dat je hem goed in de gaten moet houden en verder niet hoeft te komen, maar ik denk eigenlijk dat ze geen risico zouden nemen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer moet ik me zorgen gaan maken? Empty Re: Wanneer moet ik me zorgen gaan maken?

Bericht  Gast za 10 maa 2012 - 4:32

Eens met Arden, al heeft onze meid het (nog) niet gehad, maar ik zou idd bellen en evt advies vragen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer moet ik me zorgen gaan maken? Empty Re: Wanneer moet ik me zorgen gaan maken?

Bericht  Snoopy za 10 maa 2012 - 4:32

Ik vind 40 graden wel erg hoog, helemaal voor zo'n kleintje. Misschien toch even de huisartsenpost bellen om advies te vragen? Dan kunnen zij en termijn geven voor wanneer het te lang duurt en je (nou ja je zusje natuurlijk) langs moet gaan.

Heeft hij al een zetpil gehad?
Snoopy
Snoopy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1207
Punten : 1320
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer moet ik me zorgen gaan maken? Empty Re: Wanneer moet ik me zorgen gaan maken?

Bericht  Lady4 za 10 maa 2012 - 4:39

Hij heeft twee zetpilletjes gehad vandaag van 120 mg. Ik zit erg in dubio of ik zal bellen met de Hap en of ik dit eerst in overleg met mijn zusje of zwager moet doen. Wil ze, vooral mijn zusje, niet ongerust maken.

Sad
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer moet ik me zorgen gaan maken? Empty Re: Wanneer moet ik me zorgen gaan maken?

Bericht  Gast za 10 maa 2012 - 4:40

Ik zou eerst even je zusje bellen. Het is lief dat je haar niet ongerust wil maken, maar in dit geval denk ik dat ze het wel zou willen weten, als je zelfs de HAP overweegt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer moet ik me zorgen gaan maken? Empty Re: Wanneer moet ik me zorgen gaan maken?

Bericht  Gast za 10 maa 2012 - 4:40

Gewoon ff bellen, daarna overleggen met de ouders.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer moet ik me zorgen gaan maken? Empty Re: Wanneer moet ik me zorgen gaan maken?

Bericht  Pompoen za 10 maa 2012 - 4:41

Ik zou toch wel actie ondernemen, ook juist omdat je eigen kindje niet is. Ik zou zelf (al heb ik geen kinderen) het wel vervelend vinden als ik pas achteraf hoorde dat ie zo ziek was geweest. Gewoon je zusje of zwager bellen en in overleg met hun de huisarts bellen!
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer moet ik me zorgen gaan maken? Empty Re: Wanneer moet ik me zorgen gaan maken?

Bericht  Lady4 za 10 maa 2012 - 4:41

Hij zit nu op 40.5. Heb hem nu alleen in een rompertje met lange mouwen liggen.
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer moet ik me zorgen gaan maken? Empty Re: Wanneer moet ik me zorgen gaan maken?

Bericht  Poisongirl za 10 maa 2012 - 4:42

тыквашка schreef:Ik zou toch wel actie ondernemen, ook juist omdat je eigen kindje niet is. Ik zou zelf (al heb ik geen kinderen) het wel vervelend vinden als ik pas achteraf hoorde dat ie zo ziek was geweest. Gewoon je zusje of zwager bellen en in overleg met hun de huisarts bellen!

+1
Poisongirl
Poisongirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1642
Punten : 1809
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer moet ik me zorgen gaan maken? Empty Re: Wanneer moet ik me zorgen gaan maken?

Bericht  Gast za 10 maa 2012 - 4:42

Zou eerst je zusje bellen en met haar overleggen, misschien toch wel de HAP bellen!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer moet ik me zorgen gaan maken? Empty Re: Wanneer moet ik me zorgen gaan maken?

Bericht  Pandora za 10 maa 2012 - 4:46

Als je je zusje niet wilt storen en ongerust wilt maken zou ik wachten totdat je zwager thuiskomt. Samen met hem zou ik er dan wel op aandringen om even de HAP te bellen of te bezoeken maar je betrekt dan in iedergeval één van de ouders erbij. Als een kindje kreunende geluidjes maakt is toch wel een teken dat hij flink ziek is....

Sterkte voor het kleine mannetje!
Pandora
Pandora
Prater
Prater

Aantal berichten : 1492
Punten : 1682
Registratiedatum : 04-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer moet ik me zorgen gaan maken? Empty Re: Wanneer moet ik me zorgen gaan maken?

Bericht  Snoopy za 10 maa 2012 - 4:49

Neem aan dat je zusje wel weet dat hij ziek is, alleen niet dat de koorts zo gestegen is?
Als je je zusje niet wilt storen, dan zou ik je zwager bellen en zeggen dat je de HAP gaat bellen en hem daarna terug belt.
Ik zou niet te lang wachten met bellen (dus niet totdat zwager thuis is), 40,5 is echt hoog! Maar dat weet je zelf ook wel.
Snoopy
Snoopy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1207
Punten : 1320
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer moet ik me zorgen gaan maken? Empty Re: Wanneer moet ik me zorgen gaan maken?

Bericht  meisjesmama za 10 maa 2012 - 4:54

Hoe lang heeft hij de koorts al? Als hij de koorts al meerdere dagen heeft zou ik je zwager adviseren de hapost te bellen.
En de koorts is op dit moment van de dag op zijn hoogst.
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer moet ik me zorgen gaan maken? Empty Re: Wanneer moet ik me zorgen gaan maken?

Bericht  Nana za 10 maa 2012 - 4:54

Ik heb met mijn dochtertje al de nodige keren de HAP gebeld voor advies. Tegen mij zeiden ze dat de hoogte van de koorts niet zoveel zegt maar kindjes moeten wel alert blijven, willen drinken. Door koorts gaan ze ook wat sneller ademen.

Bij twijfel gewoon de hap bellen!
Nana
Nana
Prater
Prater

Aantal berichten : 1219
Punten : 1452
Registratiedatum : 15-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer moet ik me zorgen gaan maken? Empty Re: Wanneer moet ik me zorgen gaan maken?

Bericht  Lady4 za 10 maa 2012 - 5:00

Ik heb in overleg met mijn zwager toch even gebeld. Zij maken zich vooralsnog geen zorgen. Mijn zwager komt nu naar huis. Bedankt voor het meedenken, echt heel fijn!
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer moet ik me zorgen gaan maken? Empty Re: Wanneer moet ik me zorgen gaan maken?

Bericht  Pandora za 10 maa 2012 - 5:02

Fijn dat je nu een beetje gerustgesteld bent, ik hoop voor jullie dat het kleine mannetje gauw opknapt!
Pandora
Pandora
Prater
Prater

Aantal berichten : 1492
Punten : 1682
Registratiedatum : 04-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer moet ik me zorgen gaan maken? Empty Re: Wanneer moet ik me zorgen gaan maken?

Bericht  Gast zo 11 maa 2012 - 7:17

Hoe gaat het met je neefje?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer moet ik me zorgen gaan maken? Empty Re: Wanneer moet ik me zorgen gaan maken?

Bericht  Susan zo 11 maa 2012 - 7:30

Ik zou het wel willen weten als iemand anders op mijn kinderen past en ze zijn flink ziek. Ik wil altijd wel het vertrouwen hebben van geen bericht = goed bericht.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer moet ik me zorgen gaan maken? Empty Re: Wanneer moet ik me zorgen gaan maken?

Bericht  PiP zo 11 maa 2012 - 7:34

Susan schreef:Ik zou het wel willen weten als iemand anders op mijn kinderen past en ze zijn flink ziek. Ik wil altijd wel het vertrouwen hebben van geen bericht = goed bericht.

+1

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer moet ik me zorgen gaan maken? Empty Re: Wanneer moet ik me zorgen gaan maken?

Bericht  Pien zo 11 maa 2012 - 7:36

PiP schreef:
Susan schreef:Ik zou het wel willen weten als iemand anders op mijn kinderen past en ze zijn flink ziek. Ik wil altijd wel het vertrouwen hebben van geen bericht = goed bericht.

+1

+1

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer moet ik me zorgen gaan maken? Empty Re: Wanneer moet ik me zorgen gaan maken?

Bericht  kwak zo 11 maa 2012 - 7:39

als jij op mijn kind zou passen en ze was zo ziek en je belde me niet had ik het je echt kwalijk genomen!
ik zou je zusje/zwager bellen.

o, zag dat het gister was!hoe is het nu met hem?
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer moet ik me zorgen gaan maken? Empty Re: Wanneer moet ik me zorgen gaan maken?

Bericht  Lady4 wo 14 maa 2012 - 4:38

Even een update, omdat jullie zo lief waren allemaal te reageren.

Mijn neefje is op dit moment in het ziekenhuis. Waarschijnlijk wordt hij daar straks opgenomen met het RS-virus. De huisarts dacht afgelopen maandag aan een dubbele oorontsteking, keelonsteking en griep en heeft toen antibiotica voorgeschreven. Hier reageert hij niet op en hij tempt nog steeds boven de 40 graden. Sinds vandaag slaapt hij bijna alleen maar, drinkt en plast bijna niet en heeft diarree. Het is zo zielig, maar ik hoop echt dat ze hem houden in het ziekenhuis. Kunnen ze hem helpen aansterken.
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer moet ik me zorgen gaan maken? Empty Re: Wanneer moet ik me zorgen gaan maken?

Bericht  Gast wo 14 maa 2012 - 4:47

Ohh wat een naar nieuws, wat zielig voor je neefje Sad heel veel beterschap voor de kleine man, en ik vind dat je goed gehandeld hebt verder!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer moet ik me zorgen gaan maken? Empty Re: Wanneer moet ik me zorgen gaan maken?

Bericht  Lady4 wo 14 maa 2012 - 22:55

Mijn neefje is inderdaad opgenomen gistermiddag en ligt aan de zuurstof en sondevoeding. Ik ga vanmiddag even bij hem kijken, maar ik begreep van mijn zusje dat hij al wat opgeknapt is.

Nog even over afgelopen zaterdag: ik heb heel weloverwogen mijn zusje niet gebeld maar mijn zwager. Mijn zusje had op dat moment niet naar huis kunnen komen en ik weet dat ze zich vreselijk zorgen zou hebben gemaakt. Ze heeft me zaterdagavond nog gebeld om me te bedanken voor de manier waarop ik het aangepakt heb.
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer moet ik me zorgen gaan maken? Empty Re: Wanneer moet ik me zorgen gaan maken?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum