Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wanneer gaan kindjes goed hun hapjes eten?

4 plaatsers

Ga naar beneden

Wanneer gaan kindjes goed hun hapjes eten? Empty Wanneer gaan kindjes goed hun hapjes eten?

Bericht  -Ieniemienie- za 24 maa 2012 - 2:51

T is nu 6 mnd en we zijn nu een maand bezig met bijvoeding (niet via rapley)
Ben begonnen met groente. Na 2 weken kreeg ik er nog geen hap in. Hij ging meteen kokken en zn mond stijf dicht.
Toen met fruit erbij gestart. Hopend dat hij dit wel lekker vind. Maar ook dit vertikt hij. We zijn nu dus een maand bezig, maar hij eet nog niks/bijna niks.

Hoelang deden jullie kindjes erover om hier aan te wennen, en 'goed' te gaan eten?
Maak me nl een klein beetje zorgen, omdat ze vanaf 6mnd toch wel echt bijvoeding nodig hebben.
Onze dochter at nl na 2 dagen oefenen haar hapjes al redelijk goed.
-Ieniemienie-
-Ieniemienie-
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1716
Punten : 2113
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Ergens in Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer gaan kindjes goed hun hapjes eten? Empty Re: Wanneer gaan kindjes goed hun hapjes eten?

Bericht  Gast za 24 maa 2012 - 2:53

Bijvoeding is voor de voedingsstoffen nog niet nodig met 6 maanden hoor, kinderen halen alle voedingsstoffen nog wel uit de melk, dus daar hoef je je geen zorgen over te maken! Wij hebben het wel via rapley gedaan en onze dochter begon pas na een jaar noemenswaardig wat te eten. Tot een jaar is de melk de hoofdvoeding en zullen ze maar minimaal de voedingsstoffen uit bijvoeding nodig hebben, daarom heet het ook bijvoeding!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer gaan kindjes goed hun hapjes eten? Empty Re: Wanneer gaan kindjes goed hun hapjes eten?

Bericht  Twellie za 24 maa 2012 - 7:34

Onze oudste at vanaf de eerste dag van bijvoeding zo 200 gram groente op een dag (of meer). Ze had er ook al jong interesse in: we konden niets meer eten in haar bijzijn zonder dat ze er een huilbui van kreeg. Ze begon ook melk te weigeren en kwam niet goed meer aan.

Dat kan ik me bij onze jongste nog niet zo voorstellen: interesse in eten is nog 0,0. We wachten gewoon tot zes maanden met bijvoeden (dat duurt ook nog wel even) en dan kijken wat ze eet.

Kindjes gaan vanzelf wel bijvoeding tot zich nemen als het echt nodig is en ik denk dat jouw kindje blijkbaar nog prima met melk af kan en vanzelf wel gaat eten als hij het echt nodig heeft.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer gaan kindjes goed hun hapjes eten? Empty Re: Wanneer gaan kindjes goed hun hapjes eten?

Bericht  teletascha za 24 maa 2012 - 8:06

Met 4.5 maand at ze al een paar groentes zoals worteltjes of bloemkool. Met 5 maanden at ze ook appelmoes en stoofpeertjes. En eigenlijk vanaf het begin flinke porties! Met 6 maanden at ze ongeveer 100 gr fruit en 's avonds 125 gram groente/aardappel en met 7 maandne ook nog een bak yoghurt na als toetje (maar dat is eigenlijk een vervanging van 1 fles/ borstvoeding).
teletascha
teletascha
Prater
Prater

Aantal berichten : 713
Punten : 739
Registratiedatum : 18-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer gaan kindjes goed hun hapjes eten? Empty Re: Wanneer gaan kindjes goed hun hapjes eten?

Bericht  -Ieniemienie- za 24 maa 2012 - 9:29

Dank je wel voor de reacties. Zal me geen zorgen maken en we blijven oefenen haha!
@tuinstoel... ben zo benieuwd wie jij nu bent haha!
-Ieniemienie-
-Ieniemienie-
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1716
Punten : 2113
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Ergens in Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer gaan kindjes goed hun hapjes eten? Empty Re: Wanneer gaan kindjes goed hun hapjes eten?

Bericht  Funk za 24 maa 2012 - 22:48

En zelf het lepeltje geven? Wordt een klieder boel maar ze vinden t prachtig! Zo komt ie misschien toch in aanraking met wat smaken en structuren.
Succes smile
Funk
Funk
Prater
Prater

Aantal berichten : 1379
Punten : 1796
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer gaan kindjes goed hun hapjes eten? Empty Re: Wanneer gaan kindjes goed hun hapjes eten?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum