Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic

+21
_Lana_
Kamperseboekenwurm
Pien
joyce0606
Happydobby
Aimee
Twellie
Poisongirl
Slakje
Supertalentje
Floor
MissD
mickey
Ayla
pindaatje
hellowkitty
pitbullgup
blondje1313
Papillio
studiebol
Star007
25 plaatsers

Pagina 36 van 40 Vorige  1 ... 19 ... 35, 36, 37, 38, 39, 40  Volgende

Ga naar beneden

Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic - Pagina 36 Empty Re: Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic

Bericht  Gast zo 24 jun 2012 - 1:47

Aimee, geweldig!

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic - Pagina 36 Empty Re: Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic

Bericht  MissD zo 24 jun 2012 - 6:36

Ayla schreef:Zie je hem dan nog wel is MissD? Want dat lijkt me echt enorm moeilijk... Mijn schoonvader heeft pas ook een hondje opgehaald maar dat was helemaal in friesland, die vrouw was blij dat ze een eind weg ging, zou er teveel moeite mee hebben om haar steeds te zien.

Nee hij gaat naar een dorp hier ongeveer een minuut of 25 vandaan. Dus als we willen kunnen we eens gaan kijken of alles goed gaat... maar het hoeft niet dus. En ik zou het ook niet kunnen om hem steeds tegen te komen hoor.
Ondanks dat hij ons de laatste tijd meer tot last was dan nog vreugde bracht is en blijft het toch zo enorm moeilijk. Hij heeft 2 en half jaar hier bij ons mogen wonen, ging met ons mee naar b.v. mijn ouders, we gingen met hem naar het strand en het bos... En dat gaan we wel missen.

MissD
Prater
Prater

Aantal berichten : 1192
Punten : 1212
Registratiedatum : 09-12-10

Bericht  Ayla zo 24 jun 2012 - 7:52

Oké dan is het "goed". Lijkt me echt zo rot als je hond niet met je kind kan, hier gaat het gelukkig met de hond goed... Met de kat redelijk, ik moet ze allebei gewoon goed in de gaten houden, zeker nu E. bewegelijker wordt, ze tijgert/kruipt ook naar haar toe, de kat zoekt haar niet op (behalve als ze krols is, maar dan vind ze de hele wereld lief haha)
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11

Bericht  pindaatje zo 24 jun 2012 - 18:15

Ik lees ook nog trouw elke keer mee hoor, maar vaak komt uitgebreid reageren er ook niet meer van...

Zal in de loop van de dag ook even de evaluatie invullen. Ga nu eerst even mijn kleine mannetje troosten, die heeft het niet meer zo naar zijn zin in de box.

pindaatje
Prater
Prater

Aantal berichten : 888
Punten : 974
Registratiedatum : 23-11-10

Bericht  Floor zo 24 jun 2012 - 21:23

Mijn man zit in het buitenland, ik heb een training/cursus vandaag. Onze zoon is al bij oma, netjes weggebracht vanmorgen(normaal is hij natuurlijk altijd bij mij dus dit was wel erg wennen), onderweg naar de cursus in de auto viel ik echt zowat in slaap, ik moet al vanaf donderdag echt bijslapen maar het lukt telkens niet(afspraken/feestjes/zoon die niet wil slapen/enzovoort), ik ben zoo onwijs moe dat ik echt letterlijk bijna in slaap viel achter het stuur. nu ben ik dus thuis, de cursus was bijna 2.5 uur rijden, ik ben omgedraaid en naar huis gereden (was pas 3kwartier onderweg).
Ik ga maar eens een keer bijslapen, heb bewust niet gebeld naar mijn moeder want dan hoor ik hem misschien wel huilen op de achtergrond en ga ik hem halen.
Ik ben echt raar of niet Embarassed
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Ayla zo 24 jun 2012 - 21:34

Nee hoor, je denkt aan jezelf, top! Slaap lekker meis!
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Bericht  Floor ma 25 jun 2012 - 5:47

Heb ik dus vanmiddag een berg was gedaan, de badkamer geschrobt en nog een uur geslapen. Daarna ben ik naar mijn moeder gegaan, vertel ik dat ik niet ben weg geweest, vond ze dus wel erg vervelend want mijn oma (haar moeder) ligt nu in het ziekenhuis, zij woont er het dichtste bij en moest eigenlijk mee maar onze zoon was zo aan het krijsen dat ze niet mee is geweest met de ambulance. Nu baal ik natuurlijk wel heel erg dat ik niet gebeld heb om door te geven dat ik thuis was.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Bericht  Star007 ma 25 jun 2012 - 6:02

Ach Floor dat kon jij toch ook niet weten! Hopelijk snapt je moeder dat ook, dat je zo'n situatie niet had kunnen verwachten. Fijn dat je wat in het huishouden hebt kunnen doen, en een uurtje hebt kunnen slapen.
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Bericht  Ayla ma 25 jun 2012 - 7:27

Enne Floor, mijn aanbod staat ook nog steeds he... Als je een keer hulp nodig hebt of even bij wil tanken, zeg het dan.
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Bericht  studiebol di 26 jun 2012 - 19:25

Floor ik zat mee te lezen vanaf mijn telefoon en ik dacht wat goed van Floor dat ze even een momentje voor zich zelf heeft gepakt! Maar wel jammer dat er dan net op dat moment wat met je oma moet gebeuren. Hoe gaat het nu met haar? En snapte je moeder jouw keuze wel?

Nicci over dat rapley, hier slaan ze ook de lepels uit mijn handen, maar als ik ze zelf iets in de handen geef brengen ze het wel naar hun mond, maar het echte op eten snappen ze niet. En dan raken ze gefrustreerd omdat ze wel zin in iets hebben maar niks binnen krijgen Very Happy Dus hier gaat het niet werken.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Floor di 26 jun 2012 - 21:44

Niemand snapt de keuze, heb inmiddels de halve familie over me heen gehad confused Heb besloten het maar langs me neer te leggen. Met oma gaat het niet goed.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Bericht  Gast di 26 jun 2012 - 21:48

Floor schreef:Niemand snapt de keuze, heb inmiddels de halve familie over me heen gehad Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic - Pagina 36 878948377 Heb besloten het maar langs me neer te leggen. Met oma gaat het niet goed.

Ach Floor, wat jammer zeg. Ik vond het ook heel fijn om te lezen dat je voor jezelf koos. En niet meer dan logisch, want het is levensgevraarlijk om op die manier uren achter het stuur te gaan zitten! Probeer je niets aan te trekken van de halve familie die zich er mee wenst te bemoeien! Je hebt erg goed aan gedaan. Voor jezelf, en indirect daarmee aan je zoon. Alles daaromheen is niet belangrijk! Sterkte met je oma Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic - Pagina 36 699888

Ah studie, dat klinkt wel grappig stiekem Laughing . Ik moet me ook nog helemaal verdiepen in Rapley, ene kant lijkt het me heel gemakkelijk en leuk. Maar andere kant, ik heb hier ook een babycook staan en wil die ook wel gebruiken. Denk dat ik er in de zomer gewoon mee begin (buiten Very Happy ) en als ze het wel leuk vindt/doorheeft dan ga ik ermee door en anders ga ik lekker over op verse hapjes uit de babycook. Eten ze verder wel goed?! Hebben ze het naar hun zin op de kov?

Gast
Gast

Bericht  blondje1313 di 26 jun 2012 - 22:21

Floor wat ontzettend vervelend. Jij kon toch niet weten dat er iets met je oma zou gebeuren. Hopelijk lukt het om het naast je neer te leggen.
En inderdaad ook sterkte met je oma.

Hier gebruik ik de babycook dagelijks, wat een ideaal ding zeg. Ik wilde eerst ook rapley gaan geven, maar omdat Lotte zo klein is geef ik toch hapjes, dan krijgt ze wat meer binnen. Wel vanaf het begin af aan niet helemaal glad.

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Ayla wo 27 jun 2012 - 3:33

Jeetje Floor, als je in de toekomst kon kijken had je het vast niet zo gedaan toch... Wat flauw zeg van de familie. Sterkte met je oma!
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Bericht  studiebol wo 27 jun 2012 - 5:07

Floor, wat vervelend zeg, en ook wel een beetje flauw, als of jij het allemaal wist ofzo. Snapt niemand dat je even een moment voor je zelf nam?

Nicci, rapley kan vast werken hoor ,maar hier niet, ik heb dan twee gefrustreerde kids die gewoon zin in wat hebben maar nog niet zelf dingen kunnen afbijten en sabbelen duurt ze te lang. Hier krigjen ze ook geen glad eten, altijd al stukjes. En ik snijd bijv een aardbei gewoon in vier partjes, en dat eten ze ook allemaal in stukjes.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425

Bericht  Floor wo 27 jun 2012 - 6:00

Kennelijk snapt niemand dat ik na ruim 7 maanden even een moment voor mezelf nodig had. Ik ben er echt klaar mee, doe mijn uiterste best, sta dag en nacht 24 uur lang, 7 dagen per week voor onze zoon klaar en nu wou ik even een paar uur mijn huis poetsen en slapen. Ik vind het inmiddels behoorlijk irritant worden dat kennelijk alles maar gezegd mag worden en ik alles maar moet slikken, alsof ik een of andere super moeder ben die de fout in gaat.
Vooral het 'niet zo zeuren, jij wilde het zo' komt me behoorlijk m'n neus uit. Ja ik wou een kindje, ja ik wou er 24u per dag voor zorgen en daarnaast werken, ja ik wist dat het zwaar zou zijn,.. wat willen ze dan horen vraag ik me af, ik heb hier inderdaad bewust voor gekozen, maar mag ik dan soms niet verlangen naar een nacht doorslapen.
Bluh.. dat moest er even uit.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Bericht  Poisongirl wo 27 jun 2012 - 6:10

Dus omdat jij voor een kind en baan gekozen hebt mag je nooit een moment voor jezelf hebben?! Lekker dan. Ik vind het terecht wat je gedaan hebt. En als je had geweten dat er iets met je oma was had je het niet zo gedaan. Ik snap best dat je dit ff nodig had en t even moet spuien. Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic - Pagina 36 699888

Ik vind de opmerking je wilde het zelf sowieso misselijk.
Poisongirl
Poisongirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1642
Punten : 1809

Bericht  Floor vr 29 jun 2012 - 0:12

Ik heb even jullie hulp nodig.
Morgen gaan we voor het eerst een hele dag weg zonder zoon, ook slaapt hij dan voor het eerst niet thuis.
Hoe doen jullie dat, een hele weekendtas vol spullen mee en een lijstje met dingen hoe je hem normaal in bed legt of zo?
owja en ik heb vandaag potjes voeding gekocht voor het eerst maar ik heb niet echt goed gekeken, ik heb dus van alles fruit maar ook 'avondeten', glad maar ook met stukjes. en je raad het al ook voor 12 maanden en voor 15 maanden. Mag hij die potjes nu echt nog niet hebben? die van 12 maanden? wat zit daar dan in waarom dat niet mag? Ik heb er gelukkig ook 2 meegenomen voor 8 maanden dus dan krijgt hij die maar gewoon.
ik ben een muts ik weet het..
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Bericht  Ayla vr 29 jun 2012 - 0:53

Als ik jou was (en je zoon "kennende") zou ik zijn hele complete dagritueel woord voor woord uitschrijven. Dus bijv. om 07:00 de fles, 180 cc water en 6 schepjes voeding, dan een halfuurtje spelen en dan een uurtje naar bed. Als hij uit bed komt krijgt hij 100 gram fruit (zie potje) dan een uurtje in de box zelf spelen, dan weer een uurtje naar bed. Etc. etc. Nu snap ik wel dat dit niet zijn schema is, maar dit is een voorbeeld he Very Happy En gewoon álle spulletjes mee geven die je thuis ook gebruikt, knuffel waar hij mee slaapt enzo.
Wat gaan jullie doen? Iets leuks met zijn tweeën of voor het werk?
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Bericht  Floor vr 29 jun 2012 - 1:47

hahaha ik was al een heel verhaal aan het typen hoe en wat (hoe het beste vasthouden om te troosten zodat hij weer verder slaapt enzovoort :P maar ik dacht al dat is misschien heel raar) gelukkig zeg jij ook dat ik het toch allemaal moet opschrijven, dus ik typ maar vrolijk verder Laughing
Ik denk dat hij een hele weekendtas krijgt voor 1 dag en nachtje weg scratch wat veel spullen heeft die zoon van ons toch.
We hebben een bruiloft niet in de buurt van huis, dus we komen 's nachts nog wel naar huis gereden maar ik kan niet even tussendoor weg als ik wat vergeet of als er wat zou zijn (dat is toch 1.5 uur terugrijden), dus ik wil het zo goed mogelijk doen nu hij voor het eerst niet thuis slaapt.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Bericht  Floor zo 1 jul 2012 - 0:59

Nou zijn eerste logeerpartijtje is goed gegaan! je raad het al, wat hij thuis niet doet, doet hij daar wel (slapen van 22 - 8 uur laughcry )
Wij waren pas laat thuis, tegen half 2 vannacht en om 8 uur maakte mijn man me wakker 'zullen we hem gaan halen?!?' Laughing en ik maar denken dat ik erg was en hem niet kon missen (wel jammer dat ik hier nu zo brak zit drunken en aan het werk ben).
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Bericht  Slakje zo 1 jul 2012 - 1:38

Ik moet hier echt vaker lezen!
Floor; Louise gaat regelmatig een nachtje slapen bij oma of meterke. Gezien ze bij elk heel vaak komt (ze passen afwisselend op zaterdag op en doordeweeks gaan we veel langs) liggen een heleboel spullen al wel daar. Dus ze heeft er melkpoeder, een fles, speentjes, speelgoed, dekentjes en reservekleding. In haar zak steek ik nog wat extra reservekleertjes (you never know), eventueel medicatie, fysiologisch water, haar gezondheidsboekje + SISkaart, Luuf, extra speentjes (die rotdingen verdwijnen ook altijd) en extra.
kotsdoekjes
Over rapley: in het begin vond ze stukjes heel leuk, maar als ik nu stukjes geef doet ze alsof ik haar wil vergiftigen ofzo :'') Ze slaat ook wel eens de lepel uit mijn handen of haalt de puree uit haar mond, smeert het aan haar stoel of eet het dan weer op. Maar stukjes? Oh nee. Deze middag gaan we nog eens proberen met aardbeien.

Hier ben ik deze week boos geworden op het kdv. Ze hadden Louise zonder aan ons te vragen of te overleggen vis gegeven bij haar groenten. Op Kind&Gezin hadden ze wel gezegd dat we ze met 5,5 tot 6 maand vlees en vis mochten geven. Maar hé, dat hadden ze ons wel mogen vragen?!

Verder is vorige week (of de week daarvoor?) haar eerste tandje echt goed doorgekomen, en nu is het tweede tandje er ook al en ja hoor, het derde tandje is onderweg (ik heb echt een slaaptekort ondertussen).

Het vragenlijstje:
Hoe vinden jullie het nu, om moeder te zijn? Zwaar, leuk, niet leuk, niet zwaar.? Met momenten is het best zwaar, niet fysiek, maar mentaal. Als ik al mijn vrienden en vriendinnen zie die nog volop uitgaan en kunnen laten en doen wat ze willen. Maar we krijgen er zoveel liefde voor terug. En ik vind het zo fijn om haar te zien ontwikkelen. Door het moederschap ben ik een stuk zekerder geworden.
Nu dan de eerste hapjes er in zijn hoe vind je het nu? Ik moet zoveel meer wassen en kuisen :') Als ze pap heeft gekregen hangt écht alles vol, ik ook.
Hoe is je relatie met je partner? Veranderd? Hetzelfde? Leuker, minder leuk? We zijn een stuk hechter geworden en we zijn heel erg zeker geworden van onze relatie, terwijl het in het begin soms nogal rommelde. We krijgen best veel commentaar, maar dan kunnen we ons echt optrekken aan elkaar: "We doen het toch maar als 'vers' en jong koppel."
Zijn jullie al bezig met de eerste verjaardag? Nee, nog niet.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12

Bericht  Aimee zo 1 jul 2012 - 1:50

Slakje; Ik zie bij jou vaak dingen die heel anders gaan dan de adviezen die in Nederland gegeven worden (bijvoeden op z'n vroegst vanaf 4 maanden, aardbeien niet voor het eerste jaar, nu al in een loopstoeltje). Geven ze in België zulke andere adviezen of is dat gewoon hoe je het zelf wilt doen? Het staat er nu geloof ik een beetje aanvallend, maar zo bedoel ik het niet. Vind het gewoon opvallend
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Gast zo 1 jul 2012 - 2:07

Aimee, ik denk dat het ook grotendeels eigen idee is.
Ik let bijv helemaal NIET op alle tips en adviezen, natuurlijk weet ik dat je pas vanaf 4 maanden gaat bijvoeden (L. was 5 maanden), maar qua eten volg ik mijn eigen plan eigenlijk.. ze heeft nog geen aardbeien gehad maar als ik die toevallig heb krijgt ze die. Ook krijgt ze gewoon vlees, vis .. ik zie het vanzelf als ze ergers op reageert. Een loopstoeltje is sowieso heel slecht natuurlijk, een kindje loopt niet voor niks nog niet, niks forceren.

Denk dat het niet zozeer met belgie-nederland te maken heeft maar per stad kan het denk ik ook verschillen.

Floor, wat fijn dat hij daar doorsliep! Hopelijk heb je nu iets doorbroken, en doet hij het vanavond thuis ook!

Gast
Gast

Bericht  Puggle zo 1 jul 2012 - 2:19

Hey meiden. Is het nu de bedoeling dat ik in dit topic kan meeschrijven? Very Happy Of hoor ik hier nog niet confused
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 36 van 40 Vorige  1 ... 19 ... 35, 36, 37, 38, 39, 40  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: