Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic

+21
_Lana_
Kamperseboekenwurm
Pien
joyce0606
Happydobby
Aimee
Twellie
Poisongirl
Slakje
Supertalentje
Floor
MissD
mickey
Ayla
pindaatje
hellowkitty
pitbullgup
blondje1313
Papillio
studiebol
Star007
25 plaatsers

Pagina 37 van 40 Vorige  1 ... 20 ... 36, 37, 38, 39, 40  Volgende

Ga naar beneden

Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic - Pagina 37 Empty Re: Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic

Bericht  Aimee zo 1 jul 2012 - 2:20

Nouja, dan let je wel een beetje op de tips en adviezen (geen loopstoeltje, bijvoeden vanaf 4 maanden)... Wink Ik snap wel dat je naar eigen inzicht eten introduceert hoor, maar ik vind het wel een risico om aardbeien te geven met 5 maanden, terwijl eigenlijk pas met een jaar de darmpjes rijp genoeg zijn om dit te verwerken. Niet alle adviezen gaan op voor alle kindjes, maar de adviezen worden natuurlijk niet voor niets gegeven... Maargoed, ik weet dat ik hier anders over denk dan jij en waarschijnlijk dan slakje. Ik weet alleen dat bij Slakje de kinderarts haar het advies gaf om al met 3 maanden te beginnen met bijvoeden, terwijl een KA hier in Nl dat volgens mij echt niet zal doen. Daarom vroeg ik het me af.
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic - Pagina 37 Empty Re: Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic

Bericht  Floor zo 1 jul 2012 - 2:25

Als jij hier mee wilt schrijven kan dat prima! nogmaals gefeliciteerd!

Parel, ik hoop ook echt dat het vannacht hier beter gaat. hij ging net in de middag in elk geval bijna direct slapen, 1x troosten was genoeg :cheering:
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast zo 1 jul 2012 - 5:43

Puggle schreef:Hey meiden. Is het nu de bedoeling dat ik in dit topic kan meeschrijven? Very Happy Of hoor ik hier nog niet confused

Jaaaaaaaaa :cheering:

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 1 jul 2012 - 5:45

Aimee schreef:Nouja, dan let je wel een beetje op de tips en adviezen (geen loopstoeltje, bijvoeden vanaf 4 maanden)... Wink Ik snap wel dat je naar eigen inzicht eten introduceert hoor, maar ik vind het wel een risico om aardbeien te geven met 5 maanden, terwijl eigenlijk pas met een jaar de darmpjes rijp genoeg zijn om dit te verwerken. Niet alle adviezen gaan op voor alle kindjes, maar de adviezen worden natuurlijk niet voor niets gegeven... Maargoed, ik weet dat ik hier anders over denk dan jij en waarschijnlijk dan slakje. Ik weet alleen dat bij Slakje de kinderarts haar het advies gaf om al met 3 maanden te beginnen met bijvoeden, terwijl een KA hier in Nl dat volgens mij echt niet zal doen. Daarom vroeg ik het me af.

Ik dacht dat het juist was vanwege de allergiegevoeligheid, aardbeien en kiwi?

Hier raadt een ka vroeg bijvoeden overigens wel bij, als het kindje erge reflux heeft. Dit omdat dat voedsel vaak beter binnen blijft omdat het vaster is. Maar dan heeft het dus wel een reden.

Overigens is het helemaal niet erg hoor dat we anders over dingen denken! Het is ook helemaal geen aanval ofzo.

Gast
Gast

Bericht  Slakje zo 1 jul 2012 - 5:55

Het is een mix van wat ik zelf wil en wat er hier als advies gegeven wordt. Hier staat er in het boekje dat ik onder andere aardbeien mag geven (had er verder nog niet van gehoord dat ze dat niet mogen onder 1 jaar). Van het loopstoeltje heb ik al veel gelezen dat het slecht zou zijn, maar ze zit er geen uren in te spelen (juist als ik de afwas aan het doen ben in de keuken of als ik even naar toilet ga).

Sowieso is het bij ouders hier in mijn omgeving ook echt helemaal anders dan wat ik hier lees. Ik kreeg zelf ook al bijvoeding op 3 maand, een vriendin op 6 weken,... Mijn halfzusje kreeg ook rond 3,5 af en toe een stukje wortel en zat ook (heel veel) in haar loopstoeltje.

Er zijn trouwens zoveel tegenstrijdige adviezen/tips/... Over het bijvoeden; dat was met de kinderarts besproken en toen ik het bij Kind&Gezin vertelde kreeg ik echt superveel commentaar. Ook over haar gewicht krijg ik van een heleboel mensen heel veel commentaar (terwijl ze echt geen overgewicht heeft ofzo) en de dokters zeggen dat ze zichzelf gewoon goed ontwikkelt.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12

Bericht  Ayla zo 1 jul 2012 - 6:32

Over haar gewicht Slakje? Hoelang en hoe zwaar was ze vorige keer dan?

Hier ook eentje die gewoon naar eigen inzicht bijvoeding e.d. geeft. Aardbeien heeft ze al gehad, kiwi ook, ze krijgt vlees en vis. Ze reageert ook nergens op, als je kindje snel reageert ga je er ook anders mee om denk ik.

Aimee even nieuwsgierig vraagje nav je foto's in het andere topic... Hoe heet je echt? Ik heb het idee dat ik je ken maar kan je niet zo goed plaatsen Embarassed

Puggle: Lekker mee schrijven hoor! Gezellig!
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11

Bericht  MissD zo 1 jul 2012 - 6:37

Puggle; Welkom!

Adviezen; Ik denk dat iedereen gewoon moet doen waar hij/zij zich goed bij voelt. Ik volg absoluut geen (in ieder geval heel weinig) adviezen van het cb op. Nu moet ik wel zeggen dat ik me hier ook niet altijd serieus genomen voel worden, waar de cb-arts aangaf dat T. geen last van haar teentje dat onder de rest groeit zou gaan hebben, zei de kinderarts meteen dat wanneer het over 5 maanden nog zo staat ze geopereerd moet worden.
Verder wat betreft voeding laat ik haar van alles proeven (tot nu toe, banaan, appel, peer, mango, brood en van mijn vader kreeg ze een klein beetje mokka... laatste vond ze wel enorm lekker, de rest gaat er iets minder in).

Slakje; Niks aantrekken van de dingen over L. haar gewicht!
Hier krijg ik in mijn omgeving ook regelmatig te horen dat T. zo flink is... Als ik kijk naar de lijn die ze moet volgen met groeien zit ze daar steeds als ik bij het cb ben precies op (nu heeft T. wel aardig wat vetjes, maar ze zit nog steeds in maat 62, maat 68 verzuipt ze in...)

Hier verder weinig nieuws eigenlijk. A.s. woensdag gaan we T. haar helmpje aan laten meten en mogen we een helm uitkiezen. 2 weken later gaat ze starten met de therapie.
Morgen gaat R. schilderen in de woonkamer, we worden morgen ook gebeld over welke dag de meubels geleverd gaan worden, dus morgen ga ik de woonkamer nog even goed schoonmaken zodat ze hopelijk erg snel gaan komen!
T. heeft vandaag voor het eerst in haar nieuwe stokke stoel gezeten. Ze vond het helemaal geweldig. Heeft lekker op een stukje brood zitten sabbelen en ermee zitten slaan.

MissD
Prater
Prater

Aantal berichten : 1192
Punten : 1212
Registratiedatum : 09-12-10

Bericht  Slakje zo 1 jul 2012 - 6:49

Ze meet 64 cm en weegt 7,5 kg (ongeveer, weet het zo niet meer even). Maatje 68 wordt in sommige merken te krap, dus nu zit ze regelmatig al in 74. Hier volgt ze inderdaad ook gewoon perfect haar lijn.

Ohja; en over haar hoofdje krijgen we ook veel commentaar (sommigen kenissen (!) maken er zich zelfs zorgen over). Alsof we het expres doen. Gelukkig is er al wel verbetering te zien.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Bericht  MissD zo 1 jul 2012 - 6:55

Nou dan is het toch helemaal goed Slakje! En wat is er met haar hoofdje (denk dat ik dat gemist heb).

MissD
Prater
Prater

Bericht  Ayla zo 1 jul 2012 - 6:56

Dat is toch prima? Meestal maken ze ook ineens een groeispurt waardoor de verhouding weer veranderd. Is er bij jullie (ook) sprake van een helmpje, hebben jullie dat ook of niet? En andere mensen hebben er trouwens ook niks mee te maken.
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Bericht  Slakje zo 1 jul 2012 - 7:00

Ze hebben wel al gezegd dat als er volgende afspraak geen verbetering te zien is dat het er wel inzit, dat helmpje. Maar we doen er echt wel ons best voor om haar zo min mogelijk op haar hoofdje te laten liggen. Gelukkig draait ze zich tegenwoordig zelf wat op haar zij om te slapen. Overdag zit ze heel veel want op haar buik wilt ze niet. We moeten haar dan wel goed vasthouden want van tijd wankelt ze heel erg.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Bericht  MissD zo 1 jul 2012 - 7:07

Oh heeft ze ook een afplatting Slakje.

T. heeft ook een afplatting, maar draait zich hoe dan ook weer op haar rug (wat we ook proberen die rug ligt echt lekkerder). T. krijg dus wel een helmpje omdat ondanks al het draaien wat we deden, het zitten wat ze steeds wil en het op haar buik liggen geen verbetering te zien was. Hoop voor jullie dat mocht het nodig zijn L. ook snel kan starten met helmtherapie. Van wat ik gelezen heb schijnt het erg goed te werken!

MissD
Prater
Prater

Bericht  pindaatje zo 1 jul 2012 - 7:12

Sorry dat ik hier zo weinig te vinden ben... ben de laatste tijd zo ontzettend moe, dat ik mijn dagelijkse dingen al met moeite kan doen, laat staan dit ook allemaal nog bijhouden... Hopelijk wordt het gauw weer wat beter, want loop onderhand op mijn tandvlees van vermoeidheid, stress en toch nog steeds wel zorgen om de jongste... Heb nl het vermoeden dat hij niet (zo goed meer) groeit..

Slakje: zo lang en zwaar is L dan in verhouding toch niet?? Zoontje was laatste keer 68cm en 7,7kg.. Hebben ze niets over gezegd.. Hier wordt trouwens nog geen 74 gedragen, daar verzuipt hij in.
En misschien een helmpje dus. Hopelijk is het de laatste tijd nog goed verbeterd en is het helmpje niet nodig.

MissD: vind T het brood lekker?? Hoe geef jij het haar?? Ik heb nu 2x een broodkorst geprobeerd, maar die steekt hij meteen achter in zijn keel, aangezien hij samen met de korst, ook zijn hele hand in zijn mond propt confused

Puggle: welkom, kom gezellig meeschrijven!

pindaatje
Prater
Prater

Aantal berichten : 888
Punten : 974
Registratiedatum : 23-11-10

Bericht  pindaatje zo 1 jul 2012 - 7:13

MissD, het helmpje schijnt idd heel goed en snel te werken.. Kindje van mijn vriendin heeft er ook 1,en zij kon na 2 weken al een duidelijk verschil zien!

pindaatje
Prater
Prater

Aantal berichten : 888
Punten : 974
Registratiedatum : 23-11-10

Bericht  MissD zo 1 jul 2012 - 7:15

Pinda, wat vervelend dat je ze moe bent! Hopelijk voel je je gauw weer wat beter en heb je wat meer energie.
Groeit je mannetje niet zo goed nee? Of lijkt dat zo...

Broodkorstje daar sabbelt ze op, doet het in haar mond en haalt het er weer uit. Vandaag op een stukje van een "wit bolletje" gegeven en dat houdt ze vast en doet ze in haar mond (soms tot kokhalzen toe want inderdaad ook hier gaat de hand de mond in), ze heeft er wel wat van op maar nog niet zo heel veel.

MissD
Prater
Prater

Bericht  MissD zo 1 jul 2012 - 7:16

pindaatje schreef:MissD, het helmpje schijnt idd heel goed en snel te werken.. Kindje van mijn vriendin heeft er ook 1,en zij kon na 2 weken al een duidelijk verschil zien!

Ja dat hoor ik hier in mijn omgeving en in het ziekenhuis ook. Ook kindjes die na anderhalve maand de helm 23uur per dag op te hebben gehad, het helmpje alleen nog in de nacht op hoeven, en inderdaad waar al snel resultaat te zien was. Ben dus erg benieuwd hoe het bij ons dametje gaat werken.

MissD
Prater
Prater

Bericht  _Lana_ zo 1 jul 2012 - 7:54

Puggle schreef:Hey meiden. Is het nu de bedoeling dat ik in dit topic kan meeschrijven? Very Happy Of hoor ik hier nog niet Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic - Pagina 37 878948377

Nee je hoort bij ons Laughing !
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Bericht  Gast zo 1 jul 2012 - 8:00

_Lana_ schreef:
Puggle schreef:Hey meiden. Is het nu de bedoeling dat ik in dit topic kan meeschrijven? Very Happy Of hoor ik hier nog niet Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic - Pagina 37 878948377

Jij hoort anders ook hier Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic - Pagina 37 1270000679

Gast
Gast

Bericht  hellowkitty zo 1 jul 2012 - 8:05

Zo weer even alles bij gelezen.
Ik ben bijvoeding begonnen met 4 en halve maand probeer nu ook groente maar ze kijkt er zo vies bij No en gaat ook kokhalzen (niet echt goed teken dus)
Wanneer lustte jullie kindjes groente en maken jullie alles vers? ik heb nu potjes maar het fruit vind ze heerlijk maar die groente dus echt niet heb zelf ook een hapje genomen (baahh)
Moet morgen fysio, dinsdag CB, woensdag ziekenhuis kijken of ze in aanmerking komt voor helmtherapie ze gaan dan aan der hoofd voelen.

hellowkitty
hellowkitty
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 330
Punten : 355
Registratiedatum : 27-02-12

Bericht  studiebol zo 1 jul 2012 - 8:14

Wat een drukte hier..

Wat een boel kindjes die misschien een helmpje moeten zeg!

Over aardbeien, dat krijgen ze hier echt al heel lang, ik denk al wel een maand of 3, lekker dat ze het vinden niet normaal. Heb trouwens ook nooit begrepen dat ze dat pas na 1 jaar mochten.

Wat betreft andere adviezen, ik kijk gewoon wat ik aan neem. Ik moest al flessen afbouwen, terwijl ze voor mijn gevoel nog maar op 4 zitten, en ik ga dat dan ook niet doen, omdat ze ze echt nog nodig hebben. Op "flestijden" is het hier janken en geschreeuw dan kan ik er iets anders in stoppen wat ze op dat moment dan best eten, maar als dat op is, is het gewoon verder janken, krijgen ze de fles is het klaar Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic - Pagina 37 561177

Hier krijgt V ook een tandje, maar ja wanneer spreken jullie van een tandje? ik zie en voel een streepje van het tandje, maar het is echt niet zo dat je een heel tandje ziet.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast zo 1 jul 2012 - 8:24

studiebol schreef:Wat een drukte hier..

Wat een boel kindjes die misschien een helmpje moeten zeg!

Over aardbeien, dat krijgen ze hier echt al heel lang, ik denk al wel een maand of 3, lekker dat ze het vinden niet normaal. Heb trouwens ook nooit begrepen dat ze dat pas na 1 jaar mochten.

Wat betreft andere adviezen, ik kijk gewoon wat ik aan neem. Ik moest al flessen afbouwen, terwijl ze voor mijn gevoel nog maar op 4 zitten, en ik ga dat dan ook niet doen, omdat ze ze echt nog nodig hebben. Op "flestijden" is het hier janken en geschreeuw dan kan ik er iets anders in stoppen wat ze op dat moment dan best eten, maar als dat op is, is het gewoon verder janken, krijgen ze de fles is het klaar Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic - Pagina 37 561177

Hier krijgt V ook een tandje, maar ja wanneer spreken jullie van een tandje? ik zie en voel een streepje van het tandje, maar het is echt niet zo dat je een heel tandje ziet.

In mijn geval, als ik het streepje voel dan KRIJGT ze een tandje, zie ik een tandje dan HEEFT ze een tandje haha. De vrouw van het cb merkte het trouwens eerder op dan ik, en zij zei wel dat ze een tandje HEEFT.

Gast
Gast

Bericht  Ayla zo 1 jul 2012 - 8:27

Oh Parel wat een leuke avater!
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast zo 1 jul 2012 - 8:29

Ayla schreef:Oh Parel wat een leuke avater!

Dank u! Even flink de bezem door mijn profiel gegooid!

Gast
Gast

Bericht  _Lana_ zo 1 jul 2012 - 8:37

Parel schreef:
_Lana_ schreef:

Jij hoort anders ook hier Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic - Pagina 37 1270000679

Very Happy , dat is lief!
Als ze hier gaan prieken met fruithapjes enz ( kijk er nu al naar uit, haha ), dan kom ik hier mijn koppie even laten zien. Kan jullie ervaringen / adviezen goed gebruiken, denk ik Wink .

Wat een ontzettend leuke avater Parel. Op een of andere manier doet ze me een beetje aan mijn dochter denken. Komt door dat guitige koppie denk ik Laughing , haha.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Bericht  Aimee zo 1 jul 2012 - 8:38

Parel schreef:

Ik dacht dat het juist was vanwege de allergiegevoeligheid, aardbeien en kiwi?

Hier raadt een ka vroeg bijvoeden overigens wel bij, als het kindje erge reflux heeft. Dit omdat dat voedsel vaak beter binnen blijft omdat het vaster is. Maar dan heeft het dus wel een reden.

Overigens is het helemaal niet erg hoor dat we anders over dingen denken! Het is ook helemaal geen aanval ofzo.

Even een quote:
'Allergieen duiken vaak op voor het 1e jaar omdat het spijsverteringskanaal nog niet op orde is. Pas daarna kun je met alle zekerheid zeggen of het een allergie is'
Omdat het spijsverteringskanaal nog niet af is, kan er kindje dus een allergische reactie krijgen op aarbei en kiwi. Net als KMA vaak voorkomt het eerste jaar, maar de meeste kindjes daar wel overheen groeien. Natuurlijk moet iedereen helemaal voor zich weten wat hij/zij haar kindje geeft! smile maar ik zou zo vroeg het risico op een allergische reactie nog niet durven nemen...

Maar de KA raad dan toch bijvoeden aan vanaf 4 maanden, niet vanaf 3?

Ik vat het ook niet op als een aanval ofzo hoor Wink Maar ik merk gewoon dat wij anders over bepaalde zaken denken!
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 37 van 40 Vorige  1 ... 20 ... 36, 37, 38, 39, 40  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: