Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic

+21
_Lana_
Kamperseboekenwurm
Pien
joyce0606
Happydobby
Aimee
Twellie
Poisongirl
Slakje
Supertalentje
Floor
MissD
mickey
Ayla
pindaatje
hellowkitty
pitbullgup
blondje1313
Papillio
studiebol
Star007
25 plaatsers

Pagina 38 van 40 Vorige  1 ... 20 ... 37, 38, 39, 40  Volgende

Ga naar beneden

Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic - Pagina 38 Empty Re: Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic

Bericht  Aimee zo 1 jul 2012 - 8:41

Slakje schreef:Het is een mix van wat ik zelf wil en wat er hier als advies gegeven wordt. Hier staat er in het boekje dat ik onder andere aardbeien mag geven (had er verder nog niet van gehoord dat ze dat niet mogen onder 1 jaar). Van het loopstoeltje heb ik al veel gelezen dat het slecht zou zijn, maar ze zit er geen uren in te spelen (juist als ik de afwas aan het doen ben in de keuken of als ik even naar toilet ga).

Sowieso is het bij ouders hier in mijn omgeving ook echt helemaal anders dan wat ik hier lees. Ik kreeg zelf ook al bijvoeding op 3 maand, een vriendin op 6 weken,... Mijn halfzusje kreeg ook rond 3,5 af en toe een stukje wortel en zat ook (heel veel) in haar loopstoeltje.

Er zijn trouwens zoveel tegenstrijdige adviezen/tips/... Over het bijvoeden; dat was met de kinderarts besproken en toen ik het bij Kind&Gezin vertelde kreeg ik echt superveel commentaar. Ook over haar gewicht krijg ik van een heleboel mensen heel veel commentaar (terwijl ze echt geen overgewicht heeft ofzo) en de dokters zeggen dat ze zichzelf gewoon goed ontwikkelt.

Ik ken het hoor van tegenstrijdige tips en adviezen smile vervelend he? Ik vroeg me alleen af of dat iets landgebonden is, maar dat is het dus niet. Gewoon doen hoe jij denkt dat het goed is hoor! Luuk weegt bijna hetzelfde en ik krijg juist alleen maar 'complimenten' (wat ziet hij er gezond uit, hollandse welvaart etc.)

Ik val alleen wel een klein beetje over het dikgedrukte. Ik denk dat dit bij jullie zo 20 jaar geleden was? Het is niet voor niet dat adviezen en richtlijnen sindsdien heel erg zijn veranderd. Ik zou dus zelf niet precies aanhouden hoe het bij jou vroeger gegaan is...
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic - Pagina 38 Empty Re: Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic

Bericht  studiebol zo 1 jul 2012 - 8:49

In het begin is vooral zoet en zacht fruit lekker, zoals peer, banaan, meloen en perzik. Appel kan ook als je de stukjes heel fijn raspt of de appel even kort kookt.

Gaat het goed? Kies dan ook ander fruit. Bijvoorbeeld mandarijn, sinaasappel, kiwi, ontvelde en ontpitte druiven, bessen, mango en aardbeien. Zorg dat het fruit vers en rijp is.

Dit staat op het voedingscentrum, over aardbeien, die site probeer ik aan te houden en daar staat niks over het aantal maanden.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Aimee zo 1 jul 2012 - 8:54

studiebol schreef:In het begin is vooral zoet en zacht fruit lekker, zoals peer, banaan, meloen en perzik. Appel kan ook als je de stukjes heel fijn raspt of de appel even kort kookt.

Gaat het goed? Kies dan ook ander fruit. Bijvoorbeeld mandarijn, sinaasappel, kiwi, ontvelde en ontpitte druiven, bessen, mango en aardbeien. Zorg dat het fruit vers en rijp is.

Dit staat op het voedingscentrum, over aardbeien, die site probeer ik aan te houden en daar staat niks over het aantal maanden.

Oké, dan zal het wel goed zijn...Ik hou het voedselintroductieschema van BV.com aan, en daar staat hij vanaf 12 maanden.
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  hellowkitty zo 1 jul 2012 - 8:56

Parel leuke foto van Loïs Yes
hellowkitty
hellowkitty
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 330
Punten : 355
Registratiedatum : 27-02-12

Bericht  Gast zo 1 jul 2012 - 9:46

Hadden we het toch allebei een beetje goed Aimee! Moet overigens wel zeggen dat ze helemaal nog geen aardbei of kiwi gehad heeft. Bij ons in de families zit geen enkele allergie, daarom durf ik het wel aan. Vanuit mijn werk (kinderopvang) hanteer ik natuurlijk de welbekende regels, indien anders aangegeven.

Jij geeft natuurlijk ook bv, dan stap je er al heel anders in dan ik. Evengoed vind ik je een beregezellig wijf hoor!

Gast
Gast

Bericht  Happydobby zo 1 jul 2012 - 9:52

Aimee schreef:
studiebol schreef:In het begin is vooral zoet en zacht fruit lekker, zoals peer, banaan, meloen en perzik. Appel kan ook als je de stukjes heel fijn raspt of de appel even kort kookt.

Oké, dan zal het wel goed zijn...Ik hou het voedselintroductieschema van BV.com aan, en daar staat hij vanaf 12 maanden.

Ja klopt en kiwi ook, en sommige dingen pas vanaf anderhalf maar dat klopt niet want na 1 jaar mag je kindje in principe alles eten.
Ik hield ook dat schema aan in het begin, nu niet meer.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Puggle zo 1 jul 2012 - 9:54

Parel schreef:
Puggle schreef:Hey meiden. Is het nu de bedoeling dat ik in dit topic kan meeschrijven? Very Happy Of hoor ik hier nog niet confused

Jaaaaaaaaa :cheering:

Dat het mag of dat ik hier niet hoor laughcry

Ik zal eens kijken of ik het een beetje bij kan benen hier smile
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Bericht  Gast zo 1 jul 2012 - 9:56

Je hoort ook hier! En dat mag!
Alle L.oïssen verzamelen! :cheering:

Gast
Gast

Bericht  Slakje zo 1 jul 2012 - 10:12

Aimee schreef:
Slakje schreef:Het is een mix van wat ik zelf wil en wat er hier als advies gegeven wordt. Hier staat er in het boekje dat ik onder andere aardbeien mag geven (had er verder nog niet van gehoord dat ze dat niet mogen onder 1 jaar). Van het loopstoeltje heb ik al veel gelezen dat het slecht zou zijn, maar ze zit er geen uren in te spelen (juist als ik de afwas aan het doen ben in de keuken of als ik even naar toilet ga).

Sowieso is het bij ouders hier in mijn omgeving ook echt helemaal anders dan wat ik hier lees. Ik kreeg zelf ook al bijvoeding op 3 maand, een vriendin op 6 weken,... Mijn halfzusje kreeg ook rond 3,5 af en toe een stukje wortel en zat ook (heel veel) in haar loopstoeltje.

Er zijn trouwens zoveel tegenstrijdige adviezen/tips/... Over het bijvoeden; dat was met de kinderarts besproken en toen ik het bij Kind&Gezin vertelde kreeg ik echt superveel commentaar. Ook over haar gewicht krijg ik van een heleboel mensen heel veel commentaar (terwijl ze echt geen overgewicht heeft ofzo) en de dokters zeggen dat ze zichzelf gewoon goed ontwikkelt.

Ik ken het hoor van tegenstrijdige tips en adviezen smile vervelend he? Ik vroeg me alleen af of dat iets landgebonden is, maar dat is het dus niet. Gewoon doen hoe jij denkt dat het goed is hoor! Luuk weegt bijna hetzelfde en ik krijg juist alleen maar 'complimenten' (wat ziet hij er gezond uit, hollandse welvaart etc.)

Ik val alleen wel een klein beetje over het dikgedrukte. Ik denk dat dit bij jullie zo 20 jaar geleden was? Het is niet voor niet dat adviezen en richtlijnen sindsdien heel erg zijn veranderd. Ik zou dus zelf niet precies aanhouden hoe het bij jou vroeger gegaan is...
Ja, waarschijnlijk, maar ik ben iemand die best wat vasthoudt aan die oude gewoontes, haha. Ben nogal 'traditioneel'.
Hier heb ik ook wel vaak de commentaar gekregen dat ik te vroeg was begonnen met fruit & groenten. Maar hé, de reflux is gestopt en ze sliep toen weer lekker, door. Je zag het ook gewoon aan haar dat ze er klaar voor was. En het was op advies van de kinderarts, peins niet dat zij zoiets gaat zeggen als het echt absoluut niet mag.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12

Bericht  Gast zo 1 jul 2012 - 10:30

Overigens heeft onze L, ondanks fruit, groente en yoghurt, nog steeds last van spugen. Sap bijv en groente blijft absoluut niet binnen, kan elke dag haar bed verschonen.

Gast
Gast

Bericht  Slakje zo 1 jul 2012 - 10:41

Dat lijkt me echt kut, Parel.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12

Bericht  Gast zo 1 jul 2012 - 10:49

Slakje schreef:Dat lijkt me echt kut, Parel.

Haha, voor haar wel inderdaad! Ze groeit er vanzelf overheen, heeft iig geen pijn meer, tegen het zuur krijgt ze medicijnen.

Gast
Gast

Bericht  Floor di 3 jul 2012 - 8:17

Oh Parel dat lijkt me echt vervelend voor haar dat het nog niet beter gaat. Onze zoon gaat het wel al beter mee, hij krijgt wel nog steeds medicijnen maar het spugen is wel al veel minder.

Onze zoon zat tot vorige week nog op 5 a 6 flessen per dag. Nu probeer ik hem structureel 3x per dag 'gewoon eten' aan te bieden (fruit, boterham, groenten/potje) in de hoop dat er een fles zal afvallen.
Afgelopen nacht heeft hij netjes doorgeslapen van 23.30 tot 8.00 uur (de nacht ervoor niet). De laatste avondfles/nachtfles wordt hij zelf voor wakker(soms om 23 uur, soms om 2 uur), probeer hem altijd weer in slaap te krijgen met een tutje maar dat lukt niet.
Ik ben al een paar weken ziek, gisteren was het te erg en is mijn man naar huis gekomen, hij heeft de zorg overgenomen vandaar dat onze zoon 2x brood op heeft Wink .
Nu heb ik hem net eindelijk weer naar bed gekregen, tenminste ik hoop dat hij slaapt. Maar wat vinden jullie van dit schema wat hij nu ongeveer heeft, de afgelopen 2 dagen? krijgt hij te veel of te weinig?

Maandag 2-7-2012 8:00 Fles
9:00 -9:45 uur slapen
10:30 fruit
12:00 Fles
12:40 - 14:30 slapen
14:45 boterham
16:25 - 17:15 slapen
17:20 Fles
19:30 boterham + fruit
21:00 - 23:15 slapen
23:15 Fles

Dinsdag 3-7-2012 23:30 - 8:15 uur slapen
8:15 Fles
9:30 boterham
10:15 - 11:00 uur slapen
12:20 stukje boterham + fruit
13:45 - 15:00 uur slapen
15:30 fles
17:20 half potje eten
18:00 -18: 30 uur slapen
19:00 uur badje
19:30 Fles, 180+6 (krijgt hij anders nooit, normaal 150+5)
21:00 slapen

Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754

Bericht  studiebol di 3 jul 2012 - 8:39

Ik denk zelf dat hij niet teveel krijgt Floor.. maar ja wie ben ik. Hij heeft natuurlijk altijd goed gegeten dus daarmo denk ik dat dit niet teveel is.

Hier krijgen ze,

07:00 210cc melk

Rond half 9/9 uur fruit, hoeveel geen idee, gewoon tot ze niet meer willen, maar denk wel 200 gram per kind.

Dan naar bed tot ze wakker worden.

11 uur een fles 180cc

12 uur een boterham, sinds zondag eten ze allebei een hele

dan weer slapen

3 uur een fles 180 cc

Dan rond 5 uur warme hap

Rond 6 uur een fles 180cc

Zo ziet het er hier ongeveer uit..

Ik ben even blij, ik heb vorig jaar tijdens mijn functionerings gesprek hoog zwanger aangegeven dat ik me wel verder wil ontwikkelen in het werk en dat ik trainingen/cursusen wil volgen. Ze reageerde toen vrij mat,(denk dat ze dachten, wacht maar af tot je weer aan het werk bent met twee kids :-) ) maar ik heb het wel op laten nemen in het verslag. En nu ben ik zelf het een en ander aan het uitzoeken geweest, dit alles met wat het gaat kosten gister door gegeven aan mijn leidinggevende en heb vandaag al antwoord en ze vind het goed!! Haha zo leuk, heb me meteen opgegeven voordat ze zich bedenken, maar het is pas in december.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Bericht  Ayla di 3 jul 2012 - 9:28

Dat is prima hoor Floor... Denk dat de meiden van Studie meer eten op een dag of niet? Zo even grofweg gelezen, niet precies vergeleken.
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11

Bericht  Floor di 3 jul 2012 - 18:49

Studie, ik zie dat jij ook 4 flessen hebt, dat heb ik nu ook gedaan maar dan is bij mij de 4e fles pas laat in de avond. zou ik dus 4 flessen overdag moeten doen? (bovendien geef jij 4 grotere flessen, ik geef er 4 van 150+5). Gaan de meiden na de fles van 18 uur naar bed of blijven ze dan nog een paar uur op?
Hoe ik ook mijn best doe hij gaat hier echt niet slapen, ik heb dus ook geen zin om uren met hem boven te zitten zodat hij in slaap valt want dan kom ik ook uit rond 21 uur en als ik hem op laat gaat hij ook rond die tijd naar bed.

Alya, qua hoeveelheid wat er in de flessen zit is het meer dus op een dag krijgen de meiden meer voeding dan wat ik onze zoon geef.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Bericht  studiebol di 3 jul 2012 - 19:16

Ik zie idd dat mijn meiden meer melk krijgen.. na de fles van 18:00 uur zijn ze meestal nog een uurtje wakker, tegen 19:00 uur gaan ze meestal naar bed en dan slapen ze door tot de volgende ochtend.

Als ik hier minder melk in de fles doe zijn ze echt niet tevreden, ik heb dan echt twee boze meisjesMama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic - Pagina 38 561177 Dus tja, ik laat het nog maar ff zo, misschien moeten ze wel naar 3 flessen maar ook dat krijg ik nog niet voor elkaar.. Ik heb nog steeds het idee dat ze het van de flessen moeten hebben, dan hebben ze geen honger meer als ze die op hebben.

Floor misschien kan je in de laatste fles, wat meer doen? of wat rijstebloem erbij? Dat het misschien meer vult en hij daarop langer slaapt?
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Bericht  Floor di 3 jul 2012 - 19:28

ik heb al van alles geprobeerd met de fles van rond 19 uur, maar ook de late fles. Ik weet het gewoon niet, hij wil niet eerder slapen en slaapt ook niet door of langer. Rijstebloem, pap, avondpapje, fles van 180+6, nachtvoeding van nutrilon enzovoort..
Ik ga nu maar proberen dat hij rond de avond genoeg eet, dan de fles van een uur of 19 tegen 20 uur proberen te geven en die wel 180+6 en dan hoop ik dat hij het een beetje red.
Vannacht was hij om 2 uur weer wakker, gelukkig sliep hij daarna wel weer door tot vanmorgen 7 uur.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Bericht  Gast di 3 jul 2012 - 19:40

Studie zou je het niet gewoon eens een keer proberen in je vakantie? Heb ik ook gedaan. Omdat ze nu nog zoveel flessen krijgen, eten ze niet zoveel dat hun fruit en groente ook daadwerkelijk verzadigd.

L haar schema
7 à 8 uur fles 210 cc met fijne granen
10 uur fruithap
12 uur bh en fles 210 cc
15 uur soepstengel ofzo
16 à 17 uur groente en yoghurt
19 uur fles 210 cc rijstebloem

Ze drinkt dus nog best veel maar ze heeft het nodig..

Gast
Gast

Bericht  Floor di 3 jul 2012 - 20:03

parel, yoghurt, is dat gewone of iets speciaals?

Drinken jullie kindjes ook diksap oid overdag? Ik bied het niet vaak aan, echt drinken doet hij het toch niet.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Bericht  Gast di 3 jul 2012 - 20:41

Yoghurt is maar net wat ik in huis heb. Wij hebben altijd vanille yoghurt, maar je kan ook gewone magere yoghurt geven. Je hebt ook van Nestlé babytoetjes, die heb ik voor onderweg.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 3 jul 2012 - 20:42

En diksap geef ik meestal bij het avondeten, maar daar drinkt ze heel weinig van. Ze krijgt ook nog genoeg vocht aan flessen binnen natuurlijk.

Gast
Gast

Bericht  studiebol di 3 jul 2012 - 20:55

Parel, ik probeer het vaak in het weekend, maar het is dan echt krijsen,krijsen,krijsen.. en eerlijk is eerlijk ik heb daar geen zin in. En ik vind het ook niet nodig om ze honger te laten lijden. Plus ze eten volgens mij genoeg fruit, tussen de middag een hele boterham, dat is toch ook netjes? of moet dat al meer dan 1 zijn? En ook savonds eten ze goed warm.. hier krijgen ze ook wel is yoghurt/kwark na het warme eten.

Dus tja.. ik weet het niet... misschien zijn ze er niet aan toe, die andere flessen hebben ze uit zich zelf laten vallen.

Floor, ik bied soms smiddags als ze wakker weorden wel is diksap aan met een soepstengel, dat vinden ze wel interessant maar het zijn een paar slokjes die ze nemen. Het idee van mij was om dit dan te doen ipv van de fles om 3 uur.. maar dat werkt nog niet Very Happy

Yoghurt krijgen ze hier ook we is na het eten, maar ik kreeg toen de tip van iemand van hier om Kwark te geven, dat geeft wat makkelijker is minder dun dan yoghurt en dat gaat goed.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Bericht  Floor wo 4 jul 2012 - 3:03

hoeveel boterhammen mag een kindje eigenlijk op een dag hebben? hij begint nu aan z'n derde boterham :O (1 vanmorgen, 1 net al op en nu de tweede)
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Bericht  Limburg85 wo 4 jul 2012 - 3:06

Floor schreef:hoeveel boterhammen mag een kindje eigenlijk op een dag hebben? hij begint nu aan z'n derde boterham :O (1 vanmorgen, 1 net al op en nu de tweede)

Geen idee maar R. heeft ook een tijdje gehad dat hij met gemak 3 boterhammen op at en als ik hem er nog 1 zou geven zou die er ook met gemak in gaan, geniet er maar van want R. zit nu in een fase dat hij niet eens 1 op eet.
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3725
Punten : 3896

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 38 van 40 Vorige  1 ... 20 ... 37, 38, 39, 40  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: