Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

BV en zwanger (raken)

+4
Linda
Susan
Rush
Teddyaapje
8 plaatsers

Ga naar beneden

BV en zwanger (raken) Empty BV en zwanger (raken)

Bericht  Teddyaapje ma 16 apr 2012 - 23:41

Ik heb vanmorgen mn spiraaltje laten verwijderen omdat we graag een 2e kindje willen. Ze vroeg naar mn cyclus en ik zei dat ik ondanks de bv toch de laatste maanden elke maand ongesteld was geworden. Toen zei ze dus dat bv de kans op zwangerschap kan verkleinen. Maar omdat we er niet echt haast mee hebben maakt me dat eigenlijk niet zoveel uit. Ze zei ook dat bv ervoor zorgt dat je baarmoeder verkrampt en dat dat evt. slechte gevolgen kan hebben voor een zwangerschap/vruchtje/kindje.

Ik weet dat er genoeg moeders zijn die doorvoeden terwijl ze zwanger zijn en ik vraag me dus af in hoeverre dit klopt...(moet opeens aan t topic van supergrover denken in algemeen haha)
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

BV en zwanger (raken) Empty Re: BV en zwanger (raken)

Bericht  Gast ma 16 apr 2012 - 23:51

zolang jij een eisprong heb, zie ik niet waarom de kansen op een zwangerschap verminderen als je nog borstvoeding geeft. Volgens mij is dat met name omdat borstvoeding geven het krijgen van een eisprong kan remmen, maar als jij gewoon regelmatig ongesteld wordt, dan heb je een eisprong en zou je dus zwanger moeten kunnen worden.Volgens mij doet borstvoeding geven niks met de kwaliteit van het eitje of het baarmoederslijmvlies oid.

bv geven mag alleen niet meer als je ook geen sex meer mag hebben, want daar verkrampt je baarmoeder ook van Wink

Gast
Gast

Bericht  Rush ma 16 apr 2012 - 23:53

Toen mijn moeder 22 was zei de huisarts, als je borstvoeding geeft kun je niet zwanger raken.

Ze heeft het geweten. Rolling Eyes
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  Susan di 17 apr 2012 - 0:03

Ik gaf nog borstvoeding aan Ezra toen ik zwanger raakte van Yrsa. Ik was toen juist heel snel zwanger. Tijdens de zwangerschap ben ik ook door blijven voeden, de verloskundige was daarvan op de hoogte en ik heb echt nooit gehoord dat dat niet goed was. Wel moest ik wat vaker mijn ijzergehalte laten controleren.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Teddyaapje di 17 apr 2012 - 0:06

Dat ik wel zwanger kan raken dat weet ik, vond t antwoord van haar ook vreemd, vooral omdat ik juist zei dat ik gewoon een 'normale' cyclus had ondanks bv en spiraal.

Ze had t over hormonen die ervoor zorgen dat de baarmoeder verkrampt en dat t dus beter was om te stoppen. Opzich heb ik daar geen problemen mee, mits t echt nodig zou zijn.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Bericht  Linda di 17 apr 2012 - 0:17

Wat rejoy dus zegt. Ze adviseren om te stoppen met bv als je ook geen sex meer mag hebben. Voor de rest kan je gewoon blijven voeden.
De kans is wel heel groot dat de productie terug loopt en dat je droog komt te staan.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  meisje di 17 apr 2012 - 0:28

Wij zijn ook aan een tweede begonnen toen ik nog voedde Was meteen zwanger (en van te voren nog aan de pil en geen cyclus dus)
Mijn productie liep wel gigantisch terug, dus heb het jaar volgemaakt en toen gestopt.
meisje
meisje
Prater
Prater

Aantal berichten : 802
Punten : 872
Registratiedatum : 24-12-10

Bericht  Gast di 17 apr 2012 - 0:35

Ik was de tweede maand zwanger met BV. In Amerika adviseren ze ook om te stoppen tijdens de zwangerschap, met name tijdens de laatste maanden omdat tepelstimulatie de bevalling op zou kunnen wekken. Hier in NL geldt dat advies niet.

Gast
Gast

Bericht  Darius di 17 apr 2012 - 0:39

Heel kort: zwanger raken kan en mag gewoon.
Verkrampen: bv zou weeeen kunnen opwekken, net als seks. Je kunt gewoon doorvoeden, tenzij je dringend advies krijgt om te stoppen vanwege harde buiken of weeeen.
Mijn borstvoeding liep echt heel snel terug. Ik was 4 weken zwanger van nr 3, P was toen 8 maanden. Met moeite heb ik doorgevoed tot hij9 maanden was, en ik dus 8 weken zwanger.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Teddyaapje di 17 apr 2012 - 0:55

Als de voedig terug loopt vind ik het niet erg om te stoppen, de 1,5jaar heb ik dan toch mooi even volgemaakt. Er ligt nog voor 2 maanden melk in de vriezer dus stiekem gaat T. dan nog iets langer door zelfs. Stoppen als het echt nodig is vind ik ook niet erg, maar ik zou het jammer vinden om er mee te stoppen terwijl het niet noodzakelijk is. Bij T. duurde t een half jaar voordat ik zwanger was dus misschien kunnen we zelfs de 2 jaar nog wel redden.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Bericht  Liadan di 17 apr 2012 - 6:22

Ik heb ook doorgevoed tijdens de zwangerschap, mijn verloskundige zei ook dat het alleen nodig was om te stoppen als ik vroegtijdige weeen zou krijgen.
Ik heb gevoed tot ongeveer 22 weken zwangerschap.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Roodkapje di 17 apr 2012 - 11:03

Hier gaf ik ook nog borstvoeding toen ik zwanger raakte nu van de 4e. Ik was in 1 ronde zwanger. ( Heb sinds de geboorte van zoontje geen spiraaltje of verdere medische anticonceptie erbij gebruikt. )

Ik merkte juist aan mijn borstvoeding dat ik zwanger was want het liep ontzettend terug opeens. Ik heb nog tot een week of 7 zwangerschap gevoed en daarna gestopt.
Roodkapje
Roodkapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: