Huisbezoek consultatiebureau
+19
Tania
Printje
Roodkapje
studiebol
woezel
*Troela*
Twellie
_Lana_
MissD
Happydobby
SparklingEyes
Clapperdie
Sanne
Supertalentje
Aimee
Jazzlyn
SarahKey
mickey
Lejow
23 plaatsers
Pagina 3 van 4
Pagina 3 van 4 • 1, 2, 3, 4
Re: Huisbezoek consultatiebureau
Supertalentje; ik vind het echt heel knap dat je zelf inziet dat je zoiets als SO misschien best goed kunt gebruiken. Ik weet niet of ik dat zelf zou 'durven' toegeven t.o.v mezelf of anderen. Fijn ook dat het zo'n prettige vrouw is.
Gast- Gast
@supertalentje: tja, dat is wat er mij is uitgelegd. Ben blij dat het jou wel goed bevalt..
Ik had in die tijd een depressie, al tijdens mijn zwangerschap en erna... Heb op het punt gestaan een eind te maken aan mijn leven in mijn zwangerschap, puur door de depressie en ontzettende verdriet wat ik had.
Ik begrijp de keuze om het aan te bieden. Maar ik woonde niet alleen, ik woonde bij mijn ouders, mijn moeder was er altijd bij en is ook best wel eens extra thuis gebleven of mij ergens mee naar toe genomen. Ze hebben mijn huur opgezegd van mijn eigen huis omdat het echt niet goed ging.. ik zorgde niet meer voor mezelf en was nooit meer buiten.. *lang leve Appie!*
Het was wel zo dat onze situatie op de dag van de bevalling totaal veranderd is... Mijn nu man was er bij, hij heeft de dag ervoor contact opgenomen, heeft zijn vriendin weggestuurd naar haar vader, hij koos voor zijn dochter. Dan heb je na een week of 3 geloof ik zo'n cb-gesprek en dan wordt je behandeld alsof je eigenlijk niets kan en er wordt ook nog verteld dat tig procent van deze gevallen vaak in aanraking komt met mishandeling. Ik ben iig blij dat ik heb afgebeld.. ( hier heb je ook geen lieve vrouwen bij het cb, dat scheelt misschien.. anders had ik het vast nog wel eens overwogen.. hier heb je alleen hele nieuwsgierige mensen die je niet kunnen helpen maar toch alles van je willen weten types)
Ik had in die tijd een depressie, al tijdens mijn zwangerschap en erna... Heb op het punt gestaan een eind te maken aan mijn leven in mijn zwangerschap, puur door de depressie en ontzettende verdriet wat ik had.
Ik begrijp de keuze om het aan te bieden. Maar ik woonde niet alleen, ik woonde bij mijn ouders, mijn moeder was er altijd bij en is ook best wel eens extra thuis gebleven of mij ergens mee naar toe genomen. Ze hebben mijn huur opgezegd van mijn eigen huis omdat het echt niet goed ging.. ik zorgde niet meer voor mezelf en was nooit meer buiten.. *lang leve Appie!*
Het was wel zo dat onze situatie op de dag van de bevalling totaal veranderd is... Mijn nu man was er bij, hij heeft de dag ervoor contact opgenomen, heeft zijn vriendin weggestuurd naar haar vader, hij koos voor zijn dochter. Dan heb je na een week of 3 geloof ik zo'n cb-gesprek en dan wordt je behandeld alsof je eigenlijk niets kan en er wordt ook nog verteld dat tig procent van deze gevallen vaak in aanraking komt met mishandeling. Ik ben iig blij dat ik heb afgebeld.. ( hier heb je ook geen lieve vrouwen bij het cb, dat scheelt misschien.. anders had ik het vast nog wel eens overwogen.. hier heb je alleen hele nieuwsgierige mensen die je niet kunnen helpen maar toch alles van je willen weten types)
Roodkapje- Prater
- Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11
Wij hebben nooit een huisbezoek gehad.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10
@rejoy: voor mensen die ondersteuning nodig hebben bij bepaalde zaken.... je krijgt een vragenlijst en als je op 1 punt scoort kan ( bij mij werd dat dus beslist) je worden aangemeld. Ik heb daarna ook begrepen dat mij dat direct gevraagd had moeten worden ipv dat ik gewoon werd aangemeld.
Hierbij de stellingenlijst:
Ik verwacht dat ik genoeg steun zal krijgen van mijn partner bij het verzorgen van onze kind(eren).
Ik zie erg op tegen het grootbrengen van dit kind
In de afgelopen 9 maanden heb ik me ongelukkig gevoeld dat ik een kind ging krijgen.
Ik voelde me als kind in het algemeen veilig in de nabijheid van (een van) mijn ouders/verzorgers.
Ik vind dat het er tussen mijn ouders/verzorgers vaak hardhandig aan toe ging toen ik nog een kind was.
Ik vind dat ik als kind te veel geslagen ben door mijn ouders/verzorgers.
Terugkijken op de afgelopen drie jaar ben ik (een tijd) psychisch ernstig van streek geweest.
ALs ik ruzie heb/had met mijn partner vallen/vielen er wel eens klappen.
Ik zou eigenlijjk minder alcohol en/of drugs moeten gebruiken.
In een goede opvoeding moet je een kind geregeld een pak slaag geven.
Ik heb voor mijn 16e jaar een nare seksuele ervaring gehad waartoe ik werd gedwongen.
Met de ervaring uit vraag 11 heb ik het nu nog moelijk.
Ik voel me door mijn familie goed geaccepteerd.
Ik kan zo driftig worden dat ik er op los sla.
Ik heb het gevoel dat ik er in de buurt waar ik woon helemaal bij hoor.
Ik zou willen dat ik meer mensen in mijn omgeving had waar ik voor wat steun op zou kunnen terugvallen.
Het gaat me gemakkelijk af om te vragen om hulp of raad wanneer ik daar behoeft aan heb.
Hierbij de stellingenlijst:
Ik verwacht dat ik genoeg steun zal krijgen van mijn partner bij het verzorgen van onze kind(eren).
Ik zie erg op tegen het grootbrengen van dit kind
In de afgelopen 9 maanden heb ik me ongelukkig gevoeld dat ik een kind ging krijgen.
Ik voelde me als kind in het algemeen veilig in de nabijheid van (een van) mijn ouders/verzorgers.
Ik vind dat het er tussen mijn ouders/verzorgers vaak hardhandig aan toe ging toen ik nog een kind was.
Ik vind dat ik als kind te veel geslagen ben door mijn ouders/verzorgers.
Terugkijken op de afgelopen drie jaar ben ik (een tijd) psychisch ernstig van streek geweest.
ALs ik ruzie heb/had met mijn partner vallen/vielen er wel eens klappen.
Ik zou eigenlijjk minder alcohol en/of drugs moeten gebruiken.
In een goede opvoeding moet je een kind geregeld een pak slaag geven.
Ik heb voor mijn 16e jaar een nare seksuele ervaring gehad waartoe ik werd gedwongen.
Met de ervaring uit vraag 11 heb ik het nu nog moelijk.
Ik voel me door mijn familie goed geaccepteerd.
Ik kan zo driftig worden dat ik er op los sla.
Ik heb het gevoel dat ik er in de buurt waar ik woon helemaal bij hoor.
Ik zou willen dat ik meer mensen in mijn omgeving had waar ik voor wat steun op zou kunnen terugvallen.
Het gaat me gemakkelijk af om te vragen om hulp of raad wanneer ik daar behoeft aan heb.
Roodkapje- Prater
Snoepy87 schreef:Hier hebben ze nog niet gebeld :S ( ze bellen meestal op dag 10)
Maar stelt idd niet zoveel voor, vorig keer stelde ze wat vragen hoe het ging enzo en idd even wegen.
Als je t over de duvel hebt...
Ze wouden morgen langs komen maar dan heb ik andere plannen
Gast- Gast
en dan krijg je extra consulten e.d. of hoe moet ik dat zien?
Het maakt nogal wat uit hoe ze dit soort dingen brengen. Mij hebben ze ook extra hulp/controle's/hoe je het ook wilt noemen aangeboden, maar de manier waarop stuitte me enorm tegen de borst. Het verschil tussen het gevoel geven mee te denken en klaar te staan voor het geval het niet wil of dingen bij voorbaat al voor je beslissen omdat je in een bepaalde categorie valt vind ik nogal groot.
Het maakt nogal wat uit hoe ze dit soort dingen brengen. Mij hebben ze ook extra hulp/controle's/hoe je het ook wilt noemen aangeboden, maar de manier waarop stuitte me enorm tegen de borst. Het verschil tussen het gevoel geven mee te denken en klaar te staan voor het geval het niet wil of dingen bij voorbaat al voor je beslissen omdat je in een bepaalde categorie valt vind ik nogal groot.
Gast- Gast
Rejoy. schreef:en dan krijg je extra consulten e.d. of hoe moet ik dat zien?
+1 dat was hier ook zo.
Je krijgt huisbezoeken .
Roodkapje- Prater
_MamaRosa_ schreef:Stofzuiger schreef:Die heb ik nooit gehad!Tiramisu schreef:Aimee schreef:Waarschijnlijk krijg je ook een vragenlijst ('Ik vind slaan oké' eens of oneens)
O ja..dat ook nog
Ik wel, en later moest ik er nog 1 invullen, toen ze wat ouder waren. Echt een lijst om te kijken hoe jij er psychisch voorstaat. Ben bang dat wanneer je 1 puntje 'negatief' scoort, ze meteen actie ondernemen, daarom ben ik daar niet zo weg van.
Ik heb beide keren die lijsten niet ingevuld omdat ik dat niet nodig vond. De eerste keer keek ze me een beetje vreemd aan dat ik het niet in wilde vullen. De tweede keer hebben ze er niet meer naar gevraagd.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Het is idd niet verplicht om die vragenlijst in te vullen. Als ik er wel 1 had gehad had ik hem alsnog niet ingevuld.
Ik had een andere lijst met vragen als: ik kan bijna niet meer lachen. Ik voel me vaak verdrietig. Enz. En dan kun je soms, vaak, nooit invullen bijv.
Gast- Gast
Ik heb ook die vragenlijst van SO gehad. Ik heb er aan mee gedaan. Ik zat er na mijn bevalling helemaal doorheen. Mijn zus is 2 keer met 20 wkn bevallen, De 2e keer waren we tegelijk zwanger dus ik was al niet fijn zwanger meer. Ik durfde na mijn bevalling niet gelukkig te zijn in haar bijzijn. Op dag 7 van mijn kraamweek is ze opgenomen op de paaz. AL met al zo heftig dat ik het toen fijn vond dat de wijkverpleegkundige wat vaker bij ons langs kwam. Ook in het achterhoofd dat mijn vriend pdd-nos heeft en ze graag in de gaten wilde houden of ze er iets in terug konden zien bij mijn zoontje, waar ik soms best bang voor was.
Ik heb het als prettig ervaren dat ze aan huis kwam en ook geinteresseerd was in mij en in o.a mijn band met levi en niet alleen wegen en meten.
Ik heb het als prettig ervaren dat ze aan huis kwam en ook geinteresseerd was in mij en in o.a mijn band met levi en niet alleen wegen en meten.
Barbabella- Prater
- Aantal berichten : 842
Punten : 894
Registratiedatum : 06-12-10
Hier heb ik nooit een lijst hoeven in te vullen. Weet ook niet of ik dat zou willen eigenlijk. Soms willen ze naar mijn idee een beetje teveel weten en als je het in hun ogen niet goed invult krijg je daar weer reacties van ze op
Gast- Gast
Ik word zenuwachtig van die lijst
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Waarom worden jullie zo zenuwachtig van het consultatiebureau? Maken jullie het niet wat groter dan het is?
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Hier ook voor intake. Wij moesten trouwens ook naar het cb ondanks dat we al bij de kinderarts liepen.
Gast- Gast
Lejow schreef:Ik word zenuwachtig van die lijst
dan vul je hem toch niet in? Je bent niet de eerste waarvan die lijst in de prullenbak verdwijnt.
Ik heb geen lijst in moeten vullen. Hier was het alleen een kort gesprekje en ze heeft m.ax gewogen. Ik wilde met het kolven stoppen, omdat het niet lukte. Ze deed hier helemaal niet moeilijk over en had een schema gemaakt hoe ik het het beste af kon bouwen.
sabje- Prater
- Aantal berichten : 872
Punten : 890
Misschien krijg je hem wel niet eens... ik heb ook niks gehad.
studiebol- Ratel
- Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Wat een verschillen. Wij hebben nooit een vragenlijst in hoeven vullen en dat terwijl mijn man aan schizofrenie lijdt. Ook over de huisdieren (5 katten, 3 honden) is niets gezegd.
Wel werd er gevraagd of mijn man zijn ziekte onder controle heeft en of we en sterk netwerk hebben en dat is beide het geval.
Ik vind het trouwens nooit zo erg om te gaan. Zeker met C.iske was ik best onzeker en ging ik best vaak wegen.
Wel werd er gevraagd of mijn man zijn ziekte onder controle heeft en of we en sterk netwerk hebben en dat is beide het geval.
Ik vind het trouwens nooit zo erg om te gaan. Zeker met C.iske was ik best onzeker en ging ik best vaak wegen.
Gast- Gast
Maak je niet te druk Lejow, jij weet misschien wel hoe ik over die instantie denk... en bij een eventuele tweede ga ik ook echt alleen maar voor de prikjes en voor de rest geloof ik het allemaal wel. Jij hebt zelf ook genoeg verstand van kinderen om het zelf goed in de gaten te kunnen houden.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
niet doen hoor, er zijn ook zat hele leuke CB´s met hele leuke, lieve en meedenkende wvk´s en artsen. Ik heb geen hoge pet op van ons huidige CB (understatement, haha), maar zodra wij verhuisd zijn geef ik het nieuwe CB wel weer een kans.
Gast- Gast
studiebol schreef:Lejow schreef:Ik word zenuwachtig van die lijst
Misschien krijg je hem wel niet eens... ik heb ook niks gehad.
Ik heb hem wel gehad (niet bij de intake, toen was ze hem vergeten). Als ik hem niet wou invullen dan was dat ook goed. Heb hem wel ingevuld (mijn man ook). Maar om nou zenuwachtig te worden van zo'n lijst, dat is niet nodig hoor.
Floor- Ratel
- Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Ok, nou we zien t wel!
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Ik kan me ff niet herinneren of ik zo'n lijst heb gehad. Ze heeft me gewoon wat vragen gesteld, inderdaad over hulp uit de omgeving, voeding, slapen, enz. Maar toen ze naar ons werk vroeg, en ik zei dat ik op een KDV werkte, werd ze een beetje zenuwachtig. Zei ze zelf ook, hahaha. Ik vond het geen vervelend gesprek. Vind het überhaupt niet vervelend om naar het CB te gaan.
mickey- Kletskop
- Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Pagina 3 van 4 • 1, 2, 3, 4
Soortgelijke onderwerpen
» Huisbezoek verloskundige en extra echo
» Consultatiebureau
» Het consultatiebureau
» Consultatiebureau
» consultatiebureau
» Consultatiebureau