consultatiebureau
+5
Darius
Flower_L
PapillonRose
kwak
Liadan
9 plaatsers
Pagina 1 van 3
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Gast- Gast
Re: consultatiebureau
Geen idee, maar ik ben wel benieuwd waarom je je dossier wilt lezen?
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10
Liadan schreef:Geen idee, maar ik ben wel benieuwd waarom je je dossier wilt lezen?
+1
Gast- Gast
omdat ik wil weten wat er eventueel naar de jeugdarts/huisarts/weetikveelwatvoorarts gaat mocht dat ooit nodig zijn.
Gast- Gast
rejoy, ik heb er nog even over na gedacht maar volgens mij kun je inderdaad geen dossiers veranderen.
dat kon ik bij bepaalde stage's ook niet en die stage's zijn al dik 4 jaar geleden
'kweet nu ook eindelijk waar je je nickname vandaan hebt... haha!
dat kon ik bij bepaalde stage's ook niet en die stage's zijn al dik 4 jaar geleden
'kweet nu ook eindelijk waar je je nickname vandaan hebt... haha!
kwak- Ratel
- Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11
Ok, ik snap het. Ik zou dat eigenlijk ook wel willen weten, maar deden ze er niet moeilijk over toen je dat vroeg?
Liadan- Ratel
Liadan schreef:Ok, ik snap het. Ik zou dat eigenlijk ook wel willen weten, maar deden ze er niet moeilijk over toen je dat vroeg?
Als ouder zijnde mag je het dossier van je eigen kinderen altijd inzien.
Laatst aangepast door Mama_van2 op ma 21 nov 2011 - 7:42; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
nee, eigenlijk niet. Ik heb gewoon gezegd dat ik mijn dossier graag in wil zien en de arts stelde voor om een uitgebreide afspraak te plannen voor de volgende keer waarin we samen het dossier door kunnen lopen. Hij wilde nog wel even weten wát ik dan allemaal in wilde zien, waarop ik: 'alles' zei en hij bedachtzaam knikte
Gast- Gast
En waarschijnlijk is hij toen zelf het dossier door gaan lezen om te kijken wat ze er allemaal in gezet hebben.
Liadan- Ratel
Liadan schreef: En waarschijnlijk is hij toen zelf het dossier door gaan lezen om te kijken wat ze er allemaal in gezet hebben.
haha, waarschijnlijk! En daarom ben ik zo benieuwd of er nadien nog wat veranderd kan worden aan het dossier
Gast- Gast
Ja dat weet ik, maar ik kan me zo voorstellen dat ze proberen het uit je hoofd te praten ofzo omdat het voor hun 'gedoe' is en misschien 'lastig'.Mama_van2 schreef:Liadan schreef:Ok, ik snap het. Ik zou dat eigenlijk ook wel willen weten, maar deden ze er niet moeilijk over toen je dat vroeg?
Liadan- Ratel
Liadan schreef:Ja dat weet ik, maar ik kan me zo voorstellen dat ze proberen het uit je hoofd te praten ofzo omdat het voor hun 'gedoe' is en misschien 'lastig'.Mama_van2 schreef:Liadan schreef:Ok, ik snap het. Ik zou dat eigenlijk ook wel willen weten, maar deden ze er niet moeilijk over toen je dat vroeg?
zo mogen het niet weigeren, als je een uitdraai mee krijgt, mogen ze hoogstens de printkosten van je vragen.
Gast- Gast
Hier werken ze met een papieren dossier. Dus doorkrassen en wat veranderen lijkt me niet onmogelijk, al denk ik niet dat er zomaar iets veranderd kan worden. Ben nu eigenlijk ook wel nieuwsgierig naar het dossier van A. al verwacht ik geen bijzonderheden.
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Ik weet niet of elk CB hetzelfde systeem gebruiken maar het systeem dat hier door het CB in gebruik is, is hetzelfde systeem als dat wij op het werk ook gebruiken. (Het ZH waar ik onder controle sta gebruikt ook dit systeem)
Elk bedrijf/instelling dat gebruik maakt van dat systeem kan daar zelf aangeven wat er wel of niet mogelijk is, wij kunnen wel dingen aanpassen/veranderen maar ik weet niet of er in de zorg een bepaalde wet bestaat waarin dit soort dingen zijn vastgelegd.
Al lijkt me dat wel logisch.
Het kan dus zo zijn dat bij zorginstellingen die van dit systeem gebruik maken een soort blokkade zit op de dossiers.
Wat in zou houden dat zodra er op de 'save' knop geklikt is, er niks meer veranderd kan worden.
Elk bedrijf/instelling dat gebruik maakt van dat systeem kan daar zelf aangeven wat er wel of niet mogelijk is, wij kunnen wel dingen aanpassen/veranderen maar ik weet niet of er in de zorg een bepaalde wet bestaat waarin dit soort dingen zijn vastgelegd.
Al lijkt me dat wel logisch.
Het kan dus zo zijn dat bij zorginstellingen die van dit systeem gebruik maken een soort blokkade zit op de dossiers.
Wat in zou houden dat zodra er op de 'save' knop geklikt is, er niks meer veranderd kan worden.
Gast- Gast
Liadan schreef:Ja dat weet ik, maar ik kan me zo voorstellen dat ze proberen het uit je hoofd te praten ofzo omdat het voor hun 'gedoe' is en misschien 'lastig'.Mama_van2 schreef:Liadan schreef:Ok, ik snap het. Ik zou dat eigenlijk ook wel willen weten, maar deden ze er niet moeilijk over toen je dat vroeg?
Maar waarom zouden ze dat doen ? Ik kan mezelf ook niet voorstellen dat er nu iets bijzonders in Mara haar dossier staat op het CB, iets wat een huisarts of schoolarts niet zou mogen zien.
Gast- Gast
Nou ik bedoel meer uit je hoofd praten omdat het hun moeite kost om het dossier te kopieren of uit te draaien. En dan een extra afspraak om het te laten zien.
Maar ik snap dat ze het je niet mogen weigeren en dat ze dat ook niet zullen doen.
Maar ik snap dat ze het je niet mogen weigeren en dat ze dat ook niet zullen doen.
Liadan- Ratel
Volgens mn vriend wel, die werkt er indirect mee
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
Ik heb eigenlijk geen idee wat er in dossiers wordt vast gelegd. Hoe het kindje zich ontwikkelt? Of ook wat over de instelling / opvoeding van de ouders? Ik heb er namelijk wel eens discussies gehad naar aanleiding van adviezen die op mij belachelijk overkwamen, zoals D. in slaap laten huilen (terwijl ze al nauwelijks huilde en bovendien snel te troosten was als ik eventjes heen ging), stoppen met de fles was geboden, terwijl ik daar nog geen noodzaak voor zag enzovoorts. Als er eventueel in zou kunnen staan dat ik een koppige ouder ben , dan wil ik dat dossier ook wel eens in zien.
Gast- Gast
Er worden continu aantekeningen gemaakt, over vanalles. Over jouw aanpak, ontwikkeling, voeding, opvallendheden. ze houden meer bij dan jij doorhebt.
Plus grafieken, etc.
Plus grafieken, etc.
Flower_L- Ratel
Ik werk met gevoelige medische informatie. Als een ouder een dossier in wil zien, dan kan dat. Alleen op afspraak. Je kunt er dan nog dingen uithalen.
Als ik bijvoorbeeld erin zet: 'Moeder komt zeer beschermend over' of 'Moeder staat niet stevig in haar schoenen, puberzoon is haar de baas', dan kan ik ervoor kiezen om dit weg te laten. De ouders in kwestie die het dossier willen inzien, krijgen dan een aangepaste versie te zien.
Bij het CB is dit ook zo, ik krijg hier namelijk o.a. mijn informatie vandaan.
Als ik bijvoorbeeld erin zet: 'Moeder komt zeer beschermend over' of 'Moeder staat niet stevig in haar schoenen, puberzoon is haar de baas', dan kan ik ervoor kiezen om dit weg te laten. De ouders in kwestie die het dossier willen inzien, krijgen dan een aangepaste versie te zien.
Darius- Ratel
- Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Flower_L schreef:Er worden continu aantekeningen gemaakt, over vanalles. Over jouw aanpak, ontwikkeling, voeding, opvallendheden. ze houden meer bij dan jij doorhebt.
Plus grafieken, etc.
Nou lijkt het net of we hier in de DDR wonen.
Darius- Ratel
- Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Darius schreef:Ik werk met gevoelige medische informatie. Als een ouder een dossier in wil zien, dan kan dat. Alleen op afspraak. Je kunt er dan nog dingen uithalen.
Huh, maar het is toch een recht als ouder om te weten wat een expert van je vindt? Wat kan de reden zijn om dit eruit te laten bij de ouder? Komt stiekem op mij over.
En zorgt er bovendien voor dat ik nu ook onmiddellijk mijn dossier wil in gaan zien bij de volgende afspraak.
Gast- Gast
Twellie schreef:
Huh, maar het is toch een recht als ouder om te weten wat een expert van je vindt? Wat kan de reden zijn om dit eruit te laten bij de ouder? Komt stiekem op mij over.
En zorgt er bovendien voor dat ik nu ook onmiddellijk mijn dossier wil in gaan zien bij de volgende afspraak.
Helemaal mee eens, ik vind dat echt bizar. Ik vind ook dat ouders het recht hebben om alles in te kunnen zien wat er in het dossier is vastgelegd.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
ik vind het erg raar dat er dan nog informatie uitgehaald kan worden. Een ouder moet toch kunnen zien wat er precies over ze geschreven wordt?
Gast- Gast
Darius schreef:Flower_L schreef:Er worden continu aantekeningen gemaakt, over vanalles. Over jouw aanpak, ontwikkeling, voeding, opvallendheden. ze houden meer bij dan jij doorhebt.
Plus grafieken, etc.
Nou lijkt het net of we hier in de DDR wonen.
Ow haha oeps, zo streng bedoel ik het niet. Bedoel alleen dat ze wel dingen noteren waar je misschien niet over gesproken hebt. de laatste keer stond er iets in trant van dat hij achterliep met ontwikkeling terwijl ik nergens van wist. Was ook helemaal niet mee eens, ging over vasthouden van blokje wat hij niet kon op dat moment. Denk dat er standaard weinig dingen instaan, maar bij ouders die ook bij jeugdzorg etc lopen wel...meer de probleemgevallen.
Flower_L- Ratel
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Consultatiebureau
» Consultatiebureau
» Het consultatiebureau
» afspraken consultatiebureau
» Huisbezoek consultatiebureau
» Consultatiebureau