Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Huisbezoek consultatiebureau

+19
Tania
Printje
Roodkapje
studiebol
woezel
*Troela*
Twellie
_Lana_
MissD
Happydobby
SparklingEyes
Clapperdie
Sanne
Supertalentje
Aimee
Jazzlyn
SarahKey
mickey
Lejow
23 plaatsers

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Huisbezoek consultatiebureau - Pagina 2 Empty Re: Huisbezoek consultatiebureau

Bericht  SarahKey zo 15 apr 2012 - 23:45

Anniej_S schreef:
Snoepy87 schreef:Hier hebben ze nog niet gebeld :S ( ze bellen meestal op dag 10)

Maar stelt idd niet zoveel voor, vorig keer stelde ze wat vragen hoe het ging enzo en idd even wegen.

Zit je op Eglantier? Hier kwamen ze wel aan huis en heb ik haar ook even later er weer uitgezet over het feit dat wij te veel huisdieren hadden.....jezus het ging nergens over! Bij de 2e hoeven ze ook echt niet aan huis te komen hoor.

Hoezo teveel huisdieren? Hebben hun toch niets mee te maken. Rolling Eyes
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Gast zo 15 apr 2012 - 23:48

Anniej_S schreef:
Snoepy87 schreef:Hier hebben ze nog niet gebeld :S ( ze bellen meestal op dag 10)

Maar stelt idd niet zoveel voor, vorig keer stelde ze wat vragen hoe het ging enzo en idd even wegen.

Zit je op Eglantier? Hier kwamen ze wel aan huis en heb ik haar ook even later er weer uitgezet over het feit dat wij te veel huisdieren hadden.....jezus het ging nergens over! Bij de 2e hoeven ze ook echt niet aan huis te komen hoor.

Ja. De eerste keer kwamen ze hier ook aan huis, maar nu voor de 2de hebben ze nog niet gebeld..

Gast
Gast

Bericht  Clapperdie zo 15 apr 2012 - 23:49

SarahKey schreef:
Anniej_S schreef:

Echt?! Waar bemoeien ze zich mee. Maar ben wel benieuwd hoeveel dieren jullie dan hebben Wink. Wij hebben een vrij klein huis en ook 2 katten maar heeft ze gelukkig niets over gezegd.
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Gast zo 15 apr 2012 - 23:49

SarahKey schreef:
Anniej_S schreef:

Dat vond ik dus ook!

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 15 apr 2012 - 23:49

We hadden 4 katten, nu nog maar 2, en een hond. En op dat moment had ik nog 2 konijntjes (maar die stonden buiten) dus daar heeft niemand last van. Ag, heb ook alleen maar ruzie met die mutshola op het CB.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 15 apr 2012 - 23:50

Hier was het dossiers invullen met gegevens over ouders, kinderen en zwangerschap/ bevalling en gewoon een kletspraatje.

Wij lopen ook bij de kinderarts, maar gaan daarnaast naar het CB.

CB is overigens niet verplicht!

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 15 apr 2012 - 23:51

Tiramisu schreef:
Aimee schreef:Waarschijnlijk krijg je ook een vragenlijst ('Ik vind slaan oké' eens of oneens) Huisbezoek consultatiebureau - Pagina 2 394967

O ja..dat ook nog :P
Die heb ik nooit gehad!

Gast
Gast

Bericht  Clapperdie zo 15 apr 2012 - 23:52

Valt toch wel mee? Ik dacht je hebt 5 katten 3 honden etc Wink

Maar wel vervelend dat je niet met haar overweg kan lijkt me? Hier gelukkig een fijne vrouw. Toch wel fijn om met sommige vragen daar terecht te kunnen. Al is het forum ook heel prettig!
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Gast zo 15 apr 2012 - 23:53

Nou van de 4 katten zag je er 3 nooit die waren altijd door het huis ant spelen etc. Ik kom er nu natuurlijk niet meer zoveel als het in het hele begin, dus ik doe er maar een beetje mee heen. Maar ben er altijd zo weg!

Gast
Gast

Bericht  SparklingEyes zo 15 apr 2012 - 23:54

Gewoon even terugbellen en vragen!

Bij ons zijn ze zowel bij n als t op huisbezoek geweest. Gewoon een intake en even kijken.. Bij n wilden ze de babykamer zien en hoe hij in bed lag en zo, om te kijken of het wel veilig was of zo.

Ik heb de eerstekeer wel gelijk duidelijk gemaakt dat ik geen gezeur wilde over steeds 'het gemiddelde kind' ... Embarassed
SparklingEyes
SparklingEyes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1222
Punten : 1506
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gast zo 15 apr 2012 - 23:55

Lejow schreef:Maar wij lopen helemaal niet bij t CB, wij lopen met B in het ziekenhuis en daar blijven we ook.

Eigenlijk was ik te overrompeld door het telefoontje om dat te zeggen.

Wij doen met J.ace ook hetzelfde zowel Kinderarts als CB... ik zie in het geval van J.ce het CB voor de leuk en tussentijds te wegen en de kinderarts voor de echte vragen.
Merk dat het CB hier niet veel ''weet'' van prematuurtjes.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 16 apr 2012 - 0:02

Hier werd het huisbezoek gelukkig (als in: haar kom ik als het goed is nooit meer tegen) door iemand anders gedaan dan de wvk of arts. Degene die het huisbezoek kwam doen wilde ik eigenlijk ook het liefste zo snel mogelijk het huis uit schoppen ("Is 'stevig ouderschap' niets voor je? Want je bent natuurlijk wel nog héél erg jong!!" - ik ben 23, m.i. niet héél erg jong, en wat dan nog, ik ben zeer bewust jong moeder geworden). Pakte T. vast alsof het een zoutzak was en bleef haar maar 'het' noemen. Met de arts en vooral de wvk klikt het beter Huisbezoek consultatiebureau - Pagina 2 561177

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 16 apr 2012 - 0:15

Stofzuiger schreef:
Tiramisu schreef:
Aimee schreef:Waarschijnlijk krijg je ook een vragenlijst ('Ik vind slaan oké' eens of oneens) Huisbezoek consultatiebureau - Pagina 2 394967

Die heb ik nooit gehad!

Ik wel, en later moest ik er nog 1 invullen, toen ze wat ouder waren. Echt een lijst om te kijken hoe jij er psychisch voorstaat. Ben bang dat wanneer je 1 puntje 'negatief' scoort, ze meteen actie ondernemen, daarom ben ik daar niet zo weg van.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 16 apr 2012 - 0:18

_MamaRosa_ schreef:
Stofzuiger schreef:
Tiramisu schreef:

Die heb ik nooit gehad!

Ik wel, en later moest ik er nog 1 invullen, toen ze wat ouder waren. Echt een lijst om te kijken hoe jij er psychisch voorstaat. Ben bang dat wanneer je 1 puntje 'negatief' scoort, ze meteen actie ondernemen, daarom ben ik daar niet zo weg van.
Oh, vandaar dat ik m niet in hoef te vullen, ze weten dat ik psychisch niet stuk te krijgen bent en er niks aan mij mankeert angel

Gast
Gast

Bericht  Happydobby ma 16 apr 2012 - 0:31

Hier kwam er ook 1 thuis langs met een vragenlijst, uitleg en ze heeft M. bekeken.
Het was een raar mens :P Die heb ik nooit meer gezien maar dat is niet vreemd want op ons CB zitten steeds weer nieuwe mensen confused

Die vragenlijst over slaan enzo die hadden wij ook maar waar ik woon is dat standaard vanuit de zorggroep hier.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  MissD ma 16 apr 2012 - 0:32

mickey schreef:
Tiramisu schreef:Hier kwamen ze een soort intake doen. Uitleggen wat het cb is, T. wegen, wat vragen over de zwangerschap en hoe het ging met moeder en kind.
Ik vond het niet heel veel voorstellen.

+1. Nou ja... dat wegen hebben ze niet gedaan, want de VK was de dag ervoor nog geweest en had F gewogen.

+1 Hier ook niet gewogen, maar wel een uitleg gegeven en afspraken gemaakt voor de prikjes enzo. Verder weinig bijzonders.

MissD
Prater
Prater

Aantal berichten : 1192
Punten : 1212
Registratiedatum : 09-12-10

Bericht  _Lana_ ma 16 apr 2012 - 0:41

Lejow schreef:
Jazzlyn schreef:hehehehe, dat krijgen wij zo dus ook.. bah :P

Lejow, jullie ook prematurenpoli of niet?

Ja, follow up heet t bij ons.
Controle rondje door zuster, fysio, logo enz.

Onze kindjes staan ook nog onder controle van de kinderarts, maar we moeten evengoed naar het CB. We hoeven ook pas in mei / juni weer naar de kinderarts en al eerder weer naar het CB.
Moet je voor de vaccinaties dan ook naar het ziekenhuis?
Ik heb gelukkig wel goede ervaringen met het CB. De intake vond ik ook wel prima, een praatje over de bevalling en hoe het gaat als 'nieuw' gezinnetje en wat je van ze kan verwachten.
Geen vragenlijst gezien trouwens.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Bericht  Twellie ma 16 apr 2012 - 0:46

_MamaRosa_ schreef:
Stofzuiger schreef:
Tiramisu schreef:

Die heb ik nooit gehad!

Ja, daar ben ik dus ook altijd bang voor! Of dat er een of andere aantekening in mijn dossier belandt die later weer eens opduikt.

Ik vond het trouwens een heel langdradig bezoekje, ik kreeg tien informatiefolders of zo en die ging ze ook nog eens bijna woord voor woord uitleggen. Bij mijn jongste heb ik gevraagd of we dat bezoekje konden skippen omdat ik nog wel wist hoe het zat met veiligeheid, voeden en dergelijke en dat kon.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Bericht  MissD ma 16 apr 2012 - 0:52

Tuinstoel schreef:
_MamaRosa_ schreef:
Stofzuiger schreef:
Tiramisu schreef:

Die heb ik nooit gehad!

Ja, daar ben ik dus ook altijd bang voor! Of dat er een of andere aantekening in mijn dossier belandt die later weer eens opduikt.

Ik vond het trouwens een heel langdradig bezoekje, ik kreeg tien informatiefolders of zo en die ging ze ook nog eens bijna woord voor woord uitleggen. Bij mijn jongste heb ik gevraagd of we dat bezoekje konden skippen omdat ik nog wel wist hoe het zat met veiligeheid, voeden en dergelijke en dat kon.

Wij hoefden niet zo'n lijst in te vullen. Had ik ook absoluut niet gedaan, wat een onzin zeg. Het consultatiebureau is toch ook helemaal niet verplicht. En ik kom daar voor mijn kindje (eigenlijk alleen meten, wegen en vaccinaties, als er wat is ga ik wel naar de huisarts) toch niet voor mezelf.

MissD
Prater
Prater

Aantal berichten : 1192
Punten : 1212
Registratiedatum : 09-12-10

Bericht  *Troela* ma 16 apr 2012 - 1:04

Volgens mij moet B volgende keer nog in ziekenhuis de vaccinatie toch? Wij lopen ook nog bij beide, cb wist hier ook niet veel van prematuurtjes dus de echte vragen gingen naar de kinderarts. Het cb heb ik wel regelmatig afspraken niet door laten gaan, dan was het alleen wegen/meten en normale controle maar die vielen altijd in dezelfde periode als de kinderarts. Gewoon aangegeven en was geen probleem. Voor vaccinatie ga ik wel altijd naar cb.

*Troela*
Prater
Prater

Aantal berichten : 1042
Punten : 1128
Registratiedatum : 26-07-11

Bericht  woezel ma 16 apr 2012 - 1:06

Mijn neefje, geboren met 29 weken. Staat ook nog onder controle vd kinderarts en die gaat ook naar het cb. Inderdaad wel een beetje dubbelop. Maar ook wel lekker om even tussendoor zo te kunnen wegen.

woezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 880
Punten : 1006
Registratiedatum : 31-10-11

Bericht  Lejow ma 16 apr 2012 - 1:08

Jup, die krijgt ze volgende week gewoon op de kinderpoli in het ziekenhuis.
Daarna mogen we kiezen of we verder gaan naar CB of in het ZH blijven, maar blijf lekker in het ZH.
Want ik ken ook alleen maar de verhalen dat ze weinig verstand hebben van prematuurtjes!

Die vragenlijst maakt me wel een beetje zenuwachtig trouwens hehe
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  studiebol ma 16 apr 2012 - 3:16

Ook wij gaan naar het ziekenhuis en bij ons komt het CB aan huis.

Dat ze aan huis komen is een speciaal project, omdat de conclusie was dat het cb en de kinderartsen vaak tegenstrijdige adviezen geven over prematuren. Ik vind de wijkverpleegkundige die aan huis komt erg leuk en vriendelijk en het is natuurlijk ook wel een luxe dat ze aan huis komt. Ze zou voldoende moeten weten over prematuren. Maar goed ik heb nog niet gemerkt of dit wel of niet zo is.. omdat ik gewoon weinig vragen heb.

Als ik naar het ziekenhuis ga, dan hebben we afspraken met de kinderarts.. maar die staat nu pas weer ergens voor in juni gepland. Maar goed het CB komt ook minder vaak.

Ik heb nooit een vragen lijst vanuit het cb in hoeven vullen.

Wel doen we weer mee met een andere vragenlijst die gaat over het ervaren van stress... maar goed mijn vriend en ik ervaren geen stress dus ik ben benieuwd wat ze met onze lijsten doen Very Happy
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425

Bericht  Roodkapje ma 16 apr 2012 - 3:23

Wij lopen nog steeds bij de kinderarts voor O. en gaan niet naar het CB. De kinderarts geeft de prikken en dat wegen en meten vind ik na het 1e jaar niet meer zo heel spannend. Cb zit hier ook aan de andere kant van de stad ( ze hebben er wel meer, maar dat is de enige met een beetje kennis van zaken).

Bij M. hebben we ook zo'n huisbezoek gehad en het was vreselijk! Ik heb niet de makkelijkste zwangerschap gehad toen.. stond er alleen voor etc. In de vragenlijst staan vragen als : ben je getrouwd etc geloof ik.. iig iets wees erop dat wij niet samen waren tijdens de zwangerschap.. Had ze ons aangemeld voor "sterk ouderschap". Je zou dan af en toe bezoek krijgen van zo'n cb doos die dan even kwam kijken of je je kind niet mishandelde enzo en of je het wel aan kon met je eigen "problemen" erbij. Ik vond dat zo'n onzin... alsof ik mijn kind zou slaan omdat er geen papa in de zwangerschap in de buurt was ofzo. Ik was erg overrompeld maar de volgende dag na overleg met mijn ouders en de paps direct weer afgebeld.
Het cb bezoek erna moest ik een verklaring geven waarom ik dat niet wilde want dat moest ik haar dossier.
Bij de 2e is het cb ook niet meer welkom geweest en zijn we alleen voor de prikjes gegaan.
Roodkapje
Roodkapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11

Bericht  Supertalentje ma 16 apr 2012 - 3:52

Edit: ik vraag het nooit, maar deze niet quoten graag

Laatst aangepast door Supertalentje op ma 16 apr 2012 - 10:18; in totaal 1 keer bewerkt

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende