Consultatiebureau
+19
LotteK
*Lookie*
Fiwen
_Jet
shadow
Teddyaapje
Floor
*Troela*
Happydobby
Limburg85
Flip Fluitketel
Nijntje
RiLiJu
SarahKey
Susan
studiebol
moepie
mickey
blondje1313
23 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Consultatiebureau
Gaan jullie naar elke afspraak van het consultatiebureau? Het is echt niet mijn favoriet om daar naartoe te gaan. We hebben vrijdag een afspraak met de verpleegkundige, hij is dan 7 maanden. Maar ik heb een dubbeleafspraak zag ik dan. Moet ook ergens anders met mijn zoontje heen wat eigenlijk wat belangrijker is. En buiten dat ga ik nou nooit bij het cb naar buiten dat ik denk: goh dat was nou nuttige informatie. En wegen en meten hebben we 2 weken terug nog bij de kinderarts gedaa
Gast- Gast
Re: Consultatiebureau
Ik zou wel even afbellen denk ik, ik vind het niet zo netjes als je ergens een afspraak hebt om dan gewoon niet op te komen dagen.
Volgens mij ben je er verder vrij in of je wel of niet wilt gaan, het lijkt me in elk geval vreemd als ze het je kunnen verplichten.
Volgens mij ben je er verder vrij in of je wel of niet wilt gaan, het lijkt me in elk geval vreemd als ze het je kunnen verplichten.
blondje1313- Kletskop
- Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10
Afbellen doe ik dan sowieso. Dat bedoelde ik ook niet, ik vroeg me af of iedereen netjes een afspraak maakt in de periode dat ze graag willen dat je komt. Of dat je weleens overslaat
Gast- Gast
Vooralsnog denk ik dat ik iedere keer zal gaan.
Mijn zus wilde laatst op dinsdag afbellen voor vrijdag, maar dat ging niet meer. Moest minstens een week vantevoren. Ik weet niet of dat bij alle CB's zo is, vond het zelf een erg lange periode. Stel nou je kindje wordt ziek, terwijl je twee dagen later moet gaan?
Mijn zus wilde laatst op dinsdag afbellen voor vrijdag, maar dat ging niet meer. Moest minstens een week vantevoren. Ik weet niet of dat bij alle CB's zo is, vond het zelf een erg lange periode. Stel nou je kindje wordt ziek, terwijl je twee dagen later moet gaan?
mickey- Kletskop
- Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Registratiedatum : 17-11-10
Ik ben altijd gegaan, vond en vind het belangrijk en prettig om te gaan. Ik ben nog nooit met een vervelend gevoel of iets weg gegaan. De vervelende verhalen over het cb hoor ik altijd van een ander maar ik heb nog nooit iets meegemaakt daar.
moepie- Kletskop
- Aantal berichten : 1536
Punten : 1569
Registratiedatum : 19-11-10
Hier komen ze dan aan huis, maar ik zou denk ik niet zo gauw een afspraak afzeggen. Ik vind het toch wel prettig dat iemand anders ook even naar mijn kids kijkt. Iemand met een objectieve blik.
Verder krijgen wij elke keer dezelfde persoon en ik vind haar wel aardig en als ze een keer een advies zou geven waar ik niks mee zou kunnen dan gaat die ook gewoon het ene oor in en het andere oor uit.
In jouw situatie zou ik mijn afspraak bij het CB verplaatsen..
Verder krijgen wij elke keer dezelfde persoon en ik vind haar wel aardig en als ze een keer een advies zou geven waar ik niks mee zou kunnen dan gaat die ook gewoon het ene oor in en het andere oor uit.
In jouw situatie zou ik mijn afspraak bij het CB verplaatsen..
studiebol- Ratel
- Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10
Ik ben ook altijd gegaan, als ik een dubbele afspraak heb zou ik het verzetten. Bij de laatste afspraak van Ezra voor hij vier werd moest ik naar de promotie van een vriendin, toen zijn mijn ouders met hem gegaan (maar toen moest hij ook een prik).
Ik heb wel een keer een afspraak gemist, dat was een afspraak die telefonisch was verzet en ik wist zeker dat de nieuwe afspraak in oktober was, maar het bleek dus september te zijn. Toen zat ik bij de tandarts en toen belde de assistente waarom ik er niet was met Yrsa.
Ik heb wel een keer een afspraak gemist, dat was een afspraak die telefonisch was verzet en ik wist zeker dat de nieuwe afspraak in oktober was, maar het bleek dus september te zijn. Toen zat ik bij de tandarts en toen belde de assistente waarom ik er niet was met Yrsa.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Lieskuh schreef:Ik ben altijd gegaan, ik vond het belangrijk.
Ik vind het ook belangrijk en zal ook altijd gaan.
Als ik per ongeluk een dubbele afspraak zou hebben, dan zou ik het cb verplaatsen.
Overigens, als ik twee weken geleden bij de kinderarts was geweest en mijn kind is daar al gewogen en gemeten dan kan ik me wel voorstellen dat je het afzegt. Ik denk dat zij dat ook niet heel erg vinden, vaak lopen ze best wel uit en is het erg druk, het is niet dat ze om mensen verlegen zitten die langskomen.
Susan- Lady Post-a-lot
Ik ga niet altijd. Over het algemeen ga ik alleen naar de arts en sla ik de wijkverpleegkundige over. Ik heb zeker niet het idee dat ik hiermee wat mis.
RiLiJu- Prater
- Aantal berichten : 500
Punten : 623
Registratiedatum : 10-07-11
Dat is ook de reden dat ik het waarschijnlijk toch ga afzeggen nu ik een dubbele afspraak heb.anders had ik het denk ik verzet.Susan schreef:Overigens, als ik twee weken geleden bij de kinderarts was geweest en mijn kind is daar al gewogen en gemeten dan kan ik me wel voorstellen dat je het afzegt. Ik denk dat zij dat ook niet heel erg vinden, vaak lopen ze best wel uit en is het erg druk, het is niet dat ze om mensen verlegen zitten die langskomen.
Gast- Gast
nou wij gaan hier niet meer (regelmatig) Alleen voor de prikken. Bij mij zijn in het begin zo veel missers voor mijn gevoel gemaakt dat ik er klaar mee ben. Heb zelf het idee dat ik goed voor me kindje zorg, je kunt tegenwoordig een heleboel op inet vinden, en tot nu toe doet ze het hartstikke goed en is het een wijs meisje
Dus je kunt 'makkelijk' een afspraak afzeggen bij het cb, mits je kindje het goed doet en je je er zelf ook goed bij voelt..
En hier kunnen we gewoon een dag van te voren, zelfde dag afzeggen als je niet kan. Inderdaad als je kind ziek is weet je immers niet een week van te voren, en heb je een andere afspraak kun je natuurlijk altijd op tijd afzeggen.
Dus je kunt 'makkelijk' een afspraak afzeggen bij het cb, mits je kindje het goed doet en je je er zelf ook goed bij voelt..
En hier kunnen we gewoon een dag van te voren, zelfde dag afzeggen als je niet kan. Inderdaad als je kind ziek is weet je immers niet een week van te voren, en heb je een andere afspraak kun je natuurlijk altijd op tijd afzeggen.
Nijntje- Prater
- Aantal berichten : 512
Punten : 519
wij filteren hier de afspraken op de belangrijke medische controles. Wij gaan dus niet naar alle bezoekjes. Als ze mijn kind met 'hij' aanspreken terwijl ze toch écht een meisje is, dan weet je niet welk kind voor je zit en heb je het dossier niet nagelezen. Als ze vraagt of mijn kind al kan rollen en ik antwoord: 'ja, naar de buik en de rug' en zij antwoordt met: 'aah, komt vanzelf', dan ben je duidelijk met andere dingen bezig en luister je niet naar de moeder. Daarnaast passen hun adviezen niet binnen onze opvoeding, moesten we altijd minimaal 20 tot 30 minuten wachten en hebben we besloten om niet meer naar alle afspraken te gaan. Dat kan overigens gewoon, het cb is niet verplicht.
Gast- Gast
+1Lieskuh schreef:Ik ben altijd gegaan, ik vond het belangrijk.
Flip Fluitketel- Kletskop
- Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
[
Laatst aangepast door mama2be op do 24 mei 2012 - 21:34; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Ik ben en ga ook altijd, vind het ook belangrijk.
Heb gelukkig nog nooit een slechte ervaring gehad, niet onpersoonlijk, lopen nooit lang uit, geen vervelende adviezen etc.
Heb gelukkig nog nooit een slechte ervaring gehad, niet onpersoonlijk, lopen nooit lang uit, geen vervelende adviezen etc.
Limburg85- Ratel
- Aantal berichten : 3725
Punten : 3896
,
Laatst aangepast door mama2be op do 24 mei 2012 - 21:35; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Hier is het ook niet best, ben nu 5 keer geweest en iedere keer zat er een andere arts/vpk. Ook was er een vpk die zij zei tegen mijn zoontje. Er was een andere die beweerde dat mijn zoontje niet goed gegroeid was terwijl hij 400 gr gegroeid was in 3 weken. Ach ik ga gewoon zeg ja en amen en ik ga weer.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Ik kijk altijd hoe het loopt in combinatie met de kinderarts. Heb wel eens afspraken laten vallen ( zonder de prikken) omdat ze dezelfde week of week erna ook bij kinderarts kwam.
*Troela*- Prater
- Aantal berichten : 1042
Punten : 1128
Registratiedatum : 26-07-11
Oh, nee, bij ons is het consultatiebureau wel heel goed en luisteren ze ook echt goed. Ik heb voor Ezra een aantal keer een dubbele afspraak gekregen omdat ik me zo zorgen maakte over zijn (taal)ontwikkeling en ik heb toen ook tussendoor een extra keer mogen komen toen hij tweeëneenhalf was. Ook bellen ze op eigen initiatief terug of komen een keer extra thuis langs als je ergens moeilijkheden mee hebt of ze hebben de indruk dat je zorgen hebt. Nee, niks dan lof over ons consultatiebureau.
Susan- Lady Post-a-lot
Ik ga alleen naar de medische afspraken, voor de rest vind ik het vrij zinloos. Het loopt altijd gigantisch uit en als je dan binnen bent krijg je als vragen 'gaat alles goed?' en 'heb je nog vragen?' Nou, kan mijn tijd wel beter besteden. Bij baby2 ga ik ook alleen de medische controles.
Gast- Gast
Ik heb tot nu toe nog niet veel afspraken met het cb gehad maar tot nu toe was het eigenlijk allemaal wel nuttig. Ze luisteren ook echt en geven gericht antwoord op mijn vragen (en helpen met met de voedingen, onze zoon had daar nogal veel problemen mee).
De eerste prikken zijn gezet door de wijkverpleegkundige maar zij had erg slecht geprikt en onze zoon was er ook 3 dagen vreselijk ziek van. Bij de 2e prikken daar uitgebreid over gesproken met de arts, ze gaat de wijkverpleegkundige opnieuw uitleggen hoe/waar het beste te prikken. en ik vond het wel prettig dat ze de volgende dag belden om te vragen of hij weer zo ziek was van de 2e prikken.
De eerste prikken zijn gezet door de wijkverpleegkundige maar zij had erg slecht geprikt en onze zoon was er ook 3 dagen vreselijk ziek van. Bij de 2e prikken daar uitgebreid over gesproken met de arts, ze gaat de wijkverpleegkundige opnieuw uitleggen hoe/waar het beste te prikken. en ik vond het wel prettig dat ze de volgende dag belden om te vragen of hij weer zo ziek was van de 2e prikken.
Floor- Ratel
- Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Behalve het advies van de eerste keer (arts) om minder voeding te geven omdat ze afgekolfde BV rekenden als KV wat dus niet klopt, heb ik er vaak ook wel wat aan. De vpk is een geweldige vrouw, heel lief en kundig, dus heb ook geen hekel om er heen te gaan.
Heb 1x een afspraak afgebeld, bij 2 maanden, moesten de dag erna naar de kinderarts, en om 2x met 2 huilende kinderen ergens te zitten had ik weinig zin in
Heb 1x een afspraak afgebeld, bij 2 maanden, moesten de dag erna naar de kinderarts, en om 2x met 2 huilende kinderen ergens te zitten had ik weinig zin in
Gast- Gast
luisteren en zien is hier inderdaad ook niet hun beste kwaliteit, gelukkig ook cb's waar het wel goed gaat...
(als ik binnenkom met een vraag over uitslag op de buik én rug, krijg ik als antwoord zal wel van het kwijlen zijn... ja natuurlijk... vooral ook achterop je rug... Nou dan ben ik al klaar ermee...
Eentje die zo zit te klooien met de prikken en de juiste labeltjes, dat IK ga twijfelen of ze dan wel de goede gaat geven. dat is toch niet juist?!
En dan ook tussen die 2 prikken door, nog even uitgebreid met een stagiaire gaat overleggen over hoe en wat, terwijl je een huilend kind op schoot hebt, en wacht op die laatste prik zodat je der lekker kan knuffelen en aankleden.
waar is dat inzicht soms van die mensen??)
(als ik binnenkom met een vraag over uitslag op de buik én rug, krijg ik als antwoord zal wel van het kwijlen zijn... ja natuurlijk... vooral ook achterop je rug... Nou dan ben ik al klaar ermee...
Eentje die zo zit te klooien met de prikken en de juiste labeltjes, dat IK ga twijfelen of ze dan wel de goede gaat geven. dat is toch niet juist?!
En dan ook tussen die 2 prikken door, nog even uitgebreid met een stagiaire gaat overleggen over hoe en wat, terwijl je een huilend kind op schoot hebt, en wacht op die laatste prik zodat je der lekker kan knuffelen en aankleden.
waar is dat inzicht soms van die mensen??)
Nijntje- Prater
- Aantal berichten : 512
Punten : 519
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Consultatiebureau
» consultatiebureau
» Het consultatiebureau
» 18 maanden consultatiebureau
» Consultatiebureau met 18 maanden?
» consultatiebureau