Het grote huishoudgeld topic!
+47
Kqip
Lejow
Puggle
Winegum
Yaelynn
Mida4you
Lynn_
Monte
SoGood
Rose
Arwyn
Aagje!
JD
rianne287
Lavendel
studiebol
Travelgurly
Coco
Jade
Caresses
Rovine
litllejoy
Sarah1985
Star007
Fearie
Burgemeester Nicky
Viva
Tiara
Supertalentje
schuddebuikje
Bolleke
Laced
Parisienne
flower
Mom-Of-3
MissD
minoessepoes
woezel
Marin
Atelier Madame
myloon
Bruintje Beer
Floor
SarahKey
Rush
Paper Crown
Linda
51 plaatsers
Pagina 11 van 18
Pagina 11 van 18 • 1 ... 7 ... 10, 11, 12 ... 14 ... 18
Re: Het grote huishoudgeld topic!
Atelier Madame schreef:Ben ik niet met je eens Maar wij hebben wel een goedkope groenteboer.Marin schreef:Die zak wokgroenten was met die korting er af zo'n 1,50, dus nee daar kan je idd niet veel meer groente voor kopen
Dat gaat alleen op als je 1 stuk groente koopt, zoals 1 paprika ofzo. Maar niet paprika én courgette én broccoli ofzo.
iig bij onze groenteboer heb je 3 paprikas voor 1 euro, courgette is ong 30 cent per stuk daar, brocolli per stronk 50 cent, wortel kilo is 60 cent etc. Als ik die allemaal bij elkaar gooi kan ik daar echt 2/3 zoveel porties van maken als 1 zak wokgroente. Dus dan is het veel voordeliger! Maar ja in jouw situatie is zon zak natuurlijk voldoende.
Ja nou ja, ik heb geen groenteboer hier (ja, als ik eerst een stuk ga fietsen wel natuurlijk), dus een paprika is gewoon 99 cent ofzo. Ik koop als ik pastasauzen maak wel vaker gewoon maar 1 stuk groente, omdat dat ook echt al wel voldoende is, en niet dus zes verschillende soorten. Is qua smaak wel lekkerder, zo'n gevulde saus, maar met 1 paprika en blik tomatenblokjes, maak ik ook al een lekkere saus voor in m'n eentje.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Hahaha. Ik haal er altijd vlees uit als ik thuis kom en dan ontdooi ik het (met de verpakking er nog om natuurlijk) in heet water in de gootsteen.Rose schreef:Ik maak nu ook een lijstje met wat we welke dag eten en die ligt netjes op de eettafel.
Maar helaas helpt het niet want van de week kreeg ik nog de vraag wat eten we/ik vanavond? (of niet rush )
Doordat lijstje vergeet ik nu ook minder vaak vlees eruit te halen, vandaag nou net wel weer vergeten
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
's avonds als ik brood smeer dan haal ik ook het vlees eruit en leg dat in de koelkast.
Ook helpt het heel erg voor het budget dat ik alleen de boodschappen doe, als m'n vriend mee is dan ben ik altijd duurder uit. En natuurlijk let ik op de aanbiedingen en koop ik alleen die dingen die ik ook daadwerkelijk gebruik.
Ook helpt het heel erg voor het budget dat ik alleen de boodschappen doe, als m'n vriend mee is dan ben ik altijd duurder uit. En natuurlijk let ik op de aanbiedingen en koop ik alleen die dingen die ik ook daadwerkelijk gebruik.
Rose- Kletskop
- Aantal berichten : 1636
Punten : 1896
Registratiedatum : 26-02-12
Oh en de keren dat ik een wereldgerecht maak, gebruik ik altijd witte rijst. Het zakje rijst wat erbij zit gooi ik niet weg, maar bewaar ik voor als ik alleen ben en dan doe ik er een goedkoop satétje bij!
Rush- Lady Post-a-lot
Het is natuurlijk ook niet te vergelijken of je elke dag thuis eet met zn 2en of in je eentje en heel onregelmatig.
Werken jullie trouwens nooit met diepvriesbakjes? Eigenlijk altijd als ik pasta kook maak ik een portie of twee porties teveel die de diepvries ingaan. We komen nog wel eens onregelmatig thuis en eten los van elkaar dan die bakjes op. Scheelt veel tijd qua koken en ook weer geld van een magnetronmaaltijd.
Werken jullie trouwens nooit met diepvriesbakjes? Eigenlijk altijd als ik pasta kook maak ik een portie of twee porties teveel die de diepvries ingaan. We komen nog wel eens onregelmatig thuis en eten los van elkaar dan die bakjes op. Scheelt veel tijd qua koken en ook weer geld van een magnetronmaaltijd.
Atelier Madame- Ratel
- Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10
Ik heb geen diepvries, dus dat kan ook al niet
M'n vriend heeft juist een hele grote diepvries waar veel vlees in ligt en waar veel restjes in kunnen. Dus dat is veel handiger.
Rush, dat is ook wel handig idd. Die goedkope sateetjes uit de diepvries zijn ook best lekker.
M'n vriend heeft juist een hele grote diepvries waar veel vlees in ligt en waar veel restjes in kunnen. Dus dat is veel handiger.
Rush, dat is ook wel handig idd. Die goedkope sateetjes uit de diepvries zijn ook best lekker.
Marin- Lady Post-a-lot
Eigenlijk niet nee. Ik eet door de week regelmatig alleen, dus als ik op maandag iets eet en er is over, eet ik dat woensdags weer vanuit de koelkast.Atelier Madame schreef:Het is natuurlijk ook niet te vergelijken of je elke dag thuis eet met zn 2en of in je eentje en heel onregelmatig.
Rush- Lady Post-a-lot
Nee, ik heb bijna nooit iets over dat in de vriezer beland. Heel soms wel maar dan eet mijn vriend dat als ik niet thuis eet (maandag en donderdag)
Onze vriezer ligt vol met vlees en brood (vooral vlees heb ik net ingeslagen)
Onze vriezer ligt vol met vlees en brood (vooral vlees heb ik net ingeslagen)
Rose- Kletskop
- Aantal berichten : 1636
Punten : 1896
Registratiedatum : 26-02-12
Zo, mijn boodschappen zijn weer binnen! Ik heb voor € 69,88 alles bij elkaar. Daar zitten dan 4 flessen cola, 4 flessen cola light, een krat bier, 2x houtskool en 2x briketten en 2x een aansteekzak voor de bbq en dat soort dure dingen bij. Al met al valt het me dus niet tegen! Ik zal zaterdag nog voor ong. € 15,- spullen moeten halen denk ik dus dan blijf ik binnen ons budget van € 100,-. Ik haal douchegel en shampoo e.d. tegenwoordig bij Kruidvat van het eigen merk, vind ik prima spul en het is ook nog eens niet duur.
Gast- Gast
Groenten in vriezen doe ik ook, koop echt zelden een zak voorgesneden wokgroenten. Zelf snijden is idd goedkoper, mits je het in kan vriezen.
En die goedkope zakken wokgroente griezel ik van, heel veel wortel (en wortelen zijn goedkoop dus eigenlijk is zo'n zak dan nog duur in verhouding) en vind het altijd wat zurig ruiken. Dus als wij iets uit de wok eten open ik de vriezer en denk: in welke groenten hebben we vandaag zin
Behalve broccoli en champignons, die koop ik wel vers voor in de wok.
Ik bepaal vooral het menu. Ik maak ook een weekmenu en bekijk op zondag wat we nog in huis hebben. Op donderdag haal ik elke week verse groenten dus dat hebben we altijd wel in huis.
Ik vraag wel altijd aan mijn man of hij nog ergens zin in heeft en of hij nog een recept wou proberen ja of nee. En zeg ook altijd wat we ongeveer gaan eten. Als hij ergens echt geen zin in heeft bedenk ik wat anders. Dus helemaal alleen doe ik het niet.
Ik was gisteren bij de lidl 31 euro kwijt voor 6 cola, 6 water, 2 sinaasappelsap, 2 appelsap, mayonaise, fritessaus, chilisaus, 2 top vit, vanillevla, augurken, 2 creme fraiche, 2 room, 4 pakken afbakbroodjes en 1 afbakstokbrood, ontbijtkoek, beschuit, leverworst, ham, kipfilet en champignons
Vandaag bij de deen voor vleeswaren, brood en braadboter, was ik 9,45 kwijt.
Morgen alleen nog groenten en fruit halen, ongeveer 10 euro meestal en dan ben ik weer klaar. Rond de 50 euro zit ik deze week incl voorraad.
En die goedkope zakken wokgroente griezel ik van, heel veel wortel (en wortelen zijn goedkoop dus eigenlijk is zo'n zak dan nog duur in verhouding) en vind het altijd wat zurig ruiken. Dus als wij iets uit de wok eten open ik de vriezer en denk: in welke groenten hebben we vandaag zin
Ik bepaal vooral het menu. Ik maak ook een weekmenu en bekijk op zondag wat we nog in huis hebben. Op donderdag haal ik elke week verse groenten dus dat hebben we altijd wel in huis.
Ik vraag wel altijd aan mijn man of hij nog ergens zin in heeft en of hij nog een recept wou proberen ja of nee. En zeg ook altijd wat we ongeveer gaan eten. Als hij ergens echt geen zin in heeft bedenk ik wat anders. Dus helemaal alleen doe ik het niet.
Ik was gisteren bij de lidl 31 euro kwijt voor 6 cola, 6 water, 2 sinaasappelsap, 2 appelsap, mayonaise, fritessaus, chilisaus, 2 top vit, vanillevla, augurken, 2 creme fraiche, 2 room, 4 pakken afbakbroodjes en 1 afbakstokbrood, ontbijtkoek, beschuit, leverworst, ham, kipfilet en champignons
Morgen alleen nog groenten en fruit halen, ongeveer 10 euro meestal en dan ben ik weer klaar. Rond de 50 euro zit ik deze week incl voorraad.
SarahKey schreef:
Ik kijk altijd goed naar welke groenten er in zitten. Je hebt bij de AH van die zakken met heel veel 'opvulgroenten', van die sprieten en stukjes paksoi enzo, dat vult niet echt. Maar je hebt ook zakken met veel grote stukken ui, champignons en deze die ik nu heb zitten zelfs broccoli stronkjes in. Dat vult veel meer en voor 1,50 vind ik dat dan best wel waar voor m'n geld. Maar zo'n zak met weinig echt lekkere groente vind ik inderdaad wel zonde.
Wel handig, een vriezer!
Marin- Lady Post-a-lot
Ik werk heel veel met diepvries bakken, erg handig!
En ook bepaal ik wat we eten, ik vraag het mijn vriend altijd wel maar hij weet het toch nooit.
Net ook boodschappen gedaan, 44 euro was ik kwijt. En ik heb maar voor twee avonden eten... maar ik heb een zooi verse groente gekocht voor de dames zodat ik dat kan klaar maken en kan ik vriezen dan heb ik weer ff genoeg eten voor ze voorlopig. Ook wat ontbijtspul gehaald wat allemaal op was.
Als ik een periode weet dat mijn vriend thuis is, bijv met een vakantie dan doe ik vaak voor een aantal dagen achter elkaar boodschappen. Nu ik niet zeker weet of hij morgen weer weg gaat, doe ik het niet want dan bestaat de kans dat ik het weg moet gooien. Ik heb dus eten voor vanavond voor ons tweeen en een keer eten voor mij alleen. Mocht hij nou toch ineens niet weg gaan.. dan moet ik weer boodschappen doen. Dus het is totaal niet handig hier...
En ook bepaal ik wat we eten, ik vraag het mijn vriend altijd wel maar hij weet het toch nooit.
Net ook boodschappen gedaan, 44 euro was ik kwijt. En ik heb maar voor twee avonden eten... maar ik heb een zooi verse groente gekocht voor de dames zodat ik dat kan klaar maken en kan ik vriezen dan heb ik weer ff genoeg eten voor ze voorlopig. Ook wat ontbijtspul gehaald wat allemaal op was.
Als ik een periode weet dat mijn vriend thuis is, bijv met een vakantie dan doe ik vaak voor een aantal dagen achter elkaar boodschappen. Nu ik niet zeker weet of hij morgen weer weg gaat, doe ik het niet want dan bestaat de kans dat ik het weg moet gooien. Ik heb dus eten voor vanavond voor ons tweeen en een keer eten voor mij alleen. Mocht hij nou toch ineens niet weg gaan.. dan moet ik weer boodschappen doen. Dus het is totaal niet handig hier...
studiebol- Ratel
- Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10
Marin schreef:SarahKey schreef:
Ik kijk altijd goed naar welke groenten er in zitten. Je hebt bij de AH van die zakken met heel veel 'opvulgroenten', van die sprieten en stukjes paksoi enzo, dat vult niet echt. Maar je hebt ook zakken met veel grote stukken ui, champignons en deze die ik nu heb zitten zelfs broccoli stronkjes in. Dat vult veel meer en voor 1,50 vind ik dat dan best wel waar voor m'n geld. Maar zo'n zak met weinig echt lekkere groente vind ik inderdaad wel zonde.
Wel handig, een vriezer!
Jij bedoeld de italiaanse zeker? Daar zitten wel lekkere groenten in. Al heb ik ook eens een stukje broccolistronk-zonder-broccoli eraan gevonden in zo'n zak
Een vriezer is heel handig! Wij vriezen echt zoveel in.
Vorig jaar een nieuwe grote vriezer gekocht en ben er nog elke dag blij mee.
Zonder vriezer had ik niet veel kunnen besparen.
Nee geen Italiaanse, Oosterse. Maar ze hebben veel verschillende.
Marin- Lady Post-a-lot
Marin schreef:Nee geen Italiaanse, Oosterse. Maar ze hebben veel verschillende.
Ik vind die Mexicaanse lekker. Die gebruiken wij in de Surinaamse nasi.
Gast- Gast
Bami en nasi maak ik altijd voor 2 dagen, vries dan een gedeelte in voor de week erna. Zo ook met pasta sauzen, heb nu 5 bakjes in de vriezer met saus en bami.. Das sowieso erg makkelijk.
Bolleke- Kletskop
- Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10
Oosterse wokgroente!
Rush- Lady Post-a-lot
SarahKey schreef:Groenten in vriezen doe ik ook, koop echt zelden een zak voorgesneden wokgroenten. Zelf snijden is idd goedkoper, mits je het in kan vriezen.
Sarahkey: Welke groenten vries jij in? Lijkt mij ook wel heel erg handig, ik weet alleen niet wat wel en niet kan!
Tiara- Kletskop
- Aantal berichten : 1519
Punten : 1643
Registratiedatum : 18-11-10
anita: Boerenkool, hutspot, stoofperen (wel al klaargemaakt dan), paprika, prei, taugé , pepers, wortelen, sperciebonen.
Courgette ook eens geprobeerd maar dat is niet lekker, naja vinden wij dan
Courgette ook eens geprobeerd maar dat is niet lekker, naja vinden wij dan
[quote="Rose"]Voor de samenwoners: Maken jullie een (week eet)lijstje in overleg?
[quote]
Nee.. Ik maak nooit lijstjes. Beslis pas in de supermarkt wat ik koop (nu eten we wel redelijk hetzelfde elke week).
Verder beslis ik ook wat ik ook (eerst zachte groentes) wat we eten. Als mijn vriend kookt kiest hij wat we eten.
[quote]
Nee.. Ik maak nooit lijstjes. Beslis pas in de supermarkt wat ik koop (nu eten we wel redelijk hetzelfde elke week).
Verder beslis ik ook wat ik ook (eerst zachte groentes) wat we eten. Als mijn vriend kookt kiest hij wat we eten.
Gast- Gast
Wij beslissen ook pas rond 17 uur wat we willen eten en gaan dus praktisch iedere dag boodschappen doen.. Moeten we echt gaan verbeteren!
SoGood- Ratel
- Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10
Vandaag de weekboodschappen gedaan, dochterlief is ziek, dus heb alles gehaald en hoef de komende dagen voor eten en benodigdheden het huis niet meer uit!
In totaal was ik 72 euro bij de Jumbo kwijt (veel fruit en groente, ananas, aardbeien, bananen, peren, appels, komkommer en uien) en 32 euro bij de Lidl. Aardige bon dus weer, al zat er ook vlees bij (gehakt, biefstuk, shoarma, tartaar, hele kip) en babyvoeding (friso 1 en nutriton - kost al 5 euro), al met al dus best netjes en geen overbodige dingen gekocht, vind ik toch ook altijd al een prestatie!
In totaal was ik 72 euro bij de Jumbo kwijt (veel fruit en groente, ananas, aardbeien, bananen, peren, appels, komkommer en uien) en 32 euro bij de Lidl. Aardige bon dus weer, al zat er ook vlees bij (gehakt, biefstuk, shoarma, tartaar, hele kip) en babyvoeding (friso 1 en nutriton - kost al 5 euro), al met al dus best netjes en geen overbodige dingen gekocht, vind ik toch ook altijd al een prestatie!
Gast- Gast
Ik heb gisteren de weekboodschappen ingeslagen en ik was aangenaam verrast! In totaal was ik 36 euro kwijt, waar ik normaal altijd om en nabij de 50 á 60 euro zit. Ik haal mijn boodschappen altijd bij de c1000, en nu zijn er weer de euroweken (zo heet het volgens mij). Voor deze week ben ik zo goed als klaar, alleen de flesvoeding voor mijn zoontje moet nog gehaald worden.
Laced- Kletskop
- Aantal berichten : 1634
Punten : 1993
Registratiedatum : 17-11-10
Sogood schreef:Wij beslissen ook pas rond 17 uur wat we willen eten en gaan dus praktisch iedere dag boodschappen doen.. Moeten we echt gaan verbeteren!
In het begin toen wij gingen samenwonen deden wij het ook zo. Maar waar het op neer kwam is dat we erg ongezond aten toen. Want ja, even snel boodschappen, geen puf/tijd meer om fatsoenlijk te koken etc..
Nu zet ik 's ochtends eten klaar, aardappelen schillen, groente wassen en snijden etc. Dus dan moeten we het wel eten 's avonds
Ik ga morgen weer enorm veel inslaan, dus ben benieuwd wat ik moet betalen!
Rush- Lady Post-a-lot
Pagina 11 van 18 • 1 ... 7 ... 10, 11, 12 ... 14 ... 18
Soortgelijke onderwerpen
» Het grote gezond topic!
» Het grote bezuinigingen topic!
» Het grote Regen-Tip-Topic
» Het grote huisdieren topic!
» het grote -TUIN- topic!
» Het grote bezuinigingen topic!