Het grote huishoudgeld topic!
+47
Kqip
Lejow
Puggle
Winegum
Yaelynn
Mida4you
Lynn_
Monte
SoGood
Rose
Arwyn
Aagje!
JD
rianne287
Lavendel
studiebol
Travelgurly
Coco
Jade
Caresses
Rovine
litllejoy
Sarah1985
Star007
Fearie
Burgemeester Nicky
Viva
Tiara
Supertalentje
schuddebuikje
Bolleke
Laced
Parisienne
flower
Mom-Of-3
MissD
minoessepoes
woezel
Marin
Atelier Madame
myloon
Bruintje Beer
Floor
SarahKey
Rush
Paper Crown
Linda
51 plaatsers
Pagina 7 van 18
Pagina 7 van 18 • 1 ... 6, 7, 8 ... 12 ... 18
Re: Het grote huishoudgeld topic!
Pff nou net voor 23 euro boodschappen gedaan voor twee dagen. Dat scheelt echt zo, als je wekelijkse boodschappen doet, koop je volgens mij veel minder, want dan kan je makkelijker combineren ofzo. Nou had ik ook wel asperges die 5 euro waren (wat duur! Ik dacht dat dat in 't seizoen was en dus goedkoop) en ik had vuilniszakken en kattenvoer enzo, dus dat tikt wel aan. Maar toch!
Rovine, geen idee of die gezouten zijn. Ik eet sowieso heel zout - slecht van me.
Ik drink zelf trouwens zo'n twee liter water op een dag en rond 4 a 5 uur mag ik aan de cola light van mezelf. Dat vind ik echt zo lekker, dus dat bewaar ik als 'lekker avond drankje'. En verder drink ik met name echt water, water, water.
Rovine, geen idee of die gezouten zijn. Ik eet sowieso heel zout - slecht van me.
Ik drink zelf trouwens zo'n twee liter water op een dag en rond 4 a 5 uur mag ik aan de cola light van mezelf. Dat vind ik echt zo lekker, dus dat bewaar ik als 'lekker avond drankje'. En verder drink ik met name echt water, water, water.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Ik woon nog thuis en wat me wel opvalt waar er op bespaard kan worden:
-Brood, wij gooien echt regelmatig brood weg omdat het oud is. Als je nu elke dag vanuit de vriezer pakt en dan even opwarmt..
-Kliekjes bewaren. Echt veel eten gooien wij weg, echt zo zonde eigenlijk.
-Vaker thee en water drinken ipv frisdrank
-Groente en fruit van de markt kopen
-Minder vlees eten. Wij eten hier elke dag vlees, vind persoonlijk niet nodig
-1x in de week savonds een tosti maken ofzo, scheelt ook veel in de kosten
-Grote pan nasi of spaghetti maken, kan je al gauw 2 dagen van eten
Lijstjes maken
-Brood, wij gooien echt regelmatig brood weg omdat het oud is. Als je nu elke dag vanuit de vriezer pakt en dan even opwarmt..
-Kliekjes bewaren. Echt veel eten gooien wij weg, echt zo zonde eigenlijk.
-Vaker thee en water drinken ipv frisdrank
-Groente en fruit van de markt kopen
-Minder vlees eten. Wij eten hier elke dag vlees, vind persoonlijk niet nodig
-1x in de week savonds een tosti maken ofzo, scheelt ook veel in de kosten
-Grote pan nasi of spaghetti maken, kan je al gauw 2 dagen van eten
Lijstjes maken
Gast- Gast
de bio baby-appeldiksap van de ah smaakt précies als appelsap, zo'n fles is wel duur, maar als je het dun aanlegt kun je er veel meer glazen uithalen dan de pakken sap. Bovendien is het gezonder, want er zit echt bijna geen suiker in!
Gast- Gast
Wat die kip betreft: je kan ook een gerookte kipfilet kopen. Die kosten een euro of 3 en ik kan er zeker 5x van eten (paar blokjes door de salade enzo). Voor Marin geldt dat dan niet, maar die kunnen dus gewoon in stukken de vriezer in.
Ik kook op rustige dagen wat uitgebreider, mik dan een portie in de koelkast, die eet ik 2 dagen later. Ik heb geen magnetron, dat is soms wel onhandig. Als ik iets uit de vriezer wil eten moet ik dat goed inplannen, want ontdooien van daaruit is een ramp. Vlees eet ik ook niet zoveel, dat gaat onbewust eigenlijk.
Restjes eet ik vaak ook met de lunch op. Blikje mais gaat de volgende dag over een wrap heen met wat hummus, sla en hamblokjes. Of ik kook er een handje pasta bij. De laatste tijd bespaar ik ook door gedroogde varianten te kopen. Zak kidneybonen kost minder dan een euro en kan er minstens 5x van eten. Blikje kost ook rond de euro, maar daar eet ik 1x van, de rest kan ik weggooien als ik het niet snel opmaak. Het is een kleine moeite de boel even in de week te zetten 's avonds.
Frisdrank drink ik wel, maar alleen 's avonds. Fles of 2 per week denk ik. Op mijn werk drink ik vooral water, thuis overdag thee en soms smokkel ik dus een beetje met mijn frisdrank.
Groente en fruit van de markt ben ik nog niet helemaal uit of het zo voordelig is. Als ik 3 mango's koop (2,50) is de 3e beschimmeld als ik eraan toekom die te eten. Had ik beter die 2 uit de bonus van de AH kunnen halen (2 euro), dan had ik twee goede gehad. Helemaal geen mango op overigens, ongelukje met de blender. Heb niet echt het idee de hele week door te kunnen komen met groenten en fruit van de markt, dus dat haal ik bij de AH.
Ik kook op rustige dagen wat uitgebreider, mik dan een portie in de koelkast, die eet ik 2 dagen later. Ik heb geen magnetron, dat is soms wel onhandig. Als ik iets uit de vriezer wil eten moet ik dat goed inplannen, want ontdooien van daaruit is een ramp. Vlees eet ik ook niet zoveel, dat gaat onbewust eigenlijk.
Restjes eet ik vaak ook met de lunch op. Blikje mais gaat de volgende dag over een wrap heen met wat hummus, sla en hamblokjes. Of ik kook er een handje pasta bij. De laatste tijd bespaar ik ook door gedroogde varianten te kopen. Zak kidneybonen kost minder dan een euro en kan er minstens 5x van eten. Blikje kost ook rond de euro, maar daar eet ik 1x van, de rest kan ik weggooien als ik het niet snel opmaak. Het is een kleine moeite de boel even in de week te zetten 's avonds.
Frisdrank drink ik wel, maar alleen 's avonds. Fles of 2 per week denk ik. Op mijn werk drink ik vooral water, thuis overdag thee en soms smokkel ik dus een beetje met mijn frisdrank.
Groente en fruit van de markt ben ik nog niet helemaal uit of het zo voordelig is. Als ik 3 mango's koop (2,50) is de 3e beschimmeld als ik eraan toekom die te eten. Had ik beter die 2 uit de bonus van de AH kunnen halen (2 euro), dan had ik twee goede gehad. Helemaal geen mango op overigens, ongelukje met de blender. Heb niet echt het idee de hele week door te kunnen komen met groenten en fruit van de markt, dus dat haal ik bij de AH.
Rovine- Ratel
- Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10
Ik haal mijn appels en kiwi`s ook in de supermarkt. Voor kiwi`s zou ik trouwens beter eens naar de Lidl gaan ipv de Jumbo, bij de Jumbo moet je nog 3 weken wachten voordat je ze kunt eten.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Het valt me op dat sommige echt alleen naar goedkoop kijken. Vinden jullie gezond niet belangrijk?
Vaak bevatten kant en klare worsten, spekjes, kipreepjes e.d veel (slechte) E nummers en zout. Ik zou daar dan toch niet voor kiezen.
Ook wat drinken betreft, ooit wel eens gekeken naar wat er in de meeste flessen ranja zit? Diksap is dan echt een betere keus.
Ik vind het belangrijk om prijsbewust te zijn, maar dat moet niet ten koste van m'n gezondheid.
Misschien schets ik het hier wat eenduidig, zo bedoel ik het niet, het valt me soms gewoon op.
Vaak bevatten kant en klare worsten, spekjes, kipreepjes e.d veel (slechte) E nummers en zout. Ik zou daar dan toch niet voor kiezen.
Ook wat drinken betreft, ooit wel eens gekeken naar wat er in de meeste flessen ranja zit? Diksap is dan echt een betere keus.
Ik vind het belangrijk om prijsbewust te zijn, maar dat moet niet ten koste van m'n gezondheid.
Misschien schets ik het hier wat eenduidig, zo bedoel ik het niet, het valt me soms gewoon op.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10
Op momenten dat ik echt krap bij kas zit, vind ik voedzaamheid belangrijker dan gezondheid ja. Dus dan maar goedkope, voedzame dingen en iets minder gezond. Als dat betekent dat ik eten kan kopen voor meerdere dagen ipv gezonde voeding voor 1 dag, is de keuze vrij snel gemaakt.
Marin- Lady Post-a-lot
Ja, in die situatie kan ik het me zeker voorstellen! Beter iets te eten dan niets.
Maar gezond eten hoeft niet altijd duur te zijn. Biologisch over het algemeen wel.
Ik zou bijv eerder kiezen voor water, dan voor ranja. En geen vlees ipv goedkoop e nummer vlees.
Maar gezond eten hoeft niet altijd duur te zijn. Biologisch over het algemeen wel.
Ik zou bijv eerder kiezen voor water, dan voor ranja. En geen vlees ipv goedkoop e nummer vlees.
Linda- Ratel
Klopt hoor, gezond staat zeker niet gelijk voor duur. Ik kook zelf echt zelden uit pakjes. Wel veel uit blik, omdat dat goedkoop is. Zo kan ik binnen 5 minuten een pastasaus maken van een gefruit uitje, teentje knoflook, een blikje tomatenpuree (9 cent ofzo!) en een blikje tomatenblokjes. Verse tomaat kan ook, maar zo'n blikje is toch iets goedkoper. En samen met pasta heel voedzaam. Geen vlees op zo'n dag, maar dat mis ik niet dan.
Marin- Lady Post-a-lot
Ik hou niet van water, dat krijg ik gewoon echt niet weg en ik vind ranja van Karvan Cevitam dan lekkerder als diksap. Het gaat misschien om 2 glazen per dag, of niet eens, dus dan lig ik er echt niet wakker van dat diksap misschien beter is. Daarbij drink ik het niet zoet, eerder heel slap.
Van die felgekleurde roze of groene ranja hoef ik sowieso niet.
Zo`n fles is trouwens niet goedkoop . Ik ga wat dat betreft liever voor 'lekker' dan 'gezond'.
Zo`n fles is trouwens niet goedkoop . Ik ga wat dat betreft liever voor 'lekker' dan 'gezond'.
Rush- Lady Post-a-lot
Marin schreef:Op momenten dat ik echt krap bij kas zit, vind ik voedzaamheid belangrijker dan gezondheid ja. Dus dan maar goedkope, voedzame dingen en iets minder gezond. Als dat betekent dat ik eten kan kopen voor meerdere dagen ipv gezonde voeding voor 1 dag, is de keuze vrij snel gemaakt.
+1 hier ben ik het wel mee eens.. Gelukkig komt dat bij mij niet zo vaak voor, dus ik eet en drink vrij gezond
litllejoy- Prater
- Aantal berichten : 1346
Punten : 1476
Registratiedatum : 02-08-11
Ik wil me binnenkort ook aansluiten bij dit topic. Op dit moment zijn we ons huis aan het verbouwen en is het dus een drama!
Straks wil ik voor ons tweeen voor 50 euro per week boodschappen doen.
Straks wil ik voor ons tweeen voor 50 euro per week boodschappen doen.
Jade- Ratel
- Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11
Rush schreef:Ik hou niet van water, dat krijg ik gewoon echt niet weg en ik vind ranja van Karvan Cevitam dan lekkerder als diksap. Het gaat misschien om 2 glazen per dag, of niet eens, dus dan lig ik er echt niet wakker van dat diksap misschien beter is. Daarbij drink ik het niet zoet, eerder heel slap.
Als je het hebt over ranja dan moet ik dus wel altijd denken aan de felgekleurde, mierzoete, chemische drank.
Karvan cevitam bevat dan gelukkig een stuk minder suiker. (maar ik ben afgekickt van suiker, dus ik vind dat soort dranken sowieso niet lekker)
Mijn dochter krijgt bij oma altijd diksap of aangelengde appelsientje mild (die bevat ook geen toegevoegde suikers).
Linda- Ratel
Ja, ik weet nooit het verschil tussen limonade en ranja, als dat er überhaupt is, haha.
Rush- Lady Post-a-lot
Rush schreef:Ja, ik weet nooit het verschil tussen limonade en ranja, als dat er überhaupt is, haha.
Ik drink ook vrijwel altijd Ranja of Water. Maar de Ranja zoals ik hem drink is hij doorzichtig (lees, bijna geen siroop, net een smaakje). Mijn vriend drinkt de ranja altijd wel mierzoet
Jade- Ratel
- Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11
Rush schreef:Ja, ik weet nooit het verschil tussen limonade en ranja, als dat er überhaupt is, haha.
Haha, ik moet heel eerlijk zijn dat ik net op google intoetste: verschil ranja en limonade.
Linda- Ratel
Linda ik heb je even een pm gestuurd.
Hier drink ik 2x koffie, de rest thee of water.
De jongens thee of melk, limonade, en bij het avond eten of als ze extra dorst hebben water.
Mijn oudste krijgt naar school ook gewoon limonade in een bekker mee ipv een pakje drinken en biscuitje of ontbijtkoek en 2x pw moet hij fruit mee.
Hier drink ik 2x koffie, de rest thee of water.
De jongens thee of melk, limonade, en bij het avond eten of als ze extra dorst hebben water.
Mijn oudste krijgt naar school ook gewoon limonade in een bekker mee ipv een pakje drinken en biscuitje of ontbijtkoek en 2x pw moet hij fruit mee.
woezel- Prater
- Aantal berichten : 880
Punten : 1006
Registratiedatum : 31-10-11
Hier ook een water drinker. Drink overdag alleen maar water en 's avonds ranja van karvan cevitam (uit de reclame), wij noemen cola/sinas etc limonade. Dat drink ik in het weekend 's avonds.
Ik drink geen thee en ook geen koffie. Mijn man drinkt 's avonds sap of ranja. Hij is geen prik drinker en drinkt alleen in het weekend een keertje koffie of thee.
Wij eten hier elke dag verse groenten. Ik zal zelden blikgroente of diepvriesgroente pakken. Wel vries ik zelf groenten in. Prei, taugé, paprika's, pepers maar dan zijn die wel vers gehaald. Ik hou niet zo van die kant en klare diepvriesgroenten en blikgroenten.
Ik ben per week denk ik zo'n 10 euro kwijt aan groenten en fruit. Ik eet alleen fruit, mijn man eet alleen in de zomer eens een keer aardbeien of meloen. Zo'n 15 euro aan brood, vleeswaren, zuivel, boter en eieren.
En de rest is overige.
Ook lees ik soms op andere forums dat moeders 1 keer in de week een pannenkoeken of brooddag inlassen om het zo goedkoop te houden. Ik pas daar echt voor. Er zijn zoveel meer gerechten wat je goedkoop kan maken wat wel voedzaam is. Wij eten elke dag gewoon een normaal warm gerecht en pannenkoeken is meer een keer voor lunch.
Ik drink geen thee en ook geen koffie. Mijn man drinkt 's avonds sap of ranja. Hij is geen prik drinker en drinkt alleen in het weekend een keertje koffie of thee.
Wij eten hier elke dag verse groenten. Ik zal zelden blikgroente of diepvriesgroente pakken. Wel vries ik zelf groenten in. Prei, taugé, paprika's, pepers maar dan zijn die wel vers gehaald. Ik hou niet zo van die kant en klare diepvriesgroenten en blikgroenten.
Ik ben per week denk ik zo'n 10 euro kwijt aan groenten en fruit. Ik eet alleen fruit, mijn man eet alleen in de zomer eens een keer aardbeien of meloen. Zo'n 15 euro aan brood, vleeswaren, zuivel, boter en eieren.
En de rest is overige.
Ook lees ik soms op andere forums dat moeders 1 keer in de week een pannenkoeken of brooddag inlassen om het zo goedkoop te houden. Ik pas daar echt voor. Er zijn zoveel meer gerechten wat je goedkoop kan maken wat wel voedzaam is. Wij eten elke dag gewoon een normaal warm gerecht en pannenkoeken is meer een keer voor lunch.
Parel schreef:
Punked elke dag hetzelfde vlees? Eet jij smiddags warm ofzo? Of zit je op een dieet of ben je stiekem een topsporter?
Nee joh.. wel weinig afwisseling in vlees. Maar we kruiden veel zelf.
Ik denk dat we 3x kip eten, 2x rundergehakt, 1x vis en eens in de maand ofzo lekker biefstukkie
Die tartaartjes eet ik ongeveer 4x per week 's middags als lunch haha. Geen warm eten verder. Alleen een tartaartje en een ei erop ofzo.
Ik hou niet van brood en al helemaal niet van broodbeleg .. Heel vervelend. Ohja roomboter, dat lust ik wel.. Af en toe dus ook 's middags een cracker met boter ofzo.
Wat eten jullie trouwens qua groente (als je er geen 'saai' aardappels en vlees bij wilt eten?)
Tomaten (maak ik zelf pastasaus van)
Bloemkool (in een curry bijv.)
Spinazie (in de pasta)
Wortel (soms door de pasta, en soms dan toch met aardappel)
Sla (bij de pasta, los dan)
Brocolli (moet ik altijd alleen eten, vriend lust dat niet)
Wat is er nog meer.. serieus ik heb het idee dat het hier ophoud haha. Dus iets wat ik kan gebruiken in een pasta of curry. Het liefst een gerecht zonder aardappels.
Gast- Gast
Linda schreef:Het valt me op dat sommige echt alleen naar goedkoop kijken. Vinden jullie gezond niet belangrijk?
Persoonlijk vind ik dit wel een beetje een overdreven reactie en een beetje belerend overkomen.
Ik was degene met de tip van de salamiworst of chorizo, maar ik koop altijd verse groenten, nooit uit pot, hooguit uit de diepvries, kook helemaal niet uit pakjes en zakjes (met E-nummers) en kies altijd voor volkoren of meergranen producten en zilvervliesrijst bijvoorbeeld. Dan lijkt me het heus geen ramp om 1 keer in de 2 weken een keer een halve salamiworst door mijn eten te doen en dan denk ik dat wij een heel stuk gezonder eten dan mensen die 3 keer in de week een wereldgerecht op tafel zetten. (En dan nog moet je het lekker zelf weten)
minoessepoes- Ratel
- Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
spitskool is ook erg lekker om te wokken
paksoi, zelfde principe
bietjes
broccoli lusten wij niet zo gekookt, maar in roerbakgerechten of ovenschotels heerlijk!
bloemkool, elke week wel een keer
ijsbergsla, op hamburgers of gewoon bij de patat als salade
gewone sla
spercieboontjes
champignons, eten wij héél veel
tomaten, zo op een verse hamburger, door sauzen maar dan wel laatste minuut erbij doen zodat je niet alleen een velletje overhoud.
Postelein, ook door de roerbak, lijkt wel beetje op spinazie
spinazie, gekookt met een eitje, aardappelen en vissticks
Prei, door ovengerechten en roerbakgerechten
Paprika, roerbakken of gevuld uit de oven
uhmm.... dat was het wel zo'n beetje.
paksoi, zelfde principe
bietjes
broccoli lusten wij niet zo gekookt, maar in roerbakgerechten of ovenschotels heerlijk!
bloemkool, elke week wel een keer
ijsbergsla, op hamburgers of gewoon bij de patat als salade
gewone sla
spercieboontjes
champignons, eten wij héél veel
tomaten, zo op een verse hamburger, door sauzen maar dan wel laatste minuut erbij doen zodat je niet alleen een velletje overhoud.
Postelein, ook door de roerbak, lijkt wel beetje op spinazie
spinazie, gekookt met een eitje, aardappelen en vissticks
Prei, door ovengerechten en roerbakgerechten
Paprika, roerbakken of gevuld uit de oven
uhmm.... dat was het wel zo'n beetje.
Punk'd schreef:
Wat eten jullie trouwens qua groente (als je er geen 'saai' aardappels en vlees bij wilt eten?)
Ik eet heel veel geroosterde groenten. Kan je eigenlijk ook eindeloos mee varieren. Mijn standaard groenten zijn zo'n beetje: Tomaten (het liefst cherry tomaatjes of eigenlijk Romaatjes), rode paprika, rode ui, courgette. Die doe ik dan in de oven met een flink scheut olijfolie en knoflook. Vaak leg ik er ook een kipfileetje op en evt wat aardappels tussen. Heb je direct een heel maaltje en je hoeft het alleen maar in de oven op te warmen (40 min). In de winter kan je daar makkelijk wat winterse groenten bij doen, zoals flespompoen, wortel, pastinaak, en nu voor in de lente is venkel er lekker fris bij.
Ik ben zelf helemaal gek op aubergine, dat kan heel goed in curries en pasta's! En peultjes en erwtjes zijn lekker in risotto en peultjes ook in curry.
Marin- Lady Post-a-lot
En de rest is overige.
Hoe doe jij het dan invriezen. Verschillende dingen snijden en bij elkaar in een zakje? of alles apart?
Hier willen we ook een eigen groentetuintje maken in de tuin, dus ben benieuwd vd zomer.
En de rest is overige.
Hoe doe jij het dan invriezen. Verschillende dingen snijden en bij elkaar in een zakje? of alles apart?
Hier willen we ook een eigen groentetuintje maken in de tuin, dus ben benieuwd vd zomer.
woezel- Prater
- Aantal berichten : 880
Punten : 1006
Registratiedatum : 31-10-11
Paprika rood en geel, champignons, ui, rode ui, peultjes, sla, taugé, broccoli, prei, tomaat.
Meestal door rijstgerechten enzo.
Champignon alleen in de pasta.
Meestal door rijstgerechten enzo.
Champignon alleen in de pasta.
Rush- Lady Post-a-lot
Alles apart, heb van die diepvrieszakken van ikea heel handig met zó'n hersluitbare sluiting.woezel schreef:Wij eten hier elke dag verse groenten. Ik zal zelden blikgroente of diepvriesgroente pakken. Wel vries ik zelf groenten in. Prei, taugé, paprika's, pepers maar dan zijn die wel vers gehaald. Ik hou niet zo van die kant en klare diepvriesgroenten en blikgroenten.
En de rest is overige.
En de ene keer snijd ik alles in blokjes, andere keer snijd ik bv paprika's door midden, maak ze schoon en verwijder de pitjes enzo en vries ze per helft in. Heb een speciale la voor groenten en krieltjes/aardappelschijfjes en zakjes soepgroenten (van de lidl en dan 35% korting) enzo. Ideaal. Zit ook nooit zonder groenten, bv op zondag.
Leuk een moestuintje! Hier proberen we ook elk jaar weer wat nieuws. Niet alles overleefd het
Pagina 7 van 18 • 1 ... 6, 7, 8 ... 12 ... 18
Soortgelijke onderwerpen
» Het grote gezond topic!
» Het grote bezuinigingen topic!
» Het grote Regen-Tip-Topic
» Het grote huisdieren topic!
» het grote -TUIN- topic!
» Het grote bezuinigingen topic!
» Het grote Regen-Tip-Topic
» Het grote huisdieren topic!
» het grote -TUIN- topic!
Pagina 7 van 18