Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Het grote huishoudgeld topic!

+47
Kqip
Lejow
Puggle
Winegum
Yaelynn
Mida4you
Lynn_
Monte
SoGood
Rose
Arwyn
Aagje!
JD
rianne287
Lavendel
studiebol
Travelgurly
Coco
Jade
Caresses
Rovine
litllejoy
Sarah1985
Star007
Fearie
Burgemeester Nicky
Viva
Tiara
Supertalentje
schuddebuikje
Bolleke
Laced
Parisienne
flower
Mom-Of-3
MissD
minoessepoes
woezel
Marin
Atelier Madame
myloon
Bruintje Beer
Floor
SarahKey
Rush
Paper Crown
Linda
51 plaatsers

Pagina 5 van 18 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 11 ... 18  Volgende

Ga naar beneden

Het grote huishoudgeld topic!  - Pagina 5 Empty Re: Het grote huishoudgeld topic!

Bericht  Rush ma 16 apr 2012 - 2:17

Ja, dat is idd wel zo. Het was overigens gewoon een vraag hoor, ik ga geen boodschappenrekening maken, aangezien de boodschappen alleen van mijn rekening gaan.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Het grote huishoudgeld topic!  - Pagina 5 Empty Re: Het grote huishoudgeld topic!

Bericht  Supertalentje ma 16 apr 2012 - 2:20

Atelier Madame schreef:
Supertalentje schreef:
Atelier Madame schreef:Wat gewoon altijd een beetje de standaard bespaartips zijn:
-Geen voorgesneden groente kopen maar zelf snijden
-Aardappelen zelf schillen en in blokjes snijden voor gebakken aardappelen
-Bukken om de euroshopper producten te kopen
-Niet koken met pakjes maar zelfs de kruiden mixen maken of sausjes voor de pasta e.d.

Als ik dat eens zou kunnen! Hoe kom je aan recepten voor sausjes of duikel je die overal en nergens op?

Nou dat is niet zo super moeilijk hoor Very Happy. Een pastasaus heb je zo gemaakt van een pakje tomatenpurree / gezeefde tomaten / kruiden / ketchup. Gehaktkruiden om mexicaans mee te eten (dus taco's, buritos ed) is niet meer dan wat chilisaus en paprikapoeder, de roomsaus voor champignons komt ook op een beetje melk, meel, een ei en wat kruiden aan. Enzovoort.
Je moet gewoon even goed googlen, maar als je eenmaal de basisingredienten hebt voor die sausjes is het heel makkelijk. Ik bedoel de meeste mensen maken wel zelf hun gehaktballen, daarvoor heb je ook een recept, waarom zou je dat dan niet hebben voor een sausje?

Oh wat ook leuk is: zelf een luxer stukje vlees maken ipv dat kopen. Ja biefstuk maak je bijv niet zelf, maar een gevulde kipfilet is goed zelf te maken door er een lepel kruidenkaas op te gooien, hem op te rollen in het spek en dan een half uurtje in de oven.

Euh ja, gehaktballen maak ik dus ook niet zelf, geen idee wat erin moet Laughing Maar ik zal eens gaan googlen voor sausjes, thanx!

Gevulde kipfilet maakte ik ook, afgekeken van de slager! (vieze stukjes van de kipflet snijden, kipfilet plat slaan, brie ertussen, oprollen en vastzetten met een korte sateprikker en dat in de pan)

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Bericht  Atelier Madame ma 16 apr 2012 - 2:21

Rush schreef:Ja, dat is idd wel zo. Het was overigens gewoon een vraag hoor, ik ga geen boodschappenrekening maken, aangezien de boodschappen alleen van mijn rekening gaan.
Dus jij wil eigenlijk gewoon tips hoe je je boodschappen goedkoper kunt doen? Overigens is 30-40 euro voor 2 personen per week heel netjes!
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Bericht  Rush ma 16 apr 2012 - 2:30

Atelier Madame schreef:
Rush schreef:Ja, dat is idd wel zo. Het was overigens gewoon een vraag hoor, ik ga geen boodschappenrekening maken, aangezien de boodschappen alleen van mijn rekening gaan.
Dus jij wil eigenlijk gewoon tips hoe je je boodschappen goedkoper kunt doen? Overigens is 30-40 euro voor 2 personen per week heel netjes!
Haha, nee het was gewoon een vraag in het algemeen. Zo van 'hoe doe je dat dan als het hoger uitvalt' . Er zijn altijd mensen die dat wel graag willen weten, hoe je dat dan regelt.

En wie weet kan ik de wijsheid meenemen voor de toekomst! Very Happy
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast ma 16 apr 2012 - 2:43

Ik maak ook eigenlijk nooit wat uit pakjes, maar soms ben ik dan juist duurder uit haha! Door allemaal lekker verse kruiden te kopen.

Gast
Gast

Bericht  Tiara ma 16 apr 2012 - 2:46

Ik wil ook meedoen! Ik weet dat we nog meer kunnen besparen, in ieder geval op drogisterij artikelen enz. Ik heb wel een aparte boodschappen rekening geopend, daar stort ik elke week een bepaald bedrag op. Maar ik wil hier eigenlijk een bedrag voor maken met geld er bij voor kleding, drogisterij artikelen enzo. Ik pin wel alles, want anders weet ik helemaal niet waar het blijft. Wij zitten meestal op 65 euro per week, maar merk de laatste tijd dat onze dochter meer mee eet, dat we vaak eerder op 65-70 euro uitkomen. En de boodschappen zijn ook duurder geworden, dat is ook wel te merken. Wel let ik op aanbiedingen, vries vlees in als het in de aanbieding is etc. Van sommige dingen koop ik het a-merk, omdat ik dat lekkerder vind, maar van sommigen ook gewoon het eigen merk. Wij doen tegenwoordig boodschappen bij de c1000, voorheen AH, dit scheelt ook wel wat.
Ohja, wij koken ook amper uit pakjes, ik heb een goed kookboek waar heel veel basisrecepten in staan.
Tiara
Tiara
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1519
Punten : 1643
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast ma 16 apr 2012 - 2:53

Ik meld me ook!

Heb het een tijd gedaan, 75 euro per week, maar vorige maand was ik jarig, deze maand mijn man, dus veel meer uitgegeven en het versloft weer.

Goed moment om weer te herstarten.

Die 75,00 per week is dus eten en drinken, verzorgingsartikelen, luiers etc voor 2 volwassenen, 2 kinderen en een hond.

Gast
Gast

Bericht  Viva ma 16 apr 2012 - 3:17

Ik heb er niet zo heel veel moeite mee om zuinig te zijn met het geld wat betreft boodschappen.
Ik vind het zonde als we daaraan teveel uitgeven, omdat we echt moeten/willen sparen om een huisje te kunnen kopen ooit.

De beste tip is eigenlijk gewoon om een boodschappenlijstje te maken, wat je die week wilt eten en gaat kopen.
En je daaraan houden, dus niet in de winkel naar alle producten gaan kijken.
En aanbiedingen heel goed nakijken, elke maandag doe ik de meeste boodschappen, dan kijk ik eerst wat de ah in de bonus heeft, en de andere supermarkten. (thuis, via internet) Ik haal veel bij de aldi vandaan.
Scheelt ook dat ik niet van "vreemde" dingen hou, maar meer witlof met ham en kaas en meer van die makkelijke gerechten.
Viva
Viva
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2956
Punten : 3014
Registratiedatum : 02-10-11

Bericht  minoessepoes ma 16 apr 2012 - 3:30

Laced schreef:
MissD schreef:
Supertalentje schreef:
Atelier Madame schreef:Wat gewoon altijd een beetje de standaard bespaartips zijn:
-Geen voorgesneden groente kopen maar zelf snijden
-Aardappelen zelf schillen en in blokjes snijden voor gebakken aardappelen
-Bukken om de euroshopper producten te kopen
-Niet koken met pakjes maar zelfs de kruiden mixen maken of sausjes voor de pasta e.d.

De beste investering blijf ik toch wel de diepvries vinden. Ik ben gek op de Hamsterweken van de AH als heel veel vlees de 2e gratis is. Dan hamster ik echt voor de maanden erna vlees bij elkaar. Voor de rest koop ik toch ook vaak kiloknallers als in de aanbieding zijn. Das dan vaak 4 euro voor een kilo rundergehakt en 5,5 voor een kilo kipfilet. Daar eten wij dan 4 keer van.

www.voordeelmuis.nl is een handige site om aanbiedingen op te zoeken van producten die je veel gebruikt. Zo eten wij een aantal producten altijd van hetzelfde merk, tikt toch aan als je dan de aanbieding goed in de gaten houdt. Zeker met bijvoorbeeld Cola / Frisdrank / Wasmiddel

www.geldterugacties.nl of www.gratiz.nl kun je nog wel eens geld terugkrijgen voor een product wanneer je het bonnetje opstuurt. Geen gigantische bedragen maar wel leuk om toch is wat gratis uit te proberen!

Als ik dat eens zou kunnen! Hoe kom je aan recepten voor sausjes of duikel je die overal en nergens op?

Ben ik ook wel benieuwd naar. Heb geen idee wat bij elkaar kan en hoeveel dan... zou wel meer zelf willen maken, is natuurlijk veel lekkerder dan pakjes (als de verhoudingen goed zijn)...

+1!!

Ik ben groot fan van AH.nl, maar je hebt ook smulweb bijvoorbeeld en blogs van mensen, de recepten van de site van AH zijn altijd goed qua verhoudingen. Zo google ik ook altijd een naam van een ingredient die ik nog in huis heb en het woord recept erbij. Komt altijd wel iets lekkers naar boven eigenlijk.

Ook heb ik veel kookboeken en bijvoorbeeld een kookboek van de AH met maandrecepten, bij elke maand staat welke groenten er dan in het seizoen zijn, dat vind ik ook wel heel handig!
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Rush ma 16 apr 2012 - 3:32

Wij hebben trouwens zakken rijst van 4,5 kilo, scheelt ook aanzienlijk tegenover de pakjes!
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast ma 16 apr 2012 - 3:39

Linda schreef:
Anniej_S schreef:
Linda schreef:Sarahkey, 50 euro in de week voor boodschappen? Hoe doe je dat?
En dan ook vooral..wat eet je dan?

Wij doen ook voor 50euro in de week boodschappen hoor! WIj maken een lijstje met wat op is, dat halen we en meer niet. En heel goed op aanbiedingen letten! En als we een extra hebben zoals extra geld ofzo dan doen we van dat extra geld bijv de diepvries aanvullen met zakken groente en vlees.

Maar mijn vraag was wat je dan zoal eet.

Dat wij het ooit gaan redden met 50 euro per week is echt een utopie. Maar wij eten dan ook zoveel mogelijk biologisch, 2 keer per week (vette) vis, alleen maar verse groentes. Het brood wat dochter en ik eten is al ruim 3 euro...
Ik moet dus een goede balans vinden, gezond én niet te duur, helaas is dat best moeilijk.

Diepvriesgroentes zijn tegenwoordig net zo vers als echte verse groente en vaak is dat al niet meer ubervers omdat het van hier naar daar gaat. Mijn man werkt in de supermarkt, dus ik weet dat het echt niet SUPER vers is. Bovendien eten wij echt wel gevarierd hoor, groentes, pasta's. Wel haal ik nu in de zwangerschap 1x tot 2x in de week vette verse vis, maar ook eten we pasta etc. Aardappels haal ik op de markt, veel voor weinig, dus goedkoper als in de winkel. Vlees halen we vaak op het einde van de dag, afgeprijsd en hup de vriezer in, maar mijn man werkt ook 1 dag op de slagerij in de winkel waar hij werkt, zit dus dicht bij het vuur mbt vlees wat verkeerd (handig voor ons) geprijsd of gestickerd word! Dus voor weinig...en vaak komen we vlees in de aanbieding in groot verpakking, dat scheelt ook enorm! En waarom stukjes kipfilet halen als je bijv 1 stukje los koopt en daar zelf blokjes van snijd? Bespaar je ook weer mee..

Laatst aangepast door Anniej_S op ma 16 apr 2012 - 3:50; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  minoessepoes ma 16 apr 2012 - 3:43

Punk'd schreef:Ik kan ook wel weer meedoen.

Het lukt mij gewoon niet om onder de 70 euro boodschappen per week te komen.

Wat wij elke week 'nodig' hebben.

2 KG kip
500 gram runder gehakt
6 runder tartaartjes
2 dozen eieren (a 12 stuks)
3x sla
3x 100 gr. tonijn (uit blikje)
tomaten
komkommer
3 paprika's
brocollie
4 pakken kwark (wel specifiek van AH biogarde.. dat tikt aan die zijn 1.10 p stuk, maar zijn het meest gunstig qua eiwitten/koolhydraat) Voor mijn vriend, na het sporten :P
500 gram kaas (voorverpakt, extra belegen)

dat is eigenlijk wat we sowieso iedere week kopen. Dan kom ik meestal al op 50 euro. En dan nog 20 euro aan andere dingen die we afwisselen (bijv. zilvervliesrijst, pasta, pizza, diepvries groente en vis, chipjes, wasmiddel, toiletpapier).

Ik winkel trouwens de helft bij Lidl en de andere helft bij de AH.

Eten jullie bewust zoveel vlees, ivm het sporten of zo?

Hier eten wij namelijk zo'n 12 a 13 dagen van, uitgaande van zo'n 200 a 250 gr vlees/vis of 2 tartaartje3 per avondmaaltijd voor 2 personen en een keer eieren als vleesvervanger.

En 3 keer sla, neem je dan voorgesneden? Of eten jullie serieus 3 kroppensla op in de week? Wij eten wel 2 keer sla van een krop ijsbergsla en dan blijft er ook nog wel wat over voor een keer op brood bijvoorbeeld. Daarnaast eten jullie dan alleen maar zomergroenten en dat tikt in de winter natuurlijk ook behoorlijk aan. Als je zou willen besparen kan je beter wat meer naar het seizoen kijken qua groenten en geen voorgesneden groenten kopen.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Bericht  Burgemeester Nicky ma 16 apr 2012 - 3:44

Rush schreef:Wij hebben trouwens zakken rijst van 4,5 kilo, scheelt ook aanzienlijk tegenover de pakjes!
Daar zou ik dan weer 4,5 jaar over doen om het op te krijgen laughcry

Maar leuk topic! Ga zo door dames.

Burgemeester Nicky
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1796
Punten : 2635

Bericht  Gast ma 16 apr 2012 - 3:49

Voor de mensen die niet kunnen koken zonder pakjes, zoals ik:

Koken met Karin schijnt een handig boekje te zijn, met ingredienten die je gewoon vaker gebruikt, en dus niet eens wat koopt wat je verder niet gebruikt qua kruiden oid.

Ik wil dit boekje al zolang hebben, maar dus nog steeds niet besteld! Lijkt me echt wel wat, want ik ben ook echt geen keukenprinses. Komt nog eens bij dat mijn man echt niet van aparte dingen houdt, dus blijft het al snel bij gekookte aardappelen, nasi, macaroni of lasange, en ik ben dat helemaal zat! Die gekookte aardappels komen mn neus uit!

Gast
Gast

Bericht  minoessepoes ma 16 apr 2012 - 4:10

Wij doen meestal ook maar voor 50 euro boodschappen en ik kook echt best uitgebreid en gevarieerd (zie de kookpijler). Ik kies voor allemaal volkoren en meergranen producten, dus dat zou goedkoper kunnen als ik voor witte rijst zou kiezen bijvoorbeeld. Maar ik ga er dan wel bewust mee om.

Ik weeg de rijst/pasta/couscous enz af (en gooi niet de halve inhoudt van de pan in de prullebak). In een pak meergranen wraps zitten 8 wraps, wij eten 2 wraps p.p. de overige 4 wraps vries ik in en kunnen we dus nog een keer van eten. Ik zie bij vriendinnen dat zij dat in een keukenkastje leggen en na een paar dagen weggooien en dat vind ik gewoon zonde. Als we restjes nasi of pastasaus hebben bijvoorbeeld dan vries ik dat in voor als we een keer alleen zijn en geen zin hebben om te koken of er veel werk aan te besteden. Ik gooi dus zo goed als geen eten weg.

Vanavond eten wij dan wraps en daar gaat maar relatief weinig ijsbergsla in (de saus maak ik overigens van een blikje tomatenblokjes 39cent, komijn, oregano, cayenne peper, paprika (van de markt 3 voor 1 euro),ui, knoflook en mais uit een blikje, dat kost echt niks om te maken) en vrijdag eten we rucola op een soort pizza, dan plan ik het zo dat we donderdag een lekkere salade met o.a. ijsbergsla en rucola eten met aardappeltjes en vlees, zodat alles op gaat en we toch heel erg gevarieerd eten.

Zo ben ik dol op spinazie salade met feta, maar dan heb je altijd veel te veel verse spinazie, daar maak ik dan bijvoorbeeld een keer soep van of ik doe het door de lasagne, dan eet je wel relatief snel achter elkaar hetzelfde product maar zo verschillend dat dat niet erg is. Op die manier hoef je niks weg te gooien.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Bericht  Marin ma 16 apr 2012 - 4:25

Ik heb zelf geen vriezer en dat is wel echt heel onhandig, merk ik. Je kunt geen restjes bewaren, geen grote hoeveelheden inkopen met acties en invriezen. Restjes bewaar ik altijd voor de volgende dag en eet ik als lunch of avondeten op, maar langer dan dat gaat bewaren niet echt.

Oh ja, wat ik nog wilde zeggen, wat ik wel eens als vlees eet: Van die hamblokjes of -reepjes, kipfiletreepjes of spekreepjes kook ik wel vaak mee. Dat is toch stuk goedkoper dan echt een stuk kipfilet (of ander vlees) en werkt prima in sauzen. Zo had ik laatst een roomsaus met champignons (d.w.z. champignons opgebakken en bekertje kookroom er door), met van die kipreepjes. In plaats van dan een heel kipfilet op te snijden en wat toch al gauw 3 euro kost, is zo'n bakje kipreepjes zo'n 2 euro, maar kan je 2 x mee koken. V anavond gaat het tweede bakje door de salade bijvoorbeeld.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  Gast ma 16 apr 2012 - 4:29

minoessepoes schreef:
Punk'd schreef:Ik kan ook wel weer meedoen.

Het lukt mij gewoon niet om onder de 70 euro boodschappen per week te komen.

Wat wij elke week 'nodig' hebben.

2 KG kip
500 gram runder gehakt
6 runder tartaartjes
2 dozen eieren (a 12 stuks)
3x sla
3x 100 gr. tonijn (uit blikje)
tomaten
komkommer
3 paprika's
brocollie
4 pakken kwark (wel specifiek van AH biogarde.. dat tikt aan die zijn 1.10 p stuk, maar zijn het meest gunstig qua eiwitten/koolhydraat) Voor mijn vriend, na het sporten :P
500 gram kaas (voorverpakt, extra belegen)

dat is eigenlijk wat we sowieso iedere week kopen. Dan kom ik meestal al op 50 euro. En dan nog 20 euro aan andere dingen die we afwisselen (bijv. zilvervliesrijst, pasta, pizza, diepvries groente en vis, chipjes, wasmiddel, toiletpapier).

Ik winkel trouwens de helft bij Lidl en de andere helft bij de AH.

Eten jullie bewust zoveel vlees, ivm het sporten of zo?

Hier eten wij namelijk zo'n 12 a 13 dagen van, uitgaande van zo'n 200 a 250 gr vlees/vis of 2 tartaartje3 per avondmaaltijd voor 2 personen en een keer eieren als vleesvervanger.

En 3 keer sla, neem je dan voorgesneden? Of eten jullie serieus 3 kroppensla op in de week? Wij eten wel 2 keer sla van een krop ijsbergsla en dan blijft er ook nog wel wat over voor een keer op brood bijvoorbeeld. Daarnaast eten jullie dan alleen maar zomergroenten en dat tikt in de winter natuurlijk ook behoorlijk aan. Als je zou willen besparen kan je beter wat meer naar het seizoen kijken qua groenten en geen voorgesneden groenten kopen.

Sla kan ik inderdaad wel op besparen door kroppen te halen. Ik dacht er vorige week in de winkel nog aan. Maar zo'n krop sla.. moet je die gewoon wassen en in stukjes snijden? laughcry En die krop dan weggooien neem ik aan (die wortel ofzo haha). Ik ben echt een sla Noob.

Maar vlees/kip/vis inderdaad bewust.

Ik eet 5/6 dagen per week 2 eitjes 's ochtends en mijn vriend ook 4 dagen. Dat zijn al 20 eieren whahaha (jemig, nog nooit bij elkaar opgeteld) Maar goed ik eet dan ook niets anders op brood. Heel af en toe pindakaas. Dus qua beleg scheelt het weer. Mijn vriend eet op zijn werk kaas op brood.

's middags eet ik ongeveer 4x per week een tartaartje en mijn vriend doet dat in het weekend ook. Dus dat zijn er dan al minimaal 6.

Als we 's avonds curry o.i.d eten dan gaat daar wel 200 gr kip per persoon in. (Ik eet minder koolhydraten, dus moet de Kcal wel ergens anders uithalen, op dat moment dus uit eiwitten). Verder eten we 1x per week pasta met 250 gr runder gehakt (het gehakt haal ik meestal om de week). En we eten nog 1x mexicaans weer met +/- 400 gr kip.. En mijn vriend eet zeker 4 keer per week sla met tonijn (voor eiwitten). En verder eten we 1x per week gebakken aardappeltjes met vis.. en 1x per week iets van pitabroodjes met kip.. (En overal natuurlijk groentes bij).

Pff haha heel gedoe, maar het is echt moeilijk om daarop te besparen. Ik vind de kip al ranzig (gewoon plofkip van albertheijn laughcry ) maar als ik dat biologisch moet halen dan blijft er helemaal niets meer over.

Ohja en ik (en mijn vriend doordat ik de boodschappen doe ook haha) eet geen varkensvlees, en dat is meestal ook al wat goedkoper.. maar ik vind dat niet lekker/te vet. Heb gewoon liever rundvlees of vis.

Laatst aangepast door Punk'd op ma 16 apr 2012 - 4:30; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Marin ma 16 apr 2012 - 4:30

Plofkip! Laughing
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast ma 16 apr 2012 - 4:32

Marin schreef:Plofkip! Laughing

haha jaa.. ik vind hem steeds viezer worden. En die slager van albertheijn kan er ook niets van. Ik zie steeds vaker van die gore witte plekken en van die bloedstukken zitten.

Ik heb serieus altijd handschoentjes aan als ik die kip snij.. zoo goorr :P Maar goed.. in de pan zie je er niets meer van Wink

Gast
Gast

Bericht  Marin ma 16 apr 2012 - 4:35

Haha ik ben de laatste tijd echt gefascineerd door vlees juist. Ik vind het helemaal niet meer vies (wat ik vroeger wel vond). We hadden laatst lam voor het Paasdiner (over goedkoop vlees gesproken, dat stuk was 50 euro! :shock: ) en ik moest het klaarmaken. Dus stond ik me daar toch gefascineerd naar dat stuk vlees te kijken en te voelen en mee rond te lopen en aan iedereen laten zien hoe mooi het er uit zag, met al die verschillende kleuren en vetrandjes enzo. Ook wel stiekem beetje extra pesten, dat ik dan zei: Kijk hij huppelt! Wink
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  SarahKey ma 16 apr 2012 - 5:13

Linda schreef:
Anniej_S schreef:
Linda schreef:Sarahkey, 50 euro in de week voor boodschappen? Hoe doe je dat?
En dan ook vooral..wat eet je dan?

Wij doen ook voor 50euro in de week boodschappen hoor! WIj maken een lijstje met wat op is, dat halen we en meer niet. En heel goed op aanbiedingen letten! En als we een extra hebben zoals extra geld ofzo dan doen we van dat extra geld bijv de diepvries aanvullen met zakken groente en vlees.

Maar mijn vraag was wat je dan zoal eet.

Dat wij het ooit gaan redden met 50 euro per week is echt een utopie. Maar wij eten dan ook zoveel mogelijk biologisch, 2 keer per week (vette) vis, alleen maar verse groentes. Het brood wat dochter en ik eten is al ruim 3 euro...
Ik moet dus een goede balans vinden, gezond én niet te duur, helaas is dat best moeilijk.

biologisch eten wij dus niet, dat kan niet met ons budget.
Brood, elke week is hier wel bakkersbrood of westfriesbrood in de aanbieding bij deen. Normaal kost 1 broodje ook al bijna 2 euro.
Tja en wat we eten. Ik ben de laatste tijd gek op smulweb.nl en dan de categorie goedkope keuken. We eten zeker 3 keer in de week iets van een recept. En dat zonder pakjes of zakjes, het kan best hoor, je eigen gevoel volgen.
Meestal eten we 3 keer iets met aardappelen (gekookt, gebakken of patat), 1 keer rijst, 1 keer pasta, 1 keer soep, en een dag waar we maar zin in hebben. Ene keer pizza (maak ik ook zelf) andere keer wraps(maak ik ook zelf) of een keer een pasta gerecht extra, net wat voor recept me lekker lijkt.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Bericht  Rush ma 16 apr 2012 - 5:25

Marin schreef:

Oh ja, wat ik nog wilde zeggen, wat ik wel eens als vlees eet: Van die hamblokjes of -reepjes, kipfiletreepjes of spekreepjes kook ik wel vaak mee. Dat is toch stuk goedkoper dan echt een stuk kipfilet (of ander vlees) en werkt prima in sauzen. Zo had ik laatst een roomsaus met champignons (d.w.z. champignons opgebakken en bekertje kookroom er door), met van die kipreepjes. In plaats van dan een heel kipfilet op te snijden en wat toch al gauw 3 euro kost, is zo'n bakje kipreepjes zo'n 2 euro, maar kan je 2 x mee koken. V anavond gaat het tweede bakje door de salade bijvoorbeeld.
Dit vind ik nou echt een goede, lekkere budget kip!

Edit; TIP! Laughing
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  SarahKey ma 16 apr 2012 - 6:26

Rush schreef:
Marin schreef:

Dit vind ik nou echt een goede, lekkere budget kip!

Edit; TIP! Laughing

Laughing Wink

Marin, bij de lidl heb je 3 kipfilets voor 3,30 , 600 gram. Ik doe dan altijd 1 kipfilet per gerecht, dat is 200 gram en dan ben je 1,10 kwijt. Vult net wat muur als kipreepjes.
Al gebruiken we ook wel hamreepjes in de roomsaus of kipreepjes in soep.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Bericht  Gast ma 16 apr 2012 - 6:28

SK; dat laatste wat je net typt had ik zo kunnen typen haha! Wij hebben voor 2 volwassen en Y. 1 kipfilet en kunnen hier makkelijk van eten, en als er meerdere komen dus bijv 6 volw. doen we 3 kipfilets. 1 kg gehakt maak ik ook altijd 3 tot 4 kleinere pakketjes van!

Gast
Gast

Bericht  Marin ma 16 apr 2012 - 6:46

SarahKey schreef:
Marin, bij de lidl heb je 3 kipfilets voor 3,30 , 600 gram. Ik doe dan altijd 1 kipfilet per gerecht, dat is 200 gram en dan ben je 1,10 kwijt. Vult net wat muur als kipreepjes.
Al gebruiken we ook wel hamreepjes in de roomsaus of kipreepjes in soep.

Dank je voor de tip smile Binnenkort woon ik praktisch tegenover de Lidl, dus dat is handig.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 5 van 18 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 11 ... 18  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: