Het grote huishoudgeld topic!
+47
Kqip
Lejow
Puggle
Winegum
Yaelynn
Mida4you
Lynn_
Monte
SoGood
Rose
Arwyn
Aagje!
JD
rianne287
Lavendel
studiebol
Travelgurly
Coco
Jade
Caresses
Rovine
litllejoy
Sarah1985
Star007
Fearie
Burgemeester Nicky
Viva
Tiara
Supertalentje
schuddebuikje
Bolleke
Laced
Parisienne
flower
Mom-Of-3
MissD
minoessepoes
woezel
Marin
Atelier Madame
myloon
Bruintje Beer
Floor
SarahKey
Rush
Paper Crown
Linda
51 plaatsers
Pagina 3 van 18
Pagina 3 van 18 • 1, 2, 3, 4 ... 10 ... 18
Re: Het grote huishoudgeld topic!
Rush schreef:De auto`s zijn bij ons, samen opgeteld, ook de grootste kostenpost. Alleen naar de auto`s gaat bijna €850. Thank god is het grootste deel van m`n vriend en betaald hij dat ook lekker zelf!
Ja,, hier zijn we datzelfde wel ook kwijt incl verzekeringen ect.. helaas gaat hier zijn of mijn rekening niet meer op
Gast- Gast
Wij hebben daarom maar 1 auto. En dat kreng kost ons eigenlijk al te veel. We hebben duidelijk een blauwe maandag auto.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10
Jaaaaa ik wil ook graag meedoen vanaf einde van de maand.
Wij zijn gemiddeld 85 euro kwijt in de week en dat zijn alleen boodschappen ( dus geen luiers, shampoo enz meegerekend).
En ik koop vaak dingen voor de kinderen, en dat is lang niet altijd nodig. Denk aan kleertjes. En dat wil ik echt minderen.
Ook zijn we wel veel kwijt aan benzine maar dat kan niet anders aangezien ik 96 km rij als ik een dag moet werken. Dus dat is ook wel 400 of 500 euro in de maand denk ik?
Bestaat er niet een of ander programma waar je het makkelijk in bij kan houden?
Wij zijn gemiddeld 85 euro kwijt in de week en dat zijn alleen boodschappen ( dus geen luiers, shampoo enz meegerekend).
En ik koop vaak dingen voor de kinderen, en dat is lang niet altijd nodig. Denk aan kleertjes. En dat wil ik echt minderen.
Ook zijn we wel veel kwijt aan benzine maar dat kan niet anders aangezien ik 96 km rij als ik een dag moet werken. Dus dat is ook wel 400 of 500 euro in de maand denk ik?
Bestaat er niet een of ander programma waar je het makkelijk in bij kan houden?
Mom-Of-3- Prater
- Aantal berichten : 712
Punten : 766
Registratiedatum : 23-11-10
Mijn vriend z`n auto is z`n passie, maar ik ga er niet voor betalen, nooit niet. Maar ik ben sowieso geen voorstander van alles gezamenlijk, dus dat komt goed uit!
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Wat een leuk topic!
Toevallig houd ik sinds deze maand weer eens een in en uitgaven lijstje bij!
Wij proberen voor maximaal 75 euro per week boodschappen te doen, zijn met zijn tweeen! Ik haal groente vaak bij de aldi en vleeswaren, voor de rest doen wij boodschappen bij c1000.. beide zitten vlakbij.
Wij hebben gelukkig maar 1 auto en zijn 1 a 2 tanken benzine per maand kwijt!
Toevallig houd ik sinds deze maand weer eens een in en uitgaven lijstje bij!
Wij proberen voor maximaal 75 euro per week boodschappen te doen, zijn met zijn tweeen! Ik haal groente vaak bij de aldi en vleeswaren, voor de rest doen wij boodschappen bij c1000.. beide zitten vlakbij.
Wij hebben gelukkig maar 1 auto en zijn 1 a 2 tanken benzine per maand kwijt!
flower- Prater
- Aantal berichten : 735
Punten : 883
Registratiedatum : 03-01-11
Linda schreef:Sarahkey, 50 euro in de week voor boodschappen? Hoe doe je dat?
En dan ook vooral..wat eet je dan?
Wij doen ook voor 50euro in de week boodschappen hoor! WIj maken een lijstje met wat op is, dat halen we en meer niet. En heel goed op aanbiedingen letten! En als we een extra hebben zoals extra geld ofzo dan doen we van dat extra geld bijv de diepvries aanvullen met zakken groente en vlees.
Gast- Gast
SarahKey schreef:Bruintje Beer schreef:Wij doen hebben ook vaak 60 euro aan boodschappen. Geen merk nemen en gewoon goed kijken.
Wij eten vrij normal vindt ik. Gewoon een prakje met vlees of pasta en macaroni. Gewoon creatief zijn.
Idd geen merk nemen en op seizoensgroente en fruit letten. Ik koop eigenlijk alleen maar groente en fruit van het seizoen.
Aanbiedingen opletten, kan lonend zijn maar niet altijd. Ik pak alleen de aanbiedingen die wij normaal ook gebruiken. Het is vooral merk wat in de aanbieding is en zelfs met die aanbieding is merk duurder dan huismerk of het c merk.
"s avonds rondje supermarkt voor vlees wat 35-50% afgeprijsd is. Wij eten eigenlijk alleen maar afgeprijsd vlees of vlees wat in de aanbieding is. Gehakt en kipfilet koop ik in de aanbieding en sla dan zo 3-4 kg in.
Veel zelf maken qua gerechten. Smulweb is mijn vriend. Geen pakjes en zakjes. Bepaalde dingen maak ik wel uit een pakje, maar maak het meeste zelf.
Wij eten heel gevarieerd vind ik zelf. Ook ligt de vriezer altijd vol met spullen. Kwestie van goed opletten.
Koek hebben we zelden in huis. Als ik weet dat er visite komt bak ik zelf wat en in het weekend bak ik sowieso wat voor ons zelf.
En sommige zeggen, ik ga naar de lidl/aldi. Maar die zijn niet meer zo goedkoop en de meeste dingen zijn nog steeds goedkoper bij Deen. Ik haal bij de lidl alleen verse dingen zoals eieren, kaas, champignons, groente, fruit (normaal gesproken haal ik altijd fruit en groenten bij de groentekraam maar die staat er alleen op donderdag en soms komt dat niet uit)
houdbare spullen zijn vaak duurder dan het c merk bij Deen.
Helemaal mee eens, al gaan wij na C1000.
Gast- Gast
Ohh.. ik moet mijn uitgavenpatroon ook maar eens onder ogen gaan zien. Wij kunnen ook veel bewuster boodschappen doen, geven er nu gewoon teveel aan uit en letten gewoon niet op de kosten. Heel fout, want ik weet dat we 'beter' kunnen. Ik ga er nu vast mee beginnen, want als we ooit gaan verhuizen zullen we toch wel iets in ons uitgavenpatroon moeten veranderen.
Samen gaan we een weeklijstje maken met wat we welke dagen eten en maken een lijstje voor een week boodschappen (excl. verse dingen). Laat ik daarbij eerst eens in de voorraadkast kijken.. daar zullen vast nog heel wat pakken/sauzen/etc. liggen We moeten ons dan ook gewoon aan zowel het boodschappenlijstje als het etens-week-lijstje houden.
Samen gaan we een weeklijstje maken met wat we welke dagen eten en maken een lijstje voor een week boodschappen (excl. verse dingen). Laat ik daarbij eerst eens in de voorraadkast kijken.. daar zullen vast nog heel wat pakken/sauzen/etc. liggen We moeten ons dan ook gewoon aan zowel het boodschappenlijstje als het etens-week-lijstje houden.
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Anniej_S schreef:Linda schreef:Sarahkey, 50 euro in de week voor boodschappen? Hoe doe je dat?
En dan ook vooral..wat eet je dan?
Wij doen ook voor 50euro in de week boodschappen hoor! WIj maken een lijstje met wat op is, dat halen we en meer niet. En heel goed op aanbiedingen letten! En als we een extra hebben zoals extra geld ofzo dan doen we van dat extra geld bijv de diepvries aanvullen met zakken groente en vlees.
Maar mijn vraag was wat je dan zoal eet.
Dat wij het ooit gaan redden met 50 euro per week is echt een utopie. Maar wij eten dan ook zoveel mogelijk biologisch, 2 keer per week (vette) vis, alleen maar verse groentes. Het brood wat dochter en ik eten is al ruim 3 euro...
Ik moet dus een goede balans vinden, gezond én niet te duur, helaas is dat best moeilijk.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Hier nog één! Oohh, ik schaam me dood. Ik heb net alle pin trasacties / uitgaven in beeld gebracht van de afgelopen maand, ik kan me wel janken. Ik heb het natuurlijk zelf allemaal gedaan cq. mijn man, maar wat een geld wij er doorheen jassen. Te erg! Even naar de albert heijn, kruidvat, etos, action etc etc..
Ik ga vanaf nu géén onnodige aankopen meer doen. We kunnen makkelijk 250 euro sparen in de maand, maar tot op heden gaat al het geld op aan ???.
Ik ga vanaf nu géén onnodige aankopen meer doen. We kunnen makkelijk 250 euro sparen in de maand, maar tot op heden gaat al het geld op aan ???.
Laced- Kletskop
- Aantal berichten : 1634
Punten : 1993
Ik heb tussen de 50 en 60 euro per week, leef al een hele tijd zo. Soms is het makkelijker dan andere keren, ik doe dus ook alles van dat geld. Echt tips heb ik niet, behalve dan kopen wat je echt nodig hebt, en ook met aanbiedingen kijken of je het echt nodig hebt en ook vaker gebruikt. Zo blijft er dan ook nog geld over voor lekkere dingen of dingen die je toch niet echt helemaal nodig hebt
Bolleke- Kletskop
- Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Heel herkenbaar! Erg eigenlijk he?!Laced schreef:Hier nog één! Oohh, ik schaam me dood. Ik heb net alle pin trasacties / uitgaven in beeld gebracht van de afgelopen maand, ik kan me wel janken. Ik heb het natuurlijk zelf allemaal gedaan cq. mijn man, maar wat een geld wij er doorheen jassen. Te erg! Even naar de albert heijn, kruidvat, etos, action etc etc..
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Parisienne: Ja, verschrikkelijk en zeker i.c.m. met parttime werken. Op de dagen dat ik vrij ben (di - vr), wandel ik altijd even naar de winkels, welke ook nog eens om de hoek zitten. Als ik de kruidvat inloop voor luiers bijvoorbeeld, kom ik altijd met vanalles extra's thuis! Te absurd.. Ik wil vanaf nu echt bewust op onze uitgaven gaan letten. Ik doe 1 keer in de week de grote boodschappen, dan moet ik ook mijzelf aanwennen om dan alles in één keer te halen en niet nog eens naar de Albert Heijn etc.
Laced- Kletskop
Haha herkenbaar Laced! Ik mag 1 zaterdag per maand van mezelf naar het Kruidvat om leuke dingen te kopen. Anders zou ik er iedere week helemaal los gaan!
Rush- Lady Post-a-lot
ik wil ook graag meedoen.. wij hebben per week 80 euro voor boodschappen, sjag, flesvoeding, luiers en verzorgingsproducten. en 80 per week voor tanken. maar toch blijf ik geld overmaken van vaste lasten rekening naar betaal rekening voor dingen.
vaste lasten hou ik al bij in een excel bestand.
vaste lasten hou ik al bij in een excel bestand.
schuddebuikje- Prater
- Aantal berichten : 780
Punten : 880
Registratiedatum : 19-11-10
Ik kan ook wel weer meedoen.
Het lukt mij gewoon niet om onder de 70 euro boodschappen per week te komen.
Wat wij elke week 'nodig' hebben.
2 KG kip
500 gram runder gehakt
6 runder tartaartjes
2 dozen eieren (a 12 stuks)
3x sla
3x 100 gr. tonijn (uit blikje)
tomaten
komkommer
3 paprika's
brocollie
4 pakken kwark (wel specifiek van AH biogarde.. dat tikt aan die zijn 1.10 p stuk, maar zijn het meest gunstig qua eiwitten/koolhydraat) Voor mijn vriend, na het sporten
500 gram kaas (voorverpakt, extra belegen)
dat is eigenlijk wat we sowieso iedere week kopen. Dan kom ik meestal al op 50 euro. En dan nog 20 euro aan andere dingen die we afwisselen (bijv. zilvervliesrijst, pasta, pizza, diepvries groente en vis, chipjes, wasmiddel, toiletpapier).
Ik winkel trouwens de helft bij Lidl en de andere helft bij de AH.
Het lukt mij gewoon niet om onder de 70 euro boodschappen per week te komen.
Wat wij elke week 'nodig' hebben.
2 KG kip
500 gram runder gehakt
6 runder tartaartjes
2 dozen eieren (a 12 stuks)
3x sla
3x 100 gr. tonijn (uit blikje)
tomaten
komkommer
3 paprika's
brocollie
4 pakken kwark (wel specifiek van AH biogarde.. dat tikt aan die zijn 1.10 p stuk, maar zijn het meest gunstig qua eiwitten/koolhydraat) Voor mijn vriend, na het sporten
500 gram kaas (voorverpakt, extra belegen)
dat is eigenlijk wat we sowieso iedere week kopen. Dan kom ik meestal al op 50 euro. En dan nog 20 euro aan andere dingen die we afwisselen (bijv. zilvervliesrijst, pasta, pizza, diepvries groente en vis, chipjes, wasmiddel, toiletpapier).
Ik winkel trouwens de helft bij Lidl en de andere helft bij de AH.
Gast- Gast
Rush schreef:Haha herkenbaar Laced! Ik mag 1 zaterdag per maand van mezelf naar het Kruidvat om leuke dingen te kopen. Anders zou ik er iedere week helemaal los gaan!
Ja, pffff.. Ik haal altijd de flesvoeding voor mijn zoon bij de Kruidvat i.v.m. de punten , maar eigenlijk zou ik deze gewoon standaard mee moeten nemen in de grote boodschappen, dan hoef ik ook niet in de verleiding te komen.
Voor de grote boodschappen ga ik altijd naar de C1000. Wij zijn altijd wel 50 euro kwijt, maar dan heb ik geen verzorgingsproducten, luiers, flesvoeding meegenomen etc.
Laced- Kletskop
Laced schreef:Rush schreef:Haha herkenbaar Laced! Ik mag 1 zaterdag per maand van mezelf naar het Kruidvat om leuke dingen te kopen. Anders zou ik er iedere week helemaal los gaan!
Ja, pffff.. Ik haal altijd de flesvoeding voor mijn zoon bij de Kruidvat i.v.m. de punten , maar eigenlijk zou ik deze gewoon standaard mee moeten nemen in de grote boodschappen, dan hoef ik ook niet in de verleiding te komen.
Voor de grote boodschappen ga ik altijd naar de C1000. Wij zijn altijd wel 50 euro kwijt, maar dan heb ik geen verzorgingsproducten, luiers, flesvoeding meegenomen etc.
Haha dat doe ik ook ja... en moet daar ook zijn voor de luiers. Maar denk dat ik beter wat meer in 1 keer mee kan nemen zodat ik niet steeds hoef te gaan en in de verleiding kom.
MissD- Prater
- Aantal berichten : 1192
Punten : 1212
Registratiedatum : 09-12-10
Maar waar halen jullie fruit? Ik koop wekelijks flink wat fruit, waaronder mango's, bananen, kiwi's, peren, appels), als ik dat al allemaal in mijn karretje heb liggen, zijn we al flink wat euro's verder. Waar koop je voordelig fruit? Op de markt, scheelt dat? Is de lidl daadwerkelijk goedkoper met fruit?
Laced- Kletskop
LIDL is zeker goedkoper met fruit, maar ze hebben (hier tenminste) niet een heel ruim fruit assortiment. Welk kiwi`s, bananen, peren en aardbeien enzo. Of misschien heb ik er nog nooit goed op gelet.
Op de markt is vaak wel goedkoper, vooral zakken met veel fruit of fruit variatie zijn voordelig qua prijs.
Op de markt is vaak wel goedkoper, vooral zakken met veel fruit of fruit variatie zijn voordelig qua prijs.
Rush- Lady Post-a-lot
Rush schreef:LIDL is zeker goedkoper met fruit, maar ze hebben (hier tenminste) niet een heel ruim fruit assortiment. Welk kiwi`s, bananen, peren en aardbeien enzo. Of misschien heb ik er nog nooit goed op gelet.
Hier precies hetzelfde maar dan bij de Aldi, ik heb daar meer fruit dan bij de c1000 (daarbij ziet het er hier bij de aldi vaak ook beter uit dan bij c1000). Verder inderdaad op de markt, maar dan kom ik haast niet. Misschien als ik straks alleen nog maar 's avonds werk en overdag vrij ben dat ik dan wat vaker naar de markt kan. Al denk ik dat dat alleen op een wat grotere markt scheelt en niet waar maar een paar kraampjes staan.
MissD- Prater
Klopt MissD, ik woon in een groot dorp en de markt is hier maar klein. Echt goedkoper is groente en fruit hier niet, zakken met veel fruit wordt er ook niet verkocht.
In het (veel) grotere dorp waar ik werk, is een grotere markt en daar hebben stunten ze wel echt met prijzen.
In het (veel) grotere dorp waar ik werk, is een grotere markt en daar hebben stunten ze wel echt met prijzen.
Rush- Lady Post-a-lot
Rush, Thanks! Dan ga ik toch maar eens op de markt kijken. Ik koop fruit altijd groot in, dus als dat daadwerkelijk voordeliger is!
Laced- Kletskop
Zaterdag heb ik toevallig nog 'een zak vol meloenen' gekocht voor €2,50. Er zaten 5 redelijke meloenen in, dus dat is maar €0,50 ct per stuk. Dat gaat dan per gewicht vermoed ik.
Ik eet zelf geen 5 meloenen, haha. Maar dan geef ik m`n moeder ook 2.
Of een enorme zak appels, voor €3. En ik koop op de markt altijd 25 paprika`s voor €5. Hier in de supermarkt kost 1 paprika 80ct ofzo, dus tel uit je winst.
Of een enorme zak appels, voor €3. En ik koop op de markt altijd 25 paprika`s voor €5. Hier in de supermarkt kost 1 paprika 80ct ofzo, dus tel uit je winst.
Rush- Lady Post-a-lot
Rush schreef:Zaterdag heb ik toevallig nog 'een zak vol meloenen' gekocht voor €2,50. Er zaten 5 redelijke meloenen in, dus dat is maar €0,50 ct per stuk. Dat gaat dan per gewicht vermoed ik.
Kijk dat is leuk boodschappen doen .
Dacht al dat het aan mij lag. Maar hier is de markt haast niks dus de prijzen gewoon ook hoog. Terwijl als ik naar mijn oude woonplaats ga en daar naar de markt, heb ik zoveel meer voor echt maar heel weinig geld.
MissD- Prater
Pagina 3 van 18 • 1, 2, 3, 4 ... 10 ... 18
Soortgelijke onderwerpen
» Het grote gezond topic!
» Het grote bezuinigingen topic!
» Het grote Regen-Tip-Topic
» Het grote huisdieren topic!
» het grote -TUIN- topic!
» Het grote bezuinigingen topic!