Het grote huishoudgeld topic!
+47
Kqip
Lejow
Puggle
Winegum
Yaelynn
Mida4you
Lynn_
Monte
SoGood
Rose
Arwyn
Aagje!
JD
rianne287
Lavendel
studiebol
Travelgurly
Coco
Jade
Caresses
Rovine
litllejoy
Sarah1985
Star007
Fearie
Burgemeester Nicky
Viva
Tiara
Supertalentje
schuddebuikje
Bolleke
Laced
Parisienne
flower
Mom-Of-3
MissD
minoessepoes
woezel
Marin
Atelier Madame
myloon
Bruintje Beer
Floor
SarahKey
Rush
Paper Crown
Linda
51 plaatsers
Pagina 6 van 18
Pagina 6 van 18 • 1 ... 5, 6, 7 ... 12 ... 18
Re: Het grote huishoudgeld topic!
Ik heb altijd 500 gram voor 3 personen. Nouja, 2 personen dezelfde avond en dan is er nog over voor 1 persoon.
Maar wij houden wel van rijkelijk gevuld, qua vlees
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Dat is wel veel hoor Rush! Eigenlijk heb je voldoende aan 100 gram vlees per persoon! Ik maakte vandaag pasta, dan gebruik ik 300 gram, en daar eten we 2x van dan, maar dan wel met ruim 450 gram groente erin
Gast- Gast
Dit is ongeveer 160gram p.p., dus opzich valt het nog mee, haha. M`n vriend eet vrijwel geen groentes, dus dat is altijd een beetje moeilijk haha. Maar in gerechten waar wel veel groentes inzitten, gaat ook alsnog veel vlees. Ik ben er gek op en m`n vriend is het van huis uit gewend, dat is net complete slagerij wat daar bij een maaltijd op tafel ligt.Pippa schreef:Dat is wel veel hoor Rush! Eigenlijk heb je voldoende aan 100 gram vlees per persoon! Ik maakte vandaag pasta, dan gebruik ik 300 gram, en daar eten we 2x van dan, maar dan wel met ruim 450 gram groente erin
Rush- Lady Post-a-lot
Rush schreef:Ik heb altijd 500 gram voor 3 personen. Nouja, 2 personen dezelfde avond en dan is er nog over voor 1 persoon.
Wij ook hoor
Ik moest er al aan denken dat jij dat eerder ook al aangaf haha.
Maar ik eet 's middags ook nog wel eens iets van duitse biefstuk of tartaar.
De andere kant op.. Wij eten minder dan 1 brood per week met zijn 2-en.
Gast- Gast
Ik kijk nooit naar hoeveelheden eigenlijk Maar vriend en ik eten ook heel vaak gewoon vlees met groenten, dus dan is wat meer vlees wel lekkerder, omdat je geen koolhydraten eet.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Hahaha! Daar hebben wij er dan weer 3-4 van!Punk'd schreef:
De andere kant op.. Wij eten minder dan 1 brood per week met zijn 2-en.
Per dag 10 sneetjes en dan bakt m`n vriend nog wel eens een tosti of ik maak geroosterd brood met roomkaas!
Rush- Lady Post-a-lot
Wij hebben het heel lang gered met 50 euro in de week, maar dan was het niet erg gevarieerd. Ik heb het ondertussen opgehoogd naar 70 euro in de week met baby erbij. Dat is prima te doen en we eten redelijk gevarieerd, ook hier wordt goed gebruik gemaakt van de AH aanbiedingen.
De basis haal ik altijd bij de Aldi en speciale dingen (en AH bonus aanbiedingen) bij de Appie
De basis haal ik altijd bij de Aldi en speciale dingen (en AH bonus aanbiedingen) bij de Appie
Fearie- Ratel
- Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10
Mijn god wat kunnen jullie kletsen! Ik ga even een middag werken en zo 5 pagina's erbij! Leuk!
Laced, als je Friso geeft, hier bij de plus is de Friso nog 30 cent goedkoper dan bij dr kruidvat ook! En pampers is altijd wel een aanbieding te vinden ergens.
Wij houden ook van rijkelijk gevuld qua vlees, moet eens gaan uitzoeken wat goedkope, lekkere en slanke recepten zijn!
Punked elke dag hetzelfde vlees? Eet jij smiddags warm ofzo? Of zit je op een dieet of ben je stiekem een topsporter?
Laced, als je Friso geeft, hier bij de plus is de Friso nog 30 cent goedkoper dan bij dr kruidvat ook! En pampers is altijd wel een aanbieding te vinden ergens.
Wij houden ook van rijkelijk gevuld qua vlees, moet eens gaan uitzoeken wat goedkope, lekkere en slanke recepten zijn!
Punked elke dag hetzelfde vlees? Eet jij smiddags warm ofzo? Of zit je op een dieet of ben je stiekem een topsporter?
Gast- Gast
Ik ben al blij als ik een brood per maand eet. Ik eet nooooit brood. (ja toevallig gisteravond en vandaag.. dat was dan wel weer echt genoeg voor de komende tijd).
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Wij hebben per maand 400 euro voor boodschappen ( inc. douchegels/deo enzo). Ik reken nog eens 100/120 euro voor voeding, luiers, potjes groente voor op het kdv, rijstebloem, kleertjes etc.
Als mijn vriend boodschappen doet is het makkelijk te doen. Ik zelf ben nog al makkelijk als ik bijvoorbeeld de kruidvat binnen stap ; 'oh leuke pyama in de aanbieding' , en ook nog lekkere chocolaatjes en de make-up in de aanbieding . Ook in de supermarkt vind ik allerlei lekkere dingen die in mijn karretje terecht komen
Als mijn vriend boodschappen doet is het makkelijk te doen. Ik zelf ben nog al makkelijk als ik bijvoorbeeld de kruidvat binnen stap ; 'oh leuke pyama in de aanbieding' , en ook nog lekkere chocolaatjes en de make-up in de aanbieding . Ook in de supermarkt vind ik allerlei lekkere dingen die in mijn karretje terecht komen
Star007- Kletskop
- Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11
Ik ben ook heel makkelijk hoor, maar ik moet daar gewoon Ă©cht op letten.
Ik ben nu ook aan de lijn, dus er belanden al heel veel minder ongezonde dingen in de kar!
En mini me, die heeft voorlopig écht even genoeg kleren. Zwitsal hier ook genoeg, billendoekjes ook en luiers ook. Het is dan wel veel wibra en frendz wat ze draagt, maar zoals mijn vriend zegt ´veel kleine beetjes zijn ook een hoop´
Ik ben nu ook aan de lijn, dus er belanden al heel veel minder ongezonde dingen in de kar!
En mini me, die heeft voorlopig écht even genoeg kleren. Zwitsal hier ook genoeg, billendoekjes ook en luiers ook. Het is dan wel veel wibra en frendz wat ze draagt, maar zoals mijn vriend zegt ´veel kleine beetjes zijn ook een hoop´
Gast- Gast
Wij halen weleens fruit en groente op de zaterdagmarkt maar doen dat dan na 4uur. Dan is het vaak nog goedkoper omdat ze zondags niks verkopen en er toch vanaf moeten.
Ik weet nog wel dat ik vroeger zei'Mij zie je echt niet in de Wibra ect.' En nu........heb ik er kleren voor de kids gekocht en ze hebben nog leuke kleren ook voor ze!! het is hier echt een mix in de kast van goedkoop naar wat duurdere kleding maar dat geef me juist wel een kick eigenlijk.
Ik weet nog wel dat ik vroeger zei'Mij zie je echt niet in de Wibra ect.' En nu........heb ik er kleren voor de kids gekocht en ze hebben nog leuke kleren ook voor ze!! het is hier echt een mix in de kast van goedkoop naar wat duurdere kleding maar dat geef me juist wel een kick eigenlijk.
Bruintje Beer- Kletskop
- Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10
Wat een leuk topic! Wij moeten ook echt op de boodschappen gaan letten, ik heb € 100,- als budget voor 2 personen maar vaak gaan we eroverheen Ik doe boodschappen bij de AH en brood koop ik bij de bakker. Deze week heb ik voor het eerst een lijstje gemaakt met wat we eten de hele week. Gisteren heb ik boodschappen gedaan en nu mag ik zaterdag pas weer van mezelf. Als ik lees dat sommigen boodschappen doen voor € 60,- denk ik dat wij toch ook wel eens wat goedkoper moeten kunnen leven. Kopen jullie hier dan ook wasmiddel e.d. voor? Ik heb gisteren even flink wasmiddel ingeslagen, dat is nu 40% korting bij de AH op het eigen merk!
Gast- Gast
Punk'd schreef:minoessepoes schreef:Punk'd schreef:Ik kan ook wel weer meedoen.
Het lukt mij gewoon niet om onder de 70 euro boodschappen per week te komen.
Wat wij elke week 'nodig' hebben.
2 KG kip
500 gram runder gehakt
6 runder tartaartjes
2 dozen eieren (a 12 stuks)
3x sla
3x 100 gr. tonijn (uit blikje)
tomaten
komkommer
3 paprika's
brocollie
4 pakken kwark (wel specifiek van AH biogarde.. dat tikt aan die zijn 1.10 p stuk, maar zijn het meest gunstig qua eiwitten/koolhydraat) Voor mijn vriend, na het sporten
500 gram kaas (voorverpakt, extra belegen)
dat is eigenlijk wat we sowieso iedere week kopen. Dan kom ik meestal al op 50 euro. En dan nog 20 euro aan andere dingen die we afwisselen (bijv. zilvervliesrijst, pasta, pizza, diepvries groente en vis, chipjes, wasmiddel, toiletpapier).
Ik winkel trouwens de helft bij Lidl en de andere helft bij de AH.
Eten jullie bewust zoveel vlees, ivm het sporten of zo?
Hier eten wij namelijk zo'n 12 a 13 dagen van, uitgaande van zo'n 200 a 250 gr vlees/vis of 2 tartaartje3 per avondmaaltijd voor 2 personen en een keer eieren als vleesvervanger.
En 3 keer sla, neem je dan voorgesneden? Of eten jullie serieus 3 kroppensla op in de week? Wij eten wel 2 keer sla van een krop ijsbergsla en dan blijft er ook nog wel wat over voor een keer op brood bijvoorbeeld. Daarnaast eten jullie dan alleen maar zomergroenten en dat tikt in de winter natuurlijk ook behoorlijk aan. Als je zou willen besparen kan je beter wat meer naar het seizoen kijken qua groenten en geen voorgesneden groenten kopen.
Sla kan ik inderdaad wel op besparen door kroppen te halen. Ik dacht er vorige week in de winkel nog aan. Maar zo'n krop sla.. moet je die gewoon wassen en in stukjes snijden? En die krop dan weggooien neem ik aan (die wortel ofzo haha). Ik ben echt een sla Noob.
Maar vlees/kip/vis inderdaad bewust.
Ik eet 5/6 dagen per week 2 eitjes 's ochtends en mijn vriend ook 4 dagen. Dat zijn al 20 eieren whahaha (jemig, nog nooit bij elkaar opgeteld) Maar goed ik eet dan ook niets anders op brood. Heel af en toe pindakaas. Dus qua beleg scheelt het weer. Mijn vriend eet op zijn werk kaas op brood.
's middags eet ik ongeveer 4x per week een tartaartje en mijn vriend doet dat in het weekend ook. Dus dat zijn er dan al minimaal 6.
Als we 's avonds curry o.i.d eten dan gaat daar wel 200 gr kip per persoon in. (Ik eet minder koolhydraten, dus moet de Kcal wel ergens anders uithalen, op dat moment dus uit eiwitten). Verder eten we 1x per week pasta met 250 gr runder gehakt (het gehakt haal ik meestal om de week). En we eten nog 1x mexicaans weer met +/- 400 gr kip.. En mijn vriend eet zeker 4 keer per week sla met tonijn (voor eiwitten). En verder eten we 1x per week gebakken aardappeltjes met vis.. en 1x per week iets van pitabroodjes met kip.. (En overal natuurlijk groentes bij).
Pff haha heel gedoe, maar het is echt moeilijk om daarop te besparen. Ik vind de kip al ranzig (gewoon plofkip van albertheijn ) maar als ik dat biologisch moet halen dan blijft er helemaal niets meer over.
Ohja en ik (en mijn vriend doordat ik de boodschappen doe ook haha) eet geen varkensvlees, en dat is meestal ook al wat goedkoper.. maar ik vind dat niet lekker/te vet. Heb gewoon liever rundvlees of vis.
Ah dat verklaard jullie eetpatroon, ik dacht al zo iets!
Moet heel eerlijk toegeven dat ik er niet aan moet denken (maar ik ben dan weer geen grote vleeseter), denk dat de tartaartjes en eieren me de neus uit zouden komen haha.
Die sla is heel gemakkelijk, ik snijd gewoon van de krop af wat ik nodig heb en leg de rest van de krop weer in de koelkast, je ziet vanzelf wat stronk is en wat niet, dat wat ik afgesneden heb snijd ik in reepjes en was ik inderdaad even. Ijsbergsla blijft over het algemeen het langst goed, maar lollo rosso of lollo bianco ook wel bijvoorbeeld, de Hollandse sla wordt eigenlijk het snelst bruin.
minoessepoes- Ratel
- Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10
Rush schreef:Dit vind ik nou echt een goede, lekkere budget kip!Marin schreef:
Oh ja, wat ik nog wilde zeggen, wat ik wel eens als vlees eet: Van die hamblokjes of -reepjes, kipfiletreepjes of spekreepjes kook ik wel vaak mee. Dat is toch stuk goedkoper dan echt een stuk kipfilet (of ander vlees) en werkt prima in sauzen. Zo had ik laatst een roomsaus met champignons (d.w.z. champignons opgebakken en bekertje kookroom er door), met van die kipreepjes. In plaats van dan een heel kipfilet op te snijden en wat toch al gauw 3 euro kost, is zo'n bakje kipreepjes zo'n 2 euro, maar kan je 2 x mee koken. V anavond gaat het tweede bakje door de salade bijvoorbeeld.
Edit; TIP!
Zo koop ik ook regelmatig een salamiworst of chorizo. Salami is heerlijk door lasagne, op een pizza, door pastasaus en chorizo hadden we gister bijvoorbeeld uitgebakken door de saus van de wraps. Zo'n worst kost ongeveer 2 euro, maar je hebt er niet zo veel van nodig door de uitgesproken smaak dus daar eten wij 2 keer van met zijn tweeen.
Zo eten wij bijvoorbeeld ook weleens pasta met spekjes, ui, roomkaas en spinazie of broccoli, of een maaltijdsalade met spekjes. Spekjes zijn inderdaad ook helemaal niet duur. Of ik koop een plak ham, zo'n dikke plak ham, die bij de vleeswaren liggen zijn vaak nog weer goedkoper dan voorgesneden hamblokjes. Of bijvoorbeeld rookworst bij stampot, in ovenschotels of winterse hartige taart, dat is ook helemaal niet duur.
Maar dan is wel allemaal varkensvlees en ik weet dat Rush en Punk'd dat niet eten bijvoorbeeld.
Ik koop eigenlijk nooit van die kant en klare vleesdingen zoals (sate) snitzels, boomstammetjes, gekruide speklappen, kipburgers of vleesvervangers enz. Vooral met gepaneerde dingen vind ik het veel lekkerder om zelf te paneren en dan blijft tenminste ook niet de halve paneerlaag in de pan achter. En het is ook gewoon goedkoper, een beetje bloem, water en paneelmeel kost echt niks.
Laatst hadden we spiesjes met biefstuk en kerstomaatjes, gebakken in kruidenboter. Doordat het spiesjes zijn gaat er minder vlees aan en hadden we echt genoeg aan samen 1 biefstukje. Of biefstuk gemarineerd in ketjap en daarna gepaneerd met sesamzaadjes bij een oosterse maaltijd met mihoen, dan snijd ik de biefstuk in hele dunne reepjes en leg dat als een waaiertje op de mihoen. Ook dan hebben we echt genoeg aan 1 biefstukje. Dat is dan wel weer wat duurder vlees, maar dat is dan niet zo erg.
Op dagen dat we geen vlees eten dan hebben we vaak iets van kaas, wat al vaak machtig is of ik maak foe yong hai van wat eieren of een salade met wat noten en kaas bijvoorbeeld. Dat is allemaal niet zo duur.
Bij ons staat er trouwens wel tegenover dat als ik bijvoorbeeld stoofvlees of een beenhammetje uit de oven maak, er wel 500 gram vlees met zijn tweeen doorheen gaat. Dat is dan weer wat duurder, maar eten we ook niet heel erg vaak.
minoessepoes- Ratel
- Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Ik eet soms spekjes omdat m`n vriend er gek op is, maar dat is dan ook het enige varkensvlees wat ik eet inderdaad!
Bij de boodschappen reken ik trouwens geen wasmiddel en verzorgingsproducten. Ik haal alles bij de OP=OP of als ergens een goede aanbieding is, maar dat blijft onder €10 per maand en zo nu en dan zo`n grote doos waspoeder voor €20.
Bij de boodschappen reken ik trouwens geen wasmiddel en verzorgingsproducten. Ik haal alles bij de OP=OP of als ergens een goede aanbieding is, maar dat blijft onder €10 per maand en zo nu en dan zo`n grote doos waspoeder voor €20.
Rush- Lady Post-a-lot
Nog een goedkopere tip voor een sausje waar je hamblokjes doorheen doet: koop gewoon goedkope plakken ham! Zon pakje is vaak ook 150 gram, dus zat voor door de saus heen. In kleine stukjes snijden en voor 60 cent heb je dan je vlees! Zo doet ik dat iig altijd .
Gisteren ging ik boodschappen halen bij de Plus want ben voor die glazen aan het sparen. Maar het viel mij echt op dat je zo ontzettend veel geld betaald voor sommige producten daar, i.t.t. bijvoorbeeld de Lidl. Vooral ook dingen als zuivel waar ze dan weer geen goedkope variant van hebben, of euroshopper producten.
Gisteren ging ik boodschappen halen bij de Plus want ben voor die glazen aan het sparen. Maar het viel mij echt op dat je zo ontzettend veel geld betaald voor sommige producten daar, i.t.t. bijvoorbeeld de Lidl. Vooral ook dingen als zuivel waar ze dan weer geen goedkope variant van hebben, of euroshopper producten.
Atelier Madame- Ratel
- Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10
Hier de weekboodschappen in huis.
Was 89 euro kwijt bij de lidl en deen. Incl luiers, extra koffie, gehakt en alvast lekkere sapjes voor dochters verjaardag.
Nu nog 31 euro over, maar moet vrijdag samen met 1 zoon naar de kapper. Dus dan is het ook op. normaal doe ik woensdag een rondje action, heb nu wel een lijstje, maar kan ik door schuiven naar volgende week.
Donderdag foto's kijken ivm fotoshoot kids, dat word dus pinnen.
Wat ik qua kleingeld over hou gaat in de spaarpot, voor als we een weekendje weg gaan. Hou ik een tientje over, pin ik 110. Meestal zijn er toch nog dingentjes wat gepint word, dus dat hoop ik zo een beetje te compeseren.
Was 89 euro kwijt bij de lidl en deen. Incl luiers, extra koffie, gehakt en alvast lekkere sapjes voor dochters verjaardag.
Nu nog 31 euro over, maar moet vrijdag samen met 1 zoon naar de kapper. Dus dan is het ook op. normaal doe ik woensdag een rondje action, heb nu wel een lijstje, maar kan ik door schuiven naar volgende week.
Donderdag foto's kijken ivm fotoshoot kids, dat word dus pinnen.
Wat ik qua kleingeld over hou gaat in de spaarpot, voor als we een weekendje weg gaan. Hou ik een tientje over, pin ik 110. Meestal zijn er toch nog dingentjes wat gepint word, dus dat hoop ik zo een beetje te compeseren.
woezel- Prater
- Aantal berichten : 880
Punten : 1006
Registratiedatum : 31-10-11
Hier is ons budget 200 per week. Hiervan is 150 voor tanken. Dat kost hier veel geld. Boodschappen ben ik meestal 20 /30 per week kwijt . Ik pin iedere dinsdag 200 euro en meestal is het wel op. Mijn man krijgt iedere werk geld ik eens per maand
Sarah1985- Ratel
- Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Aaa, wat leuk, weer een huishoudtopic! Ik ga ook zeker weer mee schrijven..
Mijn "huishoudbudget" voor 1 maand (gerekend van de 15e tot de 15e) is 300 euro.
100 euro per maand aan benzine.
200 euro per maand aan boodschappen incl. verzorgingsproducten en huishoudmiddelen (wasmiddel etc.).
Dit is voor 2 volwassenen en 2 katten.
Andere dingen zoals kleding, opladen chipknip, leuke dingen (terrasje, bioscoop etc.) doe ik van het geld wat ik over hou na het betalen van alle vaste lasten.
Mijn "huishoudbudget" voor 1 maand (gerekend van de 15e tot de 15e) is 300 euro.
100 euro per maand aan benzine.
200 euro per maand aan boodschappen incl. verzorgingsproducten en huishoudmiddelen (wasmiddel etc.).
Dit is voor 2 volwassenen en 2 katten.
Andere dingen zoals kleding, opladen chipknip, leuke dingen (terrasje, bioscoop etc.) doe ik van het geld wat ik over hou na het betalen van alle vaste lasten.
litllejoy- Prater
- Aantal berichten : 1346
Punten : 1476
Registratiedatum : 02-08-11
Rush schreef:Dit vind ik nou echt een goede, lekkere budget kip!Marin schreef:
Oh ja, wat ik nog wilde zeggen, wat ik wel eens als vlees eet: Van die hamblokjes of -reepjes, kipfiletreepjes of spekreepjes kook ik wel vaak mee. Dat is toch stuk goedkoper dan echt een stuk kipfilet (of ander vlees) en werkt prima in sauzen. Zo had ik laatst een roomsaus met champignons (d.w.z. champignons opgebakken en bekertje kookroom er door), met van die kipreepjes. In plaats van dan een heel kipfilet op te snijden en wat toch al gauw 3 euro kost, is zo'n bakje kipreepjes zo'n 2 euro, maar kan je 2 x mee koken. V anavond gaat het tweede bakje door de salade bijvoorbeeld.
Edit; TIP!
Goeie tip! Nooit bij stil gestaan, maar is idd veel goedkoper
litllejoy- Prater
- Aantal berichten : 1346
Punten : 1476
Registratiedatum : 02-08-11
Zijn die kipreepjes niet gezouten, zoals broodbeleg?
Ik heb mezelf momenteel op een budget van 70 euro gezet, hier moet ik alles voor doen, excl. tanken omdat dat een hele bult geld is in een keer die (gelukkig!) niet wekelijks terugkomt. Daar heb ik eigenlijk nog best moeite mee, voor mijn relatie uitging hoefde ik niet op mijn geld te letten omdat het meestal voldoende was als ik rustig deed. Ik was de eerste weken rond de 40-50 euro kwijt voor boodschappen. Maar deze week ineens maar 26, terwijl ik gewoon voldoende in huis heb, dit keer zat er alleen geen wasmiddel, WC-papier of kattenvoer bij, dat scheelt al.
Ik denk dat ik nog even een langere termijn aan moet kijken om te zien hoeveel geld ik ongeveer nodig zal hebben. Straks ga ik al minder autorijden (woon dichter bij werk en fietsen is sneller) en meer verdienen. Maar daar staat dus wel tegenover dat mijn vaste lasten verdubbeld zijn, die meevallers compenseren dat niet echt. Maar zelfs als ik het met die 70 euro niet red word ik me er wel bewuster van. Ik baal echt als het op woensdag (pin op vrijdag) al op is.
Ik bespaar overigens veel op maaltijden inplannen. Als ik een knolselderij koop gaat hij voor de helft in de lasagne (3-4 porties) en nog een keertje in de stamp (1-2 porties). Gingen spekjes door de stamp heen die ik gisteren at, de andere helft van de spekjes doe ik vanavond door de pasta. Op dit moment gooi ik heel weinig eten weg. Zo heb ik op zaterdag frietjes gegeten omdat er een zak appels lag te verrotten, daar heb ik dus appelmoes van gemaakt.
Ik heb mezelf momenteel op een budget van 70 euro gezet, hier moet ik alles voor doen, excl. tanken omdat dat een hele bult geld is in een keer die (gelukkig!) niet wekelijks terugkomt. Daar heb ik eigenlijk nog best moeite mee, voor mijn relatie uitging hoefde ik niet op mijn geld te letten omdat het meestal voldoende was als ik rustig deed. Ik was de eerste weken rond de 40-50 euro kwijt voor boodschappen. Maar deze week ineens maar 26, terwijl ik gewoon voldoende in huis heb, dit keer zat er alleen geen wasmiddel, WC-papier of kattenvoer bij, dat scheelt al.
Ik denk dat ik nog even een langere termijn aan moet kijken om te zien hoeveel geld ik ongeveer nodig zal hebben. Straks ga ik al minder autorijden (woon dichter bij werk en fietsen is sneller) en meer verdienen. Maar daar staat dus wel tegenover dat mijn vaste lasten verdubbeld zijn, die meevallers compenseren dat niet echt. Maar zelfs als ik het met die 70 euro niet red word ik me er wel bewuster van. Ik baal echt als het op woensdag (pin op vrijdag) al op is.
Ik bespaar overigens veel op maaltijden inplannen. Als ik een knolselderij koop gaat hij voor de helft in de lasagne (3-4 porties) en nog een keertje in de stamp (1-2 porties). Gingen spekjes door de stamp heen die ik gisteren at, de andere helft van de spekjes doe ik vanavond door de pasta. Op dit moment gooi ik heel weinig eten weg. Zo heb ik op zaterdag frietjes gegeten omdat er een zak appels lag te verrotten, daar heb ik dus appelmoes van gemaakt.
Rovine- Ratel
- Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10
Wij hebben voor 2 personen een maandelijks budget van 330,- voor eten/drinken en wasmiddel/schoonmaakspul en tandpasta.
Overige verzorging betalen we ieder van ons eigen geld. Meestal slaan we in als er een 1+1 gratis actie is. Wasmiddel koop ik ook altijd tijdens de hamster weken. Tegen de tijd dat dat op is, zijn we echt wel een jaar verder.
Eerst kon het makkelijk uit, maar de laatste paar maanden merk ik dat we ineens wat zuiniger moeten doen omdat we anders niet uitkomen. (Dan gaan we weer onthamsteren ). Onze vriezer zit vaak helemaal vol met vlees dat we in de aanbieding hebben gekocht.
Helaas is de dichtstbijzijnde winkel de AH en daar ben ik niet echt tevreden over de kwaliteit van verse groenten. Dus eens per week fiets ik een eindje naar de Lidl om daar wat verse groenten te halen.
Oeh en wat ook helpt is de reacties van Minoessepoes lezen in de pijler koken. Daardoor maak ik nu mijn eigen wraps (die ik invries) en ook steeds vaker eigen sausjes i.p.v. uit pak.
Overige verzorging betalen we ieder van ons eigen geld. Meestal slaan we in als er een 1+1 gratis actie is. Wasmiddel koop ik ook altijd tijdens de hamster weken. Tegen de tijd dat dat op is, zijn we echt wel een jaar verder.
Eerst kon het makkelijk uit, maar de laatste paar maanden merk ik dat we ineens wat zuiniger moeten doen omdat we anders niet uitkomen. (Dan gaan we weer onthamsteren ). Onze vriezer zit vaak helemaal vol met vlees dat we in de aanbieding hebben gekocht.
Helaas is de dichtstbijzijnde winkel de AH en daar ben ik niet echt tevreden over de kwaliteit van verse groenten. Dus eens per week fiets ik een eindje naar de Lidl om daar wat verse groenten te halen.
Oeh en wat ook helpt is de reacties van Minoessepoes lezen in de pijler koken. Daardoor maak ik nu mijn eigen wraps (die ik invries) en ook steeds vaker eigen sausjes i.p.v. uit pak.
Caresses- Kletskop
- Aantal berichten : 2591
Punten : 2770
Voor mensen die pakken drinken kopen. Probeer dat eens te minderen en drink wat vaker roosvice/diksap (je hebt tegenwoordig meerdere smaken)/ of desnoods ranja als je dat lekker vind en thee. Dat scheelt echt veel in de maandelijkse kosten.
Caresses- Kletskop
- Aantal berichten : 2591
Punten : 2770
Ja, dat doe ik tegenwoordig ook! Ik heb pakken fris in de koelkast voor bezoek en zelf drink ik vooral ranja de laatste tijd. Scheelt echt een hele hoop :-)Caresses schreef:Voor mensen die pakken drinken kopen. Probeer dat eens te minderen en drink wat vaker roosvice/diksap (je hebt tegenwoordig meerdere smaken)/ of desnoods ranja als je dat lekker vind en thee. Dat scheelt echt veel in de maandelijkse kosten.
Rush- Lady Post-a-lot
Pagina 6 van 18 • 1 ... 5, 6, 7 ... 12 ... 18
Soortgelijke onderwerpen
» Het grote gezond topic!
» Het grote bezuinigingen topic!
» Het grote Regen-Tip-Topic
» Het grote huisdieren topic!
» het grote -TUIN- topic!
» Het grote bezuinigingen topic!