Het grote huishoudgeld topic!
+47
Kqip
Lejow
Puggle
Winegum
Yaelynn
Mida4you
Lynn_
Monte
SoGood
Rose
Arwyn
Aagje!
JD
rianne287
Lavendel
studiebol
Travelgurly
Coco
Jade
Caresses
Rovine
litllejoy
Sarah1985
Star007
Fearie
Burgemeester Nicky
Viva
Tiara
Supertalentje
schuddebuikje
Bolleke
Laced
Parisienne
flower
Mom-Of-3
MissD
minoessepoes
woezel
Marin
Atelier Madame
myloon
Bruintje Beer
Floor
SarahKey
Rush
Paper Crown
Linda
51 plaatsers
Pagina 2 van 18
Pagina 2 van 18 • 1, 2, 3 ... 10 ... 18
Re: Het grote huishoudgeld topic!
SarahKey schreef:
En sommige zeggen, ik ga naar de lidl/aldi. Maar die zijn niet meer zo goedkoop en de meeste dingen zijn nog steeds goedkoper bij Deen.
Volledig met je eens over de Aldi! Ik ging de laatste 3 jaar naar de aldi, maar alles werd daar duurder, en producten die ze niet hadden, daarvoor moest ik dan alsnog naar de c1000 oid, en was ik samen zo dikke 70 euro kwijt voor de grote boodschappen.
Nu ga ik voor de grote boodschappen naar de Jumbo, koop veel eigen merk, en ik ben dan rond de 60 euro kwijt, vaak nog ruim er onder.
Dit doe ik sinds een maandje, en dat bevalt ons goed. Ik vind het euromerk van de Jumbo ook echt goed te eten.
Verder moet ik ook nog beter gaan opletten, want we komen steeds te kort aan het einde van de maand. Niet veel, en we sparen ook nog 100 euro, maar toch voelt dat niet fijn.
Ik zit er sterk aan te denken om toch nog eens weer andere luiers te proberen. Ik zie zoon hier voorlopig nog niet zindelijk worden, en ik betaal me echt scheel aan de pampers, en die koop ik altijd in de aanbieding.
Ik kreeg de tip om eens bij de DM-drogist in Duitsland te kijken voor Babylove-luiers, die schijnen goed en goedkoop te zijn, maar daarvoor moet je dus wel vlak bij de grens wonen. Dus als wij weer eens gaan, ga ik eens wat kopen. Sowieso zijn de pampers daar ook goedkoper.
Baal er echt van dat de meiden echt niet tegen kruidvat enz. kunnen, maar probeer het denk ik gewoon weer eens.
Gast- Gast
Ja, maar je moet er toch nog boodschappen van doen?Linda schreef:Parel schreef:800 euro puur om van te leven en alles van te doen redden we hier ook wel, met gemak.
Dat dacht ik in eerste instantie dus ook. Maar nu ik alles op papier heb en strak bij houd, valt het toch tegen.
Ik vatte het op als €800 voor 'leuke' dingen en kleding enzo.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Rush schreef:Ja, maar je moet er toch nog boodschappen van doen?Linda schreef:Parel schreef:800 euro puur om van te leven en alles van te doen redden we hier ook wel, met gemak.
Dat dacht ik in eerste instantie dus ook. Maar nu ik alles op papier heb en strak bij houd, valt het toch tegen.
800 euro voor boodschappen, tanken, verzorgingsproducten en leuke dingen.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10
Ik bedoelde meer dat wij dat ook met gemak uitgeven Linda! Moet ik ook op letten!
Gast- Gast
Parel schreef:Ik bedoelde meer dat wij dat ook met gemak uitgeven Linda! Moet ik ook op letten!
Oooh, ik begreep het verkeerd. Dacht dat jullie met gemak minder dan 800 uitgeven.
Linda- Ratel
Ik zat verkeerd te rekenen, laat maar, haha!
Rush- Lady Post-a-lot
Ik heb €300 puur voor leuke dingen, cadeautjes voor mezelf, kleding etc.
Rush- Lady Post-a-lot
Parel schreef:Wow wat een boel reacties!
Die 500 euro is boodschappen en kleine cadeautjes, gewoon alledaagse dingen. We sparen standaard 50 euro voor ons en 20 voor haar. Ook spaart mijn vriend nog voor ons. Bijna mijn salaris (is bar weinig) gaat op aan boodschappen, spullen voor L en vaste lasten.
We hebben overigens ook 2 auto's en een baby dat aan de flesvoeding zit.
Sk, maar jij rijdt dus naar meerdere winkels? Dat zie ik dus niet zo zitten ik ga altijd naar de plus, heb altijd lekkers in huis en drinken allebei alleen merk. Ook lusten we niet alles dus alleen seizoensgebonden gaat hem niet worden.
Ik ga idd naar twee verschillende supermarkten, maar die staan bijna naast elkaar. En ik loop met de kinderwagen eerst naar de verste en daarna naar de ander en 4 stappen later ben ik thuis Dus ik hoef niet om te rijden of uberhaupt de auto te pakken. (alleen als ik 1 keer in de 3 maand grote boodschappen doe pak ik de auto)
mamarosa: lijken die luiers in duitsland (babylove, als ik dat goed onthouden heb) op pampers of hoor je daar gewoon goede verhalen over? Wij gaan van de zomer naar duitsland een dagje en kan altijd dan kijken of die goed zijn. Maja straks sla ik een hoop in, kan meneer er niet tegen babykleertjes zijn er ook goedkoper. Toen ik nog zwanger was heb ik daar ook wat spullen gekocht. Helemaal niet duur. Al zul je daar ook wel duurdere en goedkopere merken/soorten hebben net zoals hier.
Ik heb geen vast salaris dus ik kan helaas niet echt mee doen in de zin van dat ik een budget op stel en me daar maandelijks aan hou. Sommige afgelopen maanden heb ik van 300 euro geleefd (leven als in alles van doen, boodschappen en inclusief vaste lasten van rond de 900 euro = dat kan dus niet en was kut), nu heb ik het weer wat ruimer, maar nog steeds 'verdwijnt' er vrij veel geld aan kleine dingen. Dat is mijn grootste probleem, al die kleine dingen. Treinkaartjes van 5 euro enzo. Twee keer per week is dus al 40 euro per maand. Vaak nog wel meer dan 2x per week. Maar daar komt nog OV chip bij en af en toe wat te eten in de trein.. Nou ja, je snap het al, ik kan er niet echt regelmaat in aanbrengen.
Ik zorg juist altijd dat ik wat cash in m'n portemonnee heb zitten. Mocht er dan een rekening worden afgeschreven, en ik kom in de min te staan (zonder dat ik rood kan staan), kom ik in elk geval thuis met de trein of waar ik dan ook ben en kan ik iets te eten kopen.
Boodschappen doe ik nog altijd bij de AH, ik koop veel Euro Shopper en eet veel alternatieve maaltijden. Dus bijvoorbeeld een avondje geen vlees, maar wel lekker veel groente en wat rijst, of juist geen aardappels maar twee stukjes vlees (zit toch in een verpakking samen) met wat groenten. Ook veel groenten uit blik. Met mais, chili bonen, wat rijst en kruiden (en evt mager gehakt), kan je al prima chili con carne maken. Ik was echt het meest trots toen ik voor 7,50 voor een hele week boodschappen had gedaan! Goed, ik had nog wel wat in de kastjes staan waar ik mee aanvulde, maar toch Voelt toch wel goed, op zo'n moment!
Dat flexibel, alternatief eten is alleen wel lastig als je met anderen leeft. Het is als je alleen bent, wel wat makkelijker, omdat je niet rekening hoeft te houden met kleine kinderen of mannen die wel veel moeten/willen eten.
Voor cadeautjes koop ik veel in de aanbieding. Zo had ik een gigantische kalender gevonden voor m'n neefjes verjaardag, voor 50% afgeprijst. Super toch
Dus echt een huishoudboekje/topic kan ik niet mee doen, maar heb wel wat tips en vind het leuk om van anderen te lezen!
Ik zorg juist altijd dat ik wat cash in m'n portemonnee heb zitten. Mocht er dan een rekening worden afgeschreven, en ik kom in de min te staan (zonder dat ik rood kan staan), kom ik in elk geval thuis met de trein of waar ik dan ook ben en kan ik iets te eten kopen.
Boodschappen doe ik nog altijd bij de AH, ik koop veel Euro Shopper en eet veel alternatieve maaltijden. Dus bijvoorbeeld een avondje geen vlees, maar wel lekker veel groente en wat rijst, of juist geen aardappels maar twee stukjes vlees (zit toch in een verpakking samen) met wat groenten. Ook veel groenten uit blik. Met mais, chili bonen, wat rijst en kruiden (en evt mager gehakt), kan je al prima chili con carne maken. Ik was echt het meest trots toen ik voor 7,50 voor een hele week boodschappen had gedaan! Goed, ik had nog wel wat in de kastjes staan waar ik mee aanvulde, maar toch Voelt toch wel goed, op zo'n moment!
Dat flexibel, alternatief eten is alleen wel lastig als je met anderen leeft. Het is als je alleen bent, wel wat makkelijker, omdat je niet rekening hoeft te houden met kleine kinderen of mannen die wel veel moeten/willen eten.
Voor cadeautjes koop ik veel in de aanbieding. Zo had ik een gigantische kalender gevonden voor m'n neefjes verjaardag, voor 50% afgeprijst. Super toch
Dus echt een huishoudboekje/topic kan ik niet mee doen, maar heb wel wat tips en vind het leuk om van anderen te lezen!
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Ik pin elke week 120 euro en dat doen we de boodschappen, kado'tjes, luiers, flesvoeding van.
Tank gaat appart, maar aangezien mijn man een lease auto heeft en ik doordeweeks zo veel mogelijk de fiets probeer te pakken, tanken we 1x per maand zo'n beetje.
Sparen gebeurt momenteel helaas niet. Wel word het vakantiegeld enz gelijk op de spaarrekening gezet.
Tank gaat appart, maar aangezien mijn man een lease auto heeft en ik doordeweeks zo veel mogelijk de fiets probeer te pakken, tanken we 1x per maand zo'n beetje.
Sparen gebeurt momenteel helaas niet. Wel word het vakantiegeld enz gelijk op de spaarrekening gezet.
woezel- Prater
- Aantal berichten : 880
Punten : 1006
Registratiedatum : 31-10-11
Wij hebben 400 euro in de maand voor ons samen voor de boodschappen, cadeautjes, treinkaartjes als we samen weg gaan (we hebben geen auto) en voor als we een keer gaan lunchen, uit eten gaan of een drankje doen in de stad. Ook kopen we er af en toe dingen van voor in huis, zoals laatst een prullebak of wat dingen bij de Ikea en nieuwe theeglazen, dat soort dingen. Die 400 euro zetten we op de gezamelijke rekening.
Dingen zoals kleding of spullen die ik voor mezelf wil hebben, stapavondjes enz haal ik van mijn eigen rekening.
Zo doen we het al sinds we samen wonen en we komen makkelijk uit met dat bedrag, zou echt minder kunnen, maar dat hoeft niet en we genieten beide van een avondje uiteten bijvoorbeeld.
Ik spaar elke maand alles wat ik over heb eigenlijk, aan het eind van de maand maak ik het resterende bedrag over naar de spaarrekening en bijvoorbeeld straks ook al mijn vakantiegeld. Ik koop nooit dingen via webwinkels en heb maar vrij weinig vrije tijd, dus helemaal niet zoveel tijd om veel geld uit te geven, wat dus ook wel weer een voordeel is eigenlijk. Besparen hoef ik dus ook niet, maar ik vind het wel zonde om heel veel geld uit te geven aan dingen boodschappen als dat niet hoeft, dus wat dat betreft doe ik wel heel bewust de boodschappen, maar ik kies er wel voor om lekker te eten en daar dan dus soms wat meer geld aan kwijt te zijn.
Dingen zoals kleding of spullen die ik voor mezelf wil hebben, stapavondjes enz haal ik van mijn eigen rekening.
Zo doen we het al sinds we samen wonen en we komen makkelijk uit met dat bedrag, zou echt minder kunnen, maar dat hoeft niet en we genieten beide van een avondje uiteten bijvoorbeeld.
Ik spaar elke maand alles wat ik over heb eigenlijk, aan het eind van de maand maak ik het resterende bedrag over naar de spaarrekening en bijvoorbeeld straks ook al mijn vakantiegeld. Ik koop nooit dingen via webwinkels en heb maar vrij weinig vrije tijd, dus helemaal niet zoveel tijd om veel geld uit te geven, wat dus ook wel weer een voordeel is eigenlijk. Besparen hoef ik dus ook niet, maar ik vind het wel zonde om heel veel geld uit te geven aan dingen boodschappen als dat niet hoeft, dus wat dat betreft doe ik wel heel bewust de boodschappen, maar ik kies er wel voor om lekker te eten en daar dan dus soms wat meer geld aan kwijt te zijn.
minoessepoes- Ratel
- Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Linda schreef:Rush schreef:Ja, maar je moet er toch nog boodschappen van doen?Linda schreef:Parel schreef:800 euro puur om van te leven en alles van te doen redden we hier ook wel, met gemak.
800 euro voor boodschappen, tanken, verzorgingsproducten en leuke dingen.
Dat dacht ik dus ook, €800 over (dus benzine en boodschappen eraf)
Gast- Gast
Dat dacht ik al Jolicious, dat jij dat ook dacht .
Rush- Lady Post-a-lot
Nee, dat zou wel heel erg zijn, als we daar niet van rond zouden kunnen komen.
Linda- Ratel
Ik neem nu iedere 2 weken ook lege flessen mee in plaats van ze op te laten stapelen totdat de kelder net een vuilstort lijkt. Scheelt toch weer €3 in de boodschappen met 12 flessen!
Rush- Lady Post-a-lot
Haha ik heb dus nog nooit m'n flessen weggebracht en heb echt heel veel staan hier! Hele Ikea tas vol en dan nog meer. Ik zei altijd: Die bewaar ik tot ik echt een keer geen geld meer heb.. Maar tot nu toe dus nog niet gedaan. Ik breng ze wel op 't laatst weg als ik toch hier weg ga.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Als we bewust boodschappen doen redden we het met 50 euro per week. Maar dan doen we 1x in de week grote boodschappen en hoeven we niet elke dag langs de albert heijn. Als we geen grote boodschappen doen en elke dag langs de AH gaan dan is het echt belachelijk. Maar dan neem je ook nog makkelijker even dit mee en even dat.
Het verschil tussen de AH en de Aldi is bij ons trouwens echt wel enorm! Maar goed hier zit ook geen Deen of Jumbo in de buurt. Wel een Dirk maar dat is ook een takkeneind fietsen. En als ik naar de AH ga dan maak ik sneller wat uitgebreids/duurders en als ik naar de Aldi ga is het allemaal wat simpeler. We gaan deze week weer beginnen met bewuster boodschappen doen na een week weer belachelijk veel geld uitgeven haha.
Het verschil tussen de AH en de Aldi is bij ons trouwens echt wel enorm! Maar goed hier zit ook geen Deen of Jumbo in de buurt. Wel een Dirk maar dat is ook een takkeneind fietsen. En als ik naar de AH ga dan maak ik sneller wat uitgebreids/duurders en als ik naar de Aldi ga is het allemaal wat simpeler. We gaan deze week weer beginnen met bewuster boodschappen doen na een week weer belachelijk veel geld uitgeven haha.
Gast- Gast
Wij doen altijd boodschappen bij de dirk en lidl. Zitten naast elkaar.Aldi komen we ook omdat die bij ons om de hoek zit. Als de Jumbo hier zou zitten zou ik daar boodschappen doen.
Wij komen ook weleens in duitsland en het is daar inderdaad goedkoper.
Wij komen ook weleens in duitsland en het is daar inderdaad goedkoper.
Bruintje Beer- Kletskop
- Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10
Dirk is op zich ook goedkoop, maar het nadeel daar vind ik dat groente en fruit altijd voorverpakt zijn. 3 stronken witlof bijv is veel te weinig, en 6 is weer teveel. Dus vandaar dat ik daar niet snel de grote boodschappen haal. Voor een paar dingen ga ik er soms wel heen.
Gast- Gast
SarahKey schreef:mamarosa: lijken die luiers in duitsland (babylove, als ik dat goed onthouden heb) op pampers of hoor je daar gewoon goede verhalen over? Wij gaan van de zomer naar duitsland een dagje en kan altijd dan kijken of die goed zijn. Maja straks sla ik een hoop in, kan meneer er niet tegen babykleertjes zijn er ook goedkoper. Toen ik nog zwanger was heb ik daar ook wat spullen gekocht. Helemaal niet duur. Al zul je daar ook wel duurdere en goedkopere merken/soorten hebben net zoals hier.
Ik weet niet, ik kreeg de tip van een pamperfan, dus ik denk dat het wel te proberen valt. Ik ga er ook niet speciaal voor rijden, dan haal ik het er niet uit, of ik moet enorm inslaan, dan wel. Maar als we er eens komen ga ik wel even kijken. En ik ben ook altijd bang dat ze er niet tegen kunnen, hier hebben ze meteen de liezen kapot nl.
Babykleertjes vind ik het daar vaak net niet. Toch wat ouderwetser naar mijn smaak.
Gast- Gast
Wij doen 1 keer per maand boodschappen bij de jumbo (omdat we daarvoor naar een dorp verder moeten rijden), denk dat we daar meestal zo'n 75euro kwijt zijn aan allerlei houdbare dingen en schoonmaakartikelen. Verder haal ik verse producten altijd bij de supermarkt hier en soms de markt als ik dan toevallig thuis ben. Geen idee wat ik daar aan kwijt ben.
Halen dan ook meteen luiers en flesvoeding voor T. geen idee ook wat we daaraan kwijt zijn per maand. Scheelt wel iets, pampers werken hier niet die zijn veel te verzadigd en T. lekt dan door, dus we hebben luiers van kruidvat.
Vind jou idee wel goed Parel, om gewoon enveloppen per week te maken en het daar gewoon van te doen.
Ik ga dat denk ik vanaf ons aankomend salaris ook eens doen, en dan de bonnetjes bewaren. En wat ik dan nog overhoudt ga ik apart leggen en extra sparen.
Halen dan ook meteen luiers en flesvoeding voor T. geen idee ook wat we daaraan kwijt zijn per maand. Scheelt wel iets, pampers werken hier niet die zijn veel te verzadigd en T. lekt dan door, dus we hebben luiers van kruidvat.
Vind jou idee wel goed Parel, om gewoon enveloppen per week te maken en het daar gewoon van te doen.
Ik ga dat denk ik vanaf ons aankomend salaris ook eens doen, en dan de bonnetjes bewaren. En wat ik dan nog overhoudt ga ik apart leggen en extra sparen.
MissD- Prater
- Aantal berichten : 1192
Punten : 1212
Registratiedatum : 09-12-10
Hier maak ik ook altijd een lijstje van wat ik nodig heb en bedenk 1 of 2 maaltijden in de supermarkt na aanleiding van een aanbieding o.i.d.
Wij hebben het ook een tijdje bijgehouden maar worden we uiteindelijk toch weer wat lui in.. zijn zo'n 70/80 euro kwijt in de week voor de boodschappen. Verzorgingsproducten zoals shampoo,luiers ect niet meegerekend. Eten wel regelmatig biologisch en dat is wel weer iets duurder maar zolang dit gewoon kan doen we dit graag.
Benzine is hier ook een grote kosten post zo'n 100 tot 150 euro per week! Dus zijn alleen al aan benzine ongeveer 500 euro kwijt.. tel hier de boodschappen bij op en de extra's zoals een broodje hier, een cadeautje daar, een bosje bloemen van de markt, pannenkoeken eten, ect.ect. zijn we hier bijna 1000 euro kwijt elke maand.
Gelukkig worden de benzine kosten in de zomer weer minder want dan hoef mijn partner niet zover meer te reizen voor zijn werk.
Hier pinnen we eigenlijk altijd gewoon want los geld 'vliegt' er hier uit zonder dat ik eigenlijk precies weet waar het naar toe gaat..
Wij hebben het ook een tijdje bijgehouden maar worden we uiteindelijk toch weer wat lui in.. zijn zo'n 70/80 euro kwijt in de week voor de boodschappen. Verzorgingsproducten zoals shampoo,luiers ect niet meegerekend. Eten wel regelmatig biologisch en dat is wel weer iets duurder maar zolang dit gewoon kan doen we dit graag.
Benzine is hier ook een grote kosten post zo'n 100 tot 150 euro per week! Dus zijn alleen al aan benzine ongeveer 500 euro kwijt.. tel hier de boodschappen bij op en de extra's zoals een broodje hier, een cadeautje daar, een bosje bloemen van de markt, pannenkoeken eten, ect.ect. zijn we hier bijna 1000 euro kwijt elke maand.
Gelukkig worden de benzine kosten in de zomer weer minder want dan hoef mijn partner niet zover meer te reizen voor zijn werk.
Hier pinnen we eigenlijk altijd gewoon want los geld 'vliegt' er hier uit zonder dat ik eigenlijk precies weet waar het naar toe gaat..
Gast- Gast
Ik denk ook elke keer, ik laat de pinpas thuis, maar ik presteer het dan elke keer om dan net een lege tank te hebben, dus dat doen we maar niet meer .. Ik tank overigens ook 1x in de maand, soms 2x als we veel weggaan of ver moeten rijden, dat doen we altijd met mijn auto en dan pin ik of van de gezamelijke rekening of mijn vriend betaald.
Wij zijn er overigens sinds de geboorte van L 350 euro op achteruit gegaan qua mijn salaris, en hebben er 160 euro aan kinderopvangkosten bij gekregen, dat scheelt ook flink! Als ze nog een broer of zus krijgt en beide kindjes gaan naar school dan kan ik altijd meer (beter verdienende tak) gaan werken.
Wij zijn er overigens sinds de geboorte van L 350 euro op achteruit gegaan qua mijn salaris, en hebben er 160 euro aan kinderopvangkosten bij gekregen, dat scheelt ook flink! Als ze nog een broer of zus krijgt en beide kindjes gaan naar school dan kan ik altijd meer (beter verdienende tak) gaan werken.
Gast- Gast
De auto`s zijn bij ons, samen opgeteld, ook de grootste kostenpost. Alleen naar de auto`s gaat bijna €850. Thank god is het grootste deel van m`n vriend en betaald hij dat ook lekker zelf!
Rush- Lady Post-a-lot
Pagina 2 van 18 • 1, 2, 3 ... 10 ... 18
Soortgelijke onderwerpen
» Het grote Regen-Tip-Topic
» Het grote huisdieren topic!
» het grote -TUIN- topic!
» Het grote Birkenstock topic!
» Het grote POCH topic!
» Het grote huisdieren topic!